سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند شراب نخوردن را برای نگهداری خرد واجب کرد [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :53
بازدید دیروز :75
کل بازدید :843531
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/20
8:37 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

اگر دکمه سوم ماوس شما بصورت چرخشی است براحتی می توانید در مستنداتی که با برنامه های آفیس باز می کنید زوم کنید و یا آنها را بصورن کوچکتر نشان دهید . این کار به صورت معمولی از طریق منوی view و انتخاب زوم zoom انجام می شود .

برای انجام راحت تر این کار کلید ctrl رانگه دارید و دکمه سوم ماوس را به جهت دلخواه بچر خانید تا درشت نمایی کم و یا زیاد شود . البته دقت کنید که اندازه فونت مطالب تغییر نمی کند فقط شما آن را درشت تر و یا ریز تر می بینید .


  
  

از: ترفندهای کامپیوتر

خوب تقریبا همه به محض این که CD هاشان زیر رایت میسوزد آنرا خرد میکنند و یا دور میندازند.
اما به هر دلیل اگر در زمان رایت CD به صورت DATA سی دی شما سوخت اصلا ناراحت نباشید چون اگر مایل باشید می توانید در ادامه CD را مجددا رایت کنید حتی فایلهایی را که سالم رایت شدند را نیز حفظ کنید برای این کار کافی هست که از NERO شش به بالا استفاده کنید.
سی دی سوخته خود را در رایتر قرار بدهید حال نحوه رایت را دو باره DATA انتخاب کنید و فایلهایی را که قرار هست رایت کنید را مجددا ADD کنید
در این حالت رایتر از شما سی دی سوخته را قبول می کند و لازم نیست سی دی خام درون رایتر قرار بدهید
نکته حتما قبل از ADD کردن فایلها باید بدونید که چه مقدار فضای خالی در سی دی سوخته دارید . اینرا باید از میزان پر بودن حلقه پشت CD حدس بزنیند و اگر بیشتر از حجم باقیمانده نخواهید رایت کنیند یعنی اینکه این CD دیگه فقط به درد رایت فایلهای کوچیکتر میخورد
و نکته دیگه این که سی دی را باید خود NERO سوزانده باشد نه برنامه ای دیگر
نکته سوم هم اینکه برای CD های Video و Audio سوخته احتمالا جواب نمی دهد


85/12/19::: 12:43 ص
نظر()
  
  

منبع: http://www.tarfandestan.com

ساختار سایت یاهو به گونه ای بنا شده است که در صورتی که شما 32 بار پسورد یک آیدی را غلط وارد کنید آن آیدی تا 24 ساعت قفل میشود و به هیچ عنوان به امکان لوگین به آن وجود نداد. در این ترفند قصد داریم تا با استفاده از خود سایت یاهو این محدودیت زمانی را از بین ببریم و آیدی خودمان را که قفل شده است را از حالت قفل خارج نماییم. دقت فرمایید که آیدی باید برای خودمان باشد چرا که نیاز به وارد کردن پسورد آیدی است.


برای این کار:
کافی است که به نشانی زیر در سایت یاهو مراجعه کنید:
http://login.yahoo.com/config/login?.redir=ORION

حالا یوزر و پسورد آیدی مربوطه را وارد نمایید و روی دکمه Sign In کلیک کنید.


  
  

در فضای خالی Desktopکلیک راست کنید و موس را برروی Arrange icons by یک ثانیه نگاه دارید صفحه ی باز می شود که در ان گزینه ای با نام Show Desktop Icons وجود دارد شما باید چک ان را بردارید بعد چند ثانیه صبر کنید مشاهده می کنید که Desktop خالی است شما نمی توانید هیچ ایکونی روی ان قرار دهید.
اگر خواستید مثل اولش بکنید مراحل بالا را بروید بر رویShow Desktop Icons دوباره چک بزنید.


  
  

منبع :http://www.tarfandestan.com

مدت زمان زیادی از عرضه سرویس پک 2 ویندوز XP میگذرد ، اما بسیاری از کاربران همچنان به همان ویندوز قدیمی خود راضی هستند. عده ای هم از SP2 استفاده میکنند اما از بسیاری از تفاوتهای موجود با SP1 بی خبرند. در این ترفند قصد داریم تا 9 دلیل قانع کننده برای شما رو کنیم که با مطالعه آنها میتوانید تصمیم گیری کنید که چرا باید از سرویس پک 2 استفاده کنید.


۱- کمک به حفاظت از کامپیوتر شما از پیوست های خطرناک
ویندوزXP سرویس پک 2 با هشدار در مورد پیوست های نا امن ممکن از کامپیوتر شما در مقابل ویروس هایی که از طریق Internet Explorer , Outllook Express , Windows Messenger گسترش می یابند دفاع می کند.

۲- بهبود بخشیدن به امنیت شما بر روی وب
SP2
از اطلاعات محرمانه شما بر روی فایل ها روی کامپیوتر شخصی تان بوسیله تنظیمات امنیتی نگهبانی و حفاظت می کند.

۳- پرهیز ازدانلود های نا امن
تنظیم Internet Explorer Information Bar که در مورد دانلود های نا امن به شما هشدار می دهد و انتخاب را به شما واگذار میکند تا از دانلود آن فایل هائی که می توانند خطرناک باشند جلوگیری کنید.

۴- کاهش pop-up های آزار دهنده
Internet Explorer pop-up Blocker
جستجو و گردش در اینترنت را با کمک به شما در کاهش آگهی و تبلیغات نا خواسته و نوشته های pop-up وقتی که شما در حال وب گردی هستید برای شما لذت بخش تر میکند.

۵- بکار گیری دیواره آتش Firewall
دیواره آتش قدرتمند ویندوز اینک در SP2 به صورت پیش فرض روشن است. این به حفاظت ویندوز XP در مقابل ویروس ها و کرم ها که در در اینترنت گسترده شده اند کمک میکند.

۶- به کار گیری تنظیمات امنیتی شما
Windows security center
جدید به شما اجازه میدهد تا به راحتی وضعیت امنیتی خود را بررسی کنید و بر تنظیمات امنیتی خود مدیریت کنید.

۷- دریافت جدیدترین بروز ترین بروزرسانی به آسانی
افزوده شدن بروز رسانی اتوماتیک ویندوز ایکس پی بروز رسانی را راحت تر کرده است به علاوه اینکه اضافه شدن فناوری جدید به قسمت Help Dial-up customer بازدهی بروز رسانی ها را افزایش داده است.

۸- کمک به شما برای حفاظت از آدرس های پست الکترونیک
باز سازی Outlook Express بوسیله محدود سازی آدرس ایمیل شما به کاهش ایمیل های ناخواسته به وسیله Spam ها کمک میکند.

۹- به کار گیری فناوری Wireless بدون دردسر
SP2
پشتیبانی از wireless را بهبود بخشیده و فرایند یافتن و وصل شدن به شبکه های بی سیم را برای شما در خانه یا سفر ساده کرده است.


  
  

بر روی صفحه نمایش خود راست کلیک کنید و از new گزینه shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره ظاهر شده در قسمت type the location of the item این عبارت را بنویسید: rundll32.exe user32.dll,lock workstation next را بزنید و نام shortcut را انتخاب کنید و کلید finish را بزنید.


  
  

از: یوسف صحرایی

بیشتر کاربران اینترنتی وکسانی که زیاد از اینترنت برای فرستادن عکسهایشان برای دوستان وآشنایان استفاده میکنند حتما تا کنون با مشکل حجم زیاد این عکسها مخصوصا عکسهای دیجیتالی روبرو شده اند امروز روشی را به شما آموزش می دهیم که حجم عکس بدون از دست رفتن کیفیت بسیار پایین بیاید.

ابتدا عکس را در یکی از نرم افزارهای ویرایش تصاویر مانند ACD Photo Editor یا Adobe Photoshop
وارد کنید و سایز آن را به 1500*1122 تغییر دهید و آن را ذخیره کنید. سپس عکس را در نرم افزار ویرایش تصویر اختصاصی ویندوز( ( Mspaint وارد کنید وبدون هیچ تغییری ذخیره کنید.

تذکر: اگر خواستید سایز عکس را تغییر ندهید میتوانید آن را مستقیما وارد Mspaint کنید.
در پایان خواهید دید که حجم تصویر به طور شگفت انگیزی کاهش می یابد.


  
  

در ویندوز به طور پیش فرض 10 در صد از حجم هر درایو می تواند به فایل های پاک شده که در سطل بازیافت قرار دارند اختصاص داده شود . اگر می خواهید این مقدار را تغییر دهید روی سطل بازیافت راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید . در پنجره ای که باز می شود می توانید این مقدار را برای همه درایوها با تغییر Maximum size of Recycle Bin تغییر دهید . اگر هم می خواهید فایل ها به طور مستقیم حذف شوند و به سطل بازیافت نروند گزینه Do not move files to the Recycle Bin را علامت بزنید . در صورتی هم که می خواهید برای هر درایو جداگانه این تنظیمات را تعیین کنید در بالای پنجره گزینه Configure drives independently را انتخاب کنید .


  
  

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :
در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما میخواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom قرار دهید تا فایل معیوب را جایگزین فایل سالم کند. و در نهایت هم با یک Restart کار تمام میشود.

در ویندوز XP : خیلی ها فکر میکنند که دستور sfc در ویندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که باید بگم این دستور در ویندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق میکند. برای این کار ابتدا در قسمت Run تایپ کنید cmd و Enter را بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. بعد در آنجا وارد زیر شاخه زیر شوید :
C:\Windows\System32>

حالا در این قسمت تایپ کنید : sfc /scannow و بعد Enter را بزنید. در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. بعد برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض میکند.


  
  

از: خبرگزاری سلام

امروزه بیشتر کیبوردها دکمه پخش، مکث، صدا و...دارند. اگر شما چنین صفحه کلیدی ندارید، بازهم می توانید از طریق صفحه کلید،
Media Player را کنترل کنید. F10 صدا را زیاد، F9 صدا کم و F8 صدا را قطع می کند.
CTRL+P شروع به پخش یا مکث می کند و CTRL+S پخش را قطع می کند. با CTRL+F به تراک بعدی بروید و با CTRL+B به تراک به تراک قبلی. کلیدهای میانبر متعدد دیگری هم وجود دارد که می توانید آنها را از منوی Help پیدا کنید.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >