سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نیک بخت، دانش را دوست ندارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :31
بازدید دیروز :26
کل بازدید :842110
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/10
6:59 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که در حال دانلود یک فایل از اینترنت هستید اما به دلیل قطع اینترنت یا هر دلیل دیگر ، فایل شما به صورت ناقص و نصفه و نیمه دانلود میشود و طبعأ غیر قابل استفاده است تا زمانی که مجدد دانلود را انجام دهید. اما ممکن است دوست داشته باشید از همان فایل ناقصی که دانلود کرده اید به نوعی استفاده کنید. در صورتی که از کاربران مرورگر پرطرفدار فایرفاکس باشید امکان اینکار را خواهید داشت. بدین شکل که به عنوان مثال یک فایل موزیک را دانلود میکنید اما هنگامی که 80% فایل دانلود شده است ناگهان ارتباط اینترنت قطع میشود. با این ترفند میتوانید همان مقداری که دانلود شده است ، یعنی 80% فایل موزیک را فراخوانی نموده و گوش کنید.

برای این کار:

ابتدا قابلیت مشاهده پسوندهای فایلها را فعال کنید. بدین صورت که My Computer را باز کنید. از منوی Tools بر روی Folder Options کلیک کنید. به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file type را بردارید.

اکنون نرم افزار Firefox را باز نموده و فایلی را به دلخواه دانلود نمایید.
اکنون به محلی که فایل قرار است در آن ذخیره شود مراجعه کنید که به طور پیش فرض Desktop خواهد بود.
اکنون در این محل شما دو فایل هم نام اما با فرمتهای مختلف خواهید داشت که همان نام فایل در حال دانلود است. به فرض در حال دانلود فایلی با نام Kamyabonline.mp3 هستید ، علاوه بر این فایل ، فایلی نیز با نام Kamyabonline.mp3.part نیز موجود میباشد.
فایل ابتدایی 0 بایت حجم دارد و پس از دانلود کامل ، فایل اصلی جایگزین این فایل میشود.
اما مقدار حجمی که هم اکنون در حال دانلود است در فایل با فرمت part. ذخیره میشود. در نتیجه میتوان از این فایل در حالت قطع ارتباط از اینترنت استفاده کرد ، چرا که مقدار حجمی از اینترنت در آن ذخیره شده است.
اما نحوه کار ؛ فرض میکنیم ارتباط ما از اینترنت قطع شده است در حالی که دو فایل را دارا هستیم. اکنون بر روی فایل با فرمت part. راست کلیک کرده و Copy را انتخاب میکنیم. سپس آن را در همان جا یا مکان دیگری Paste میکنیم. سپس بر روی فایل کپی شده راست کلیک کرده و Rename را انتخاب مینماییم و عبارت part. را از پایان نام فایل پاک میکنی تا فرمت اصلی فایل پدیدار شود.
به عنوان مثال اگر فایلی با نام Kamyabonline.mp3.part داشته باشیم با پاک کردن part. از انتهای آن ، آن را به Kamyabonline.mp3 تبدیل میکنیم.
هم اکنون میتوان با اجرا کردن فایل ، در این مثال آهنگ mp3 خود را تا جایی که دانلود شده است گوش کنیم.

این کار بر روی اکثر فایلهای صوتی ، تصویری ، zip ، rar و ... امکان پذیر است.

به نقل از ترفندستان