سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خردها، پیشوایان اندیشه ها و اندیشه ها، پیشوایان دلها و دلها، پیشوایان حواس و حواس، پیشوایان اندام اند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :20
کل بازدید :842509
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/31
3:47 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: سایت شاهوار

در این مقاله من می خواهم به شما نحوه اجرا و راه اندازی یک سایت شخصی را توضیح دهم. شما پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی یک سایت شخصی برای خود راه اندازی نمائید.

گام اول : تهیه یک فضا اینترنتی ( هاست )
گام اول در راه اندازی یک سایت اینترنتی تهیه یک فضا ( هاست ) به مقدار مورد نیاز است. هاست فضایی است در اینترنت برای آپلود فایل های مختف وب سایت شما. مثلاً اگر می خواهید که یک سایت مفید داشته باشید حداقل احتیاج به 100 مگابایت فضا دارید ولی برای یک سایت شخصی که دیر به روز می شود و کمتر بازدید کننده دارد 20 مگابایت فضا ( کمتر و یا بیشتر , بستگی به نیاز شما دارد ) کافی است.

چگونه فضا اینترنتی ( هاست ) تهیه کنم؟

شرکت های زیادی این خدمات را ارائه می دهند و شما می توانید با مراجعه به یکی از این شرکت ها به راحتی اقدام به تهیه یک فضا کنید. قیمت های فضا بستگی به امکاناتی که شرکت ها ارائه می دهند, متفاوت است. برای مثال ممکن است یک شرکت 100 مگابایت فضا را حتی تا قیمت 30.000 تومان ( و با بیشتر ) بفروشد ولی شرکتی دیگر همین مقدار فضا را یک سوم قیمت ( و یا کمتر ) بفروشد. شما می توانید با مراجعه به یکی از موتور های جستجو ( مانند گوگل و یاهو ) , لیست کاملی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه را بیابید.

گام دوم : تهیه دامنه ( نام اینترنتی )

پس از تهییه هاست , نوبت به تهیه دامنه می رسد. دامنه یک نام اینترنتی است ( مثلاً persiandownload.ir ). پیشوند دامنه های اینترنتی مختلف است . مانند : .ir , .com , .net , .org , .info و… که هر کس می تواند یکی از دامنه های فوق را تهیه کند. در این میان دامنه های .com و .ir و .net طرفداران بیشتری دارند.

چگونه نام اینترنتی ( دامنه ) تهیه کنم؟

جهت تهیه یک دامنه اینترنتی ( مثلاً دامنه .ir ) شما می توانید به سایت nic.ir مراجعه نمائید و دامنه مورد نظر خود را ثبت کنید. پس از رزرو دامنه یک ایمیل دریافت می کنید که در آن صورت حساب و نحوه پرداخت مشخص شده است. ( ممکن است صورت حساب چند روز بعد از رزرو دامنه به دست شما برسد ). همچنین جهت ثبت دامنه های دیگر نیز با مراجعه به یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه می توانید نسبت به ثبت آن اقدام نمائید.

گام سوم : دامنه و هاست را تهیه کردم , حالا چه کار کنم؟

در این مرحله شما باید DNS NAME سروری که از آن هاست تهییه کرده اید را در قسمت کنترل پنل دامنه خود وارد نمائید تا از این پس با وارد کردن نشانی سایتی که شما ثبت کرده اید , سایت شما در دسترس باشد. همچنین جهت به دست آوردن DNS NAME سرور خود , با شرکتی که از آن هاست خریده اید تماس بگیرد.

گام چهارم : چگونگی آپلود فایل از طریق FTP

آدرس FTP معمولاً به شکل ftp://ftp.yuorsite.com می باشد. شما با وارد کردن این نشانی در مروگر اینترنتی خود می توانید نسبت به آپلود فایل ها اقدام نمائید. ( دقت کنید که کلیه فایل ها و پوشه های مربوط به وب سایت را در FTP مربوطه آپلود کنید. ) البته بهتر است آدرس FTP و Control Panel مربوط به سایت را از شرکتی که هاست خریده اید جویا شوید.

گام پنجم : صفحات استاتیک و داینامیک

اگر سایت شما یک سایت شخصی است و دیر به روز می شود و همچنین بازدید کننده کمی دارد صفحات داینامیک html پاسخ گوی شما است. در این مورد صفجه ابتدایی سایت شما باید index.htm نام داشته باشد. می توانید با استفاده از یک نرم افزار طراحی سایت ماننده Front Page اقدام به طراحی سایت خود نمائید. اما اگر می خواهید سایتی فعال داشته باشید می توانید با نصب یک سیتم مدیریت محتوا نظیر MT سایت خود را به روز نگه داشته و دارای امکانات مختلفی از جمله نظرات , آمار , جستجو , اعضا و… کنید. اگر می خواهید لیست کاملی از سیستم های مدیریت محتوا و همنچنین طریقه نصب و اجرا آن را یاد بگیرید از طریق یک موتور جستجو عبارت ” سیستم مدیریت محتوا ” را جستجو کنید تا لیست کاملی از آن را به دست آورید. یک راه ساده تر نیز اتصال دامنه اینترنتی به وبلاگ است که این روش نیز متدوال است. شما می توانید مثلاً یک وبلاگ در میهن بلاگ , پرشین بلاگ و … ایجاد کنید و DNS NAME این سایت ها را در کنترل پنل دامنه خود وارد کنید تا از این پس با وارد کردن نامی که شما ثبت کرده اید وبلاگ شما ( در اصل وب سایت شما ) نمایش داده شود. در این روش شما به راحتی می توانید با فرستادن یک مطلب از طریق این سرویس وب سایت خود را به روز نگه دارید ( با کلیه امکانات : نظر خواهی , خبر نامه , جستجو و … )

 


87/2/18::: 1:0 ص
نظر()