سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشین پادشاه همچون شیر سوار است ، حسرت سوارى او خورند و خود بهتر داند که در چه کار است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :15
کل بازدید :842530
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/1
1:17 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

?? فرمان براى امنیت در اینترنت و افزایش کارایی کامپیوتر- قسمت سوم (شماره 1221)

منبع: pca.ir

??- استفاده از NTFSFAT : اگر سیستم عامل شما از FAT16 استفاده مى کند همین الان دست به کار شده و آن را به FAT32 و یا FATNTFS تبدیل کنید. اگر هم از FAT32 بهره مى برید آن را به FATNTFS ارتقا دهید. دلیل این ارتقا را مى توان در افزایش حجم و تعداد فایل هایى که در سیستم قابلیت ذخیره سازى دارند، عنوان کرد به علاوه این ارتقاء کارآیى و امنیت را براى شما به ارمغان خواهد آورد.


??- Anti pop up pop upها را که مى شناسید؟ همان پنجره هاى مزاحمى که موقع اتصال به اینترنت بدون اجازه شما بر روى مونیتور ظاهر شده و معمولاً نیز حاوى پیام هاى تبلیغاتى براى شما هستند و از شما مى خواهند که به فلان کشور مسافرت کرده و یا فلان توپ را بخرید، این منوهاى مزاحم معمولاً باعث قفل شدن مرورگر شده و سرعت Loadشدن صفحات را پائین مى آورد به علاوه در بعضى از مواقع حاوى کدهاى مخرب و ویروس نیز مى باشد، شما براى جلوگیرى از این مزاحمین به تدبیرى اندیشیده اید؟
من به شما استفاده از نرم افزارهایى مانند Adwave را پیشنهاد مى دهم که قابلیت Anti pop up را دارد و به شما در خلاصى از این مزاحمان کمک فراوانى خواهد کرد.


??- ServicPack : همیشه ویندوز خود را به روز نگه دارید. شرکت مایکروسافت معمولاً پس از ارائه هر نسخه از سیستم عامل خود بسته هاى اصلاحى و به روز کننده را بر روى وب سایتش قرار مى دهد که حاوى کدهاى اصلاح کننده در جهت افزایش سرعت و امنیت سیستم عامل است. سعى کنید که آن را دانلود کرده و نصب کنید و در صورتى که به اینترنت دسترسى ندارید از CDهاى موجود در بازار براى این منظور استفاده کنید.


??- عدم اشتراک گذارى: در شبکه هاى نامطمئن هیچ گاه فایل ها و پوشه هاى خود را بین خود و سایر کاربران به اشتراک نگذارید به علاوه امکان Remote را نیز روى سیستم خود غیرفعال کنید تا دیگران امکان دسترسى به سیستم شما را نداشته باشند.


??- اجراى ویروس یاب: ویروس ها بیشترین منابع سیستم را به خود و اهدافشان اختصاص مى دهند و سعى در گمراه کردن سیستم عامل دارند به همین دلیل رایانه هاى آلوده همواره از کاهش کارآیى و سرعت رنج مى برند. برخى از ویروس ها توانایى از کار انداختن سیستم را دارند. به علاوه اگر اطلاعات تان مهم است همیشه آنتى ویروس خود را به روز نگه دارید. هم اکنون آنتى ویروس هاى فراوانى وجود دارد که مى توان تفاوت هاى آنها را به شرح زیر برشمرد: عملیات همه نرم افزارهاى ضد ویروسى یکسان است و همگى عملیات اسکن فایل ها و پاک سازى پوشه هاى آلوده را انجام مى دهند تفاوت اصلى بین آنتى ویروس ها در سرعت و دقت و قابلیت هاى بیشتر مانند اسکن فولدرهاى پنهان شده، اسکن Mail Box و ... مى باشد.
به علاوه هیچ گاه فراموش نکنید که نصب ضد ویروس و رها کردن آن براى شما کافى نیست و شما باید همواره نسبت به به روز نگه داشتن آنتى ویروس خود فعال بوده و سعى در به روز نگه داشتن آن نمائید.


87/9/11::: 1:0 ص
نظر()