سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستترا چندان دوست مدار مبادا که روزى دشمنت شود و دشمنت را چندان کینه مورز که بود روزى دوستت گردد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :30
کل بازدید :842066
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/9
3:57 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

میدونم که شما به چی فکر میکنید ، خوبه ، یک مقاله دیگه درباره ایجاد کردن آمد و شد در وب سایت . خوب این مهم است که وب سایت شما دارای ترافیک باشد . این یک محیط غیر حساس ایجاد میکند برای داشتن یک وب سایت که بیش از همه مفید است و در جهان کسی در مورد آن چیزی نمی داند . این مقاله 10 روش کم هزینه برای ایجاد ترافیک در وب سایت شما معرفی میکند . لذت ببرید.

1- لینک های خود را با سایت هایی که حاوی مطالبی مشابه مطالب شما است ، داد و ستد کنید .

وقتی که بازدید کنندگان برای شما مهم باشند ، مسلما بازدید کنندگان هدف دار برای شما واقعا مهم هستند . اگر وب سایت شما در مورد سگها است ، این کار احمقانه ای است که لینک های خود را با سایتهایی متعلق به مردمی هست که از سگ متنفرند ، معاوضه کنید . برای آنکه این یک عمل ضد پیشرفت است و عاقلانه نیست .نه ، این روش داد و ستد لینک ها برای کار نیست .بهتره این کار با سایت هایی انجام شود که موضوعی را پوشش میدهند که با موضوع شما مرتبط است .

2- انتشار یک وبلاگ

پرداختن به منافع یک وبلاگ از این موضوع این بحث خارج است و من وقت توضیح آن را ندارم . فقط میدونم که موتور های جستجو به وبلاگ ها علاقه دارند که دارندگان وب لاگها را با دیگر وبلاگ داران بطور مکرر به هم متصل کنند .

3- انتشار خبرنامه خودتان

اکنون من میدونم شما چی فکر میکنید . انتشار یک خبرنامه ؟ به نظر می رسه که کار زیادی نمیتونه انجام بده . خوب بله میتونه . ولی اگرشما خبرنامه تان را در مورد چیزهایی که ار آن سود میبرید بنویسید ، ابدا خوب کار نخواهد کرد . مطالبتان را خارج از کاغذ یا یک محیط خاص نمیتوانید بنویسید ؟ در این مورد نگران نباشید ، در اینترنت مکانهای
online فراوانی هست که شما میتونید که از آنجا مطالب رایگان در دسته بندی های منظم را متوانید دریافت کنید . فقط کافیست به موتور جستجو مورد علاقه تان مراجعه کره ور در فهرست مقاله ها مورد نظر را تایپ کنید . و شما از تعداد مواردی که در نتیجه جستجو می آید قطعا متعجب خواهید شد .

4- عرضه کردن رایگان بعضی از مطالب که به موضوع اصلی شما مرتبط است .

مردم
freebies را دوست دارند . مطمعن شوید که مطالب شما با کیفیت است و به موضوع اصلی شما مرتبط است . این خوب است که شما قبل از دریافت freebies توسط کاربر آدرس ایمیل کاربر را بخواهید . این راه خوبی برای جمع آوری سریع لیست افرادی که به موضوعات سایت شما علاقه دارند میباشد .

5- مبادله کردن تبلیغات با دیگر منتشران مجله الکترونیکی

مجله های الکترونیکی که با موضوع شما مطابق هستند را جستجو کنید و تبلیغات خود را با آنها مبادله کنید . بعضی منتشران با این نوع مبادله برای مدت کوتاهی موافقت میکنند ، مخصوصا اگر مخارجی را هم تقبل کنید .

6- شرکت کردن در محل های اجتماع عمومی در اینترنت
online forums

7- منتشر کردن آدرس وب سایت در هر چیزی که پخش میکنید ، کتاب ، کارت ویزیت ، کاتالوگ و بروشور

8- مطالعه هر چیزی که به شما در مورد ایجاد آمد شد در وب سایت کمک کند .

این شدیدا مهم است که در این مورد مطالعه کنید چون اینترنت دقیقه به دقیقه تغییر میکند .ثبت نام کردن در مجله های الکترونیکی ، خواندن کتابهاب الکترونیکی ، و خواندن مطالب موجود در
forums . تمام این منابع به شما کمک میکند تا همچنان در جریان آخرین تحولات و اخبار در اینترنت باشید .



9- پرسیدن سوالاتی که در مورد آنها فگر میکنید از فروشگاه های اینترنتی

بعضی از فروشگاه های اینترنتی میتونند شما را برای موفقیت راهنمایی کنند ، خصوصا اگر با آنها آشنا نیز باشبد . اگر انها به شما را در راه موفقیت کمک کنند ، آنها نیز موفق میشوند . فراموش نکنید فقط سوالهای بی اهمیت سوالهای پرسیده نشده هستند .

10- وقتی که شما ایده جدیدی به ذهنتان خطور کرد ، از آن استفاده کنید .

بهتره که این خارج از فقط یک حرف باشد ولی اگر ایده جالبی به ذهن شما رسید متوانید در هنگامی که تحقیقتان را انجام می دهید به سادگی آن را انجام داده و از تمام آن استفاده کنید . چرا شما تمام تحقیق را در اولین مرتبه انجام میدهید ؟

نویسنده : ابوالفضل هوشیار


  
  
7- صفحات ورودی
منظور صفحاتی هستند که محتوای
زیادی برا بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. این صفحات به گونه ای طراحی شده اند که بصورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنیکهائی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند
.
8- استفاده از وب سایتهای
رایگان
استفاده از وب سایتهای رایگان می تواند دلیل بر کم بودن رتیه یک سایت
علیرغم استفاده از تمام تکنیکهای بهینه سازی باشد. زماینهائی که سایتهای رایگان در دسترس نیستند، بدلیل اینکه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، یاعت کاهش رتبه سایت می شود. التبه این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از سرویسهای ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نیست
9- مشکل آدرس اینترنتی
اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود
اجتناب کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستینگ شماست. گاهی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کلیه سایتهائی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگهائی می افتد که با استفاده از برنامه های خودکار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غیر مجاز ثبت می کنند.
  
  

چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟ یا چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟
اگر متوجه شده اید که هرکاری میکنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت کنید، این مطلب را حتما بخوانید.چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟ یا چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟
اگر متوجه شده اید که هرکاری میکنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت کنید، این مطلب را حتما بخوانید.
بهترین روش برای برای جلوگیری از بروز این مشکل، عدم استفاده از روشهای سوال برانگیز برای موتورهای جستجو است. البته اگر متوجه شدید که با استفاده از روشهائی که در ادامه این مبحث ارائه شده ، بازهم سایت شما در لیست سیاه نیست، بدانید که در حال حاضر بدلیل استفاده از این روشها رتبه سایت شما پائین آمده و در آینده نه چندان دور سایت شما در این لیست قرار خواهد گرفت. در ادامه این مبحث از سایتهائی که نام آنها در لیست سیاه قرار میگیرد با عنوان سایتهای بلوکه شده نام می بریم. بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد.
اما اینکه از چه کارهائی باید اجتناب کنیم تا سایت ما در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار نگیرد و بلوکه نشود.
1-
سایت دوقلو
سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روشهائی است که تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking) استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوکه شدن کل سایت شما بشود.
2-
مخفی سازی
تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربران سایت ندارند، بعنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد.
3-
متون غیر قابل مشاهده
استفاده از متون غیر قابل مشاهده هم یکی از روشهای نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدلیل اینکه روش ارائه ( غیر قابل مشاهده بودن) روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای موتور جستجو تشخیص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود.
4-
اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد
اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در 24 ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتروهای جستجو زمان 30 روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. بنابراین برای سایتهائی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثب سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین آنرا مطالعه کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.
5-
استفاده از کلمه های کلیدی نامربوط
استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محتوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد.
6-
اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار
تعدادی از سایتهای اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت.
البته این مسئله بیشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می کند.
7-


  
  

چند نکته برای مدیران سایت جهت اضافه کردن سایت به موتورهای جستجو

1- همیشه قبل از ارسال آدرس صفحات مطمئن شوید که صفحه شما در آن موتور جستجو وجود نداشته باشد. در صفحات شما نباید اتصالات شکسته وجود داشته باشد. صفحاتی که اتصالات شکسته دارند بخوبی در موتورهای جستجو ثبت نمی شوند.
2- اگر در سایتتان از فریم (
Frame) استفاده می کنید، ثبت سایت شما در موتورهای جستجو می تواند با مشکل مواجه شود. بهترین کار این است که یک نسخه بدون فریم از سایت خود تهیه کنید و این نسخه را به موتور جستجو معرفی کنید. البته شما می توانید صفحه داخلی فریم را بصورت مستقل به موتور جستجو معرفی کنید.
3- روباتهای موتور جستجو نمی توانند سایتهائی که برای ورود نیاز به شناسه کاربر و کلمه عبور دارند را، ثبت کنند. این روباتها هیچیک از صفحاتی که نیاز به پر کردن فرم داشته باشند را نمی توانند ثبت کنند. علاوه بر این سایتهائی که داراری فرمهای جستجو هستند را هم به خوبی ثبت نمی کنند چرا برای دستیابی به اطلاعات نیاز به پر کردن فرمهای جستجو است. یک راه حل، ارائه صفحات ثابت برای این اطلاعات است. بعنوان مثال فروم ها (
Forum) می توانند با ارائه مطالب فروم در صفحات ثابت ، آنرا به موتورهای جستجو معرفی کنند.
4- صفحات پویا روباتهای موتور جستجو را بلوکه می کنند. هر آدرسی که به همراه علامت سوال (؟) یا علامت & باشند توسط این روباتها در نظر گرفته نمی شوند.
5- بیشتر موتورهای جستجو نمی توانند متون موجود در تصاویر را در ثبت خود در نظر بگیرند. این اطلاعات بایستی بصورت دیگری در سایت ارائه شوند تا توسط موتورهای جستجو ثبت شوند.
6- اگر سایت شما سرعت پائینی دارد یا اینکه حجم صفحه سایت شما زیاد است، موتورهای جستجو در ثبت کردن سایت شما شکل دارند. سعی کنید اندازه صفحات سایت خود را طوری کوچک طراحی کنید ( از نظر حجم) که با سرعت مناسبی دیده شود. این نکته هم می تواند در در رضایت بازدیدکنندگان سایت شما موثر باشد و هم در ضریب اطمینان از ثبت شدن توسط موتورهای جستجو. بهترین اندازه برای هر صفحه با تمام تصاویر و اشیاء موجود در آن بین 50 تا 70 کیلو بایت است.
7- اگر فقط صفحه اول سایت خود را به موتور جستجو معرفی کنید، انتظار نداشته باشید که همه اتصالات موجود در سایت شما در موتور جستجو ثبت شود. هرچند بعضی از موتورهای جستجو تمام اتصالات را صبت می کنند اما شما به این مسئله اطمینان نداشته باشید و تک تک صفحات خود را در موتورهای جستجو معرفی کنید.
8- اگر زمانیکه روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند سایت شما در دسترس نباشد، سایت شما ثبت نخواهد شد. حتی بدتر از این ،در شرایطی خاص سایت شما که قبلا در موتور جستجو ثبت شده بوده، در این حالت از لیست حذف خواهد شد. سعی کنید هاستینگ سایت خود را از شرکتهائی تهیه کنید که در 99.5 درصد موارد سایت شما در دسترس باشد.
9- اگر زمانیکه روبات موتور جستجو به سراغ سایت شما می آید، سایت شما در دسترس نباشد، نمی تواند آنرا ثبت کند. حتی بدتر از این ، اگر قبلا سایت شما ثبت شده باشد در این حالت سایت شما از لیست خارج خواهد شد. بنابراین تلاش کنید که سایت شما همیشه در دسترس باشد. همیشه وضعیت سایت خود را در موتور جستجو بررسی کنید . اگر این اتفاق برای سایت شما افتاد سعی کنید مجددا سایت خود را در آن موتور جستجو ثبت کنید.
10- موتورهای جستجو به سایتهائی که در آنها کلمات کلیدی زیاد تکرار شده اند (مانند سایتهائی که بصورت سوال و جوابی هستند) حساس هستند و آنها را ثبت نمی کنند. سعی کنید هر صفحه سایت شما به گونه ای باشد که تعداد تکرا کلمات کلیدی در آنها از یک حد معین بیشتر نباشد. برای ارزیابی سایت خود می توانید از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و نرخ تکرار کلمات کلیدی را مشخص کنید.
11- اگر سایت شما به گونه ای است که وقتی کاربر وارد آن می شود ، او را به یک آدرس دیگر ارجاع می دهید یا اینکه از تگهای مربوط به بروزرسانی خودکار صفحه استفاده می کنید، موتورهای جستجو با ثبت آن مشکل دارند. در این حالتها یک روبات موتور جستجو تصور می کند که شما می خواهید آی پی سایت خود را پنهان کنید یا اینکه با اینکار قصد افزایش رتبه سایت خود را دارید.
12- اگر سایت خود را می خواهید در یک دایرکتوری ثبت کنید، این احتمال وجود دارد که سایت شما توسط یک شخص بررسی شود . سایت شما در صورتی ثبت خواهد شد که شرایط لازم را داشه باشد. برای اطمینان از ثبت سایت شما در یک دایرکتوری بایستی راهنما صبت سایت را حتما مطالعه کنید و از شرایط آن مطلع شوید.
13- تعدادی از موتورهای جستجو سایتهای رایگان را ثبت نمی کنند. استدلال آنها این است که در بیشتر موارد چنین سایتهائی مطالب ارزشمندی ندارند. اگر می خواهید سایت شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، سعی کنید که سایت خودتان را خریداری کنید . البته در این مورد استثنائی هم وجود دارد. وبلاگها نمونه ای از سایتهای رایگان هستند که در موتورهای جستجو بخوبی ثبت شده و رتبه مناسبی نیز دارد.
14- بعضی از موتورهای جستجو صفحاتی را که از طریق صفحه خانگی سایت قابل دسترسی نیستند، در ثبت سایت در نظر نمی گیرند. مثلا
HotBot اینگونه عمل می کند. اگر شما صفحاتی دارید که نقش ورودی کاربران به سایت شما را دارد باید این نکته را درنظر بگیرید.
15- اطمینان حاصل کنید موتور جستجوئی که روی آن کار میکنید محدودیتی برای تعداد لینکهای ثبت شده ( متعلق به یک سایت ) ندارد. تعدادی از موتورهای جستجو برای ثبت لینکهای یک سایت در هر روز محدودیت قائل می شوند. سعی کنید قبل از شروع به ثبت لینکهای سایت، از این محدودیتها مطلع شوید.
16- امکان دارد که بدلیل تعدادی از خطاهای موتور جستجو مقداری از اطلاعات ثبت شده ، حذف شوند. برای اطمینان از اینکه سایت شما در موتور جستجو همیشه وجود دارد، مرتبا وضعیت سایت خود را بررسی کنید. در صورتیکه مشکلی در دیدن سایت خود در موتورهای جستجو داشتید، مجددا سایت خود را ثبت کنید.
17- روشهای ارزیابی سایت در موتورهای جستجو مرتبا تغییر میکند. لازم است که در دوره های خاصی با بررسی این تغییرات سایت خود را بازسازی کنید. همیشه باید در جریان این تغییرات قرار داشته باشید. برای این منظور می توانید در سایتهائی که در این زمینه مطلب می نویسند ، عضو شوید و از آخرین تغییرات آن مطلع شوید.


  
  

طراحی خوب یک سایت علاوه بر اینکه می تواند باعث جذب بازدیدکنندگان زیادی شود می تواند باعث افزایش رتبه سایت در موتور جستجو شده و تعداد بازدیدکننده از طریق موتور جستجو را نیز افزایش دهد. به این منظور پارامترهای مهم در طراحی یک سایت را که از نظر متورهای جستجو هم مهم هستند را ارزیابی می نمائیم.
1-
اندازه سایت : اندازه یک سایت اثر بسیار زیادی در رتبه آن سایت در موتورهای جستجو دارد. موتورهای جستجو به دنبال محتوا هستند ، اگر شما در سایتتان تعداد کمی صفحه وب دارید و رقیب شما تعداد زیادی دارید ، به احتمال بسیار زیاد سایت شما رتبه کمتری از سایت رقیب خواهد داشت. در بسیاری از موارد امکانپذیر نیست که شما صفحات زیادی را در مورد کسب و کار خودتان در سایت منتشر کنید در این مورد شما بایستی به ارائه محتوای رایگان در سایتتان فکر کنید. با اضافه نمودن محتوای رایگان علاوه بر اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می گیرید، باعث رضایتمندی بازدیدکندگان شده و باعث مراجعه مجدد به سایت شما می شود.
2-
سایتهای مبتنی بر صفحات گرافیکی : سایتهائی که از اجزای گرافیکی به مقدار زیاد استفاده می کنند علاوه بر اینکه زمانمورد نیاز برای دیده شده سایت را افزایش می دهند از نشر موتورهای جستجو هم دچار مشکل می شوند. موتورهای جستجو نمی توانند محتوای عکسها را ایندکس کنند. هرچند گوگل این امکان را اضافه کرده است اما این مورد در بیشتر موتورهای جستجو امکانگذیر نیست.
3-
صفحات وب پویا : اگر محتوای سایت شما از روی یک بانک اطلاعات بزرگ ساخته می شود، احتمالا دیده اید که بخشهائی از سایت شما در موتورهای جستجو ثبت نشده و قابل جستجو نیستند. بایستی به نوعی موتورهای جستجو را مجاب کرد که این صفحات را ثبت کنند. یک راه استفاده از لینک صفحات مورد نظر ( صفحات پویا) در صفحات ثابت است. البته باز هم در این روش محتوای اطلاعات به احتمال زیاد قابل جستجو نیستند. اگر می خواهید محتوای اطلاعات را هم قابل جستجو کنید، راه حل منتظر کردن دوره ای اطلاعاتی است که تغییر نمی کنند. این اطلاعات را در صفحات ثابت منتشر کنید. نمونه این نوع صفحات ، صفخات وبلاگ هستند که اطلاعات اصلی در یک بانک اطلاعاتی است و در دوره های زمانی خاصی در سایت ثبت می شوند.
4-
استفاده صحیح از کد HTML : برای تولید سایت خود از برنامه هائی مانند MSWord استفاده نکنید. صفحات تولید شده در این برنامه بیشتر شامل اطلاعات مربوط به بنگ و فونت و قالب صفحات می باشد. در این حالت روبات موتور جستجو بجای اینکه به اطلاعات سای شما دسترسی داشته باشد ، در درجه اول اطلاعات نمایشی سایت را می گیرد و بعد از آن اطلاعات اصلی را . این می تواند در نحوه گردآوری اطلاعات سایت برای ثبت در موتور جستجو اختلال ایجاد نماید. یک راه استفاده از برنامه هائی چون Dream Weaver است . این برنامه اطلاعات مربوط به نوع نمایش اطلاعات را در یک فایل CSS ذخیره کرده و در ابتدای صفحه سایت شما آنرا مورد استفاده قرار می دهد. به این ترتیب در صورت لزوم و در زمان نمایش این فایل خوانده می شود و روبات موتور جستحو مشکلی پیدا نمی کند. علاوه بر این استفاده از کد HTML نادرست در صفحه سایت می تواند باعث بروز مشکل در روبات موتور جستجو شود هرچند که در نمایش سایت شما توسط مرورگرهای مختلف ایجاد اشکال نکند.
5-
انتخاب نام دامنه مناسب : یک قانون طلائی در این مورد داریم که می گوید کاری کنید که در ذهن بازدیدکننده خود باقی بمانید. یکی از راههای عمل به این قانون طلائی استفاده از نامهای مناسب برای نام سایت است. اسم سایت شما می تواند نام کسب و کار شما باشد یا نام فعالیتی باشد که شما انجام می دهید. هیچگاه از اسامی طولانی و جمله های برای ثبت نام سایت خود استفاده نکنید. علاوه بر این اگر می خواهید به هر دلیلی نام دامنه خود را عوض کنید، برای اینکه رتبه قبلی سایت را از دست ندهید بهتر است از سرویس Forwarding سایت قبلی استفاده کرده و نام قدیم را به آدرس جدید Forward کنید.
6-
استفاده از فریم : سعی کنید اصلا از فریم در طراحی سایت خودتان استفاده نکنید. حتی اگر مشتری شما از شما خواست سعی کنید او را در این زمینه توجیه کنید. تعدادی از مرورگرهای اینترنتی فریم را پشتیبانی نمی کنند و بنابراین سایت شما توسط این مرورگرها دیده نمی شوند. ذخیره کردن آرس سایتی که با فریم طراحی شده بسیار مشکل است ( بر خلاف قانون طلائی)
7-
اطلاعات خود را بروز نمائید : علاوه بر اینکه سایتهائی که تاریخ بروزرسانی آنها مربوط به چند سال پیش است از نظر بازدیدکننده اعتبار چندانی ندارد، موتورهاس جستجو هم به این نکته حساس بوده و اینگونه صفحات را با کمترین رتبه در نظر می گیرد. سایتهائی که مرتبا بروز می شوند و صفحاتی که دوره بروز رسانی آنها کوتاه می باشد، در کسب رتبه بهتر موتورهای جستجو موفق تر هستند.

