سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده بی بصیرت، مانند رونده دربیراهه است . هر چه تندتر رود از مقصد دورتر شود [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :62
کل بازدید :842722
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/7
2:44 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

از: خبرگزاری سلام

LMS
مخفف کلمات Learning Management System به معنای (سیستم مدیریت فراگیری) می باشد.
LMS
در واقع نوعی نرم افزار مدیریت محتوای سایت است. ممکن است با نرم افزار های مدیریت محتوائی مثل Php nuke و Movable typeآشنا باشید.
ما برای اینکه راحت تر بتوانیم محتویات سایتمان را مدیریت کنیم و آنرا به روز رسانی کنیم، از اینگونه نرم افزارها کمک می گیریم. این نرم افزارهای مدیریت محتوا به طور کلی،CMS (Content Management System ) نامیده می شوند.
LMS
ها نیز گونه ای از این نرم افزارها هستند. با این تفاوت که CMS کاربرد عام دارد و LMS کاربرد خاص.


  
  

مخفف International Computer Driving Licenseبه معنای گواهی نامه بین‌المللی کاربری کامپیوتر است.

در سال
۱۹۹۴کشور فنلاند، از جمله کشورهای پبشرفته در گزینش فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق به‌ارایه گواهی نامه کاربری کامپیوتر ( (ICDLشد.

در سال
،۱۹۹۵انجمن جوامع انفورماتیک اروپا ( (CEPISیک گروه ویژه تحت حمایت مالی اتحادیه اروپا ایجاد کرد که هدف آن، دستیابی به روشی برای ارتقای سطح مهارتهای ITدر سراسر اروپا بود.

این گروه ویژه در سال
۱۹۹۵و اوایل ۱۹۹۶میلادی ، آزمون‌های آزمایشی برگزار کردند تا اینکه سرانجام در آگوست ۱۹۹۶گواهینامه اروپایی راهبری کامپیوتر ( (ECDLدر سوئد ارایه و به تدریج در سراسر اروپا و سپس در سطح بین‌المللی مطرح شد.

برنامه
ECDL /ICDLتوسط بنیاد ECDL-F/ECDLدر سطح جهانی اداره می‌شود.

این بنیاد که در سال
۱۹۹۷تاسیس شد، سازمانی غیر انتفاعی است که وظیفه آن بهبود، گسترش و تصدیق مهارتهای کامپیوتری و دانش ITاست.

در سال
،۱۹۹۸هجده‌کشور به این گروه پیوستند و امروزه ECDLبسیارفراتر از مرزهای اروپایی کاربرد دارد، این گواهینامه خارج از مروزهای اروپا ICDLنامیده می‌شود.


  
  

از: http://www.yadbegir.com
اگر محتویات فولدرهای
C:\Windows, C:\Windows\System

را بررسی کنید تعداد زیاد فایلهای با پسوند
DLL خواهید یافت که بدون استفاده هستند. برای اینکه فضای هارد دیسک شما بیهوده اشغال نشود می توانید از Windows Explorer استفاده کنید تا بدانید که آیا یک فایل DLL هنوز استفاده می شود یا خیر؟

برای انجام این کار روی یک فایل
DLL کلیک سمت راست کنید سپس Quick View را انتخاب کنید در آنجا اطلاعاتی خواهید یافت از آن جمله کاربردهایی است که برای آنها فایل DLL شما مورد استفاده قرار می گیرد اگر این کاربردها مدتهاست که مورد استفاده شما قرار نگرفته و قرار نخواهد گرفت می توانید با اطمینان خاطر آن فایل DLL را پاک کنید. البته باید خیلی در انجام این کار دقت کنید توجه داشته باشید که اگر نمی توانید در منوی راست کلیک Quick View را ببینید به این معنی است ه شما باید ابتدا آن را از روی CD ویندوز خود نصب کنید (از طریق کنترل پانل Add/Rremove Program و سپس منوی Windows Setup سپس Accessorise را انتخاب کرده وارد Detail می شوید در حالیکه CD ویندوز 98 خود را در CD-ROM قرار داده اید Quik View را تیک بزنید تا این ویژگی به ویندوز شما اضافه شود.


