سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از سخنان آن حضرت است ، چون کسى از او پرسید : « رفتن ما به شام به قضا و قدر خدا بود ؟ » پس از گفتار دراز ، و این گزیده آن است : ] واى بر تو شاید قضاء لازم و قدر حتم را گمان کرده‏اى ، اگر چنین باشد پاداش و کیفر باطل بود ، و نوید و تهدید عاطل . خداى سبحان بندگان خود را امر فرمود و در آنچه بدان مأمورند داراى اختیارند ، و نهى نمود تا بترسند و دست باز دارند . آنچه تکلیف کرد آسان است نه دشوار و پاداش او بر کردار اندک ، بسیار . نافرمانیش نکنند از آنکه بر او چیرند ، و فرمانش نبرند از آن رو که ناگزیرند . پیامبران را به بازیچه نفرستاد ، و کتاب را براى بندگان بیهوده نازل نفرمود و آسمان‏ها و زمین و آنچه میان این دو است به باطل خلق ننمود . « این گمان کسانى است که کافر شدند . واى بر آنان که کافر شدند از آتش . » [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :15
کل بازدید :842539
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/1
6:21 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

سوال :

چطور میتوانم در ایکس‌پی درخواست تایپ اسم رمز را در زمان ورود به سیستم حذف نمایم و فقط Enter را بزنم؟ میدانم که اینکار شدنی است چون روی یک لپ‌تاپ دیدم ولی نتوانستم نحوه اعمال آنرا بدانم.

 

 

جواب:

برای فعال سازی ورود (logon) خودکار که البته بخاطر مسائل امنیتی و حفظ کامپیوترتان از دسترسی دیگران زیاد توصیه نمی‌شود ، از منوی Start گزینه Run را انتخاب نمایید. عبارت control userpassword2 را تایپ و کلید Enter را بفشارید. زمانیکه پنجره محاوره‌ای باز شد تیک جلوی عبارت Users must enter a user name and password to use this computer را بردارید. برای فعال کردن ورود اتوماتیک برای کامپیوتر روی یک شبکه (متصل به دامین) بایستی کمی تغییرات در رجیستری اعمال نمایید. بنابراین قبل از هر تغییری یک بک‌آپ از رجیستری تهیه نمایید. در منوی Run عبارت Regedt را تایپ و کلید Enter را بزنید.در رجیستری بدنبال کلید زیر بگردید: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVerion\Winlogon در قسمت سمت راست بدنبال مدخلی به نام DefaultUserName بگردید. اگر نامی که برای آن مشاهده میکنید نام کاربری خودتان هست که هیچ در غیر این صورت برروی آن دوبار کلیک کرده و نام کاربری را که میخواهید در زمان ورود داشته باشید تایپ نمایید. سپس با کلیک راست روی Winlogon و انتخاب New String Value یک مدخل جدید به نام DefaultPassword بسازید و مقدار آنرا برابر اسم رمز کاربر مورد نظر نمایید. سپس در قسمت چپ مقدار AutoAdminLogon را مشاهده نمایید که بایستی 0 باشد بدین معنا که ورود خودکار غیر فعال است. روی آن دوبار کلیک کرده و مقدار آنرا به 1 تغییر دهید. اگر این مدخل را ندارید همانند روش قبلی آنرا ساخته و مقدار دهی نمایید.