سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اى پسر آدم اندوه روز نیامده‏ات را بر روز آمده‏ات میفزا که اگر فردا از عمر تو ماند ، خدا روزى تو را در آن رساند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :26
کل بازدید :842089
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/10
10:23 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

نوشتن چنین تبلیغى تنها به اندکى دانش و ابتکار نیاز دارد. هرکسى می­تواند این کار را انجام دهد، حتا شما!

این کار به سادگى و با اجرا کردن دستورات زیر امکان­پذیر است. افراد زیادى در اینترنت وجود دارند که می­توان از آن­ها یارى گرفت.از آن جمله می­توان به
Joe Vitale، Jay Abraham،Cory Rudl،Mark Joyner اشاره کرد که از افراد سرشناس در نوشتن تبلیغات هستند. در اینترنت گشتى بزنید و دست­نوشته­هاى این اشخاص را پیدا کنید. در حالی­که تبلیغات را می­خوانید از خود بپرسید: «چه چیزى این تبلیغ را از سایر تبلیغ­ها این­چنین متمایز کرده است؟» اگر این کار را ادامه دهید، کلید جادویى موفقیت آن­ها را خواهید یافت.

چیزى که در حین خواندن این متن­ها با آن روبه­رو می­شوید، ترفندى است که آن­ها براى فروش محصولات خود از آن استفاده می­کنند. ترفند زیرکانه­ى آن­ها این است.....

همه­ى آن­ها یک عنوان جذاب و گیرا دارند و به دنبال آن متنى می­آید که بیننده را به خواندن ادامه­ى متن ترغیب می­کند. شما به هیچ وجه از خواندن ادامه آن منصرف نخواهید شد. این همان ترفند ساده ای­ است که آن­ها به کار می­برند. ولى براى بار اول نوشتن چنین متنى کار چندان ساده­اى هم نیست.

نوشتن متنى که فروش شما را مثل آب شدن یخ در آفتاب گرم تابستان سرعت ببخشد، به کمى تمرین و اطلاعاتى درباره­ى طرز رفتار مردم نیاز دارد. چند مورد از این اطلاعات را به زودى برای­تان بازگو خواهم کرد.

چند دقیقه فکر کنید، از بین سایت­هایى که به طور پراکنده و سریع آن­ها را مرور کرده­اید چه تعداد نظرتان را به سرعت به خود جذب و شما را به خواندن مطالب ترغیب کرده است؟

پس همیشه قبل از این­که سایتى را طراحى کنید، به خاطر داشته باشید که هرگز نماى ظاهرى سایت به تنهایى مشتری­ها را جذب نمی­کند، چون آن­ها ظاهر سایت را تنها وقتى دوست دارند که عبارات و کلمات شما آن­ها را قانع کند.

من در مورد تبلیغات الکترونیکى ابتدا مبلغى را براى نوشتن یک تبلیغ جذاب و گیرا هزینه می­کنم و اگر چیزى باقى بماند براى طراحى گرافیکى سایت خرج می­کنم.

آیا تا به حال با بسیارى از سایت­هاى زیبا روبه­رو نشده­اید که حتا در فروش یکى از کالاهاى کوچک خود ناتوان هستند؟ فکر می­کنید چرا چنین اتفاقى می­افتد؟ چون بیش­تر آن­ها فقط طراحان گرافیکى هستند و از نوشتن تبلیغات چیزى سر در نمی­آورند.

کسانى که فکر مى کنند بعد از این که سایت را روى اینترنت قرار دادند، میلیون­ها نفر به سمت آن هجوم می­آورند، سخت در اشتباه هستند.آن­ها تجربه­ى سختى را پشت سر خواهند گذاشت و در نهایت خواهند فهمید که اشتباه بزرگى مرتکب شده اند!

ممکن است شخصى با این توصیفات را بشناسید و یا خودتان دچار چنین سرنوشتى شده باشید، ولى نا امید نباشید هنوز فرصت براى جبران باقیست!



بهتر است ابتدا یاد بگیرید چه­گونه یک تبلیغ گیرا و جذاب بنویسید و در وقت و هزینه خود صرفه­جویى کنید. من بسیار توصیه می­کنم که ابتدا بر روى نوشتن تبلیغ، تمرین کنید. سپس پیش از این­که پول خود را براى ثبت دامنه و اجاره­ى فضا، برنامه نویسى و طراحى آن خرج کنید، آن را آزمایش کنید و وقث و هزینه ارزشمند خود را بیش­تر از این هدر ندهید!

اکنون قبل از این که وب سایت بعدى را طراحى کنید، "ساختار" نوشتن یک تبلیغ گیرا را توضیح می­دهم:



روش نوشتن یک تبلیغ گیرا براى سایت

با این که پیش­تر نیز آن را توضیح دادم به خاطر اهمیت آن دوباره یادآورى می­کنم که بیش­تر نیروى خود را روى نوشتن تبلیغ و نه طراحى گرافیکى سایت و زیبا نمودن آن صرف کنید. به عبارت دیگر هرگز تصاویر و طراحى گرافیکى باعث برانگیختن تمایل مشتریان به خرید از سایت نمی­شود .

1. در عنوان تبلیغ باید اطلاعات بیشترى در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

تنها چند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و آن­ها را به خواندن ادامه­ى آن ترغیب کنید. تیتر شما باید در خواننده براى دانستن مطالب بیشتر، کشش ایحاد کند. عناوین داراى عبارات منفى به طرز باور نکردنى این مقصود را برآورده می­کنند. براى مثال:

عبارت منفی
Stop being internet marketing failure هر خریدار اینترنتى را به سمت خود جذب مى کند و یا جمله­ى Discover 10 vital things to do right now کمک می­کند تا بیننده به خواندن بقیه متن ترغیب شود. با این کار یک عبارت منفى به نتیجه مثبت می­انجامد.

و یا این نمونه "آیا تا به حال درباره­ى به دست آوردن دوباره­ى سرمایه خود فکر کردید؟" که شما را به خواندن ادامه­ى آن هدایت می­کند؟ شکى نیست که مردم به طور طبیعى با عنوان­هاى منفى به متن جذب مى شوند. چرا؟ چون بیش­تر مردم به همین شکل برنامه­ریزى شده­اند. چیزهایى مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بیش­تر خاطرات منفى آن­هاست تا خاطرات مثبت. از عنوان­هاى منفى استفاده کنید و به این ترتیب افراد زیادى را به سمت خود جذب کنید.


2. تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهیز کنید.

این کار در خواندن پیام شما وقفه ایجاد مى کند و خواندن آن را کند مى کند. از حروف درشت براى تاکید روى مطالب و از خط کشیدن زیر کلمات براى تاکید بیش­تر استفاده کنید. عنوان را با کلماتى به اندازه­ى سایر کلمات آغاز کنید.



3. متنى گیرا و جذاب بنویسید.

مردم را مورد خطاب قرار دهید و به گونه­اى بنویسید که با اشتیاق مطالب را دنبال کنند. براى شروع می­توانید از ساختار تبلیغات یکى از اجناسى که آن را خریده­اید استفاده کنید.



4. مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با یکدیگر بنویسید.

اگر این نکته را رعایت نکنید، مطمئن باشید مشتریان زیادى را از دست خواهید داد. از نوشتن تبلیغات طولانى نترسید. اگر آن را به درستى تنظیم کنید و بنویسید، بینندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در این­جاست که فکر کنیم تبلیغ طولانى مانع موفقیت ماست. اگر آن را صحیح بنویسید حتا یک تبلیغ 10 صقحه­اى خیلى بهتر از یک تبلیغ کوتاه عمل می­کند.



5. تبلیغات تمام محصولاتى را که مى خرید جمع آورى کنید.

آن­ها را نگه­دارى کنید و بعدها از آن استفاده کنید. وقتى می­خواهید یک تبلیغ بنویسید، جملاتى از آن را که مناسب به نظر می­رسد انتخاب کنید و آن­ها را با نوشته­ى خودتان بیامیزید. برخى از کلمات جمله­ها را تغییر دهید و دوباره آن را مرتب کنید. در پایان یک نوشته­ى عالى و قوى خواهید داشت!



6. هربار که کالا یا خدمتى را می­فروشید، از مشتریان خود بخواهید که میزان رضایت خود را از خرید در دفاتر شما ثبت کنند.

آن­ها را در تبلیغات خود قرار دهید. تایید آن­ها براى موفقیت شما اهمیت دارد و اعتبار قابل قبولى را براى شما به ارمغان مى آورد. تبلیغ شما بدون توصیه و تایید دیگران کامل نمى شود. حتا اگر در گرفتن تاییدیه از مشتریان خود دچار مشکل هستید، می­توانید در مقابل دریافت رضایت­نامه­، محصولات و خدمات خود را به رایگان در اختیار مشترى قرار دهید.



7. یک نکته بسیار مهم؛ متن شما باید بدون خطا باشد. حتا ممکن است وجود یک حرف یا کلمه­­ى اشتباه و یا متن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود. متن خود را مختصر و بدون ابهام بنویسید. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتیجه مشتریان زیادى را از دست خواهید داد.



8. نوشتن یک متن تاثیرگذار و کارا با یک بار تلاش به ثمر نمى رسد.

متن خود را یک روز بنویسید و روز بعد دوباره آن را بررسى کنید. می­بینید که نیاز به بازنویسى دارد. نوشتن و تکمیل یک متن ممکن است 30 روز طول بکشد. اگر افزایش میزان خوانندگان و در نتیجه خریداران را در نظر بگیرید، به اهمیت صرف کردن وقت براى نوشتن این متن پى می­برید.



بعد از این مراحل شاید فکر کنید که می­توانید یک متن عالى بنویسید و فروش موفقى داشته باشید.

البته همیشه چنین نیست. نکاتى ومجود دارد که باید بدانید تا صد در صد به موفقیت برسید:

از دوستان خود بخواهید تا متن شما را بررسى کنند.

به آن­ها بگویید که هرگونه اشتباه نوشتارى، دستورى و یا ابهامى در جملات و عبارات و یا هر گونه اشکال دیگر که در آن می­بینند به شما اطلاع دهند. از آن­ها بخواهید که این کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعى کنند چیزى را از قلم نیندازند. به آن­ها بگویید اگر اشتباه­­تان را به شما بگویند، از آن­ها رنجیده خاطر نخواهید شد و این کار آن­ها براى شما چه­قدر ارزشمند است. این روش کمک فوق­العاده­اى براى نوشتن یک متن عالى و گیراست.