  
  

منبع : دانستنیهای کامپیوتر،الکترونیک ومخابرات
چگونه فلاپی هایی را که فرمت نمی شوند را دوباره بازسازی کنیم ؟
پس از خواندن این مطلب دیگر هرگز فلاپی های معیوب خود را دور نمی اندازید و اطمینان داشته باشید که صد در صد نتیجه خواهید گرفت ! فلاپی دیسک یکی از رسانه های ذخیره سازی اطلاعات می باشند که همه ما استفاده های زیادی از آن می کنیم ولی از جمله معایب آن به جز حجم پایین آن آسیب پذیری شدید فلاپی دیسک می باشد .به طوری که یک فلاپی دیسک ممکن است پس از چند بار استفاده دیگر قابل فرمت شدن نباشد . حال چاره چیست ? و چگونه می توان فلاپی دیسک را مجددا باز سازی کرد ؟ ما راهی برای حل این مشکل یافته ایم و به خوبی هم نتیجه گرفته ایم. تنها عیب آن اینست که شما به سیستم عامل لینوکس نیاز دارید . در کل توصیه میشود کمی از وقت خود را جهت یادگیری آن اختصاص دهید . در سیستم عامل لینوکس در قسمت فلاپی فورمتر آن شما می توانید فلاپی هایی را که حتی در سیستم عامل ویندوز فرمت نمی شوند را به سادگی فرمت نمایید . به همین راحتی ! این نکته تکنیکی ساده وآسان راهی قابل اطمینان برای باز سازی و تعمیر فلاپی دیسک و در نهایت کاهش هزینه هاست.

فعال کردن فکس در ویندوز XP
َاگر شما هم در خانه یا محل کارتان دستگاه فکس ندارید ناراحت نباشید چون مایکروسافت لطف کرده و مشکل رو حل کرده ! مایکروسافت امکان ارسال و دریافت فکس رو در حالت پیش فرض ویندوز غیر فعال قرار داده که ما الان می خواهیم با هم این امکان را فعال کنیم پس با من همراه باشید ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید وقتی Control Panel باز شد به قسمت Printers & Faxes وارد می شوید. در قسمت چب بالا صفحه دو گزینه مشاهده می کنید : یکی Add a Printer و دومی Set Up faxing شما گزینه دوم را انتخاب کنید . پس از کلیک روی آن صفحه باید مدت بسیار کمی منتظر بمانید . سپس صفحه ای به نام Configuring Components باز می شود . ( دقت داشته باشید باید سی دی ویندوز در سی دی رام باشد در غیر این صورت ویندوز از شما می خواهد که سی دی را در سی دی رام قرار دهید و سپس گزینه OK را بزنید ) ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به کپی کردن فایل های مربوط به فکس می کند .... حالا دیگر شما یک فکس بر روی کامپیوتر خود دارید که بوسیله آن می توانید به هر کجای دنیا فکس ارسال کنید .

چگونه اطلاعات راجع به کامپیوترتان را ببینید؟
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است. ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و ده ها مطلب دیگر


نحوه عکس گرفتن با مدیا پلیر
شاید تا بحال با نرم افزارهای دیگری این کار را انجام می دادید ولی در حقیقت با خود مدیا پلیر ویندوز نیز می توان عکس گرفت. برای این کار کافیست در حین پخش فیلم کلیدهای Ctrl +I را بزنید. پنجره ذخیره تصویر باز می شود.حالا می توانید تصویر گرفته شده را ذخیره کنید.

خاموش کردن سیستم بدون از دست دادن پنجره ها و برنامه های در حال اجرا
حتما تا به حال به این موقعیت برخورده کرده اید زمانی که مشغول کار با کامپیوتر هستید و برنامه های متعددی در حال اجرا است به دلیلی ناچار به خاموش کردن کامپیوتر می شوید .در این صورت با این همه برنامه و چیزهایی که پیش روی شماست چه کار می کنید باید حتما از همه آنها خارج شوید ؟ نه اصلا لازم نیست !

زیرا یکی از قابلیتهای ویندوزXP خروج از ویندوز بدون بستن برنامه های فعال و در حال اجرا است .

قابلیت Hibernate در ویندوز XP امکان خاموش کردن کامپیوتر بدون بستن پنجره ها و برنامه ها را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد .

برای استفاده از این قایلیت کافی است بر روی منوی Start کلیک کرده و Turn off computer را OK کنید البته لازم نیست از برنامه های فعال خارج شوید.

