سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :26
کل بازدید :842614
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/5
10:50 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

?? فرمان براى امنیت در اینترنت و افزایش کارایی کامپیوتر (شماره 1219)

منبع: pca.ir

اگر شما هم از سرعت پائین رایانه خود گله مند هستید و معتقدید که بعضى از اوقات رایانه ها خنگ مى شوند و به درخواست هاى شما جواب منطقى نمى دهند و بعضى از اوقات تبدیل به اسب هایى سرکش شده و هرچیزى را که خودشان دوست دارند انجام مى دهند و دستورات شما را نادیده مى گیرند با ما همراه شوید تا گوشه اى از دلایل خنگى رایانه را باهم مرور کنیم و به دستوراتى که در متن مقاله آورده شده است اهمیت بدهید و آنها را اجرا کنید تا ببینید که رایانه چه دوست خوبى براى شماست و چگونه مطیع و فرمانبردار شما مى شود.
اگر به دنبال علت افت سرعت رایانه خود هستید و از ویروسى شدن و یا احتمال نفوذ ویروس ها به رایانه خود کلافه شده اید حتماً موارد زیر را بخوانید و سعى کنید که آنها را اجرا کنید.

?-Defrag کردن هارددیسک رایانه: این عملیات که یکى از ساده ترین عملیات هاى سیستم عامل است و در کلیه Operating system ها نیز پیش بینى شده است باعث سازماندهى فایل هاى موجود بر روى هارددیسک شما خواهد شد. بعد از انجام این عملیات امکان بازیابى فایل ها با سرعت بیشترى در اختیار شما قرار مى گیرد.


?- حذف فایل هاى موقت: احتمالاً شما هم پس از تفکیک برنامه بر روى رایانه خود متوجه شده اید که تعدادى فایل بر روى سیستم شما بدون اجازه گرفتن از شما کپى مى شود این دسته از فایل ها را فایل هاى موقت (temp) مى نامند که شما مى توانید بدون هیچ گونه نگرانى از شر آنها خلاص شده و آنها را پاک کنید اما موقع انجام این کار از یک نفر متخصص نیز کمک بگیرید تا مبادا فایل هاى اصلى را اشتباهاً به جاى فایل هاى موقت پاک کنید که در این صورت نرم افزار شما دیگر اجرا نشده و شما حتماً باید آن را دوباره نصب کنید به این دسته از فایل هاى موقت مى توان فایل هاى Cache مرورگر را نیز اضافه کرد. این دسته از فایل ها، فایل هایى هستند که در زمان استفاده از اینترنت بر روى سیستم شما باقى مانده و پس از استفاده از آدرس مخصوص همان سایت دیگر به درد نخواهند خورد، لذا با خیال راحت مى توانید این دسته از فایل ها را نیز پاک کنید.


?- Scandisk : فایل هاى ذخیره شده برروى سیستم شما روى هارد شما ذخیره شده است که، هارددیسک فضاى فیزیکى و قابل مشاهده است که از تعدادى سیلندر تشکیل شده است که این سیلندرها باتوجه به حجم هارد شما زیاد و یا کم خواهد بود. هر سیلندر به تعدادى Sector و Track تقسیم مى شود و ریزترین این جزء Cluster نام دارد که در هنگام ذخیره کردن اطلاعات در حقیقت اطلاعات بر روى Cluster مى نشیند.
در صورت وجود اشکال در فایل هاى ذخیره شده، هارد دیسک شما دچار اشکال مى شود. راه حل این مشکل استفاده دوره اى از Scandisk است. این برنامه بررسى هاى مورد نیاز را در خصوص وجود اشکالات فیزیکى بر روى هارددیسک انجام مى دهد و در صورت توانایى خود سعى در حل مشکل خواهد داشت و در غیر این صورت مشکل را به شما گزارش مى دهد.


?- پاک کردن ریجستر ویندوز: ریجسترى محیطى تقریباً متنى است که تنظیمات و اطلاعات مورد نیاز سیستم عامل شما و سایر برنامه هاى نصب شده را براى شما نگهدارى مى کند. همزمان با نصب و یا حذف برنامه ها از روى سیستم، اطلاعات غیر ضرورى متعددى در ریجستر ویندوز از شما باقى خواهد ماند که شما مى توانید با بهره گیرى از نرم افزارهایى که براى این منظور طراحى شده است ریجسترى ویندوز خود را پاک کنید اما حتماً قبل از این کار از یک متخصص کمک بگیرید زیرا در صورت اشتباه دیگر راه بازگشتى وجود نداشته و دیگر سیستم عاملى نخواهید داشت!


?- به روز نگه داشتن درایورها: در سخت افزار هر رایانه تعداد نسبتاً زیادى قطعات الکترونیکى وجود دارد که از جمله آنها مى توان به کارت گرافیک (vga) ،کارت صدا (Sound card) ، Modem و Chipset هاى موجود بر روى مادربرد اشاره کرد. همواره پس از نصب سیستم عامل جدید نرم افزارهاى مختص این قطعات را نصب کنید و به علاوه سعى در به روز نگه داشتن آنها داشته باشید بعضى از Chipset ها در صورت عدم نصب تأثیر منفى در سرعت سیستم شما ندارند اما در صورت نصب نرم افزار مربوطه اش تأثیر مثبتى در سرعت سیستم شما خواهد داشت و پس از نصب حتماً از کار خود پشیمان خواهید شد.


87/9/9::: 1:0 ص
نظر()