سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن فرمود : ] کسى را به رزم خود مخواه و اگر تو را به رزم خواندند بپذیر ، چه آن که دیگرى را به رزم خواند ستمکار است ، و ستمکار شکست خورده و خوار . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :30
کل بازدید :842067
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/9
5:56 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

بازیابی اطلاعات کاربری در مرورگرهای اینترنتی (شماره 1218)

منبع: parsish.com

مرورگرهای اینترنتی امروزی ، با برعهده گرفتن بسیاری از وظایف ما ، کارهایمان را تا حد زیادی آسان کرده اند. شاید هم این همه امکانات ما را تنبل کرده باشد اما شخصا از این که مرورگر اینترنتی ام با قابلیت هایش تجربه وبگردی ام را راحت تر و دلنشین تر کرده است خیلی خوشحالم.
یکی از امکاناتی که امروزه در تمام مرورگرهای اینترنتی وجود دارد قسمت مدیریت رمزهای کاربری مربوط به سایت های مختلف است. دیگر شما نیاز ندارید تا نام و رمزهای کاربری خود را همیشه به یاد داشته باشید چراکه مرورگر اینترنتی شما این کار را به خوبی انجام می دهد. خیلی از ما هم با کمک همین ویژگی رمزهای عبور خود را دیگر به خاطر نمی سپاریم یا عملا با وجود این همه سایت که در آنها عضو هستیم حفظ کردن تمامشان کاری غیرممکن به نظر می رسد. اما آیا تابحال با خود فکر کرده اید که در صورتی که نرم افزار شما دچار خرابی ناگهانی شود یا مشکلی سخت افزاری برای کامپیوتر پیش بیاید چه خواهید کرد ؟ به هر حال نام کاربری و رمزهای عبور شما هویت اینترنتی شما را می سازد و باید فکری برای آن روز بکنید. در یکی از نوشته های قبلی به مرور فایل های موجود در پروفایل مرورگر اینترنتی فایرفاکس پرداختیم .شما می توانید با مراجعه به آن نوشته ، فایل یا فایل های مورد نیازتان را به راحتی در یک مکان امن نگه دارید تا در هنگام نیاز دچار مشکل نشوید.

 

در این نوشته ابزارهایی برای بازگردانی یا تهیه نسخه پشتیبان برای سه مرورگر فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم معرفی می شود:

?- موزیلا فایرفاکس :
برای تهیه نسخه پشتیبان به راحتی می توانید از افزونه Password Exporter استفاده کنید. به عنوان یک راه حل جایگزین به شما ابزار کوچک PasswordFox را پیشنهاد می کنیم. این برنامه کوچک بدون نیاز به نصب یا هرگونه فایل DLL اضافی است و به شما اجازه می دهد تا نام کاربری و رمزهای عبور ذخیره شده در فایرفاکس را مشاهده کنید. با انتخاب اطلاعات کاربری مورد نظرتان (یا همه آنها) به راحتی می توانید از آنها با فرمت txt ، csv ، html و یا xml بکاپ بگیرید.

?- اینترنت اکسپلورر :
برای اینترنت اکسپلورر نرم افزارهای زیادی ساخته شده که کار نمایش رمزهای عبور را انجام می دهند. OEM Password recovery و IE PassView دو نمونه از این دسته برنامه ها هستند که رایگان می باشند. IE PassView ابزار کوچکی ست که کلیه نسخه های اینترنت اکسپلورر از IE4.0 تا حتی نسخه بتای IE8.0 را پشتیبانی می کند.

?- گوگل کروم:
مدت زمان زیادی نیست که Google ، مرورگر اینترنتی خود را عرضه کرده است و هنوز این نرم افزار به یک نسخه پایدار نرسیده و در حال تست است. اما استقبال بسیاری که از آن شد باعث گشت تا خیلی زود برنامه نویسان به فکر نوشتن نرم افزارهایی برای کاربران این مرورگر کنند. خوشبختانه شرکت nirsoft ، نرم افزاری برای ذخیره و بازیابی اطلاعات کاربری کروم ساخته است که می توانید آن را از این آدرس دریافت کنید.

متاسفانه برای مرورگر Opera ، برنامه رایگان یا روشی که بتوان با استفاده از آن ، از اطلاعات کاربری ذخیره شده ، پشتیبانی تهیه کرد را نیافتم . در صورتی که شما می شناسید خوشحال خواهیم شد تا در نظرات همین نوشته اطلاع دهید تا دیگر دوستان هم استفاده کنند. این برنامه ها ، هم قابلیت این را دارند که برای مقاصد خیر استفاده شوند و هم برای استفاده های بد.با استفاده از این برنامه ها به راحتی می توانید اطلاعات محرمانه دیگر اعضای خانواده و یا همکارانتان را به دست بیاورید اما به شما توصیه می کنیم شیطان صفت نباشید ! :)