حالا کلید Shift را پایین نگه دارید. در این حالت کلمه Stand by به کلمه Hibrenate تغییر پیدا می کند ! حال روی آن کلیک کنید.

پس از این کار کامپیوتر شما به طور کامل خاموش می شود ولی مرتبه بعد که کامپیوتر را روشن می کنید و وارد ویندوز می شوید همه پنجره ها و برنامه های فعال که قبل از خاموش کردن پیش رو داشتید را ملاحظه می کنید.

تذکر :قابلیت Hibrenate فقط در زمانی اجرا خواهد شد که قبلاً فعال شده باشد.برای فعال سازی Hibrenate این مسیر را دنبال کنید :

Start Menu --> Control Panel --> Power Options-->Hibrenate

حال گزینه Enable hibernation را علامت زده و خارج شوید.


  
  

از: http://www.tarfand.blogfa.com

1-
ساخت فایل بدون نام:ابتدا روی فایل کلیک کرده و دکمه f2 را فشار دهید سپس کلید alt را پایین نگه داشته و تایپ کنید 255 یا 0160 آنگاه کلید alt را رها کنید.

2-
حذف و اضافه کردن عبارتی به منوی send to:در ویندوز 98 یا me به آدرس فایلی که ویندوز را در آن نصب کرده اید بروید و وارد دایرکتوری send to شوید.در ویندوز xp وارد documents and settings سپس وارد پوشه ای به نام کاربری خودتان شده و وارد send to شوید.حال در پنجره باز شده هر برنامه ای که میخواهید برایش یک میانبر بسازید یا هرچه میخواهید حذف کنید.

3-
فایلهای compressed(zipped):این نوع فایلها این امکان را به شما میدهد که بتوانید فایلهای خود را تا حدودی کم حجم کنید.برای این منظور با کلیک کردن بر روی فایل یا شاخه مورد نظر گزینه compressed(zipped)folder را از منوی send to انتخاب کرده و آن را با پسوند zip فشرده کنید.حال اگر بخواهید بر روی فایلهایتان پسورد بگذارید فایل یا پوشه مورد نظررا به یک فایل zipped کپی کرده و سپس به منوی file در بالا بروید و گزینه add a password را انتخاب کنید و پسوردتان را بنویسید.

4-
حذف پیشوند to shortcut:در قسمت run وارد رجیستری شوید و به دنبال فایل زیر بگردید:

HKEY_current_user/software/microsoft/windows/current version/explorer

سپس در سمت راست دنبال متغیر link بگردید. با دوبار کلیک بر روی آن شماره های آن را به چهار عدد زوج صفر تغییر دهید.

5-
غیر فعال کردن پخش اتوماتیک cd در xp:my computer را باز کرده و بر روی cd rom خود راست کلیک کنید.سپس properties را انتخاب کرده و بر روی play auto کلیک کنید.در drop down box میتوانید فعال یا غیر فعال بودن این تمایز را معلوم کنید.

6-
نمایش دادن پسوند فایلها در xp:ابتدا وارد کنترل پنل شوید و گزینه folder options را انتخاب کنید سپس به منوی view رفته و عبارت hide extensions را غیر فعال کنید.


  
  

1- با استفاده از Keyboar در حالتی که فولدر به حالت Explorer باز است با فشار همزمان کلیدهای Alt+F و N,F و درویندوز 98 Alt+F و W,F می توان فولدر جدید ساخت .
البته راه های دیگری برای انجام سریع تر این کار وجود دارد برای مثال می توان از کلیدهای Alt+F و Enter,Enter استفاده کرد، البته این راه ها در صورتی امکان پذیر است که هیچ چیزی درون فولدر انتخاب نشده باشد. در غیر این صورت به وسیله کلیدهای Ctrl+Space از حالت انتخاب خارج شده و بعد با کلید Alt+F و Enter,Enter می توان یک فولدر جدید ساخت.
2-
ساختن Menu یکی دیگر از راه های اضافه کردن دستور Newfolder به کلید سمت راست Context menu هست. برای درست کردن یک item جدید در Context menu مراحل زیر را اجرا کنید:
1-
ا یک Explorer windows باز کنید با استفاده از کلیدهای میان بر Windows+E خیلی سریع می توان این مرحله را انجام داد.
2-
منویTools قسمت Folder option از پنجره باز روی File type کلیک کنید
3-
از لیست Registered file type ، folder‌ را انتخاب کنید.
4-
بر روی Edit در ویندوز 98 برای باز کردن پنجره Edit file type کلیک کنید.
5-
در New در قسمت Action کلمه ای را که می خواهید در Cantext ظاهر شود را تایپ کنید مثلا Make a new Folder . حالا برای اجرای این دستور موارد زیر را تایپ کنید: Command.com/c md"%1\newfolder" در ویندوز 98 و me یا cmd.exe/cmd"%1\newfolder" در ویندوز 2000 یا xp
5-
با رایت کلیک کردن بر روی هر Folder یک item جدید به اسم دلخواه شما در آن اضافه می شود.


3-
در ویندوز xp چندین راه برای تصلت بیشتر بر روی فایل ها وجود دارد مثلا فرض کنید یک پوشه حاوی فایل های mp3 دارید که می خواهید بر اساس album یا titel یا هر چیز دیگری دسته بندی کنید. برای این کار در یک فولدر که به حالت Explorer باز شده است منوی ViewDetail را انتخاب کنید. حالا می توانید سریع حالت چیده شدن فایل را تغییردهید برای این کار روی ردیف بالای فایل ها کلیک راست کنید. می بینید که این لیست فقط چند تا option‌ محدود دارد،از منوی بازده More را انتخاب کرده، حالا از پنجره باز شده حالت مورد نظر را انتخاب کنید.سپس برای اعمال این مورد از منوی View‌بخش arrange icon by‌رفته و بعد حالت مورد نظر را انتخاب کنید. حالا برای جالب تر شدن صفحه از گزینه های زیر استفاده کنید:
View,arrange icon by , show in groups
این گزینه فولدر را به قسمت هایی تقسیم می کند که بر اساس لیست مورد نظر شما تقسیم شده است.


  
  

از: خبرگزاری موج

برای این که بتوانید از رایانه اتان راحت تر و بهتر استفاده کنید توجه شما را به چند ترفند جلب مبکنیم .
کاهش سرعت ناگهانی کامپیوتر
اگر ناگهان از سرعت کامپیوتر کاسته شد و احساس کردید کامپیوتر شما کند کار میکند به احتمال فراوان دلیل آن استفاده از
Cut و Copy یک فایل بزرگ و نگهداری آن در بخشی از حافظه انتقال اطلاعات کامپیوتر به نام Clipboard است. برای پاک کردن محتویات این حافظه که عامل اصلی از دست دادن سرعت کامپیوتر است انتخاب چند حرف ساده و کپی مجدد آن به کلیپ بورد حافظه را از اطلاعات غیر ضروری تخلیه خواهد کرد.

رنگ و خمیده نوشتن در مایکروسافت ورد
برای پر رنگ کردن
Bold و خمیده نوشتن Italic کلمات در مایکروسافت ورد راههای فراوانی مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترین روش پر رنگ نوشتن کلمات و جملات تایپ علامت ستاره (شیفت و عدد 8) بدون فاصله دقیقاً در ابتدای کلمه و جمله و تایپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهای جمله است. خمیده کردن کلمات هم با قرار دادن علامت خط تیره (شیفت و علامت منها) در اول و آخر کلمات انجام میشود.


کیبورد مجازی در ویندوز
XP و ME
همه ما نمی توانیم و یا نمی خواهیم با کیبورد تایپ کنیم. با کیبورد مجازی ویندوز و کلیک ماوس میتوان در نرم‌افزاری تایپ کرد. برای راه اندازی کیبورد مایکروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع کرده و سپس
Run را از آن انتخاب کنید در محل مخصوص دستور اجرای فرامین 3 حرف osk که کوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد کرده و سپس دگمه OK را فشار دهید تا کیبورد ویندوز در مانیتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و کلیک بر روی حروف میشود به راحتی تایپ کرد.

جلوگیری از قطع شدن مودم
ارتباط با اینترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ایجاد شده باشد به دلایل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغییر کوچکی در تنظیم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دریافت علائم مخابراتی از کامپیوتر پس از گذشت 50 ثانیه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگیری نماید.
ویندوز 98 یا
ME:

Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced

سپس در قسمت
Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید.
ویندوز
XP:

Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced

سپس در بخش
Extra Settings کد S10=50 را وارد کنید. در صورتی که در قسمت Setting کد دیگری دیده میشود کد جدید را باید با تایپ یک کاما از کد قبلی جدا کرد.

