سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایى به اندازه مصیبت فرود آید ، و آن که به هنگام مصیبت دست بر رانهایش زند ثوابش به دست نیاید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :46
بازدید دیروز :26
کل بازدید :842643
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/5
5:56 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

نوت‌بوک‌های تجاری ارزان قیمت:

برای بسیاری از کاربران، نوت‌بوک تجاری معنای قیمتی بالا را می‌دهد. اما این مسئله الزامی نمی‌باشد. البته باید گفت که یک دستگاه حرفه‌ای با همان تجهیزات سخت‌افزاری عموما گرانتر از یک دستگاه معمولی خواهد بود. در بالا توضیح داده شد که چرا در هنگام خرید یک نوت‌بوک نباید تنها به قیمت آن توجه کرد.

گفتنی است که نوت‌بوک‌های تجاری ارزان قیمت نیز وجود دارند. برای مثال دستگاه Lenovo ThinkPad R60 را می‌توانید با قیمتی برابر 1050 یورو خریداری کنید. در آزمایشی که ما بر روی این دستگاه انجام دادیم هیچ کمبودی نداشته و به عنوان یک نوت‌بوک عالی شناخته شده است.

باید گفت که این دستگاه بسیار بدون صدا و آرام کار کرده و باتری آن نیز قدرت عالی را ارائه می‌کند.

یکی از دستگاه‌های دیگری که می‌توان نام برد Joybook R55 می‌باشد که قیمتی زیر 1000 یورو را داراست:

 

سیستم عامل ویندوز XP-Pro نمایشگری عالی به ظاهری شیک و دوام باتری بیشتر از دو ساعت.

 

 

بهترین نوت‌بوک‌های تجاری:

یک نوت بوک تجاری خوب با تجهیزاتی بالا و گارانتی 3 ساله و کارایی عالی معمولا قیمتی بالاتر از 1500 یورو را داراست. امروزه در میان کاربرانی که کارهای تجاری انجام می‌دهند نوت‌بوک‌هایی با صفحه نمایشگر پهن 14 اینچی مورد علاقه قرار گرفته است: در این گروه از دستگاه‌ها مانیتور و صفحه کلید حالت ارگونومیک کاملی را داشته و تجهیزات و کارایی نیز در حد کامپیوترهای بالا و خانگی می‌باشد. البته یک نوت بوک 14 اینچی با وزن 2.3 تا 2.4 کیلوگرم سبک‌تر از یک کامپیوتر خانگی خواهد بود و به همین دلیل هم با علاقه دربیرون از خانه حمل می‌شود. برنده آزمایشات دستگاه HP Compaq NC 6400 می‌باشد که در همین گروه گفته شده قرار می‌گیرد. کارایی بالا و عالی، وزن کم، باتری با دوام بالا، صفحه نمایشگر با کیفیت علاوه بر اینها دستگاه HP Compaq NC 6400 دارای یک مودم نصب شده UMTS/HSDPA می‌باشد.

اگر برای شما قیمت زیاد مهم نیست می‌توانید از برنده کیفیت یعنی دستگاه Maxdata Pro 8100 IWS Select استفاده کنید. این دستگاه حتی دارای یک کارت گرافیکی بالا برای بازی‌ها می‌باشد. از لحاظ پورت‌ها کامل بوده و عملکردهای امنیتی بسیاری را در خود جای داده است مثلا: اسکن اثر انگشت و جایی برای Smart-Card 

در این مقاله که مربوط به بهترین نوت‌بوک‌های High-End بوده علاوه بر نوت‌بوک‌های تجاری، نوت‌بوک‌های لوکس نیز تست شدند که دارای کارایی بالا و سرگرمی‌های عالی بودند. مثال:

·         Asus VXI درطرح لامبورگنی

·         Acer Ferrari 5005 WLHi

·         Apple Macbook Pro با ظاهری باورنکردنی

·         VGN AR215 جعبه قدرت. Sony Multimedia با Blu-Ray - Writer

 

بهترین ساب‌نوت‌بوک‌ها:

امروزه، فقط پشت میز کامپیوتر، کاربران کار نمی‌کنند. کاربران روز به روز از نوت‌بوک‌های خود بیشتر در راه استفاده می‌کنند. اگر انسان بخواهد این دستگاه را هر روز با خود حمل کند هر گرم اضافی آن نیز آزار دهنده خواهد بود. پس به همین دلیل تنها برای سبک بودن نوت‌بوک خیلی‌ها به خاطر راحتی، از کارایی و تجهیزات می‌گذرند و تنها به دنبال باتری با مدت زمان کاری بالا می‌گردند.

برای این چنین اهدافی، ساب‌نوت‌بوک‌ها بسیار عالی می‌باشند: این نوت‌بوک‌های کوچک دو کیلوگرم و یا حتی کمتر وزن داشته و حدود 5 تا 6 ساعت را بدون برق دوام می‌آورند. به علت اندازه کوچک آنها می‌توان به راحتی در همه جا با آنها کار کرد.

نکته منفی: ساب‌نوت‌بوک‌های عالی، گران می‌باشند. در حالت عادی نیز صفحه نمایشگر آنها 12 اینچ یا کمتر می‌باشد که نسبت به نوت‌بوک های دیگر کوچک است. در مورد صفحه کلید نیز کوچک بودن صدق می‌کند به گونه‌ای که سریع تایپ کردن احتیاج به دقتی بسیار بالا دارد، گفتنی است که قالب اصلی دکمه‌ها نیز کمی با نوت‌بوک‌های عادی تفاوت دارد. در کل باید گفت که ساب‌نوت‌بوک‌ها نیز برای کار در راه پیشنهاد می‌شود.

پیشنهاد ما به شما Lenovo ThinkPad X60s می‌باشد. باتری با دوام بالا، پردازشگر Core-Duo کارایی قوی. حیرت انگیز است که باتری این دستگاه تا 9 ساعت کار می‌کند.

فن‌های این نوت‌بوک در تمامی حالات، بی‌صدا باقی می‌مانند و با صفحه کلید عالی حتی نوشتن پروتکل‌های meeting نیز لذت‌بخش می‌باشد. به جای دستگاه گفته شده م