سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی را که برای برادرانشروی در هم می کشد، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :20
کل بازدید :842512
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/1/31
5:58 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

? افزونه کار آمد فایرفاکس ? (شماره 1217)

منبع: parsish.com

فایرفاکس مرورگر برتر این دورست.نه به خاطر اینکه امکانات زیادی داره،بلکه به دلیل اینکه افزونه هایی که برایش نوشته میشه و باعث قوی تر شدن لحظه به لحظه آن میشود.من در این پست قصد معرفی ? افزونه فایرفاکس که برای طراحان وب میتونه کاربردی باشه رو به شما معرفی میکنم.پس بدون مقدمه (!) میرم سر اصل مطلب:

?-IE Tab

 

همانطور که از نام این افزونه پیداست،شما با استفاده از اون میتونید نحوه نمایش یک سایت رو با اینترنت اکسپلورر ببینید و یا در واقع،در فایرفاکس با اینترنت اکسپلورر وبگردی کنید! بینهایت بار پیش اومده که افرادی که با موزیلا به سایتی که قالبش رو فارسی کردن و یا اون رو طراحی کرده ان نگاه میکنن،متوجه اشکالات اون در اینترنت اکسپلورر نمیشوند.

?-CSS validator

 

CSS درست (معتبر) داشتن چیز بسیاری مهمی در طراحی وب هست.شما با استفاده از این افزونه میتونید سی اس اس سایت هایی رو که میبینید چک کنید.این افزونه همانند وبسایت http://www.w3.org کار میکنه و نوشته شده توسط همون سایت هست.به عنوان مثال,وقتی شما بر روی سایت گوگل میرید به منوی TOOLS بروید و گزینه CSS validator رو بزنید؛شما به این آدرس ریدایرکت میشود:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http://www.google.com/

3-ColorZilla 2.0

 

این افزونه توضیح خاصی ندارد.شما با استفاده از این افزونه میتونید رنگ هایی رو که در دنیای وب میبینید رو با استفاده از کد به دست بیاورید.

?-افزونه فایرشات

 

اگه وبلاگ نویس باشید،این افزونه خیلی به دردتون خواهد خورد.این افزونه افزونه ای برای عکس گرفتن از صفحات وبلاگ یا سایتی است که میبینید!

شما با استفاده از این افزونه میتونید از مطالب و یا کل وبلاگ و یا وبسایتی که آنرا در فایرفاکس میبینید عکس بگیرید.

برای استفاده کافیه اون رو نصب کنید و به مکان روبرو برید:Tools>Fireshot

و یکی از دو گزینه روبرو رو بزنید: ?-Capture Visible Aria و یا ?-capture entire and page…

?-LinkChecker 0.6.3

 

شما با استفاده از این افزونه میتوانید قبل از کلیک کردن بر روی لینک؛درست بودن و یا نبودن آنرا چک کنید.همانطور که در تصویر آمده،لینک ها به رنگ های قرمز و سبز نشان داده میشوند.

?-SearchStatus 1.26

 

شما با استفاده از این افزونه میتوانید،رتبه الکسا،گوگل و همچنین صفحات ایندکس شده از صفحه ای را که میبینید در موتور های جستجو ببینید!

?-Html Validator 0.8.5.2

 

شما با استفاده از این افزونه همانند افزونه دومی میتوانید معتبر بودن یک صفحه را چک کنید،با این تفاوت که این افزونه اچ تی ام ال را چک میکند و آن سی اس اس را.