پر کردن صفحه در
WORD
پر کردن صفحه‌ای مملو از نوشته‌های نامفهوم با تایپ دستور =
rand() انجام میشود. در این حالت 3 پاراگراف جمله تکراری The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغییر در پارامترهای داخل پرانتز میتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف که هر یک از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.

جلوگیری از نمایش پنجره خطای ویندوز
هنگام استفاده از ویندوز
XP در صورتی که سیستم با مشکلی مواجه شود در مانیتور پنجره‌ای مشاهده خواهد شد که Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنایی دارند. در این پنجره، کامپیوتر علاوه بر نشان دادن مشکل سیستم از شما میخواهد در صورت اتصال به اینترنت این ایراد را به مایکروسافت ارسال کنید. برای رهایی از نمایش و ارسال Error و پیام خسته کننده آن ابتدا Control Panel را باز کرده و از میان آیکانهای آن System و سپس در بخش Advanced دکمه Error Reporting را فعال کرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذارید. به این ترتیب این پنجره موقتاً از کار باز مانده و از نشان دادن پیام ایراد و ارسال آن به مایکروسافت خودداری خواهد کرد.

یافتن آدرس آی پی( بجز ویندوز اکس پی)
هر استفاده کننده از اینترنت دارای کد مخصوصی است که به آن آی پی میگویند. آی پی
Internet Protocol است و بر اساس آن هویت آدرس هر شخص در شبکه و اینترنت شناسایی می شود. برای یافتن آی پی خود کافی است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تایپ کرده و بعد دگمه OK را بزنید.

Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.

تغییر حروف از بزرگ به کوچک
چنانچه بخشی از متن و یا تمام آن به اشتباه و یا عمداً با حروف بزرگ انگلیسی تایپ شده و تصمیم دارید آنها را به حروف کوچک تغییر دهید کافی است پس از انتخاب نوشته دکمه‌های
Shift+F3 را همزمان فشار دهید تا متن به حروف کوچک تبدیل شود. استفاده مجدد از همان کلیدها بخش های لایت شده را به حروف بزرگ تبدیل خواهد کرد.

تایپ اعداد کسری
برای وارد کردن اعداد کسری مانند ¼، ½ و ¾ که در کیبوردهای کامپیوتر دیده نمیشوند میتوان به ترتیب کدهای
Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به کار برد. برای تایپ اعداد حتماً باید از قسمت Numeric Pad که در سمت راست کیبورد قرار گرفته است استفاده شود.

خاموش کردن کامپیوتر با اسم رمز
ابتدا یک اسم رمز برای کامپیوتر خود انتخاب کنید سپس از
My Computer Control Panel آیکان System را کلیک کنید. در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور را تایپ کرده و با فشار دادن دکمه OK از آن خارج شوید. کامپیوتر شما پس از آن برای خاموش کردن نیز به دانستن اسم رمز نیاز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغیرهای این دستور به این صورت است:
Computer name = اسم رمز کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود.

جابجایی عکسها در پاور پوینت
برای حرکت جزیی عکسهایی که در اسلاید پاور پوینت قرار دارند نگاهداشتن کلید
Ctrl و استفاده از فلش‌های چهار طرفه اجازه خواهد داد تا تصاویر در مقیاس بسیار کم تغییر مکان پیدا کنند.

از بین بردن پیام غیر ضروری در ویندوز اکس پی
استفاده کنندگان ویندوز اکس پی میدانند هرگاه ظرفیت هارد دیسک آنها به اندازه مشخصی رسید به طور مدام پیامی در مانیتور ظاهر می شود و در مورد کاهش حجم قابل استفاده هارد دیسک هشدار میدهد. جهت رهایی از این پیام مراحل زیر را دنبال کنید

HKEY_ CURRENT_USER \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Right-click Explorer and select New and DWORD Value.
In the right pane, rename the new value NoLowDiskSpaceChecks. Double click it
In the editing window, set the data value to 1(the number one).
Click OK to finish.

یافتن لینک ها در نمایشگر اینترنت
در صورتی که ماوس را در صفحات اینترنت بر روی برخی از عکسها و یا نوشته ها حرکت دهیم به شکل دست تغییر شکل میدهد که اصطلاحاً لینک نامیده می شود. پیدا کردن لینک های یک صفحه اینترنت و یا حرکت از یک لینک به لینک دیگر بدون استفاده از ماوس با زدن یک ضربه بر روی دگمه
TAB میسر می شود. استفاده همزمان از کلیدهای Shift + TAB لینک قبلی را پیدا خواهد کرد.

دانستن نام و دنباله فایل ها
با انتقال آیکان هر فایل به داخل پنجره
Run نه تنها نام فایل بلکه کلیه اطلاعات مربوط به محل بایگانی و نام شامل دنباله فایل نیز دیده خواهد شد.

بایگانی و بستن همزمان چندین فایل باز در ورد
معمولاً برای بایگانی و یا خروج از چندین فایل باز باید هر یک از آنها را به تنهایی بست. اگر چندین فایل همزمان باز است قبل از خارج شدن کلید
Shift را نگاهداشته و منوی مایکروسافت ورد را کلیک کنید. دو انتخاب دیگر به نامهای Close All و Save All به منوی فایل اضافه میشود و با استفاده از آنها میتوان تمام فایلها را همزمان بست و یا بایگانی کرد.


  
  

از: http://weblog.iranprofessional.com

حتما متوجه شدید که از روز سه شنبه 26 ژولای 2005 ، مایکروسافت از آپدیت شدن ویندوزهای تقلبی جلوگیری کرده . من هم الان راه بدل زدن به اون رو بهتون میگم البته این یه راه موقتیه و به زودی جلوی این هم گرفته خواهد شد ولی باز هم من به فکر همه عزیزان هموطن خواهم بود .

برای این کار کافیه که شما وقتی به صفحه ای رسیدید که باید از Express یا Custom یکی رو انتخاب کنید دست نگه دارید و این کد رو در قسمت آدرس بار وارد کنید و بعدش Enter رو بزنید


javascript : void(window.g_sDisableWGACheck="all" )



و یا برای اینکه تا سال 2050 لازم نباشد هی این کار را تکرار کنید این یکی رو وارد کنید


java script : void(document.cookie="WinGenCookie=validation=0;expires=Sat, 1 Jan 2050 12:00:00 UTC")

 


  
  

توسط: سعید بهرامی
فایلهای(
swf (shokwave flash تصویر متحرک از نوع برداری(وکتور)هستند که در آنها قابلیت ایجاد لینک در خود فایل یا ایجاد لینک به هر آدرس اینترنتی وجود دارد.
فایلی از این نوع فقط قابل اجرا توسط
Flash PLayer یا به میزبانی آن است و نمیتوان آنرا ویرایش کرد.برای ساخت این نوع انیمیشن از برنامه های خانوادة macromedia مانند فلش استفاده میشود.اکثر کلیپ های موجود در سایتها از این نوع هستند.از لحاظ حجم و سرعت دسترسی مناسب بوده و جلوه های ویژه موجود در آنها با امکان درج عکس و صدا جذابیت خاصی برای بیننده ایجاد میکند.بعضی برنامه ها امکان دریافت این نوع فول و تبدیل آن به فرمتهای دیگر را میدهند مانند quick time


  
  

گاهی به مقالاتی برمی خوریم که در چندین صفحه تقسیم شده اند. خواندن ، save کردن و پرینت گرفتن چنین مقالاتی مشکل است ، آیا راهی برای تسهیل کار وجود ندارد؟
گاهی راهی وجود دارد. البته ابتدا باید گفت هدف طراحان از تقسیم یک مقاله واحد در چندین صفحه ، قرار دادن تبلیغات زیاد در هر صفحه است که خواننده مجبور باشد تمام آنها را بخواند. گاهی در صفحه اول و عموما در صفحه آخر این مقالات کلیدی وجود دارد به نام
printer friendly یا عبارات مشابه، با زدن این کلید تمامی مقاله در یک صفحه ظاهر می شود و می توانید آن را به راحتی پرینت بگیرید یا save کنید. بنابراین در برخورد با چنین مقالاتی ابتدا به صفحه اول و صفحه آخر مراجعه کنید و ببینید آیا چنین کلیدی وجود دارد یا نه، اگر وجود نداشت که مجبورید یکی یکی صفحات مقاله را دانلود کرده و آنها را بخوانید و saveکنید یا پرینت بگیرید.


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >