سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه ویژگی در هر که باشد، ایمانش به کمال رسد : خرد، بردباری و دانش . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :15
کل بازدید :842542
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/1
7:37 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

گشت و گذاری در ویندوز 2000 (شماره 79)

تعیین پارتیشن بندی
برای تقسیم هارد د یسک به دو یا چند پارتیشن ( بخش ) یا
volume ( درایوها ی فرعی ) . باید آن را همانطور که می‌دانید، پارتیشن بندی کرده که با حروفی از قبیل FED تعیین می‌شود این بخش ها را به اصطلاح درایوهای منطقی می‌نامند.
ویندوز به هنگام نصب پارتشین بندی سیستم را به شما نشان می ‌دهد و از شما می‌خواهد که نوع درایو را برای عملیات نصب مشخص کنید اگر از چند سیستم عامل در دستگاه استفاده می‌کنید لازم است که حتما" آنها را روی درایوهای مجزایی نصب کنید تا سیستم عامل جدید فایل های اولیه سیستم عامل قدیمی را حذف یا رونویسی نکند.
به هنگام انتخاب پارتیشم لا زم است در مورد اندازه آن دقت کنید. تنها برای نصب ویندوز 2000 سرور به تنهایی ، حد اقل 2 گیگا بایت فضا لازم است . اگر می خواهید
active Directory و اجزای دیگر را نیز نصب کنید ، بهتر است 10 گیگا بایت فضا در نظر بگیرید .

انتخاب نوع مجوز
از دیگر سوالا تی که به هنگام نصب پر سیده می شود ، تصمیم گیری در مورد انتخاب مجوز
per server یا per seat است . البته این سوال ممکن است در ایران ، که از نرم افزارهای بد ون لیسانس و مجوز استفاده می شود ، مفهو می نداشته باشد . در هر حال اگر per server ر اانتخاب کنید باید تعداد مجوزهای دستر سی کاربران را مشخص کنید . البته بسیاری از افراد ، مفهوم این د و را نمی دانند که در زیر جهت اطلاع توضیح داده می شود. مجوز per server ،‌به معنی مجوز برای ارتباطات خمزمان با سرور است . هر ایستگاه کاری یکی ازارتباطات را به کار می برد. اما در هر بار ، ممکن است ارتبا طات بسیار زیادی وجود داشته و هر ارتباط به یک Y (CAL مجوز دسترسی مشتری ) نیاز دارا . این مجوز برای بنگاه های کوچک که فقط یک سرور دارند، مناسب است و شما اگر نمی دانید باید از کدام مجوزرا به کار گیرید . per server،‌ به معنی مجوز دادن به هر نوع کامپیوتر ی است که به سرور دستر سی دارد . یعنی ایستگاهکاری باید برای سیستم عامل خود و همچنین دسترسی مشتری ، مجوز داشته باشد تا برای دسترسی به هر تعداد سرور ازآن استفاده کند. به همین دلیل معمولا بنگاه های بزرگ که چند ین سرور دارند از این مجوز استفاده می کنند.
اگر می خواهید از
Terminal Services استفاده کنید،‌این مجوز مناسبتر است.