سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، جوان توبه کار را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :36
بازدید دیروز :56
کل بازدید :842689
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/6
11:31 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: یزد IT

57 ایده برای وبلاگ نویسی موضوعی است که در این گفتار بدان خواهیم پرداخت شاید یک وبلاگ نویس با گشتن در وبلاگ دیگران بتواند ایده جدیده گرفته و آن را وبلاگ نویسی خود به کار ببرد. موارد که در این گفتار ذکر شده تنها می تواند ایده باشد و این موضوع که تا چه حد می تواند فایده داشته باشد بستگی به شرایط مختلف دارد ؛ باهم 57 ایده‌ی برتر برای وبلاگ‌نویسی از وبلاگ سفسطه دنبال می کنیم که بسیار خواندنی و راهگشا است:

حرف اول

پیش می‌آید که که یک وبلاگ‌نویس هر روز پست‌های عالی بنویسد. اما یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای واقعا بر روی پست‌های خود کار می‌کند، روی آن وقت می‌گذارد و نتیجه‌اش را هم می‌بیند. در این پست چند ایده‌ی مفید برای وبلاگ‌نویسی در اختیارتان قرار می‌دهم که باعث افزایش ترافیک سایتتان می‌شود.

1. یک پست بنویس و در آن حرف‌های موافقان و مخالفان موضوع مورد بحث را یادداشت کن.

2. یک راهنما بنویس و در آن چیزی را آموزش بده.

3. با یک آدم مهم در حوزه‌ی فعالیت خود مصاحبه کن.

4. مسابقه‌ای برگزار کن و در آن از افراد سوالاتی بپرس.

5. چیزهای مختلف را مورد بررسی قرار بده. مثل همان کاری که سایت Read/ Write Web انجام داده و 100 عنوان برتر Technorati را مشخص کرده.

6. وقتی در جایی نظر می‌دهی، بهتر است طولانی و مفید باشد.

7. یک پست بنویس و در آن به پرسش‌های بازدیدکنندگان پاسخ بده.

8. یک لیست جامع در مورد موضوعی تهیه‌ و در آن ابزارهای مفید مربوط به آن را معرفی کن.

9. یک بحث و موضوع مهم و چالشی مطرح کن. ( به مانند موضوعاتی که آقای مزیدی در مورد مهاجرت وبلاگ‌نویسان مطرح کرد.)

10. در مورد وقایع اخیری که برای موضوعات دلخواهت اتفاق افتاده بنویس.

11. از خوانندگانت بخواه که به تو موضوع پیشنهاد کنند.

12. به جای تبادل لینک، بهتر است با مشارکت وبلاگ‌نویسان دیگر، وبلاگ‌های همدیگر را مورد نقد قرار دهید.

13. با وبلاگ‌نویسان دیگر ارتباط برقرار کن و ایده‌های خود را به اشتراک بگذار.

14. پست‌های دیگران را نقد کن.

15. برای مطالب خود ارزش قائل شو و به آن‌ها تعصب داشته باش!

16. آمارهای وبلاگ را بازدید کن و ببین بازدیدکنندگان بیشتر بوسیله‌ی چه کلمات طلایی‌ای وارد وبلاگ شده‌اند. در مورد همان کلمات بنویس.

17. به سوالات بازدیدکنندگان بوسیله‌ی سوال‌های بیشتر پاسخ بده. ( مثل‌:…، آیا تو تا حالا به این موضوع فکر کرده بودی؟ )

18. یک پست بنویس و در آن مشکلی را حل کن.

19. پست‌های دنباله دار بنویس.

20. نتیجه‌ی تحقیقات خودت را در مورد موضوعی بنویس.

21. پستی راجع به برترین‌ها و بدترین‌ها بنویس.

22. پست‌های قدیمی را بوسیله‌ی ایده‌های جدیدتر، به روز کن.

23. در پست‌هایت، دیگران را از اشتباه بودن چیزی باخبر کن.

24. پست‌هایی برای تازه‌کاران بنویس.

25. پست‌هایی برای خوانندگان حرفه‌ای بنویس.

26. خبره‌ها و حرفه‌ای‌ها را برای نظر دادن دعوت کن.

27. از خوانندگان بخواه که به پست‌های برترت، در بالاترین یا دیگ امتیاز بدهند.

28. گاهی اوقات سبک نوشته‌ها و موضوعات را تغییر بده.

29. یک پست بنویس و در آن مشکلات پیچیده‌ی دیگران را ساده و حل کن.

30. یک راهنما در مورد حرفه و شغلت بنویس.

31. کتاب‌های مختلف را بخوان، شاید موضوعی برای نوشتن در ذهنت ایجاد شد.

32. به یک نقد و مقاله واکنش نشان بده و جواب آن را در پستت بنویس.

33. پست‌هایت را با استفاده از تصاویر آراسته کن.

34. پستی راجع به یک چیز معروف بنویس و کاربردهای آن را بیان کن. ( مثل : کاربرد توییتر برای وبلاگ‌های آموزشی و …)

35. لینک‌های مربوط به نوشته‌ات را در پست قرار بده.

36. از تصاویر، به جا و درست استفاده کن. زیرا یک تصویر به جای هزار کلمه صحبت می‌کند.

37. کتابی راجع به موضوعات مطرح شده در وبلاگت بخر و از آن ایده بگیر.

38. در مورد یک شخصیت بنویس.

39. استفاده‌ی بهتر از چیزی را در پستت آموزش بده.

40. به آرشیو وبلاگ‌های رقیبت نگاه کن و پست‌های قدیمی آن‌ها را با ایده‌های بهتر به روز کن. ( یه وقت کپی پیست نکنی.)

41. در مورد رازهای ناشناخته‌ی موضوعی در پستت بنویس.

42. گزارش خود درباره‌ی یک رویداد را بنویس. ( مثل : گزارش یک کنفرانس )

43. استدلال‌های دیگران در رابطه با موضوعی را تشریح کن.

44. پست‌های طولانی دیگران را خلاصه کن.

45. پستی راجع به پیشرفت و تاریخچه‌ی موضوع دلخواهت بنویس.

46. پست‌های دیگران را در پست خود ادامه بده و آن‌ها را کامل کن.

47. یک پست بنویس و توطئه‌ای را بر ملا کن! ( مثل بوجود آمدن گروه‌های بدکار در بالاترین و … )

48. جوایزی برای خوانندگانت در نظر بگیر.

49. یک پست بنویس و خطرات موجود در چیزی را بازگو کن.

50. وبلاگ خود را تبدیل به یک وبلاگ گروهی و دیگران را در نوشتن سهیم کنید.

52. پستی راجع به شباهت‌ها و تفاوت‌های چیزی بنویس.

53. چیز مفیدی را پیشنهاد بده و درباره‌ی آن بنویس.

54. نظرسنجی راه بنداز و نتایج آن را در پستی بررسی کن.

55. از خوانندگان ثابتت بخواه تا ابزار و لینک‌های مفید خود را به ایمیلت بفرستند و در پستی به آن اشاره کن.

56. یک هفته را فقط به یک موضوع خاص اختصاص بده.

57. برای هریک از روزهای هفته یک موضوع خاص در نظر بگیر.

 


  
  

منبع: یزد IT

 

در شماره قبل تا حدودى با Blogrolling آشنا شدیم و توضیحى مختصر در خصوص این سرویس مفید وبلاگى را ارائه دادیم. در این ستون سعى داریم تا شما را به طور کامل با این سرویس آشنا کنیم. همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، بلاگ رولینگ یک سرویس وبلاگى براى لینک دادن به سایر وبلاگ ها و یا وب سایت ها است و یا به عبارتى یک Link Manager قوى وبلاگى است. استفاده از بلاگ رولینگ مزایاى ویژه اى دارد که در طول این ستون به آن ها مى پردازیم. به عنوان مثال اگر شما به طور دستى، اقدام به وارد کردن لینک سایر وبلاگ ها (و یا همان لینک دوستان) در وبلاگ خودتان نمایید، براى هر تغییر در لیست (مثلاً اضافه یا حذف کردن یک لینک) باید وارد قالب وبلاگ خود شوید و به طور دستى این تغییرات را اعمال کنید. در صورتى که با کمک سرویس هایى همچون بلاگ رولینگ، شما مى توانید به راحتى و بدون مراجعه مکرر به قالب وبلاگ یا وب سایت خود یک لیست دلخواه از وبلاگ ها و سایت هاى مورد علاقه داشته باشید و هر زمان که نیاز به اضافه، تغییر و یا حذف لینک بود، با مراجعه به سایت بلاگ رولینگ این کار را انجام دهید. همچنین در لیست بلاگ رولینگ مى توان کارى کرد که وبلاگ هاى تازه آپدیت شده، متمایز گردند و به نوعى از بقیه جدا شوند. (مثلاً مى توانید رنگ لینک آن ها را تغییر دهید و یا آن ها را پررنگ تر کنید و یا علامت هاى ] و [ را در اول و آخر لینک قرار دهید و یا هر روش دلخواه دیگر) براى شروع به سایت بلاگ رولینگ به آدرس www.blogrolling.com وارد شوید و با کلیک بر روى عبارت Create an account به راحتى و به رایگان در سایت ثبت نام کنید. پس از آن با یوزر و پسورد اختصاصى خود وارد سایت شوید. پس از Login کردن وارد قسمت Mission Control مى شوید، این قسمت در واقع کنترل پنل اصلى مدیریتى شماست. برخى از گزینه هاى موجود در این قسمت به شرح زیر است:

Add Links: این قسمت همان طور که از اسمش پیداست، براى اضافه کردن یک لینک به لیست شما استفاده مى شود. پس از کلیک کردن بر روى آن، وارد قسمت Add a link مى شوید؛ حال در این بخش نام سایت یا وبلاگ مورد نظر را در مقابل Title، آدرس کامل آن ها را در مقابل URL و در صورت تمایل توضیحى کوتاه در خصوص آن را هم در مقابل Deion بنویسید. سپس بر روى دکمه Add link کلیک کنید. به همین راحتى مى توانید یک لینک به لیست خود اضافه کنید. (البته توجه داشته باشید در صورتى که در مقابل Title قصد وارد کردن نام فارسى را دارید، Encoding صفحه باید روى Unicode UTF-8 باشد.)

Edit/Delete Links : در این بخش به راحتى مى توانید در عنوان، آدرس و یا دیگر اطلاعات یک وبلاگ تغییر ایجاد کنید (به عبارتى آن را Edit کنید) و یا حتى یک لینک را از لیست به کلى حذف کنید.

Backup : در این قسمت نیز مى توانید از لیست خود یک Backup بگیرید. قابل توجه است که این فایل پشتیبان، تمام اطلاعات مربوط به یک لینک را در خود ذخیره مى کند.

Empty Blogroll : در این بخش مى توانید به یک باره تمام لینک هاى موجود در Blogroll خود را حذف کنید.

Get Code: در این بخش کد هایى که براى نمایش لیست در وبلاگ لازم است را دریافت مى کنید. به عبارت دیگر شما باید از این بخش کد هاى اختصاصى خود را که به فرمت هاى مختلف موجود است، دریافت کنید و این کدها را در مکانى دلخواه در قالب وبلاگتان قرار دهید. حالا در هنگام نمایش وبلاگ شما، به جاى آن کد ها، لیست منتخب شما به نمایش در مى آید. استفاده از کد ها در فرمت Java در بین وبلاگ نویسان رواج بیشترى دارد.

Preferences: مهمترین قسمت بلاگ رولینگ شما همین بخش تنظیمات است که چگونگى نمایش لینک را مشخص مى کند. در قسمت Sorting your links و Sorting Tricks مى توانید چگونگى قرارگیرى و چینش لینک ها را تعیین کنید. (به عنوان مثال: نمایش لینک ها براساس حروف الفبا و یا بر اساس زمان آپدیت شدن) در بخش Recently Updated مى توانید چگونگى تمایز وبلاگ هاى آپدیت شده را مشخص کنید. براى این منظور از منوى کشویى مثلاً ?? hour را انتخاب کنید و در قسمت ... Prepend to علامت ] و در قسمت ... Append to علامت [ را قرار دهید. بدین ترتیب وبلاگ هاى به روز شده تا مدت ?? ساعت از زمان آپدیت شدن، به صورت [نام وبلاگ] از بقیه متمایز مى شوند. این بخش تنظیمات دیگرى نیز دارد که فرصت پرداختن به آن ها در این ستون نمى گنجد.


همچنین در سایت بلاگ رولینگ در بخش
Search BlogRolls با جست وجوى آدرس وبلاگتان، مى توانید کسانى را که توسط این سیستم به شما لینک داده اند، پیدا کنید و همچنین در بخش Ping Form مى توانید آپدیت شدن وبلاگتان را به اطلاع بلاگ رولینگ برسانید. تمام این امکانات و موارد گفته شده، به صورت رایگان در اختیار شما قرار مى گیرد، ولى شما مى توانید با پرداخت هزینه سالانه از سرویس BlogRolling Gold استفاده کنید که به مراتب امکانات بیشترى را به شما خواهد داد.علاوه بر بلاگ رولینگ سایت هاى مشابهى نیز هستند که این سرویس را ارائه مى دهند. یکى از این سایت ها www.bloglinker.com است که مى توانید با مراجعه به این سایت اطلاعات بیشترى را در خصوص آن به دست آورید.

