سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى پرده‏اى است پوشان ، و خرد شمشیرى است برّان ، پس نقصانهاى خلقت را با بردبارى‏ات بپوشان ، و با خرد خویش هوایت را بمیران . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :13
کل بازدید :842451
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/28
1:4 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ترفندهایی برای لذت بردن از کامپیوتر (شماره 1177)

منبع: dvbone.com

1- اول راجع به کاربرد های دکمه های End و Home که رو کیبورد داریم و خیلی می بینیمشون ولی اصلا جز تو بازی کردن ازشون استفاده نمی کنیم. حتما ارزش این دکمه رو خیلی از برنامه نویس ها می دونند، عملا از این دکمه ها می تونید برای پرش به ابتدا یا انتها سطری که درش هستید استفاده کنید.

فرض کنید تا یه جای جمله نوشتیم و می خوایم بر گردیم اول سطر و یک کلمه رو اضافه کنیم، لازم نیست دیگه بگیرید از ماوس یا دکمه راست یا چپ رو فراوان نگه دارید تا اون cursor نهایتا بره برسه به اون نقطه، کافیه یک بار دکمه Home رو بزنید تا بره اول سطر، حالا بعد اینکه این اصلاح رو انجام دادید، دکمه End رو بزنید تا برگرده همون جایی که بودید.

 

2- جالب ترین استفاده ای که از این حالت انجام می شه select کردن یک سطر هستش، دکمه Shift رو بگیرید و از انتهای سطر Home رو بزنید، حالا دیگه همه سطر یکجا select شده، به همین راحتی، این کار از اینکه بگیرید نیم ساعت ماوس رو برای های لایت کردن یا اینکه شیفت رو با دکمه چپ یا راست بزنید خیلی بهتر هست، تازه این کار رو می تونید دقیقا با Shift + End نیز انجام بدید.

 

3- حالا برای جذابیت بیشتر قضیه بعد از select کردن Shift + Delete رو بزنید، بعدش Shift+Insert رو بزنید و مجدد Shift + insert رو بزنید، یک عمل واقعا زیبا و هیجانی برای کپی و پیست کردن نوشته توسط چند دکمه نزدیک هم. این کار مخصوصا تو برنامه نویسی واقعا حال می ده!

 

4- موقع چت کردن با یاهو مسنجر تو اون محیطی که تایپ می کنید دکمه بالا (Up) رو فشار بدید! جالبه نه؟!

5- تو محیط هایی که وقتی اینتر می زنید ییهو دو سطر cursor پائین می یاد، برای اینکه فقط یک سطر پائین تر بیاید کافیه Shift + Enter یا گاها Ctrl+Enter رو بزنید.

 

قبل از شماره 6 یه چیز جالب به ذهنم رسید، دیدید بعضی وقتی برمی گردید از کمی عقب تر بنویسید نوشته های جلوتون پاک می شن؟ انگار نوشته های جدیدتون کلمات جلو رو یکی یکی می خورن! این مشکل زمانی حل می شه که خیلی کوچولو دکمه Insert رو بزنید! به همین سادگی! کافیه دوباره Insert رو بزنید تا همون بلا سرتون بیاد، البته گاها این خودش خیلی به درد می خوره!

 

 

6- شده تو اینترنت یا نرم افزار های اصولی نوشته شده یک سری فیلدهایی رو پر کنید؟ معمولا ما با کلید tab بین فیلدها حرکت می کنیم و وقتی نهایتا به آخر فرم می رسیم و انتخابمون توسط tab روی دکمه ارسال می رسه، ناخودآگاه دستمون روی ماوس می ره، راحت ترین راه فشار دکمه space هست، حتی نزدیک تر از دکمه enter که همون کاربرد رو داره.

 

و اما نهایتا می خوام یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزار هایی رو که شما رو در تسریع عملیاتتون پشت PC خیلی کمک می کنه رو معرفی کنم. لانچی یا همون launchy یک نرم افزار free و بسیار سبک هست، کافیه در هر کجا که هوس کردید Alt + Space رو بزنید تا یک نرم افزار خیلی کوچیک یه گوشه اجرا بشه، حالا ابتدای اون نرم افزاری که می خواید run بشه رو، برای مثال، Yah برای Yahoo! Messenger بزنید تا آیکونش براتون نمایش داده بشه، حالا Enter رو بزنید تا Yahoo! Messenger براتون باز بشه، خیلی کاربرد دیگه داره که پیشنهاد می کنم حتما از اینجا رایگان دانلودش کنید.

 

با توجه به استقبالی که از این پست شد دو تا ترفندک دیگه رو هم که همین الان به ذهنم رسیدند رو اضافه می کنم:

7- برای مستقیم به دسکتاپ رفتن، بدون minimize کردن پنجره ها و هرگونه کار اضافی کافیه دکمه windows رو با D باهم فشار بدید! خیلی حرکت جالبی هست. (برای دوستانی که سوال می کنند که دکمه ویندوز کودوم هست باید توضیح بدم پائین ترین ردیف دکمه های کیبوردتون رو نگاه کنید، سمت چپ، ما بین دکمه های Alt و Ctrl یه دکمه هست که روش عکس لوگوی windows دیده می شه، منظورم همینه)

 

8- برای اینکه برای یک عدد، توان رو به کار ببرید، از ترکیب دکمه های Ctrl + Shift + puls استفاده کنید. منظور از puls همون + هست. (علامت جمع)