آگاهی از مواردی که در بالا ذکر شد برای تمامی طراحان سایت و مدیران آنها الزامی است. اگر شما سایتی طراحی نمائید موارد ذکر شده در آن رعایت نشده باشند، در حقیقت برای دارنده سایت مشکل ایجاد کرده اید. بیشتر بازدیدکننده های یک سایت خوب از طریق موتورهای جستجو سایت مورد نظر خود را می یابند و علاوه بر این بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به سایتی مراجعه می کنند به احتمال بسیار زیاد از مشتریان واقعی سایت هستند.


  
  

برای معرفی محصول خود به یک رسانه بسنده نکنید و روشها و رسانه های مختلف را ارزیابی کرده و مورد استفاده قرار دهید. آیا تا بحال وضعیتی پیش آمده که در انتخاب بهترین روش تبلیغات خود دچار مشکل شده باشید و نتوانسته باشید انتخاب مناسبی انجام دهید؟ آیا تبلیغات خود را در روزنامه محلی ارائه می دهید ، در کتاب زرد شهر خود اینکار را انجام می دهید، یا در تابلوهای تبلیغاتی شهر به معرفی محصول خود اقدام می کنید، یا حتی در رادیو یا تلویزیون تبلیغات خدمات خود را انجام می دهید؟ اگر در انتخاب بین این رسانه ها دچار مشکل هستید، بدانید که این مشکل منحصر به شما نیست و بسیاری از افراد مشکلی مشابه شما دارند.
بیشتر صاحبان مشاغل کوچک این مشکل را دارند که با توجه به بودجه محدود خود کدامیک از رسانه های تبلیغاتی را انتخاب کنند. قبل از اینکه رسانه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید باید چند قدم به عقب بگردید و پنج سوال استراتژیک و مهم در زمینه بازاریابی محصول را از خود بپرسید. پاسخ این سوالها می تواند به شما در پیدا کردن بهترین رسانه تبلیغاتی کمک زیادی بکند. پنج سوال بصورت زیر است :

1- چه کسی یا کسانی بازار هدف شما را تشکیل می دهند ؟
این سوال بسیار ساده است اما داشتن یک پاسح روشن و صریح برای این سوال در یافتن بهترین رسانه تبلیغاتی بسیار مهم است. آیا شما محصول یا خدمت بسیار پیشرفته ای را ارائه می دهید که افراد خاصی با سطح خاصی از درآمد آنرا تهیه می کنند یا اینکه مشتریان شما بچه های مدرسه هستند؟
برای اینکه بتوانید جواب مناسبی برای این سوال پیدا کنید، بهترین کار ارزیابی مشتریان موجود است. با ارزیابی آنها متوجه خواهید شد که چه افرادی و با چه سطح درآمدی مشتری محصول یا خدمت شما هستند. با بررسی آماری اطلاعات خود شاید به نتایج شگفت آوری برسید که انتظار نداشته اید.

2- چه رسانه محلی مورد توجه افراد موجود در بازار هدف من است ؟
بعد از اینکه شما بازار هدف خود را پیدا کردید، باید بررسی کنید که آنها چه رسانه ای را بیشتر مورد توجه قرار می دهند. بهترین راهی که می تواند این اطلاعات را بدست آورید، پرسیدن آن بصورت مستقیم است. از آنها بخواهید که به سوالات شما در زمینه های زیر پاسخ دهند :
· نام مجلات و موسسه ها و انتشاراتی را که عضو آن هستند
· برنامه رادیوئی مورد علاقه
· برنامه های تلویزیونی مورد علاقه
· چه نوع نامه هائی را باز کرده و مطالعه می کنند
· آیا به تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر توجه می کنند. در صورت مثبت بودن پاسخ، بیشتر در چه مکانهائی رفت و آمد می کنند .
در صورتیکه تعدا مشتریان شما زیاد بودند می توانید با انتخاب تصادفی مشتریان خود ، این پرسشها را مطرح کنید. در نظر داشته باشید در این حالت باید انتخاب مشتریان بصورت تصادفی انجام شود تا نتیجه بدست آمده معیار مناسبی برای تصمیم گیری باشد.