 


  
  

منبع: یزدIT

امروز در اکثر وبلاگ ها بخشى با عنوان ثبت اى میل (و یا عناوین مشابه) وجود دارد که از شما درخواست مى کند که اى میل خود را در آن بخش ثبت کنید تا مطالب روزانه وبلاگ به طور مرتب و خودکار برایتان ارسال شود. این امر مزایاى بسیارى دارد، به عنوان مثال بازدیدکننده لازم نیست که هر روز به چندین وبلاگ که آپدیت نشده اند سر بزند، بلکه آپدیت شدن وبلاگ و حتى مطالب آن وبلاگ ها به طور خودکار به اى میل بازدیدکننده ارسال مى شود. این امر براى خود وبلاگ نویس ها نیز مزیت هایى دارد که از آن جمله مى توان به جمع آورى تعدادى عضو ثابت که از طریق اى میل، آنها را از به روز شدن وبلاگ مطلع مى کنند، اشاره کرد.

یکى از سرویس هاى رایگان و بسیار مطمئن براى انجام این کار، سرویس Bloglet است. این سرویس در آدرس www.bloglet.com قابل دسترسى است. شما به سادگى مى توانید در این سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام در سایت باید تنظیمات مربوط به وبلاگ خود را انجام دهید. سرویس بلاگ لت از سرویس هاى Blogger ، Movable Type و... و مهمتر از همه از RSS پشتیبانى مى کند. به این معنا که اگر وبلاگ شما توسط بلاگر اداره مى شود و یا اینکه خودتان وبلاگتان را توسط موویبل تایپ ساخته اید، مى توانید از سرویس بلاگ لت استفاده کنید.
همان طور که اشاره شد بلاگ لت از
RSS هم پشتیبانى مى کند، به این معنى که اگر سرویس دهنده اى که به شما وبلاگ داده است یک خروجى RSS از مطالب وبلاگ را هم ارائه دهد، شما نیز به راحتى مى توانید عضوى از بلاگ لت شوید و از خدمات این سرویس دهنده استفاده کنید. شما پس از اینکه در سایت تنظیمات مربوط به وبلاگ را انجام دادید، باید کد هاى مربوط به دریافت اى میل از بازدیدکننده را نیز، از داخل اکانت خودتان در سایت BlogLet دریافت کرده و در جایى مناسب از قالب وبلاگتان قرار دهید. (این کد ها شامل چند جمله در خصوص دریافت اى میل از بازدید کننده و همچنین باکسى براى دریافت اى میل از بازدیدکننده است.)

لازم به ذکر است که در بخش تنظیمات وبلاگ شما باید با توجه به سرویس دهنده وبلاگ خود، موارد را پر کنید. مثلاً اگر از بلاگر استفاده مى کنید یوزرنیم و پسورد اکانت خود در بلاگر و دیگر اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و از بخش weblog type نیز Blogger را انتخاب کنید. به همین ترتیب اگر از ام تى براى اداره وبلاگتان استفاده مى کنید نیاز به یوزر نیم، پسورد و آى دى وبلاگ موردنظر هست که آنها را نیز باید در محل مربوطه قرار دهید. در بخش email setting نیز مى توانید نوع مطالب ارسالى را تعیین کنید. اگر گزینه Donصt send post را انتخاب کنید، فقط تیتر مطلب و لینک آن براى خواننده ارسال مى شود.
به طورى که خواننده براى خواندن مطلب باید روى لینک کلیک کند و به صفحه وبلاگ شما ارجاع داده خواهد شد. اگر گزینه
Send first 100characters ... را انتخاب کنید، تیتر، لینک مطلب به اضافه ??? کاراکتر اولیه از مطلب براى اعضا ارسال مى شود که این عدد ??? قابل تغییر است. ( اکثر وبلاگ نویسان این قسمت را انتخاب مى کنند تا علاوه بر تیتر و لینک مطلب قسمتى از مطلب نیز ارسال شود و خواننده را ترغیب نماید که بر روى لینک کلیک کند) و در پایان اگر گزینه Send entire post را انتخاب کنید، در هر سرى ارسال، تمام مطالب نوشته شده را براى اعضا ارسال مى کند. توضیح دقیق چگونگى پرکردن فرم هاى بخش تنظیمات و دیگر مسائل مربوط به این سرویس دهنده را در یک مقاله دیگر به طور کامل مورد بررسى قرار خواهیم داد. تا لحظه نوشته شدن این مقاله تعداد ????? سایت یا وبلاگ در این سایت ثبت نام کرده اند و مى توانند از خدمات آن استفاده کنند.


یک روش دیگر براى انجام این کار استفاده از خود سرویس
Movable Type است. به این معنى که ام تى این امکان را در خود جاى داده است که شما توسط فرم مربوطه اى میل افراد را دریافت کنید و سپس تیتر، لینک مطلب و... را به اى میل افراد عضو ارسال کنید.
براى این کار پس از نوشتن مطلب خود در ام تى و
Save کردن آن، در همان صفحه و در بخش Send a notification مى توانید عبارت دلخواه خود را بنویسید و با زدن دکمه Send آن را ارسال کنید.
اگر در کنار عبارت
Include entire entry body تیک خورده باشد، مطالب نوشته شده در قسمت Entry Body یعنى مطالب اصلى نیز به اى میل اعضا ارسال مى شود. تفاوت ارسال مطالب توسط ام تى و ارسال توسط سرویس بلاگ لت در این است که در ام تى شما پس از پایان هر مطلب باید به صورت دستى عملیات ارسال را انجام دهید، در صورتى که سرویس بلاگ لت هر روز در زمان مشخصى وبلاگ شما را به طور خودکار چک مى کند و درصورت وجود مطالب جدید، آنها را (براساس تنظیمات اکانت شما) به اى میل اعضا ارسال مى کند.

 


  
  

11- بررسی صفحات پر بازدید کننده سایت و بهبود آن ها.

این موردهم جز ابزار شمارنده های حرفه ای است ؛ منظورم بسیار ساده است شما می توانید با این موضوع ضمن آگاهی از نیاز کاربران خود ؛ طیف مخاطبین خود را بیابید و با گرفتن سوژه جدید در دنباله عمکلرد خود به موضوع پربازدیدکننده بیشتر بپردازید اگر موضوع یا مقاله خاصی است سعی کنید بازهم از آن مطلب بدهید اگرهم یک خبر یا یک موضوع خاصی است سعی کنید بیشتر بدان بپردازید ؛ اینترنت چیست ؛ بررسی تاریخچه شبکه جهانی اینترینت پربازیدکننده ترین صفحه و مقاله بازدید شده در وبلاگ فن آوری اطلاعات است

12- بررسی صفحاتی که کاربران با دیدن آن صفحه از سایت خارج می شوند.(Exit page)

این موردهم جز ابزار شمارنده های حرفه ای است ؛ منظورم بسیار ساده است شما می توانید دو نکته حرفه ای را دنبال کنید ابتدا اینکه برخی از مطالب جالب نیست و باعث فراری بازدیدکننده شما می شود دوم هم نقطه آغاز رسیدن به وبسایت شما مهم است نقطه انتهایی و آخر وبسایت شما هم به همین میزان مورد توجه است

13-  درک نیاز مخاطبان سایت از طریق هماهنگی بین نام سایت و کیفیت مطلوب.

در فضای وبسایتهای حرفه ای و بین المللی این امر به طور خاص دنبال می شود حتی برخی از وبسایتها به کاربران اجازه می دهد که قالب را تنها برای خودشان عوض کنند این امر باعث به وجود آمدن صفحه شخصی یا My Home با امکان چیدمان سرویسها و خدمات وبسایت با نیاز و علاقمندی کاربر این امر رابرجسته نموده است که MY Yahoo معروفترین این خدمات است.  البته این امر تنها در مورد خدمات نیست باید تمام مخاطبین خود را بشناسید ؛ با تمام تلاش و کوشش نیازهای هریک را پیدا کنید و سعی کنید تا حد امکان مهیا سازید اینقدر بگویم که حتی اگر نیاز شد با توجه به اوج بازدید و مخاطبین خود به روزرسانی را در ساعات و زمانهای مقرر خاص دنبال کنید

14-  بررسی گستردگی جغرافیایی بازدیدکنندگان سایت، به علل آن و گسترش آن.

این موردهم جز ابزار شمارنده های حرفه ای است ؛ منظورم بسیار ساده است البته در برخی موارد جغرافیا بازدید خیلی مهم است ؛ یکی از موارد تبلیغات است یک شرکت استانی در یزد نمی خواهد تبلیغاتی در سراسر کشور داشته باشد پس باید بداند چند نفر از یزد بازیدکننده دارید ؛ از موارد دیگر دلیل گسترش مخاطب در جغرافیا خاص می تواند در تجریه و تحلیل کارکرد و کارنامه وبسایت شما موثر و مفید باشد

 

15- نظرخواهی در مورد گرافیک و طراحی وب سایت و سرعت down load شدن صفحات.

این امر مهم است که صفحه به سرعت بازگذاری شود ؛ گفته شده اگر کاربر بیش از 4 ثانیه فقط چهار ثانیه شاهد صفحه وبسایت نباشد امکان دارد که صفحه را برای همیشه ترک کند سرعت بارگذاری و نمایش وبسایت را دنبال کنید برای سرعتها و خطوط پایین اینترنت مبنا کار خود بگذارید ؛ سعی کنید از تمام تکنیک ها و ترفندها بهره ببرید که سرعت بارگزاری یا دانلود صفحه را بالا ببرید شرط اول کم بودن حجم صفحه است عدم به کارگیری عکس حجیم و پرتعدادکارساز است ؛ مسایل فنی زیادی دخیل است ؛ حتی انتخاب یک میزبان وبسایت مناسب با پهنای باند بالا بسیار کارساز و راهگشا خواهد بود

 

16- درخواست لینک (url) به سایت از سایت های دیگر

در مورد درخواست لینک از وبسایتها زیاد صحبت شده است طریقه و روش آنهم بسیار ساده اما حساس است ؛ سعی کنید تبادل لینک را فراموش نکنید بازهم تاکید کنم نیمی از بازدیدکنندگان از لینک صفحات وبسایت شما در دیگر وبسایتها به وبسایت شما مراجعه می کنند

17-  بررسی صفحاتی که مدت ها ست بروز نشده اند و بروز کردن آنها.

این امر در مورد وبلاگها آسانتر است و امری عادی است که به ترتیب به روزرسانی نمایش داده شود اما سعی کنید بخشهای مختلف و سوژه های متفاوت وبسایت خود را دنبال کنید تا همیشه به روز بوده و نیاز کاربران را به روز جواب دهید

18-  ارسال به موقع اطلاعات جدید سایت در ساعات خاصی از شبانه روز.

تاکید دارم ؛ با تمام تلاش و کوشش نیازهای هریک را پیدا کنید و سعی کنید تا حد امکان مهیا سازید اینقدر بگویم که حتی اگر نیاز شد با توجه به اوج بازدید و مخاطبین خود به روزرسانی را در ساعات و زمانهای مقرر خاص دنبال کنید یک وبسایت که مطالب برای دانشجویان می زند اگر بعداز ظهر به روزرسانی کنید فایده نداردلااقل مخاطبین دانشجو می خواهد روز که مراجعه می کند آخرین تغییرات را ببیند این امر به برنامه ریزی کامل احتیاج دارد کمی حوصله و به کارگیری تمام ابزارها ممکن است

19-  بررسی سایت های پربیننده و مرتبط با سایت جهت درخواست لینک و یا تبلیغات در آن سایتها.

در فضای وبسایتهای حرفه ای و بین المللی این امر به طور خاص دنبال می شود این مورد علاوه بر ایجاد ترافیک بیشتر برای شما ؛ اعتبار وبسایت شما را با مشهور شدن عنوان وبسایت فراهم می کند این امر برای شما حتی می توانددرآمد زا باشد مدیران دوست دارند محصولات و شرکتهای خود را در وبسایتهای خوش نام و معروف معرفی کنند علاوه بر این اکثر وبسایتهای پربیننده دارای رینکینگ  یارتبه بالا بود و در نتیجه در رتبه صفحات وبسایتان در موتور جستجو بسیار مهم و حایز اهمیت است

20-  افزایش تعداد لینک های موجود در سایت به سایت های دیگر (این عمل موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نیز می شود)

اکثر وبسایتهای پربیننده دارای  یارتبه بالا بود و در نتیجه در رتبه صفحات وبسایتان در موتور جستجو بسیار مهم و حایز اهمیت است این امر را به عنوان قاعده دنبال کنید مهمترین مبنا موتورجستجو در رتبه بندی تعداد لینکی است که به صفحات وبسایت شما داده می شود این امر شاید هم به واقعیت نزدیک باشد یک موضوع مهم در یک وبسایت مهم توسط میلوینها نفر بعنوان منبع معرفی و لینک داده می شود البته در بسیاری ازمواردهم نادرست است گفتم ممکن است برخی بخواهند موتورجستجو را فریب دهند مانند اینکه صدها صفحه مشابه طراحی نمایند و به یک صفحه خاص لینک دهند آنوقت صفحه مهم به نظر می رسد و رتبه وبسایت افزایش می یابد این نکته در بمب گوگلی مورد توجه است

21-  بررسی امکان دو یا چند زبانه کردن سایت(درک نیاز مخاطبان).

در فضای وبسایتهای حرفه ای و بین المللی این امر به صورت جدی دنبال می شود به طور مثال وبسایت مربوط به مراجع عظام مانند آیت الله عظمای سیستانی به 24 زبان زنده دنیاست یا گوگل حتی لهجه های منطقه ای با 100 هزار جمعیت را دروبسایت خود گنجانده است البته سعی کنید امکان سنجی کنید شاید افزودن یک زبان یا چند زبان اصلا جلب مخاطب نکنید ممکن است موضوع وبسایت شما برای کشورها خاص و مردمانی بازبان متفاوت جالب توجه نباشد. این امر می تواند با بررسی جغرافیا بازدیدکنندگان وبسایت تجریه و تحلیل شود.

 

22-  بررسی این نکته که آیا نام وب سایت هایی که لینک آن ها در سایت آمده تغییر یافته است یا خیر؟

لینک های شکسته یا ناصحیح با ایجاد فضای غیرحرفه ای اعتماد کاربران و خود کاربران را از شما می گیرید بدیهی است کاربر لینکی را مربوط به اخبار ورزشی کلیک کند و با صفحه جوک و طنز روبرو شود کمی ناخرسند شود ؛ شاید هم گیج کننده باشد در هرحال محتوای وبسایت شما مهم است حتی

 موتور جستجو هم به لینکهای شکسته و  لینک به صفحات با عناوین و موضوعات غیر عنوان شده حساس است ممکن است این کار را به حساب فریب کاری مدیروبسایت بگذارد

 

23-  ایجاد جذابیت و تنوع برای کاربران از راه هایی مثل برگزاری مسابقات، جایزه، سرگرمی و ...

در فضای وبسایتهای حرفه ای و بین المللی این امر به صورت جدی دنبال می شود با توجه به مخاطب خود ؛ با نیاز سنحی ؛ بررسی موضوعات مورد علاقه و حتی جغرافیا بازدیدکنندگان و صدالبته با توجه به موضوع تخصصی وبسایت خود مسابقه ؛ جایزه ؛ سرگرمی و ... موارد مشابه جذب کننده راه بیاندازید این امر باعث ترافیک بیشتر می شود تعامل مخاطب را زیاد تر می کند و در مقابل مخاطب را به شما وفادارتر می نماید سعی کنید مسابقات و نوع جایزه ها از ابتدا مشخص و در تمام مراحل شفاف باشد هرگز عملی انجام ندهید که بازیدکننده فکر کند شما قصد فریبکاری دارید

 

 

24-  ارایه گزارش سالیانه به بازدیدکنندگان درباره عملکرد سایت در طول یک سال گذشته.

این نکته برای بازیدکننده مهم و اساسی است تا میزان اعتبار و مقبولیت وبسایت محبوبش را به درستی بداند ؛ سعی کنید آمار و گزارش دقیق ؛ بی پرده و ساده باشد به ضعفها همانند نقاط قوت اشاره کنید برنامه آتی خود و زمان بندی فازها کاری را اعلام کنید این امر نشان از فضای حرفه ای در وبسایت شماست

 

25-  ارایه یادداشت ها، وقایع یا گزارش های روزانه یا هفتگی از طریق وبلاگ شخصی.

بررسی و بهبود ناوبری سایت (یعنی بازدیدکننده از هر جای سایت با یک کلیک بتواند به صفحه اصلی  Home page و با صفات مهم داخلی سایت برگردد

در دسترس بودن تمام صفحات در صفحه اصلی  Home page و با صفات داخلی سایت در خصوص تمام قسمتها و زیرمجموعه ها با رعایت سلسله مراتب مهم و امری ضروری است اما در مورد یادداشتها و وقایع به صورت وبلاگ نویسی مدیریت بسیار مهم است سعی کنید وبلاگ مدیر وبسایت به روز باشد عنوان و مشخصات خود را کامل بگویید تا کاربر بداند برایش احترام قایلید سعی کنید همه چیز در خصوص مشکلات و موانع و حتی موفقیتها وبسایت را از طریق وبلاگ مدیرگفته شود سعی کنید در سرویسهای رایگان هم وبلاگ داشته باشید تا در صورت هک یا بروز مشکلات فنی رایج بازهم مخاطبین شما را پیدا کنند

 


  
  

منبع: یزد IT

اگر شما یک کاربر حرفه ای اینترنت هستید که روزانه حداقل بین 5 تا 10 سایت را می بینید به طور متوسط هر روز با چند سایت مواجه شده اید که لینک های موجود در آن قدیمی است؟ چند سایت را می شناسید که صفحات موجود در آن ماه ها است بروز نشده اند؟ آیا سایت هایی را که title یا عنوان ذکر شده در نوار عنوان آن ها 1 New page می باشد، دیده اید؟ آیا تا به حال به مدیر سایتی ایمیل زده اید که هیچ پاسخی از آن دریافت نکرده باشید؟ چقدر از انتقادات شما از وب سایت ها با استقبال webmaster سایت مواجه شده است؟ احتمالا شما تعداد زیادی سایت را با مشخصات ذکر شده می شناسید که ضعف های موجود در آن ناشی از کوتاهی webmaster آن می باشد.

 

مدیریت سایت Webmaster کیست چه وظایفی دارد

 Webmaster یا مدیریت سایت، به تعریفی شخصی است که وظیفه کنترل وب سایت و صحت عملکرد آن را برعهده دارد. البته در بعضی از مقالات به هر کسی که کاری برای یک وب سایت انجام می دهد webmaster می گویند. مثلا حتی به کسی که اطلاعات یک وب سایت را تایپ و ارسال می کند webmaster می گویند. اما به عقیده من به چنین شخصی فقط می توان یک (کاربر ارسال داده  -ftp- user) ) اطلاق کرد و وظایف webmaster بیشتر از تایپ کردن اطلاعات و یا حتی چینش عکس، تصاویر و متن است. در این مقاله سعی شده است وظایف مهم یک webmaster بیان شود:

 

اهم وظایف یک مدیر وب سایت  Webmaster

1-   بررسی وضعیت سرور( هاستینگ) سایت ( درست کار کردن، کندی و یا ترافیک آن):

 این وظیفه ملزم به حوصله ؛ آگاهی فنی و آشنایی با ابزار کار و نرم افزارهای ملزومی است تا مدیروبسایت بتواند به راحتی و با کمترین خطا مورد را دنبال کند

2-   پاسخگویی و تشکر از   email  های کاربران و تهیه آرشیو از آن ها

پاسخگویی را هرگز فراموش نکنید به هرمیزان پاسخگویی اتان بیشتر باشد در نتیجه ارتباطتان با کاربران دوسویه تر خواهد شد سعی کنید یک فضای کامل تعاملی ایجاد کنید ؛ به تمام سوالات ؛ نظرات و پشنهادات پاسخ کتبی بدهید حتی اگر به دردتان نمی خورد یا موردی نداشت لااقل موضوع را مودبانه و متین مطرح کنید در خصوص آرشیو نظرات هم اولیت کمتر  دارد اما لااقل می توانید کارنامه درخشان خود را نگاه کنید ؛ شاید جالب باشد که برای کارها مختلف و نیازها مختلف یک ای دی و صندوف الکترونیکی خاص و صفحه خاص مهیا کنید تا به مسوول مربوطه  دسترسی مستقیم باشد سعی کنید  در وبسایت خود صندوف پستی مشهور روابط عمومی وبسایتها یا Info به آدرس Info@namesite.com  حتمی راه اندازی کنید برای تمام کاربران این ایمیل برای هر وبسایت مشهور است و اولین صندوق پستی که حدس زده می شود info خواهد بود البته صندوق پستی مانند Webmaster  یا master و یا sapourt نیز توصیه می شود. حتمی یک ایمیل برروی وبسایتها بین المللی مانند سرویس ایمیل یاهو یا سرویس گوگل جی میل مهیا سازید تا در وصرت ایجاد مشکل فنی یا هک وبسایت کاربران بتوانند با شما تماس بگیرند

3-   تهیه بانک اطلاعاتی از کاربرانی که به سایت email می زنند( جهت اطلاع رسانی).

نرم افزارها و وبسایتها با سرویسهایی موسوم به خبرنامه وجود دارد که می توانید با بهره از آن ضمن دخیره کامل مشخصات یک باشگاه مجازی برای وبسایت خود تهیه نموده و یک ارتباط فوری با کاربران داشته باشید دوتوصیه ؛ سعی کنید کمتر مزاحم اعضا شوید و حتمی تمام مواردی که برایشان پست الکترونیکی ارسال می شود را قبل از ثبت نام مشروط اعلام کنید ؛ توصیه دوم مهم است هرگز و هیچ عنوان مشخصات شخصی کاربران خود را در اختیار دیگران قرار ندهید حتی اگر دو وبسایت دارید حق ندارید اعضا یک وبسایت را در وبسایت یا وبلاگ دوم اشتراک دهید. به خصوص در خصوص صندوق پست الکترونیکی کاربران حساس باشید

 

4-   بررسی صحیح بودن لینک های موجود در سایت.

این نکته نشان از حرفه ای بودن فضای وبسایت شما دارد ؛ فراموش نکنید یک مجموعه لینک آنهم در مورد تخصصی و به صورت اختصاصی می تواند ترافیک جالبی را به سوی وبسایت سرازیر کند به همین میزان لینک های شکسته یا ناصحیح با ایجاد فضای غیرحرفه ای اعتماد کاربران و خود کاربران را از شما می گیرید موتور جستجو هم به لینکهای شکسته و  لینک به صفحات غیرفعال حساس است

5-  بررسی عناوین  (title ) صفحه ها ( که در نوار آبی بالای صفحه سایت نوشته می شود.)

این نکته نشان از حرفه ای بودن فضای وبسایت شما دارد؛ البته سعی کنید یک عنوان مناسب و درخور شان وبسایتتان قرار دهید تا این فضای حرفه ای حفظ شود و کاربر نیز بتواند به راحتی شما را در میان صفحات باز کرده بیابد ؛ مهمترین عاملی که موتور جستجو در ذخیره صفحه وبسایت شما دارد عنوان آن است این امر را با وسواس دنبال کنید؛ یکی از مواردی که کمتر توجه می شود اکثر مرورگرهای اینترنتی برای ذخیره صفحات از عنوان صفحه به عنوان نام صفحه بهره می برد پس کاربر را کمک کنید. سعی کنید عنوان صفحات دوم و فرعی هم متناسب و به طور خردمندانه یک عنوان مناسب و پویا داشته باشد. عنوان متحرک خیلی زشت ؛ غیرحرفه ای و برای موتورجستجو ناخوش آیند است

 

 

6- بررسی اشکالاتی که بازدیدکنندگان سایت مطرح می کنند و رفع آنها.

به عبارتی بهترین گزارشگران از اشکالات و نقاط ضعف است که کاربران به شما گوشزد می کنند یک صفحه جداگانه برای ارسال راحت نظرات و پشنهادات با عنوان گزارش اشکالات بگذارید ؛ سعی کنید اشکلات را دنبال کنید تا رفع شود و از طرح مشکل توسط کاربر نیز به صورت رسمی و با یک نامه الکترونیکی یعنی ایمیل تشکر کنید حتی اگر حق با کاربر نباشد و یا اینکه مشکل فنی قابل رفع نباشد مثلا ممکن است یک بازدیدکننده بگوید وبلاگ فن آوری اطلاعات یزد با مرورگر مولیزا با مشکل قابل رویت است خود هم می دانیم اما بارها رسمی تذکر داده ایم مشکل قالب را نتوانستم رفع کنیم اما حق را به آنها دادیم

7-  ثبت نام سایت در موتورهای جست و جو.

اکثر موتور جستجو به صورت خودکار شما را پیدا می کنند به خصوص اگر در صفحات وبسایتها قدیمی تر شما معرفی شوید اما می توانید از ابزارها و سرویسهای موجود برای ثبت نام صحفات وبسایت در موتورجستجوها بهره ببرید به خصوص برخی از موتور جستجو تنبل مانند یاهو که دیربه سراغتان می آید البته ثبت نام صفحه اصلی وبسایت به صورت کامل کافی بوده و احتیاجی به ثبت نام تمام صفحات وبسایت ندارید

8-  بالا بردن رتبه سایت در موتور جست و جو.

بالابردن رتبه وبسایت را به دانش و علم به نام Seo  یاد می کنند اکثر موتورهای جستجو برای جلوگیری ار فریب کاری کاربران در دستکاری نتایج و ایجاد نتایج غیرمنطقی منتطق و طرز رتبه بندی موتورجستجو خود را کامل اعلام نمی کنند اما برخی از موارد را رعایت کنید به طور حتم موتورجستجو بیشتر شما را خواهد شناخت مانند انتخاب عنوان صفحه مناسب برای صفحات خود بر مبنای کلمات کلیدی صفحات که قبلا گفتم می تواند کمک شایانی به شما انجام دهد

9-  بررسی منابع ورود کاربران به سایت .

نرم افزارها و وبسایتها با سرویسهایی موسوم به استات Stat یا همان شمارنده ها وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که بنا به درخواستتان تمام وضعیت کاربران و بازدیدکنندگان را برمبنا ساعت ؛ روز ؛ ماه و سال دنبال کنید یکی از موارد منابع ورورد کاربران به صفحات شما است ؛ نیمی از کاربران با لینک مستقیم وبسایت شما در دیگر وبسایتها یا انتهای مقالات به عنوان منبع شما را بازدید می کنند این نکته شما را بادوستانتان روبرو می کند.

من به شما وبسایت پرشین استات به عنوان یک شمارنده حرفه ای به زبان فارسی با تمام امکانات موردنیاز از گروه وبسایتهای پرشین بلاگ معرفی میکنم البته شمارنده حرفه ای فارسی وبگذر هم مناسب خواهد بود آدرسش را دارید:

10-  بررسی و گسترش کلمات کلیدی که در موتورهای جستجوگر سایت آن را می شناسند.

این موردهم جز ابزار شمارنده های حرفه ای است موتورهای جستجو نیز کمک شایانی در یافتن وبسایت شما برای کاربران انجام می دهد حتمی دنبال کنید کاربر چه کلمه را جستجو نموده تا به وبسایتان رسیده است این نکته هم مهم است که رتبه چندمین در تنیجه بودید و در آخر تعداد آن هم دنبال کنید این امر علاوه بر نشان دادن نیاز و جستجو کاربران به شما سوژه ناب می هد

 


  
  

محدودیت ها بازاریابی اینترنتی

محدودیت های بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت می تواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت.

بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. برخی از فروشندگان عرصه تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاست های مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار می دهند.

اقدامات امنیتی در بازاریابی اینترنتی

برای خریداران و فروشندگانی که از تجارت آنلاین استفاده می کنند، نگرانی های امنیتی مسئله بسیار مهمی است. بسیاری از مصرف کنندگان از آنجائیکه به امنیت اطلاعات شخصی خود در این سایت ها اطمینان ندارند، در مورد خرید اینترنتی دچار تردید می شوند. اخیرا برخی از شرکت هایی که خدمات فروش آنلاین ارائه می دهند، از دادن هرگونه اطلاعات در مورد خریداران به شدت اجتناب می ورزند.

حتی شرکت هایی وجود دارند که در وب سایت خود به امنیت اطلاعات شخصی خریداران اشاره نموده و آن را صد در صد تضمین می کنند. در پاره ای موارد نیز این امکان در اختیار کاربر قرار داده می شود که پس از اینکه خریدش به پایان رسید، اطلاعات شخصی خود را از بانک اطلاعاتی شرکت مورد نظر حذف نماید.

به هرحال ، بسیاری از خریداران آنلاین از این امر که ممکن است اطلاعات شخصی شان در اختیار دیگر شرکت ها قرار بگیرد، کاملا بی اطلاعند. در چنین حالتی هیچ راهی جهت متوقف نمودن این انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت.

امروزه شرکت هایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها هستند. پنهان سازی اطلاعات (Encryption) یکی از روشهای اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود. در این روش اطلاعات کاربران به کدهایی تبدیل می شود که دسترسی به اطلاعات آنها تنها با تایید شرکت مورد نظر امکان خواهد داشت. به عبارت دیگر با قوی تر شدن این سیستم، درجه امنیت اطلاعات نیز بالاتر می رود.

بازاریابی اینترنتی و تاثیرات بر صنایع مختلف

بازاریابی اینترنتی تاثیر فراوانی بر بازار صنایع مختلف از جمله موسیقی، بانکداری و خرید و فروش عتیقه داشته است، در صنعت موسیقی بسیاری از مصرف کنندگان و علاقمندان به جای خرید سی دی، از سایت های اینترنتی MP? های مورد نظر خود را خریداری و دانلود می نمایند. مدت های مدید، صحبت در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن دانلود فایل های موسیقی، بحث روز دست اندر کاران این صنعت به شمار می رفت.

بازاریابی اینترنتی بر صنعت بانکداری نیز بی تاثیر نبوده و روز به روز بر تعداد بانک هایی که خدمات آنلاین انجام می دهند، افزوده می گردد. این سیستم به دلیل عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک ها، از طرف مشتریان مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.

آمار نشان داده در حال حاضر بیش از ?? میلیون نفر از ساکنان آمریکا عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. البته پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت اتصال اینترنت در گسترش این سیستم های بانکی تاثیر چشمگیری داشته است. امروزه خدمات بانکی آنلاین یکی از پرسرعت ترین عملیاتی است که از طریق اینترنت انجام می شود. ?? درصد از کل کاربران اینترنت، عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

با رواج حراج های اینترنتی، بازار خرده فروش های عتیقه نیز در معرض خطر قرار گرفت. اشیای عتیقه این روزها در Ebay.com به فروش می رسند و قیمت آنها نیز دستخوش تغییرات بسیاری می گردد. خریداران و فروشندگان قبل از اینکه اقدام به خرید اشیاء قیمتی نمایند، در سایت Ebay قیمت ها را چک می کنند و معمولا قیمت های موجود در این سایت به عنوان قیمت استاندارد کالا در نظر گرفته می شود.

اقدامات اخیر

در نوامبر سال ???? دادگاهی به منظور رسیدگی به شکایت علیه نرم افزار Bonzi Buddy مبنی بر فریبنده بودن تبلیغ اینترنتی این نرم افزار تشکیل شد. ظاهرا پنجره های تبلیغاتی این نرم افزار، کاملا شبیه به پنجره های ویندوز مایکروسافت بود، این امر سبب گمراهی کاربران می شد به طوری که پس از کلیک بر روی این پنجره ها زمانی که متوجه اشتباه خود می شدند و سعی در بستن پنجره های تبلیغاتی داشتند، به وب سایت Bonzi ارجاع داده می شدند.

در تاریخ ?? ماه مه سال ????، شرکت Bonzi نهایتا پذیرفت که شکل ظاهری پنجره های تبلیغاتی خود را تغییر دهد. در حال حاضر برای آگاهی دادن به کاربران اینترنتی در بالای پنجره های تبلیغاتی این نرم افزار کلمه “آگهی تبلیغاتی” به چشم می خورد.

اخیرا بحث هایی نیز در رابطه با مالیات فروش آنلاین از گوشه و کنار به گوش می رسد، در حال حاضر در کشور آمریکا خریداران آنلاین در پایان هر سال مالیات اجناسی را که از طریق اینترنت خریداری نموده اند، همراه با بقیه مالیات های خود پرداخت می کنند. هر چند به نظر می رسد تنها تعداد اندکی از کاربران این نوع مالیات را پرداخت می نمایند.

به همین منظور اخیرا در سیزده ایالت مختلف آمریکا شرکت ها را تشویق می کنند که به ازای هر کالایی که آنلاین به فروش می رسانند، مالیات آن را نیز در نظر بگیرند، اما هنوز اجباری در این مورد وجود ندارد. به هر حال اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، طولی نمی کشد که دولت آنها را مجبور به دریافت مالیات نماید. دولت آمریکا اعلام نموده همه ساله رقمی معادل ?? میلیارد دلار مالیات پرداخت نشده مربوط به خریدهای آنلاین به اقتصاد این کشور لطمه وارد می نماید.

 


  
  

منبع: یزدIT

به طور کلی واژه بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق می گردد. این بازاریابی نوعاً بر اصل “پرداخت به ازای هر کلیک” استوار است و شامل آگهی های تبلیغاتی موجود در سایت ها، ایمیل هایی که برای معرفی محصولات ارسال میشود، آگهی های متحرک و جذاب گرافیکی، تبلیغ در موتورهای جستجو، تبلیغات در وبلاگهای مختلف و مقالات تبلیغاتی می باشد.

تعریف بازاریابی اینترنتی  what E- business

بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است.

در حال حاضر بیش از یک سوم مصرف کنندگان خانگی در آمریکا و بسیاری از نقاط اروپا که به شبکه اینترنت دسترسی دارند، خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. این روش برای شرکت هایی که مایلند فعالیت های از راه دور خود را گسترش دهند و اصطلاحا آنرا به تجارت آنلاین تبدیل نمایند نیز ثمربخش است.  

تاریخچه بازاریابی اینترنتیHistory E- business

آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دهه ?? برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است 

مدل های تجاری و اشکال مختلف  Modul E- business 

بازاریابی اینترنتی به چندین مدل مختلف وجود دارد و مدل های اصلی آن عبارتند از

B2B: business-to-business

که اصطلاحا B?B نام گرفته و business-to-consumer که B?C نامیده می شود. در مدل B?B دو شرکت مختلف با یکدیگر به تجارت می پردازند،

C2B

در حالیکه مدل B?C مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است.بازاریابی اینترنتی با مدل B?C آغاز شد و به تدریج مدل B?B نیز که پیچیده تر از مدل اول بود پدیدار گشت.

P2P: peer-to-peer

مدل سومی نیز وجود دارد که چندان رایج نیست و peer-to-peer یا اصطلاحا P?P نامیده می شود، در این مدل افراد اجناس مختلف را بین خود به اشتراک و معاوضه می گذارند . سایت Kazaa یک نمونه از P?P است که بر مبنای به اشتراک گذاردن انواع فایل ها از جمله فایل های موسیقی، فیلم، متن و غیره توسط کاربران، راه اندازی شده است.

بازاریابی اینترنتی اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت http://www.priceline.com در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند. شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است، مانند سایت http://www.hotwire.com در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند. آخرین روش “حراج آنلاین” است، مانند سایت http://www.ebay.com، که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را می گذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.

مزایا بازاریابی اینترنتی

از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند. به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.


  
  

  منبع:یزدIT

در این پست 5 راز بزرگ وبلاگ نویسی را که توسط وبلاگ نویسان موفق به کار گرفته می‌شود، بازگو می‌کنم.

این اسرار اکنون پیش روی شما هستند. امیدوارم با رعایت و انجام آن‌ها، شما نیز به جرگه‌ی برترین‌ها بپیوندید.

 

1. پیش‌نویس‌ها

  برای نوشته‌ها‌ی آینده‌ از قبل یک پیش‌نویس طرح کنید، اطلاعات مربوط به نوشته‌‌‌ را جمع‌آوری و روی آن کار کنید. یکی از دلایلی که خیلی از وبلاگ‌ها شکست می‌خورند و مخاطب خود را از دست می‌دهند، این است که آن‌ها در نوشتن و فرستادن پست‌های خود نظم و ترتیب خاصی را رعایت نمی‌کنند. مجموعه‌ای از پیش‌نویس‌ها را از قبل داشته باشید تا هنگامی که ایده‌ای برای نوشتن ندارید، آن‌ها به شما کمک کنند تا هم‌چنان سازمان‌یافته و بانظم باشید........

 

2. یک فیدخوان حرفه‌ای باشید.

  شاید شما توانایی خواندن بیش از 600 فید را در کمترین ساعت نداشته باشید، ولی سعی کنید که اخبار و موضوعات مورد علاقه‌ی خود را پیگیری کنید. وبلاگ‌ها خیلی سریع‌تر می‌توانند موضوعات مختلف را پوشش دهند.

خواندن و پیگیری اخبار هم‌چنین به شما ایده‌های بیشتری برای نوشتن پست‌های بعدی می‌دهد و تمرین مداوم شما را تبدیل به یک حرفه‌ای می‌کند.

 

3. با کاربران ارتباط داشته باشید

 از خوانندگان‌ برای بهتر شدن وبلاگ استفاده کنید. نظرات آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و به شما بگوید که آن‌ها از وبلاگتان چه انتظاری دارند. از سرویس هایی مانند  cocomments  و… برای رهگیری نظرها بهره بگیرید.

آدرس : http://www.cocomment.com

 

4. در دسترس باشید.

  یکی از اصول کلیدی برای ایجاد ارتباط، این است که به آسانی در دسترس باشید. می‌توانید خوانندگان همیشگی وبلاگ‌تان را به Gtalk و Yahoo! Messenger اضافه و با آن‌ها گفت‌و‌گو کنید. به آن‌ها مشورت دهید و اگر کمکی خواستند، راهنمایی‌شان کنید.

 

5. اخبار نگویید، پست‌های تحلیلی و پایه‌ای بنویسید.

  اگر شما قسمت‌های 1و 2 را دنبال کرده باشید، می‌فهمید که دو نوع نوشته وجود دارد.نوشتن اخبار و رویدادهای جاری یا نوشتن پست‌های پایه‌ای و تحلیلی. دنبال کردن اخبار کار سختی است. چون شما نیاز دارید که فید‌های RSS را به مانند یک شاهین پیگیری کنید. این کار فواید کمی برای شما دارد. اگر اخبار مهمی باشد، به راحتی توسط وبلاگ نویسان دیگر برداشته و نوشته می‌شود. نوشتن پست‌های پایه‌ای، مقاله‌ی شما را جذاب‌تر می‌کند. بیشتر ترافیک وبلاگ‌نویسان موفق به خاطر پست‌های تحلیلی و پایه‌ای آن‌ها بوده است.

پست‌های پایه‌ای و تحلیلی، چه پست‌هایی هستند؟

.: منع 1:.

 

راز ششم: رازهایی کوتاه اما مهم

          پست‌های طولانی

          معمولا بالای 750 کلمه

          مفهوم واضح و ارزش بالا برای خوانندگان

          مضمون بی انتها با موضوعات گوناگون

          مضمون بکر و بی‌همتا (Original)

          خلاصه‌ای از مهارت‌های نویسنده پیرامون موضوعی خاص

          و لینک‌های وبلاگ‌های دیگر را جذب می کنند.

 


  
  
<      1   2   3