سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر [شمار] برادران خود بیفزایید ؛ زیرا هرمؤمنی را در روز قیامت، شفاعتی است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :38
کل بازدید :842772
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/8
10:16 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

به عنوان یک طراح وب سایت، گمان می کنم که همه مردم در مورد اهمیت وب سایت برای تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهی نیز به خود می گویم که شاید هنوز کسانی باشند که این آگاهی را نداشته باشند. شش دلیل که در اینجا عنوان می کنم در واقع از دلایل ابتدائی اهمیت وب سایت شما است.

دلیل اول – وجود وب سایت، اعتبار شما را اقزایش می دهد.
وب سایت تائیر قوی بر اعتماد مشتری های بالقوه دارد. یک طراحی حرفه ای، متن مناسب با توشتار خوب، اطلاعات مقید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما می شود. به مردم می فهماند که شما دارای دانش و به روز هستید. اگر شما در طراحی یک سایت با کیفیت و دارای اطلاعات مفید هزینه کنید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

دلیل دوم – وب سایت باعث می شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
تا آوریل سال 2002 میلادی، فقط در آمریکا، 166 میلیون نفر از مردم روی خط بوده اند. برخی از آنها در جستجوی محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن یک سایت وب، شما شرکت خود را برای دنیایی از فرصتها برای دسترسی مردمی که غیر از سایت شما راهی دیگر برای رسیدن به شما ندارند آماده می کنید. با کلیک ساده موس، هر کسی می تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسی داشته باشد.

دلیل سوم – وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم می کند.
برای بسیاری از تجارتها، یک منبع حیاتی برای یافتن مشتریان جدید، ارجاع سایرین است. داشتن وب سایت این امکان را فراهم می کند که مردم به راحتی سایت شما را به دیگران ارجاع دهند. آدرس وب سایت راحت تر از شماره تلفن به خاطر می ماند به علاوه دادن راه های مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراری تماس را بیشتر می کند.

دلیل چهارم – وب سایت یک ابزار قوی فروش است.
فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمی و سهل الوصول که هزینه آن خیلی کمتر از یک فروشگاه آجری است دارید ضمن اینکه مردم بیشتری امکان دسترسی به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما، امکان وادار شدن مردم به کلیک روی دکمه خرید را افزایش می دهد. هرچند که شما از طریق اینترنت نتوانید فروش انجام دهید، وب سایت شما یک سرمایه مهم است. وب سایت شما یک شروع برای متقاعد کردن بازدید کنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را برای خرید تحریک می کنید سپس از آنها دعوت می کنید که با شما تماس بگیرند.

دلیل پنجم – وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات شما می شود.
اضافه کردن آدرس وب سایت در تبلیغات، کارت تجاری و امضاء شرکت، یک راه خوب برای جلب مشتری به شرکت شما است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک می کند که هر زمان که در مورد شما می شنوند و یا تبلیغات شما را می بینند، به پیام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سایت شما راحت تر از نوشتن نامه یا رفتن به مغازه یا حتی تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتی دریافت می کنند و نیازی نیست برای آقای فروشنده برای کمک صبر کنند. همچنین بازدید از وب سایت خیلی راحت است چون هیچ مغذوریتی وجود ندارد و بازدید کنندگان تحت فشار نیستند.

دلیل ششم – وب سایت به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید.
مردم زیادی وجود دارند که به آنچه شما ارائه می کنید علاقمند هستند ولی ممکن است هم اکنون برای خرید آمادگی نداشته باشند. شما باید با آنها در ارتباط باشید تا زمانی که آنها برای خرید آمادگی یافنتد، با خبر شوید. وب سایت یک روش عالی برای تسهیل این فرایند است. شما می توانید از طریق وب سایت خود آدرس تماس مشتریان بالقوه را جمع آوری کنید. سپس می توانید به تناوب، نامه یا خبرنامه برایشان ارسال کنید. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک می کند.

خوب، شما هر شش راهی را که وب سایت شما به تجارت شما کمک می کند را می دانید. آیا می خواهید این فرصت را برای رقیبان خود رها کنید ؟ حتما جواب شما منفی است. هر روز که صبر کنید، به رقبا این اجازه را که در حیطه فعالیت شما روی خط باشند داده اید. همین امروز این اجازه را از آنها صلب کنید.

 


  
  

اگر قصد دارید فعالیت جدیدی را در دنیای تجارت آغاز کنید، من از این تصمیم حمایت می کنم. اما آیا برنامه ای مشخص برای این کار در نظر گرفته اید؟ منظورم یک برنامه با حرف ب بزرگ و برجسته است. در غیر این صورت اقدام شما چیزی جز خیال پردازی بیهوده نخواهد بود.
 

باور کنید مساله را بیش از حد بزرگ نمی کنم. برنامه و طرح تجاری شما بانک ها و سازمان های گوناگون را وادار می کند به شما وام پرداخت کنند. درواقع با تنظیم راه کارهای مناسب موفقیت شرکت خود را تضمین می کنید و مطابق برنامه ای مشخص گام برمی دارید.

اگر با هزینه ای اندک شرکت خود را راه انداخته اید، به بسیاری ازاین رهنمودها نیازی ندارید.
اما در هر صورت باید برنامه ای طراحی کنید که خطوط کلی اهداف، هزینه های احتمالی، روش های بازاریابی و راه های گریز از مشکلات فرضی را در بر داشته باشد. این برنامه نقشه‌ عبور موفق یا انحراف از جاده در فعالیت شغلی است.

در ادامه 9 روش سودمند برای تضمین موفقیت در این راه به شما پیش نهاد می کنم:

1.
تهیه خلاصه ای دقیق از اهداف مورد نظر شغلی. این خلاصه روند فعالیت شغلی شما را به اطلاع موسسات مالی و اعتباری می رساند و در واقع مهم ترین معرف شما به این مراکز است. اگر نتوانید اهمیت شغل خود را به مامور مربوطه بقبولانید کاری از پیش نمی برید. این برنامه هم چنین ابزار ارتباطی کارکنان و مشتریان احتمالی شما به عنوان پشتیبان فعالیت های شما است.

2.
تاریخچه ی مختصر شرکت. تاریخچه فعالیت و نحوه پیدایش شرکت را به وضوح توضیح دهید.

3.
اهداف شرکت.در چند پاراگراف کوچک اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را بیان کنید: فکر می کنید درچه مدت به رشد نهایی مورد نظر خود برسید؟ مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند؟

4.
بیوگرافی تیم مدیریت. در این مرحله باید نام و سوابق گروه مدیریت و مسئولیت های این افراد را در دسترس و اطلاع عموم قرار دهید.