3- کدمیک از رسانه ها می تواند بصورت وسیع متقاضیان محصول و خدمات مرا تحت پوشش قرار دهد؟
این شاید یکی از مهمترین سوالاتی باشد که شما باید پاسخ آنرا بدست آورید. برای جواب دادن به این سوال، شا باید یک روش مقایسه ای بین رسانه های مختلف داشته باشید. منظور این است که شما بایستی با استفاده از پارامترهای مختلف بتوانید هزینه نمایش آگهی به ازاء هر مشتری را اندازه گیری کنید. یکی از این پارامترها CPM
است. با این روش شما می توانید هزینه سرمایه گذاری را به نسبت تعداد ارائه خود بررسی کنید. بعنوان مثال اگر هزینه یک برنامه رادیوئی 500 دلار است و برنامه رادیوئی برای 45000 هزار نفر پخش می شود، هزینه برای هر نفر شما مقدار 45000/500 است ( 011/0) به این معنی که شما برای هر نفر مبلغ یک سنت هزینه می کنید تا آگهی شما را دریافت کند. با این روش می توانید هزینه هر نفر را در رسانه های مختلف بدست آورده و با هم مقایسه کنید.

4- اهداف تلبلیغاتی من چیست و تا چه اندازه این رسانه می تواند در رسیدن به این هدف به من کمک کند؟
با استفاده از CPM
شما می توانید هزینه هر نفر در هر رسانه را بدست آورید، اما این نمی تواند موثر بودن آن رسانه را برای شما مشخص کنید. مثلا اگر می خواهید یک کتابچه رایگان یا یک ویدئو را که حاوی راهنمای استفاده کننده است را ارائه دهید، شما نیاز به رسانه ای دارید که مشتری شما بتواند محتوای این ویدئو را ببیند و فرصت کافی برای یادداشت شماره تلفن یا آدرس شما داشته باشد.
مثلا اگر محصول شما نیاز به نمایش در مدت زمان کوتاه دارد و یا اینکه برای مدت زمان خاصی فقط دارای اعتبار است و در همان زمان کوتاه باید به تعداد بیشتری مشتری ارائه شود می توانید از رسانه تلویزیون استفاده کنید. در این حالت شما می توانید از رسانه روزنامه های محلی هم برای تبلیغ استفاده کنید.
استفاده از رسانه ماهنامه ها و هفته نامه ها نیز برای مواردی که بایستی اطلاعات نسبتا زیادی به مشتری ارائه شود و این اطلاعات هم دوره مصرف خاصی ندارند می تواند مفید باشد. بیشتر این هفته نامه ها و ماهنامه ها مدتها در کتابخانه ها و منازل در دسترس و قابل استفاده است.

5- چگونه رسانه ای که من برای بازاریابی انتخاب کرده ام، می تواند به من در ارزیابی عکس العمل مشتریان کمک کند؟
با توجه به اینکه هدف شما بدست آوردن بیشترین مشتری به ازاء هزینه ای است که برای رسانه تبلیغاتی پرداخت می کنید، هیچگاه رسانه ای که امکان اندازه گیری عکس العمل مشتریان را به شما نمی دهد، انتخاب مناسبی نیست. هیچگاه از تبلیغاتی که در آنها عکس العمل مشتریان قابل ارزیابی نیستند استفاده نکنید. همچنین از رسانه هائی که امکان ارزیابی عکس العمل مشتریان را در اختیار شما قرار نمی دهند نیز استفاده نکنید.

نتیجه گیری :
شما در اینجا با روشهای تعیین رسانه ای موردنیاز خودآشنا شدید. با ارزیابی نتایجی که از هر رسانه بدست می آورید می توانید انتخاب خود را تصحیح کرده و هر بار بهتر از قبل از رسانه های موجود استفاده کنید.
ارزیابی روشهای معرفی محصول و همچنین ارزیابی نتایج بدست آمده از هر رسانه و روش بایستی بصورت مستمر انجام شود. در دوره های مختلف زمانی عکس العمل مشتریان در برابر رسانه ها و روشهای مختلف متفاوت است.
ایتفاده از یک مشاور در زمینه ارزیابی رسانه ها و ارائه روشهای جدید می تواند تاثیر زیادی در موفقیت یک محصول یا خدمت داشته باشد.


  
  

اکثر شرکتهایی که وب سایت دارند به آمار ترافیک سایت دسترسی دارند که معمولا  توسط شرکت ارائه کننده خدمات میزبانی سایت (Web Hosting) فراهم شده است. کسانی که از این فایل ها استفاده نمی کنند (یا با شرکت میزبان وبی که قرارداد دارند آنها را در اختیارشان قرار نمی دهد) متوجه نیستند چه چیزی را از دست می دهند .اطلاعات فراوانی برای دستیابی وجود دارد که استفاده از این اطلاعات می تواند تاثیر بسزایی در بازده کار داشته باشد .آنچه در اینجا آورده می شود آمارهای اصلی است که معمولا در دسترس هستند و همچنین پیشنهادهایی در مورد چگونگی استفاده از این اطلاعات.
 

افسانه تعداد بازدید کنندگان (Hit)
مساله ایست که اکثر
بازدید کنندگان سایتها به آن دچار هستند که سایتهائی را می بینند که خود ستایی نظیر بیست هزار هیت در روز یا چیزی نظیر این را انجام می دهند.اما این به چه معناست ؟ متاسفانه برای یک بازاریاب اینترنت تقریبا هیچ معنایی ندارد.
هیت در واقع به تعداد تقاضاهایی گفته می شود که
سرویسگر شبکه (Web Server) دریافت می کند. مثال بسیار ساده در این مورد این است که اگر صفحه اصلی شما (homepage) دارای بیست فایل گرافیکی مجزا باشد هر بازدید کننده از آن صفحه بیست هیت شمارش می شود. بنابر این اگر ادعا کنید بیست هزار هیت در روز داشته اید در حقیقت در مورد هزار بازبین کننده صحبت کرده اید و واضح است که چنین آماری از نظر تحلیل تجاری قابل استناد نیست.

