سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را به هدایت رهنمون شود، تقوا نصیبت کند و از پیروی هوای نفس بازت دارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :26
کل بازدید :842079
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/10
2:30 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: todel

کاری کنید که ملاقات با شما از طریق webcam در اینترنت جذاب باشد. ثابت شده است که دوربین های وب برای هر کاری مناسب هستند. از گرفتن تصاویر ساده در منزل شما، تا مسافرت های تفریحی و کنفرانس های ویدیویی، وب کم ابزاری است که می تواند به سایت های مختلف اضافه شود. در ضمن اینکه نرم افزارهای جدید و دوربین های ارزان قیمت استفاده از وب کم را برای سایت ها بسیار ساده نموده است.
شما برای استفاده از وب کم نیازی به دوربین های مدل بالا ندارید. زیرا برای تصاویر قابل استفاده در اینترنت وضوح و کیفیت پایین هم کافی است. در بیشتر موارد همان دوربین های
pixels ??? *??? که فراوان نیز می باشند مناسب هستند. وب کم در واقع رایج ترین وسیله ضبط تصاویر، عکس ها و قطعات صدا در دنیا می باشد. این نوع دوربین ها می توانند برای فیلم گرفتن ، یا انجام مکالمات رو در روی اینترنتی، اسکن تصاویر و عکسبرداری با کیفیت بالا استفاده شوند. وب کم می تواند به سادگی به لپ تاپ متصل شود.(یک اسکرین سیور بیومتریک در هنگام استفاده نکردن از لپ تاپ آن را قفل کرده و زمانی اجازه دسترسی به رایانه را می دهد که چهره شما را به درستی شناسایی نماید.)
وب کم ثابت یا متحرک
وب کم های ثابت ارزانترین دوربین ها هستند و نصب آنها هم بسیار ساده است. آنها تصاویر ثابت را با فاصله زمانی قابل تنظیم (?? ثانیه، ?? ثانیه و ? دقیقه و یا بیشتر) می گیرند و با استفاده از
FTP در وب سایت ذخیره می کنند.



دوربین های متحرک امکان انتشار تصاویر متحرک روی اینترنت را دارند و تا (چهار بیت) تصویر در ثانیه را منتقل می کنند. اما این دوربین ها بسیار گران هستند و نصب آنها نیز مشکل است. این دوربین ها بیشتر برای تصویربرداری وسیع در مکان های پررفت وآمد مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب یک وب کم دریک سایت، یک ارتباط خیلی قوی اینترنتی و یک باند مخابراتی با عرض بالا و سرورهای ویدیویی قوی که به آدرس
IP ویژه اختصاص دارند، نیاز است.
انتخاب موضوع
هر چند نمی توان این موضوع را انکار کرد که تصاویر متحرک و خوش منظر همواره بیشترین طرفدار و مراجعه کننده را دارد، ولی اساس کار وب کم بر این است که بتواند حتی برای تصاویر ساده و بی تحرک هم مخاطبین زیادی را جذب کند. زیرا با وجود همه علاقه ای که به تصاویر متحرک وجود دارد، یکی از مشهورترین تصاویر و پرطرفدار وب کم ، دوربینی بود که روی یک قوری قهوه در دانشگاه کمبریج ثابت شده بود!!
در مورد نصب وب کم باید احتیاط بیشتری نمایید و هنگام استفاده از آن به فکر امنیت امور خصوصی تان هم باشید!
گام اول) انتخاب صحنه تصویر. در ابتدا یک صحنه دور را انتخاب کنید که جالب باشد. سپس دوربین را روی آن متمرکز کنید و حتما دوربین را روی سطح صافی قرار دهید. اگر قرار نیست که دوربین شما ?? ساعته کار کند، فهرست زمانی برای سایت خود تعیین کنید و چند تصویر جالب هم به آن اضافه کنید تا مراجعه کنندگان به سایت شما راغب شوند که باز هم به آن وصل شوند. اگر وب کم شما در ساختمان است، با تأمین نور لازم این امکان را برای مراجعه کنندگان فراهم سازید، که صحنه شب را هم ببینند.
گام دوم) دوربین را وصل کنید. قاعدتا نباید در وصل کردن یک وب کم به سیستم تان مشکلی پیش بیاید. بیشتر رایانه ها اتصال
USB را دارند و در عین حال امکان اتصال های Parallel نیز برایشان وجود دارد. حالا نرم افزار دوربین وب خود را نصب کنید. (بهتر است یک کابل USB هم تهیه کنید تا مشکل اتصال پیش نیاید.)



گام سوم) نرم افزار را تهیه کنید. شما نیاز به برنامه ای دارید که از نوار ویدیویی چند قطعه عکس تهیه کند، آنها را تبدیل به
JPG کند و سپس در رایانه تان با فاصله های زمانی تنظیم شده ذخیره کند. می توانید به سایت مراجعه کنید و تا برنامه های مختلفی در این زمینه بدست آورید.
گام چهارم) جزئیات
FTP را تنظیم کنید. جزئیات FTP سرورتان را وارد کنید و برای نرم افزار مشخص کنید که نام فایل چیست و روی سایت شما در کجا باید قرار بگیرد. (بیشتر نرم افزارها دارای انواع FTP wizard هستند و شما را راهنمایی می کنند.)