5.
خدمات یا تولیدات احتمالی مورد نظر شرکت. در این بخش باید به بررسی تفاوت های تولیدات شما با محصولات موجود در بازار بپردازید.

6.
پاسخ بازار با تولیدات یا خدمات شرکت. به خاطر داشته باشید که شما باید موسسات مالی، کارکنان و دیگران را قانع کنید که بازار تولیدات شما رشدی فراوان خواهد داشت. برای این کار باید تحقیق کنید. اگر شرکت کوچکی را اداره می کنید باید میزان استقبال مشتریان را در شعاع بی نهایت برآورد کنید. اگر شرکت شما خدمات روی خط ارایه می کند یا شیوه تجارت کهن را با این روش درآمیخته است، باید با تبلیغ مناسب، میزان تقاضا را افزایش دهید. یک گزارش تحقیقاتی از موسسه تحقیق فورستر هزاران دلار هزینه در بر دارد. با این حال شما می توانید اطلاعات ابتدایی و پایه ای را از موتورهای جستجو و دایرکتوری ها به دست آورید.

7.
برنامه ای مشخص برای بازاریابی. آیا شما چگونه حضور خود را در عرصه تجارت به اطلاع جهان تجارت می رسانید؟ آیا فقط به روش بازاریابی دهان به دهان اکتفا می کنید؟(من این روش را توصیه نمی کنم مگر آن‌که به اندازه کافی مشهور باشید) آیا در روزنامه، تلویزیون یا صفحات وب تبلیغ می کنید؟( یا در هر سه رسانه). آیا از ابزارهای بازاریابی الکترونیکی برای عضویت شرکت خود در موتورهای جستجو استفاده می کنید؟ هم چنین شما باید از همین ابتدا مشخص کنید که چه میزان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است؟

8.
پیش بینی 3 یا 5 ساله وضعیت مالی شرکت. این بخش در واقع برآورد مالی چند ساله و روش تحقق این پیش بینی ها است. هم چنین باید میزان وام مورد نیاز شرکت را در این قسمت ذکر کنید. صحت این برآورد موفقیت یا شکست مالی شرکت را تعیین می کند. اگر در انتخاب الگوی مناسب مالی شرکت دچار تردید هستید می توانید از کارشناسان امور مالی کمک بگیرید. این کار ارزش هزینه کردن را دارد.

9.
تنظیم برنامه ای برای گریز از خطرات احتمالی. تمام شرکت های بزرگ و موفق روش هایی برای اجتناب از وضعیت خطر و نجات از آن در نظر می گیرند. در این بخش باید رشد درآمد، بازدهی، موفقیت و عدم موفقیت در بازار را در نظر بگیرید.

 


  
  
به دو دلیل زیر لازم است خیلی قوی شروع کرده و مثل شیر به سراغ این مبارزه بروید:
الف – اگر استراتژی شما عملی نیست سریعا آن را تغییر دهید و گرنه وقت
گرانبهایتان را هدر ندهید.
ب – خیلی مهمتر اینکه ، بیشترین انرژی را برای
PER click در شروع کار مصرف کنید.چرا؟
اگر شما در شروع کار بیشترین نیرو را برای
per click صرف کنید ( بیشترین هزینه را صرف کنید) ، این تنها راهی است که گوگل را قانع کنید که شما را در رتبه های بالا قرار دهد. شما هیچ رکوردی برای کلیک روی سایتتان ندارید، بنابراین برای بدست آوردن آن باید هزینه بیشتری بپردازید.
با صرف هزینه
زیاد برای شروع ، تبلیغات خود را در صفحه اول خواهید دید و سریعتر در معرض دید قرار خواهید گرفت.
با این روش شما به سرعت رکورد کلیک برای خود خواهید ساخت و
بلافاصله می توانید هزینه به ازاء هر کلیک یا cost per click خود را بدون از دست دادن محل (رتبه ) خود کاهش دهید .
حال اگر شما با یک
cost per click کم شروع کرده بودید شما در صفحات آخر بودید و هیچگونه نشانی از شما نبود و این می توانست هفته ها و چه بسا ماهها طول بکشد بدون اینکه هرگونه نرخ کلیک را برای خود ایجاد کنید.
بنابراین ، درس اول ، سریع شروع کنید – بیشترین بودجه را برای
per-click صرف کنید. با قدرت جلو بروید و بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
شماره 2
- آزمایش ، آزمایش!
بهترین راه بعدی برای افزایش رتبه تبلیغات و کاهش هزینه برای
هر کلیک (per-click) این است که همیشه تبلیغات جدید را امتحان کنید.
گوگل امکان
اجرای دو بنر تبلیغاتی را در یک زمان برای یک کلمه کلیدی به شما می دهد، آنها بصورت اتومات بنرهای شما را یکی پس از دیگری می چرخانند.
به این وسیله می توانید به
آرامی تیترها ، تبلیغات ، نام دامنه وهرچیزی را جابجا کرده و ببینید کدام بهتراست .
همیشه این کار را انجام دهید و کم کم شاهد بالارفتن نرخ کلیک خود خواهید
بود ، به همان نسبت که کلیک ها زیاد می شود می توانید cost per click را کاهش دهید بدون اینکه تغییری در محل تبلیغات شما (رتبه ) انجام شود.
بنابراین ، حتی اگر
درگیر رقبای زیادی شده اید و می ترسید که کنار گداشته شوید ، هنوز هم می توانید پیروز شوید.
قوی جلو بروید ، سعی کنید تبلیغات (بنرها) خود را بیشتر و سریعتر
نمایش دهید و در نتیجه نرخ بالاتری از کلیک ها برای خود درست کنید و سپس سریعا شروع به کاهش هزینه ها برای هر کلیک نمایید.
فقط یک اخطار خیلی سریع ، اگر از این
استراتژی استفاده می کنید مرتب حساب adword خود را کنترل کنید. همچنین هزینه محدودی برای هر روز در نظر بگیرید که از عهده آن برآیید.
خیلی شگفت زده خواهید شد از
اینکه چگونه Google ی تواند به این سرعت پو*لهای شما را ببلعد !
بسیار خوب ،
حالا مجهز به ابزار پیشرفته ای هستید که به سرعت می توانید به بالاترین رتبه درGoogle برسید.
  
  

مترجم : محمد سهرابی

اگر در حال تهیه یک برنامه توسعه بازار یا محصول خودتان هستید ، استفاده از ترافیک پرداخت به ازاء کلیک تقریبا ضروری است .
یک لحظه ! اجازه بدهید دوباره تکرار کنم که ترافیک پرداخت به ازاء کلیک برای امتحان کردن تقریبا ضروری است. خیلی رک بگویم ، این روش از ترافیک برای همه کسب و کارها جواب نمی دهد.
همچنین موفقیت به روش ایجاد ترافیک با سیستم پرداخت به ازاء کلیک ، فقط با درج یک تبلیغات و بلافاصله ارسال ترافیک ممکن نیست .
بستگی به فاکتورهای زیادی از قبیل تبلیغات شما ، بازار رقابت شما ، صفحات شما و بودجه شما برای انجام این کار دارد.
بدیهی است که برای مطرح کردن همه این موارد شاید نیاز به نوشتن یک کتاب باشد ، به هر حال هدف از نوشتن این مقاله ویژه ، بالابردن تخصص شما در این زمینه است که :
چگونه در یک زمان مساوی با پرداخت پول کمتر از رقبایتان، در رتبه بالاتری قرارگیرید ؟
گوگل یک سیستم واحد برای امتیازدهی به تبلیغاتشان دارد که شما را قادر می سازد با پرداخت هزینه کمتر برای هر کلیک در بالاترین رتبه باشید.
چگونه ؟
فقط مطمئن شوید که شما بالاترین نرخ کلیک در تبلیغتان دارید....
دو مسئله مهم نیاز است که مطمئن شوید با کمترین پرداخت در رتبه بالا قرار می گیرید.
1-
خیلی قوی شروع کنید – خسیس نباشید، برای شروع، آنچه در توان دارید خرج کنید.
2-
مرتبا تبلیغات خود را برای بهبود نرخ کلیک محک بزنید.
شماره 1- شروع قوی
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم هنگام راه اندازی یک مبارزه تبلیغاتی مرتکب می شوند این است که آن را ضعیف شروع می کنند و خیلی در راه اندازی آن کند عمل می کنند.
این خیلی اشتباه بزرگی است.


  
  

مراجعین وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. برای موفقیت، آگهی ها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد.

دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد. اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مربتط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا این اتفاق می افتد؟

برای شروع باید علل موفقیت تبلیغات متنی در موتورهای جستجو را بررسی کنیم.
هر کاربری به دنبال یک هدف است – ممکن است دنبال اطلاعاتی درباره دوربینهای دیجیتال باشد یا بخواهد کتابی خریداری کند. در هر صورت، توجه کاربر کاملا به مسائلی معطوف است که به نحوی او را به هدف خود می رساند.
هنگامی که کاربر عنوانی برای جستجو وارد می کند، موتور جستجو آگهی هایی را که مستقیما مربوط به موضوع جستجو باشد، برمی گرداند. بنابراین کاربران آنها را مشاهده و دنبال می کنند. حتی این گونه آگهی ها موثرتر از نتایج دیگر جستجو هستند زیرا نشان دهنده اعتبار تبلیغ کننده و علاقه او به جذب مشتریان است.

نشانه گرفتن اهداف کاربر
متوجه شدیم که رمز موفقیت تبلیغات مطابق بودن آن با اهداف کاربر است. برای رسیدن به این مقصود، آگهی های متنی روش موثری است. تبلیغات گرافیکی نگاه بیننده را به خود جذب می کند. اما تبلیغات هدفمند تضمینی برای جلب توجه و ذهن بیننده است. بنابراین باید مسائل جانبی و نمایشی نامربوط را کنار بگذارید و بسیار صریح موضوع فروش خود را به اطلاع بیننده برسانید. البته به همراه یکی لینک به صفحه ای که اطلاعات جزئی درباره محصولات در آن قرار دارد. انتظار انتقال تمام اطلاعات از طریق یک آگهی بسیار غیر منطقی است و کسانی که سعی دارند مطالب زیادی را به زور در یک تبلیغ کوچک بگنجانند، منافع ابرمتنها را از دست می دهند.
آگهی هایی که در مواقع مختلف ناگهان ظاهر می شوند یا تبلیغ در سایتهای خبری و دیگر سایتها بسیار وسوسه کننده است اما با این کارها موفق نمی شوید زیرا در راستای هدف بیننده پیش نمی روید. کاربران اکنون می خواهند خبری را مطالعه کنند یا مشغول هر کار دیگری هستند که به خاطر آن به سایت آمده اند و تبلیغات در این زمان حتی اگر کشش زیادی داشته باشند، مورد توجه واقع نمی شوند.
و هنگامی که کار آنها به اتمام می رسد و آماده دریافت تبلیغات هستند، آن آگهی ها دیگر وجود ندارند.

مزایای ثبات
بسیاری مواقع پیش آمده است که مشغول انجام کاری روی سایت هستیم و متوجه آگهی جالبی می شویم. این اتفاق معمولا در زمانهای مرده ای که منتظر باز شدن صفحه جدیدی هستیم پیش می آید. یک پیغام روانی در ذهن ما ایجاد می شود که برگردیم و آن را ببینیم. اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ در برگشت آگهی دیگری در آن محل قرار دارد و این مغایر با یکی از اصول اولیه طراحی مناسب است : ثبات.

مکینتاش در سال 1984، به طراحان توصیه کرد که اطلاعات را به طور ناگهانی از کاربران نگیرند. این مسئله مصداقهای متفاوتی دارد، ذهن کاربران در صورت مواجه شدند با ظاهر متفاوت یک صفحه مغشوش خواهد شد.
مثلا زمانی که در حال خواندن روزنامه هستید، صفحه ها را برمی گردانید و داستان را دنبال می کنید و ناگهان چشمتان به آگهی جذابی می افتد به احتمال زیاد به خواندن خبر ادامه می دهید اما پیامی در ذهنتان حک می شود که بعدا برگردید و آنرا ببینید. در برگشت هنوز هم آگهی در محل قبلی وجود دارد.

وب سایتها هم باید به همین ترتیب عمل کنند. نباید میان کار مردم مزاحم آنها شد. باید به نحوی به آنها امکان داد تا بعدا به آن مراجعه کنند. حتی اگر از آن صفحه خارج شده باشند. مثلا می توان در محل مخصوص تبلیغات دکمه ای قرار داد که ده آگهی آخر را نمایش دهد. ما پیش گویی می کنیم که با این کار موفقیت آگهی ها افزایش می یابد. این راهکار شبیه روشی است که در صفحات اصلی سایت استفاده می شود و آرشیوی از رویدادهای اخیر سایت در آن تشکیل می شود.

متاسفانه اکثر وب سایتهای کنونی راه اشتباهی را برای تبلیغات طی می کنند و هر روز حجم آنها را بیشتر و آزاردهنده تر می کنند. حرکت در خلاف جهت اصلا راه عاقلانه ای نیست.

آیا می خواهید آگهی شما مؤثر باشد ؟
در سایتی که خوب طراحی شده آگهی بدهید. از منافع ابرمتنها غافل نشوید. و از همه مهم تر به مسائل روانشناسی بینندگان دقت کنید.

 


87/1/15::: 1:0 ص
نظر()
  
  

مترجم : محمد سهرابی

اخیرا تب سریع پولدار شدن از طریق اینترنت همه گیر شده و ...

مثلا ، از چت کردن و حرف زدن خسته شده اید؟ بهترین فکری که در این فرصت به سرتان میزند (با توجه به اینکه زیاد وبگردی می کنید) این است که شما از یک محصول نرم افزاری مانند Traffic Equalizerبرای ایجاد وب سایت استفاده کنید.Traffic Equalizeو سایر محصولات نرم افزاری مشابه آن به این صورت کار میکنند که کلمه کلیدی شما را دریافت کرده و سپس وب سایت شما را بر اساس این کلمه ایجاد میکنند. و نتیجه نهایی یک جایگاه یا یک فهرست از لینک های مرتبط به دیگر مقالات و وب سایت ها است که در ارتباط با کلمه کلیدی شما میباشد . چون با این روش سایت به صورت اتوماتیک ساخته می شود ،این صفحات شانس بسیار خوبی برای بدست آوردن رتبه بالا در موتور های جستجو را دارند . و این به معنای ایجاد ترافیک بالا بصورت مجانی است .
پس ، یک مرحله بالاتر ،اضافه کردن لینکهای مربوط و همچنین درج تبلیغات گوگل (
Google adsense) به این صفحات اتوماتیک است و ناگهان این وب سایت اتوماتیک شکل وب سایت فروش به خودش میگیرد که می توان توسط آن از هر بازدید کننده کسب درآمد کرد ، البته باید به خاطر داشته باشید همه این بازدیدکنندگان بصورت مجانی از طریق موتور های جستجو به وب سایت شما آمده اند .
حالا ، واقعیت این است که هر سایت ممکن است توانایی کسب درآمد را داشته یا نداشته باشد و تصور می شود که اکثراین سایت ها روزانه 5 دلار از تبلیغات درآمد داشته باشد . ولی یک مطلبی هست و آنهم اینکه فقط چند دقیقه برای ایجاد وب سایت وقت لازم است ، و یک بار هم که ساخته شد مطلقا نیاز به نگهداری ندارد . میتوانید تصور کنید می خوام چکار کنم ؟
بطور اساسی سرعت ایجاد سایتها به این معناست که شما میتوانید هرچه بیشتر وب سایت ایجاد کنید و اگر عایدی شما از هر کدام از این سایتها 5 دلار در روز باشد، یک درآمد توجیه پذیر و معقول برای شما خواهد بود.
پس مشکل چیه ؟ چرا آه و ناله می کنید؟
ساده است . به نظر من این راه گریز( یا هر چه که شما بهش میگین) برای ایجاد ترافیک رایگان همیشگی نیست ؟
موتور های جستجوگر از هرگونه نتایج دستکاری شده (به هر طریقی) متنفرند و بیشتر مردم اینترنت را از اینگونه سایت های فهرست وار پر میکنند ، موتورهای جستجو به دنبال راه هایی برای حذف اینگونه نتایج از نتیجه های جستجوی خود هستند.
من این واقعیت را میدانم که مردم از طریق همین وب سایت های ورودی اتوماتیک ماهیانه هزارها دلار کسب درآمد میکنند و آنها در هر روز یک سایت جدید را
upload میکنند (در بعضی مواقع 50 یا حتی یبشتر در روز) و با صراحت کامل عرض میکنم که تا زمانی که این کار ادامه دارد آنها را برای بدست آوردن این گونه سود مقصر نمی دانم .از چه چیز میبایست بیمناک باشم ؟ هر چند وقتی که مردم پیرامون چیزهایی که دوست دارند کسب درآمد میکنند ، بدون هیچگونه طراحی و پشتیبانی در این مورد ، اینطور میشود . در اینجا وقت خوبی ................
بیایید به یک موقعیت مشابه که دو سال پیش اتفاق افتاد نگاهی بیاندازیم .
Stephen Pierce(در آن زمان این شخص در حوزه فروشگاه های اینترنت ناشناس بود ) کتابی را در مورد موفقیت خود در اینترنت منتشر کرد . یک فصل این کتاب از قسمتهایی تشکیل شده بود که به آن صفحات هونشمند Smart Pages گفته می شد . در آنجا صفحات بصورت بسیار ساده طراحی شده بود و موضوع آن در مورد یک راه مطمئن برای بدست آوردن رتبه خوب در موتور های جستجو بود و با صفحات فهرست که من در بالا اشاره کردم کاملا تفاوت داشت و لی منظور آن همان ترافیک رایگان و سریع به وب سایت شما از طریق موتور های جستجو بود .
Lets look at a similar situation that arose a couple of years ago. Stephen Pierce (who was unknown at the time in Internet marketing circles) released an eBook about his online success. One chapter of the eBook covered something that he called Smart Pages. There were, quite simply pages which had been designed in a certain way to rank well in search engines. They were completely different to the directory pages I have mentioned above but the concept was the same - fast, free traffic to your site from the main search engines.
صفحات هوشمند
Smart Pagesموضوع بسیار خوبی بود. فکر می کنم یک سال پس از انتشار کتاب توسط Stephen Pierce نرم افزار هایی برای ایجاد چنین صفحاتی نوشته شد . کتابهای بیشتری در این زمینه نوشته شد ، من حتی آنها را آزمایش کرده و در مورد آنها نیز مطالبی نوشتم .
با وجود اینکه بتدریج تاثیر آنها رو به کاهش کرده من شک دارم که هر فروشنده اینترنتی بتواند بطور جدی از تکنولوژی صفحات هوشمند استفاده کند . من مطمئن هستم هنوز هم با گذشت چند سال ، بعضی از مردم از مفهوم تکنولوژی صفحات هوشمند
Smart Page technology مقدار کمی کسب درآمد می کنند 0
فقط برای توضیح بیشتر این موضوع ، امروز در سایت گوگل برای اصطلاح
Smart Pages جستجویی انجام دادم و دیدم حتی یک نفر برای تبلیغات درباره این موضوع به گوگل (Google Adword) پول نداده است . چگونه این اتفاق رخ می دهد ؟
من معتقدم که سایتهای فهرست (
directory sites) که توسط TE و دیگر محصولات نرم افزاری ساخته میشوند کاملا با صفحات هوشمند تفاوت دارند و فقط حاوی کمی از محتویات موردنظر می باشند ، ولی واقعیت این است که آنها محصولات نرم افزاری تولید انبوه میباشند و در اکثر موارد مردم حتی زحمت تغییر صفحات الگوهای استانداردی که توسط اینگونه نرم افزار ها ارائه می شوند را به خود نمیدهند . اگر موتور جستجوی گوگل( یا هر موتور جستجوی قدرتمند دیگر) بخواهند که نتایج جستجوی آنها شامل اینگونه صفحات نشود در اکثر موارد این کار برای آنها بسیار ساده و راحت است و اگر تمامی ترافیک وب سایتتان را از طریق موتور های جستجو دارید ، در مدت یک شب کل درآمدحاصل از این طریق را از دست خواهید داد .
پس منظور این مقاله چیست ؟ می گویم از این تکنولوژی استفاده نکنید ؟
مطلقا نه – من نرم افزارهای مختلفی را در این زمینه آزمایش کردم تا ببینم چگونه کار میکنند ، بنابراین مطمئنا نمی گویم که این کار را انجام ندهید . فقط می گویم از ریسکهای این موضوع آگاه باشید . باید بدانید که ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوید و با یک سرک کشیدن به موتورهای جستجو بفهمید که دیگر صفحات اتومات شما در آنها نیست و دیگر روی این روش کسب درآمد نمی توانید حساب کنید .
به عبارت دیگر تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید ، و تا تنور گرم است باید نان را پخت چرا که ممکن است همیشه تنور داغ نباشد.
بسیاری از مردم بر اساس مد از یک شاخه به شاخه دیگر می پرند و یک زندگی خوب برای خودشان میسازند . ولی ممکن است این کار همراه با ریسکهای زیادی باشد .فقط از این ریسک ها آگاه باشید.

 


87/1/11::: 1:0 ص
نظر()
  
  

این مقاله ?? روش کم هزینه برای ایجاد ترافیک در وب سایت شما معرفی میکند . لذت ببرید. البته این را نویسنده مقاله مدعی شده است!!! اینکه شما هم بااین روش موافق باشید بعید می دانیم در چنین موارد توصیه می کنم موارد را خود مطالعه و بررسی کنید اگر بایک یا چند مورد موافق بودید در یک دفتر یادداشت ثبت نموده و سعی کنید خود عمل نموده و به دیگران توصیه کنید

?- لینک های خود را با سایت هایی که حاوی مطالبی مشابه مطالب شما است ، داد و ستد کنید .

وقتی که بازدید کنندگان برای شما مهم باشند ، مسلما بازدید کنندگان هدف دار برای شما واقعا مهم هستند . اگر وب سایت شما در مورد سگها است ، این کار احمقانه ای است که لینک های خود را با سایتهایی متعلق به مردمی هست که از سگ متنفرند ، معاوضه کنید . برای آنکه این یک عمل ضد پیشرفت است و عاقلانه نیست .نه ، این روش داد و ستد لینک ها برای کار نیست .بهتره این کار با سایت هایی انجام شود که موضوعی را پوشش میدهند که با موضوع شما مرتبط است .  

?- انتشار یک وبلاگ

پرداختن به منافع یک وبلاگ از این موضوع این بحث خارج است و من وقت توضیح آن را ندارم . فقط میدونم که موتور های جستجو به وبلاگ ها علاقه دارند که دارندگان وب لاگها را با دیگر وبلاگ داران بطور مکرر به هم متصل کنند .

?- انتشار خبرنامه خودتان

اکنون من میدونم شما چی فکر میکنید . انتشار یک خبرنامه ؟ به نظر می رسه که کار زیادی نمیتونه انجام بده . خوب بله میتونه . ولی اگرشما خبرنامه تان را در مورد چیزهایی که ار آن سود میبرید بنویسید ، ابدا خوب کار نخواهد کرد . مطالبتان را خارج از کاغذ یا یک محیط خاص نمیتوانید بنویسید ؟ در این مورد نگران نباشید ، در اینترنت مکانهای online فراوانی هست که شما میتونید که از آنجا مطالب رایگان در دسته بندی های منظم را متوانید دریافت کنید . فقط کافیست به موتور جستجو مورد علاقه تان مراجعه کره ور در فهرست مقاله ها مورد نظر را تایپ کنید . و شما از تعداد مواردی که در نتیجه جستجو می آید قطعا متعجب خواهید شد .  

?- عرضه کردن رایگان بعضی از مطالب که به موضوع اصلی شما مرتبط است .

مردم freebies را دوست دارند . مطمعن شوید که مطالب شما با کیفیت است و به موضوع اصلی شما مرتبط است . این خوب است که شما قبل از دریافت freebies توسط کاربر آدرس ایمیل کاربر را بخواهید . این راه خوبی برای جمع آوری سریع لیست افرادی که به موضوعات سایت شما علاقه دارند میباشد .

 

?- مبادله کردن تبلیغات با دیگر منتشران مجله الکترونیکی

مجله های الکترونیکی که با موضوع شما مطابق هستند را جستجو کنید و تبلیغات خود را با آنها مبادله کنید . بعضی منتشران با این نوع مبادله برای مدت کوتاهی موافقت میکنند ، مخصوصا اگر مخارجی را هم تقبل کنید .

 

?- شرکت کردن در محل های اجتماع عمومی در اینترنت online forums

شرکت کردن در محل های اجتماع عمومی در اینترنت online forums یا هر مجمع عمومی مجازی که بتوانید خود و محصولات یا مطالب خود یا وبسایتان را عرضه کنید این محفل های مجازی می تواند شما را با دیگران آشنا سازد و یک ارتباط دوسویه برد برد ایجاد نماید

 

?- منتشر کردن آدرس وب سایت در هر چیزی که پخش میکنید ، کتاب ، کارت ویزیت ، کاتالوگ و بروشور

سعی کنید حتی بر روی پیشانی برادرتان هم آدرس وبسایتان درج کنید این امر را هر کجا خالی و البته در خور وبسایتان دیدید به خصوص اینکه نباید هزینه ای بپردازید این کار را ادامه بدهید البته ذکر این نکته بدیهی الزامی می دانم که آدرس وبسایتان باید مناسب ؛ خوانا و ساده باشد تا در ذهن افراد باقی بماند که این انتخاب سختی است

 

?- مطالعه هر چیزی که به شما در مورد ایجاد آمد شد در وب سایت کمک کند .

این شدیدا مهم است که در این مورد مطالعه کنید چون اینترنت دقیقه به دقیقه تغییر میکند .ثبت نام کردن در مجله های الکترونیکی ، خواندن کتابهاب الکترونیکی ، و خواندن مطالب موجود در forums . تمام این منابع به شما کمک میکند تا همچنان در جریان آخرین تحولات و اخبار در اینترنت باشید . سعی کنید از به روزترین روشهای وبسایت داری مطلع باشید فقط از افزونگی اطلاعات یا به عبارتی دانستن اطلاعات بیخود پرهیز کنید اگر زمان به شما اجازه بدهد هر مطلبی را بخوانید به طور قطع حافظه انسان هرگز قدرت پردازش و ذخیره انبوهی از اطلاعات را ندارد

 

?- پرسیدن سوالاتی که در مورد آنها فگر میکنید از فروشگاه های اینترنتی

بعضی از فروشگاه های اینترنتی میتونند شما را برای موفقیت راهنمایی کنند ، خصوصا اگر با آنها آشنا نیز باشبد . اگر انها به شما را در راه موفقیت کمک کنند ، آنها نیز موفق میشوند . فراموش نکنید فقط سوالهای بی اهمیت سوالهای پرسیده نشده هستند .

 

??- وقتی که شما ایده جدیدی به ذهنتان خطور کرد ، از آن استفاده کنید .

بهتره که این خارج از فقط یک حرف باشد ولی اگر ایده جالبی به ذهن شما رسید متوانید در هنگامی که تحقیقتان را انجام می دهید به سادگی آن را انجام داده و از تمام آن استفاده کنید . چرا شما تمام تحقیق را در اولین مرتبه انجام میدهید ؟

 


  
  

نیازهای کاربران

تمام نیاز کاربران خود رادرنظر بگیرید لیست نموده و برای آن راه حلی طراحی و تدوین کنید و به صورت شفاف در اختیار کاربر قرار دهید ؛ اصلی ترین نیاز کاربر محتوی غنی و جالب و منحصر است به خصوص برای کاربرانی که از موتورجستجو وارد وبسایت شما می شوند انتظار دارند به گونه ای صفحات وبسایتتان را تعریف نموده باشید که با موضوع جستجو هم خوانی داشته باشد. نیازهای کاربران بسیار متعدد و متنوع است و نمی توان به صورت دقیق ان را ذکر کرد به عبارتی هر مدیر و طراح وبسایت یک نگاه به نیاز کاربران خود دارد و در رفع آن نیز یک نظر دارد به طور مثال در یک فروشگاه مجازی کتاب ؛ طریقه فروش ؛ سبد خرید ؛ راهنمای خرید ؛ طریقه خرید و نقل و انتقال پول ؛ نحوه ارسال کتاب هر یک در وبسایتها به گونه ای خاص طراحی شده است گرچه در بسیاری موارد رعایت استانداردها نیز مورد توجه است.

به هر میزان بتوانید با طراحی سرویسها نیاز کاربران را بیشتر و راحتتر رفع کنید وبسایت شما در جلب بازدیدکننده دایمی و اصلی موفق تر است

1.   آیا امکان استفاده از وبلاگ/ وب سایت بصورت عمومی برای تمام کاربران وجود دارد؟ آیا بخشهایی از وبلاگ/ وب سایت نیاز به پرداخت وجه نقدی دارد؟ آیا دسترسی به تمام یا بخشی از سایت بوسیله کلمه عبور محدود شده است؟

2.   آیا  اولین نیاز هرکاربر صفحه راهنما مشتمل بر چگونگی استفاده از وبسایت ویک صفحه نقشه وبسایت شامل چگونگی چیدمان صفحات است در وبسایت خود درج کرده اید.

3.   نیازهای عمومی شامل امکان عضویت در وبسایت ؛ خبرنامه ؛ موتورجستجو ؛لینک دونی و.... برخی دیگر از سرویسهای استاندارد رادر وبلاگ یا وبسایتتان لحاظ کرده اید

4.   نیازهای اختصاصی نیز شامل پست الکترونیکی اختصاصی ، صفحه شخصی وبسایت ؛ انجمن تخصصی کاربران و .... تمام مواردی که می تواند کاربر را به وبسایت شما وابسته کند درنظر دارید.

5.   آیا وبلاگ/ وب سایت برای کسانیکه مشکلات بینایی دارند قابل استفاده است؟ آیا امکان استفاده از تکنولوژی های کمکی خوتننده های صفحات برای افراد نابینا وحود دارد؟

6.     آیا نیازهای معلولین فیزیکی در نظر گرفته شده است؟

7.     آیا مدرکی دال بر آزمایش استفاده از وبلاگ/ وب سایت در این زمینه وجود دارد؟

جنبه های فنی

پس از محتوی و ظاهر اصلی وب سایت ، رعایت نکات فنی از اصلی ترین شاخص برای یک وب سایت در نظر گرفته می شود ؛ توجه کنید ؛ در اکثر موارد خروجی وبسایتها یکسان است به عبارتی خروجی یک نرم افزار مدیریت وبسایت رایگان با یک نرم افزار یک میلیون تومانی دقیقا یکی است پس تفاوت در چیست.

تفاوت در پشت صفحه  و جنبه های فنی قضیه است . البته بسیاری از نرم افزارهای اپن سورس یا متن آزاد به صورت رایگان بود و قدرتمند هستند اما با اینهمه ممکن است ضعفهایی داشته باشد.

در مجموع و در کار مداوم با وبسایت جنبه های فنی آن نمایان می شود البته باید مطابق با نیاز فنی خود درخواست نرم افزار بدهید به طور مثال یک وبسایت خبری در اوج بازدید خود 1 هزار نفر همزمان بازدید می کنند !!!!( اگر یک میلیون بازدید در روز داشته باشد! منبا محاسبه یک هزارم  تعداد بازدید در کل روز، اعضا آنلاین یک وبسایت فرض می شود )  قدرت پایگاه داده این وبسایت با وبسایت سازمان سنجش نمی بایست یکی در نظر گرفت وب سایت سازمان سنجش در روزهایی افراد آنلاین آن تا یکصدهزار نفر خواهد رسید.

در این میان یک وب سایت  خبری باید با عکس با فرمتها مختلف سازگار باشد ولی وبسایت سازمان سنجش هرگز به این جنبه فنی احتیاج ندارد

جنبی ها فنی مسله است که طراح و آنالایزرهای وب سایت در نظر می گیرند البته باید این افراد دارای تجربه کافی به منظور نیاز سنجی و امکان سنجی و در نتیجه تجریه و تحلیل و در نهایت طراحی وبسایت بپردازند

البته جنبه های فنی به مسایل دیگر به جز نرم افزار وبسایت هم مرتبط می شود ؛ مانند میزبان هاستینگ وب سایت شما ؛ در اکثر موارد سرعت بارگذاری ؛ میزان حداکثر سرویس دهی به بازدیدکننده ارایه سرویسهای خاص و ... بستگی به میزبان وبسایت شما دارد . این مقوله را به مباحث دیگر می سپارم

آیا وبلاگ/ وب سایت با هر مرورگری قابل بازیابی است؟ آیا با مرورگرهای قدیمی هم به خوبی مرورگرهای جدید کار می کند؟

1.     آیا وبلاگ/ وب سایت به سرعت دانلود می شود؟

2.   آیا وبلاگ/ وب سایت بیشتر اوقات قابل دسترسی است یا در دوره هایی قابل دسترسی نیست؟ دلیل اصلی دورهای غیرقابل دسترسی وبسایت شما بیشتر چیست

3.     آیا کاربران هنگام مشاهده وبلاگ/ وب سایت باید صفحات طولانی را دنبال کنند؟

4.   آیا خروجی صفحات شما از لحاظ فنی با مرورگرها و سیستم عاملهای متفاوت رایج دردنیا سازگاری کامل دارد

5.   خروجی صفحات چگونه است؟ آیا صفحات پیچیده هستند یا امکان مشاهده" شکل چاپی" آنها هم وجود دارد؟

6.   نرم افزار به کار گرفته شده در سطح حرفه ای است و نیاز شما را به صورت کامل و حرفه ای تامین می کند

7.   آیا موتورهای جستجو به خوبی وبسایت یا وبلاگ را مشاهده می کنند و تمام صفحات را زیر پوشش ذیره بین خود دارندو

 


87/1/5::: 1:0 ص
نظر()
  
  

ساختار و چیدمان وب سایت

صفحه اول را ویترین وبسایت می گویند دلیل آن هم کاملا مشخص است بازدیدکننده ابتدا قسمت بالای صفحه اول وب سایت شما را می بینید ؛ برخی از وبسایتها دارای منابع زیاد و مطالب جالب و غنی هستند اما به دلیل فشردگی مطالب و عناوین و چیدمان ناصحیح مطالب و قسمتهای مختلف وب سایت ؛ به راحتی در اختیار بازدیدکننده قرار نمی گیرد و گاهی بازدیدکننده از وجود آن هرگز مطلع نمی شود.

ساختار و ترکیب بندی صفحات وب سایت هم مهم است اینکه صفحات چگونه و با چه ساختاری بهم مرتبط باشند مهم است به گونه ای که پیمایش در صفحات راحت و سهل باشد تا کاربر گم نشود در برخی از وبسایتها مسیر فعلی تا ریشه و صفحه اصلی نشان داده می شود تا کاربر گم نشود یا صفحه ای را گم نکند. در چنین مواردی طراحی یک صفحه موسوم به نقشه وب سایت شامل نقشه و نقاط اتصال صفحات می تواند کاربر را راهنمایی نماید

سعی کنید یک ساختار ساده ؛ سهل و کاربرپسند طراحی وپیاده سازی نموده و در چیدمان صفحات به گونه ای عمل کنید که کاربر به راحتی به هدف خود برسد . در این بخش نیز لحاظ نمودن استاندارد و شیوه کاری مطلوب است به طور مثال اینکه تمام کلمات لینک داده شده به رنگ نارنجی باشد.

1.     آیا وبلاگ/ وب سایت براحتی هدایت می شود؟

2.     آیا عوامل هدایتگر در تمام وبلاگ/ وب سایت با هم سازگار هستند؟

3.     آیا یافتن یک آیتم اطلاعاتی در وبلاگ/ وب سایت  آسان است؟

4.     آیا نقشه وبلاگ/ وب سایت ینشانه ای که دال بر چگونگی ساختار آن باشد وجود دارد؟

5.   آیا کاربران می توانند وبلاگ/ وب سایت را جستجو کنند؟ اگر چنین است آیا موتور جستجوی آن درست کار می کند؟ و دقیق آنچه کاربر دنبال می کند را می یابد فراموش نکید موتورجستجو داخلی باید دقیق کار کند و نتایج نامطلوب باعث سردرگمی و عدم رضایت کاربران می شود

6.   آیا کاربر در یک نگاه و بدون گذر از مسیرهای پیچ در پیچ می تواند از وجود تمام سروسیها و امکانات مطلع شود؟

7.   آیا برای رسیدن به یک سرویس یا مقاله و یا هر مطلب موردنظر کاربر با کمترین مسیر و مسیرهای مختلف راهی  در نظر گرفته شده است

لینک های وب سایت یا وبلاگ

به قول دوستی وجود لینک در یک وبسایت یعنی احترام به طبیعت اینترنت و شبکه عنکبوتی وب است به عبارتی لینکها تداعی کننده ارتباط کاربربه دیگر وبسایتها است البته اینکه لینکها چیست هم مهم است. بهتر است یک صفحه برای لینکهایمان طراحی کنیم  سعی کنید که به وبسایتها و صفحات مرتبط با موضوع وبسایت خود لینک دهید ؛ لینکها را براساس موضوع دسته بندی کنیم و وقت زیادی صرف به روزرسانی لینکها و حذف لینکهای غیرفعال کنیم ؛ تبادل لینک هم فراموش نکنید به خصوص با وبسایتها ووبلاگ معتبرو یا دارای ترافیک مناسب حتمی تبادل لینک کنید و به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید یک فهرست کامل از لینکها را داشته باشید اما اگر یک فهرست کامل و به روز از لینک مرتبط با موضوع اختصاصی وبسایتتان را آماده کنید باور کنید یک ترافیک و بازدید مناسبی منتظر شما خواهد بود

1.     آیا لینکهای موجود در وبلاگ/ وب سایت با اهداف و کاربران احتمالی وبلاگ متناسب هستند؟

2.     آیا لینکها فعال هستند؟

3.     آیا لینکها بهترین لینکهای موجود در زمینه موضوعی خود هستند؟

4.     آیا لینکها به شیوه مناسبی و برمنبا موضوعی و یا مبنا خاص دیگر تعریف و چیدمان شده اند.

5.     آیا تمایز لینکها از محتوی خود وبلاگ/ وب سایت برای کاربران براحتی امکانپذیر است؟

6.     آیا لینک مراجع و منابع وبلاگ / وب سایت را چک نموده اید تا صحیح آدرس دهی شده باشد.


  
  

اعتبار منابع و محتوا وبلاگ و وب سایت

اعتبار یک وبلاگ یا وب سایت در ابتدا به محتوا آن وبلاگ یا وبسایت بستگی دارد به خصوص در زمینه های تخصصی ؛ باید اطلاعات مندرج به روز ؛معتبر و دارای وجاهت علمی باشد ؛ در مورد وبلاگهای خبری و سیاسی و ... ودیگر وبلاگهای عمومی یا وبسایتها لازم است که صحت خبر به بازدیدکننده اثبات شود اگر مطلب به صورت کاملاتولیدی خودمان است ؛ گذشت زمان نشان می دهد تا چه حد معتبر می باشیم پس درج مطالب نادرست زیاد به صلاح نیست ؛ لینک به منابع معتبر نیز مهم است کافی یک مثال بیاورم اگر خبری درمورد سقوط هواپیما در تهران درج کنم و آن را به یک وبلاگ غیرمشهور لینک دهم کمتر کسی باور می کند اما اگر خبرم را به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی لینک دهم بازدیدکننده رامطمن نموده ام ؛ در مقالات علمی نیز همین گونه است اما برخی خیال می کنند گذاشتن منبع به معنی کپی مطلب است ؛ به طور یقین انتشار یک مقاله به اندازه تولید و تدوین مقاله ارزشمند است شما با ذکر منبع می توانید حق کپی رایت یا حق تالیف نویسنده را پاس دارید و از سوی صحت مقاله خود را افزایش دهید.

1.     اطلاعات وبلاگ/ وب سایت تا چه اندازه معتبر و موثق هستند؟

2.     آیا می توان اطلاعات را از طریق سایر منابع مورد بررسی قرار داد؟

3.   آیا اطلاعات وبلاگ/ وب سایت نقطه نظر خاصی را منعکس می کنند؟ و آیا جانبداری خاصی در آن دیده می شود؟

4.   آیا اطلاعات به شیوه ای اطمینان بخش ارائه شده اند؟آیا غلط های نگارشی در متن وجود دارند؟کیفیت نوشتاری متن چگونه است؟

5.     آیا به منابع در محتوی متن ارجاع داده شده است؟

انتشار و به روزرسانی مطالب

در مورد انتشار وزمان و نحوه انتشارمطالب و حتی روند به روزرسانی وبلاگ یا وبسایت در آیین نامه شیوه کاری وبلاگ یا وب سایت درج کنید .

یک برنامه کاری مشخص و مدون در انتشار و به روزرسانی وبلاگ یاوبسایت خود داشته باشید اکثر وبسایتها مهم دنیا از این امر پیروی می کنند بدین صورت می توانید حرفه ای عمل کنید از سویی می توانید برای کار خود برنامه ریزی داشته باشید ؛ از سویی بازدیدکننده پس از مدتی می داند که کی وبسایت شما به روز می شود و این گونه سردرگم نمی شود ؛ سوم انتشار مرتب نشانه حرفه گری و نظم گروه شماست و از طرفی نظم را برایتان به ارمغان می آورد

1.     نحوه روزآمدی وبلاگ/ وب سایت  چگونه است؟

2.     جامعیت روزآمدی وبلاگ/ وب سایت چگونه است؟

3.     آیا اطلاعات جاری و روزآمد هستند؟

4.     4 آیا تصاویر و عوامل بصری وبلاگ/ وب سایت جاری و روزآمد هستند؟

معیارهای ارزیابی عوامل تشکیل دهنده منابع پیوسته

در این میان آنچه بررسی خواهم نمود جز دوم و با اهمیت یک وب سایت است شکل ظاهری و مسایل فنی که می تواند فراتر از محتوا مورد ارزیابی قرار گیرید در مثال ذکر شده در ابتدا به اهمیت دو سویه عوامل تشکیل دهنده یک وب سایت و همچنین محتوی آن ذکر کردیم

یک مثال جالبتر به ذهنم رسید ؛ شما یک ساختمان دارید اینکه مقاوم به زلزله باشد یا دارای امنیت داخلی باشد دارای مبلمان و نقشه زیبا باشد ، ظاهری آراسته و سنگ نما جذاب باشد و سرویسهای برق آب و تلفن و .... از سوی دیگر این موضوع که در داخل این ساختمان چه کار انجام دهیم یک آزمایشگاه برای کشفهای جدید ، یک کلاس درس ؛ منزل و یا  انباری  این نشان از کاربرد محتوایی ساختمان دارد

کمی این دورا مقایسه کنید.

شکل و ظاهر عمومی وبلاگ یا وبسایت

شاید بتوان مدعی شد پس از اهمیت محتوا در یک وبلاگ یا وبسایت شکل و ظاهر عمومی وبلاگ یا وبسایت بسیار با اهمیت است ؛ فراتر از اینکه یک طرح مناسب صفحات اینترنت می تواند شما را حرفه ای معرفی نماید ؛ نوع گرافیک و طراحی به کار رفته و چیدمان صفحات می تواند کاربر را در کاربا وبسایت راحتر کنند.

در مورد شکل و ظاهر عمومی وب سایت باید به صورت اختصاصی سخن گفت فراموش نکنید بازدیدکننده 25 ثانیه اول تصمیم خود رادر مورد وبسایت شما می گیرد اگر ظاهر وب سایت شما او را قانع نکند ممکن است که هرگز تمایلی به مطالعه و گشت و گذار در مطالب شما و سرویسها قدرتمند وبسایتتان نداشته باشد و بازدیدکننده را از دست بدهید ، توصیه می شود از وب سایتها بزرگ و معروف ایده بگیرید به خصوص وبسایتها که با فرهنگ و سلیقه مخاطبین شما نزدیکتر باشد. فراموش نکنید اگر بازدیدکننده به وبسایت شما مراجعه نماید و احساس کند طراحی مانند یاهو دارید بدون تردید شما را در سطح یاهو فرض می کند پس از این موضوع مطالب شما سرنوشت ساز خواهد بود !!!

1.   آیا شکل وبلاگ/ وب سایت با توجه به هدف و خوانندگات در نظر گرفته شده برای آن به صورت مناسبی تهیه شده است؟

2.     آیا شکل وبلاگ/ وب سایت با موضوع آن متناسب است؟

3.     آیا طراحی وبلاگ/ وب سایت بصورت واضح و خوبی سازماندهی شده است؟

4.   آیا صفحه اصلی وبلاگ/ وب سایت جالب و زیبا است؟چه احساسی به خواننده خود خواهد داد؟ آیا شما

5.     آیا ظاهر وبلاگ/ وب سایت در تنظیم با هدف, محتوی و خوانندگان آن هماهنگی دارد؟

6.   آیا رنگهای استفاده شده در وبلاگ/ وب سایت و فونت نوشتاری متن و لینکها و زمینه آن مناسب انتخاب شده اند؟

7.   آیا اندازه و فونت نوشتاری مطالب با توجه به اهداف و نوع کاربران وبلاگ/ وب سایت و متناسب با نیازهای آنها انتخاب شده است؟


87/1/5::: 1:0 ص
نظر()
  
  
   1   2   3      >