میانگین بازدیدکنندگان (روزانه ، هفتگی و ماهانه)
سنجش حقیقی فعالیت وب سایت است. مسلما در اغلب شرایط تعداد بالاتر بازدیدکنندگان مطلوب است(و دستیابی به آن تا اندازه ای هدف بشمار میرود)
. بدون دستیابی به این اطلاعات و بدون آگاهی از پیشینه بازدید کنندگان قضاوت اینکه آیا بنای ابتکار تجاری شما در جلب بازدید کننده، بصورت الکترونیکی (Online) یا سنتی (Offline موفق بوده است یا خیر غیر ممکن خواهد بود. باید توجه کرد که هر چه بازدیدکنندگان بیشتر باشند باقی اطلاعات صحیح تر خواهد بود. علت ساده است و آن اینکه الگوی استفاده در یک گروه  نمونه بزرگتر گویاتر از الگو در یک نمونه کوچکتر است ، جایی که گروهی محدود از مصرف کنندگان خاص می توانند در نتایج ایجاد ابهام کنند.

میانگین زمان صرف شده و تعداد صفحات بازدید شده
 میتواند برای مشخص کردن اینکه چقدر سایت شما توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار کند
 مفید واقع شود. اگر میانگین زمانی که افراد در سایت بوده اند کم باشد (مثلا کم تر از یک دقیقه) یا میانگین مخاطبین تنها از یک یا دو صفحه بازدید کرده باشند ممکن است این نشان دهنده یک مشکل باشد. شاید سایت شما بازدیدکنندگان مناسبی جذب نکرده است و آنها با نگاهی سریع به سایت هنگامی که متوجه می شوند آنچه که جویایش بوده اند نمی یابند از آن خارج می شوند. امکان دارد بازدیدکنندگان در یافتن اطلاعات سر درگم شده اند و تصمیم گرفته اند در جای دیگری جویای اطلاعات باشند. حتی امکان دارد با وجود اینکه سایتتان مورد علاقه خودتان است، ارتعاشات ذهنی نامناسبی القاء می کند. علت هرچه باشد آگاهی از مدت زمانی که افراد در سایت شما بوده اند و تعداد صفحاتی که نگاه کرده اند می تواند مشکلات احتمالی را به شما گوشزد کند و شما را در برآورد کردن راه حل مناسب یاری دهد.

پرطرفدارترین و کم طرفدارترین صفحات
این اطلاعات در مشخص کردن بخش های
داغ و یا قسمتهایی که در وب سایت شما چندان مورد توجه قرار نگرفته اند، کمک می کند. اگر متوجه شوید صفحه ای که از نظر شما بسیار مهم است مورد توجه واقع نشده شاید ارتباط (Link) به این صفحه باید چشمگیرتر و جذابتر شود. از طرف دیگر اگر بخشهایی از سایت را که کم اهمیت تر می دانید بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص داده است می توانید بخشی از بازاریابی و فروش خود را تغییر دهید و در آن نقطه متمرکز کنید. می توانید مطمئن باشید هر اطلاعاتی از این موقعیتها دریافت کنید بینش ارزشمندی در مورد علایق و انگیزه های بازدیدکنندگان به شما می دهد.

صفحات خروج اصلی (
Top Exit)
صفحات خاصی از سایت شما هستند که بازدیدکنندگان پس از آنکه اطلاعات مورد نیازشان را دریافت کردند با دیدن آنها از سایت خارج
می شوند (بالاخره آنها نمی توانند تا ابد بمانند). ممکن است یک صفحه تاییدیه (confirmation page ) مثال خوبی برای نقطه خروج باشد. یک صفحه ارتباط با سایت که به مخاطبین اطلاع می دهد چگونه می توانند با شرکت شما در ارتباط باشند نیز مناسب است. متاسفانه این به هیچ وجه واقع بینانه نیست که تصور کنیم هر یک از بازدیدکنندگان شما دقیقا همان چیزی را که جویای آن است در سایت شرکت شما می یابد. بنابراین طبیعی است که صفحات خروجی متعددی در نظر گرفته شود اگرچه درصد بالایی از بازدیدکنندگان از صفحات مجزا از سایت خارج شوند در این مورد بررسی دقیق ضروری است. گاهی تغییر جزیی در محتوا تاثیر مثبتی در حفظ و بازگشت دوباره مخاطبان ایجاد می کند.

عبارات جستجوی اصلی (
Top Search Phrases)
اطلاع از این عبارات در آگاهی از اینکه چه گروههایی از سایت شما بازدید می کنند بسیار مفید است. اگر عبارات مرتبط استفاده شده باشد بازدیدکنندگان یکدست بوده اند و می توانید فرض را بر این بگذارید که بازدیدهای هدفمندی در جریان است. از طرف دیگر اگر عبارات
پراکنده و متفاوتی برای یافتن سایت شما به کار رفته باشد متوجه می شویدکه بخشی از بازدیدکنندگان از ویژگی های همانند برخوردار نیستند. بعلاوه هنگامی که متوجه می شوید افراد سایت شما را با تایپ کردن نام شرکتتان پیدا می کنند می توانید از اینکه نام و علامت تجاری شرکت شما (Brand name) توسط عموم شناخته شده است، خرسند باشید. با مورد ملاحظه قرار دادن عبارات جستجویی که بازدیدکنندگان شما به کار می برند به درک بهتر از مخاطبین خود دست می یابید.

نتیجه گیری
در خاتمه، برخی افراد از این اطلاعات
بهت زده و هراسان می شوند (اغلب به این علت که حجم زیادی اطلاعات به دستشان می رسد) اما نباید چنین باشد زیرا آمارهای تخصصی بیشماری در این زمینه وجود دارند که می تواند برای تحلیلهای عمیق تر مورد استفاده قرار گیرند.
عوامل بالا اطلاعات ارزشمندی در مورد بازدیدکنندگان سایت و عملکرد وب سایت در اختیارتان قرار می دهند. به یاد داشته باشید این اطلاعات به دلیلی تولید و در اختیار شما قرار می گیرند واین به شما بستگی دارد که از آنها استفاده کنید.

 


  
  

اگر می خواهید که سایت شما چسبناک باشد، یعنی بازدیدکنندگان آن، مجددا به آن مراجعه کنند، باید استراتژی مشخصی داشته باشید. شما باید بدانید که ماهیت سایت شما، به چه چیزی برای جذب دوباره و دوباره بازدید کننده ، نیاز دارد.
بدون در نظر گرفتن اینکه شما با سایت خود چه می کنید، شما به محتوی مناسب و متغیر که برای بازدید کننده سایت شما مهم است، نیاز دارید. محتوای سایت باید زمان بندی شده، متناسب و  هماهنگ با تم سایت شما باشد. و چیزی با ارزش به بازدید کننده ارائه کند. برخی از استراتژی ها در زیر آورده شده اند.

تشخیص اینکه چه چیز جدید یا مبتکرانه در ارتباط با سایت شما وجود دارد. چه چیزی را می توانید ارسال کنید که بازدید کننده کنجکاو را بازگرداند. آیا محصول جدید، خبر جدید،  یا مقاله جدید، مخصوصا که دنباله دار باشد،  جایزه  جدید یا مسابقه ای برای برنده شدن وجود دارد؟ به موارد مختلف فکر کنید و ببینید چه چیزی در ارتباط با سایت شما وجود دارد.

به بازدید کنندگان راهی برای برنده شدن نشان دهید. یک چیز مجانی یا کوپن تخفیف که بتوانند برنده شوند. شما حتی ممکن است هدایای یک شرکت دیگر را که آرم آن هم روی هدایا حک شده را قرار دهید و نام برندگان را در سایت خود اعلام کنید تا بازدید کنندگان به سایت شما بازگردند. برندگان را به روز رسانی کنید و نامه تشکر برایشان بفرستید.

راهی برای جمع آوری آدرس پست الکترونیک بازدید کنندگان، مثل نظر سنجی در مورد سایت یا محصول خاص و یا دفتر یادبود سایت،  و یا سوالات ساده که جواب دهند و به نحوی آدرس آنها را جمع آوری کنید. شما بعدا می توانید به مناسبتهای مختلف با آنها مکاتبه کنید.  حتما به آنها شانس حذف از لیست خود را بدهید و مطمئن باشید اگر اطلاعات سایت شما مفید باشد، آنها هیچگاه از لیست شما خارج نخواهند شد.

از بازدید کنندگان سایت خود بخواهید که سایت را به دوستانشان معرفی کنند و بابت این موضوع به آنها جایزه بدهید. به آنها ثابت کنید که برای شما با ارزش هستند  و شما به آنها توجه دارید. دلیلی برای معرفی سایت شما به دیگران را به بازدید کننده سایت خود بدهید. به بازدید کننده، دلیل و امکان
Bookmark کردن سایت خود را بدهید.

بازی جدید، قیمت بازار بورس، اخبار و اطلاعات متغیر را به بازدید کننده ارائه دهید تا آنها بازگردند و سایت شما را بازدید کنند. سایت خود را همواره به روز رسانی کنید تا آنها به شما اعتماد کنند و مجددا به سایت شما مراجعه کنند.


  
  

طراحی سایتهای صنعتی

چگونه یک مشتری جنس مورد نظر خود را شناسایی و ردیابی میکند، و احتمالا پیشنهادات خوبی را برای فروش بر روی صفحه وب ارائه میدهد؟ این مبارزه طلبی طراحی صفحات تجاری وب میباشد
بیشترین تولید کنندگان صنعتی با جدیت به سمت مشتریانشان جهت گیری کرده و صفحات طراحی شده برای کمپانیهای صنعتی، میبایست تعصبات مشتری گرایانه قوی داشته باشند.
گرایش به مشتری در روشی که صفحات صنعتی، مشتری را چه از لحاظ تصویری و چه از لحاظ تعاملی درگیر میکنند، دیده میشود. صفحات صنعتی غالبا معمولیتر از صفحات دیگر به نظر میدهند.
صفحات صنعتی در کل دارای سه عنصر میباشند
خصوصیات محصول: هر مشتری میبایست بتواند یک محصول خاص را از میان مجموعه ای از محصولات مشخص کند. این کار میتواند به صورت تصویری، با استفاده از یک لیست انتخابی یا با استفاده از یک برنامه جستجو انجام شود.

مشخصات محصول: بیشتر محصولات صنعتی همراه با اطلاعاتی عرضه میشوند که صفحه مشخصات نامیده میشود یک صفحه مشخصات ترکیبی از متن، تصویر و توصیفاتی در مورد کارایی محصول در یک ورق کاغذ میباشد. خصوصیات کارایی یا تصویر توصیف کننده ساختار کالا، اغلب عامل فروش یک محصول میباشند.
البته با توجه به قابلیتهای وب، ایجاد صفحه مشخصات کالا در وب به روش سنتی، محدود کننده به نظر میرسد. مشخصات کارایی کالا میتواند به صورت سه بعدی و همراه با حرکت ایجاد شود، همچنین خود محصول در حال انجام عمل، قابل نمایش باشد.

ارتباط با مشتری: ‏‏‏کارتهای جالبی را که در آنها از شما سئوال میشود «آیا مایلید که نمایندگی سرویسهای مشتری در مورد کالایی خاص با شما تماس بگیرد؟» را بخاطر بیاورید. با استفاده از وب سئوالات تقریبا پس از پرسیده شدن جواب داده خواهند شد.


  
  

استفاده از آمار بازدیدکنندگان یک سایت می تواند در بالا بردن کیفیت سایت کمک زیادی بکند.یک مدیر سایت برای اینکه بتواند سرویس مناسبی رادر سایت خود ارائه کند باید بتواند پارامترهای آماری سایت را تحلیل کند. این پارامترها هر کدام مفهوم خاصی دارند که در اینجا تعدادی از آنها را بررسی می کنیم . این اطلاعات می تواند توسط سرویسهای رایگان موجود در اینترنت جمع آوری شود یا اینکه سرویس دهنده سایت شما این امکانات را در اختیار شما قرار دهد.

پارامترهای مهم در آمار سایتهای اینترنتی :
Hits
هیت یکی از پارامترهای مهم در ارزیابی یک سایت به شمار می آید. تا چندی قبل مهمترین پارامتری که برای ارزیابی تعدا بازدیدکنندگان یک سایت ارزیابی میشد همین پارامتر بود. اما این پارامتر دیگر آن اهمیت قبلی را ندارد. امروزه مردم می دانند که این پارامتر برای ارزیابی سایت قابل استناد نیست.
برای هر عنصری از یک صفحه وب که توسط مرورگر تقاضا می شود ، یک هیت در نظر گرفته می شود. تعداد هیت برای هر صفحه می تواند از چند تا چند هزار هیت باشد. به ازاء هر عکس یا برنامه های جاوا اسکریپت و یا هر عنصر دیگری در صفحه، یک هیت ثبت می شود.
با این تعریف می توان تصور کرد که طراحی یک سایت و تعداد عناصر موجود در آن می تواند این عدد را کم یا زیاد کند . بنابراین بدون در نظر گرفتن طراحی سیت نمی توان با این پارامتر ارزیابی مناسبی از تعداد بازدیدکنندگان سایت داشت.

Pages or Pages view
این آمار نشان دهنده تعداد درخواستهای رسیده به سرور برای هر فایل یا صفحه است. با استفاده از این آمار می تواند بفهمید که هر بازدیدکننده سایت شما چه تعداد از صفحات شما را دیده است.
با این پارامتر می توان متوجه شد که آیا بازدیدکننده سایت ما توانسته به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند یا نه؟ اگر بیشتر بازدیدکنندگان سایت ما بعد از دیدن یک صفحه سایت، سایت را ترک کنند، به این معنی است که سایت ما نتوانسته مورد نظر بازدیدکنندگان قرار گیرد. در این حالت باید بررسی کنیم که آیا کلمات کلیدی سایت مناسب هستند یا نه ؟ آیا سایت را در مکانهای مناسب تبلیغ کرده ایم؟ شاید تبلیغات سایت ما در جائی قرار گرفته که بازار هدف ما نیست.
Sites, Unique Visitor and Repeat Visitor
این آمار با در نظر گرفتن آی پی بینندگان سایت شما بدست می آید. این آما می تواند به شما اطلاع دهد که چه تعداد بازدید کننده در یک دوره زمانی خاص به سایت شما مراجعه کرده اند. البته این آما خیلی دقیق نیست چرا که این احتمال وجود دارد که دو بازدید کنند در یک دوره زمانی خاص با یک آی پی وارد سایت شما شوند. این حالت وقتی اتفاق می افتد که این دو بازدید کننده از یک آی اس پی یا از یک شبکه به سایت شما متصل شده باشند. اما تعداد دفعاتی که بازدیدکننده سایت شما با یک آی پی به سایت شما متصل شده (
Repeat Visitor ) می تواند به شما در بدست آوردن خطای سیستم در تعداد بازدید کنندگان منحصر به فرد سایت شما ، کمک کند.
Session and Visit duration
این اطلاعات می تواند به شما نشان دهد که هر بازدید کننده چه مدتی را در سایت شما صرف کرده است. التبه این آمار نیز دقیق نیستند چرا که یک بازدیدکننده می تواند بصورت غیر فعال در سایت شما حضور داشته باشد ( با باز نگاه داشتن صفحه سایت شما )
اما آماری که نشان دهنده زمانهای کوتاه بازدید از سایت شماست، نشان دهنده این موضوع است که کلمه های کلیدی سایت شما مناسب انتخاب نشده است . بازدید کننده ای که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد می شود، نتوانسته است مطالب مورد نظر خود را در سایت شما پیدا کند.
Referrers or referring sites
لینکی که باعث می شود بیننده ای به سایت شما وارد شود، به عنوان ارجاع دهنده (
Referrers ) ثبت می شود. در این آمار مشخص می شود که هر ارجاع دهنده چه تعداد بازدیدکننده به سایت شما ارجاع داده است. آمار سایتهای ارجاع دهنده به شما می تواند به شما کمک کند که بفهمید هر سایتی به چه دلیلی سایت شما را معرفی کرده اند. با ایجاد ارتباط با دارندگان اینگونه سایتها می توانید به بهبود ترافیک سایت خودتان کمک کنید. علاوه بر این اگر تبلیغی را در یک سایت اینترنتی قرارداده باشید ، با این آما می توانید متوجه شوید که آیا آن آگهی برای سایت شما کارآئی داشته است یا نه؟
Search Terms and Search Strings
همانگونه که می دانید موتورهای جستجو امروزه نقش مهمی در معرفی یک سایت دارند. بیشتر کاربران دراینترنت برای پیدا کردن مطالب مورد نظر خود از موتورهای جستجو استفاده می کنند. بنابراین ارزیابی رتبه سایت در موتورهای جستجو و بر اساس کلمات کلیدی یکی از کارهای روزمره مدیران سایت بشمار می آید.
تعدادی از بازدیدکنندگان سایت شما از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد شده اند. با دانستن اینکه چه کلمات کلیدی توانسته بازدیدکننده سایت شما را افزایش دهد، می تواند مطالب سایت خودتان را تنظیم کنید به گونه ای که بیننده های واقعی به سایت هدایت شوند. علاوه بر این می تواند با انتخاب مناسب کلمات کلیدی بازدید کنندهای بهتری را به سایت خود هدایت کنید.
Browsers, User Agents, and Operating Systems
همیشه باید این نکته را در نظر داشته باشید که سایت شما برای بازدیدکنندگان شما با سیستم عاملهای مختلف و مرورگرهای مختلف، براحتی قابل دیدن باشد. اطلاعات مربوط به سیستم عامل و مرورگر بازدیدکنندگان سایت شما می تواند کمک زیادی به شما بکند. برای اینکه بتوانید بهترین کارآئی را داشته باشید، بیشتر وقت خود را برای درصدهای بالای این گروه از آمار صرف کنید.
علاوه بر این در این گروه از اطلاعات می توانید بفهمید که چه موتورهای جستجوئی بر روی سایت شما کار کرده و اطلاعات آنرا جمع آوری می کنند.
Entry and Exit Pages
این آمار به شما نشان می دهد که بازیدکنندگان سایت شمااز چه صفحاتی وارد سایت شده اند و علاوه بر این کدامیک از صفحات سایت شما کمتر مورد علاقه بازدیدکنندگان بوده و باعث خروج آنها از سایت شما شده است. با دانستن این اطلاعات می تواند صفحات خروجی را به گونه ای طراحی کنید که بتواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد. بایستی با توجه به نکاتی که در صفحات ورودی وجود دارد، این صفحات را مجددا طراحی کنید.


87/1/12::: 1:0 ص
نظر()
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >