سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی از شاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :40
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843190
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
12:29 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

9 ترفند سریع برای چاپ بدون دردسر (شماره 149)

چاپگرها، مخصوصا آن دسته جوهرافشان های اقتصادی تر که قیمت آنها از 2 بار تعویض کارتریج کمتر است، می توانند دشمنان سرسختی باشند. در اینجا برخی ترفندها برای کم کردن دردسرهای موجود در تجربه چاپتان، وجود دارد.

یک هنرمند فرصت شناس باشید:
اگر شما مرتبا سمت کاغذ (عمودی یا افقی)، اندازه کاغذ و یا کیفیت چاپ را تغییر می دهید، یک کپی مجزا از درایور چاپگر خود را برای هر دسته از تنظیمات قرار دهید. در حین چاپ، درایوری را که به تنظیماتش احتیاج دارید، از منوی پایین رو (
drop-down)، زیر گزینه Printer، در پنجره چاپ بردارید.

تنظیمات زیر را در ویندوز خود انجام دهید:
در
Windows XP، گزینه Start-Control Panel-Printers and Faxes را کلیک کرده، سپس روی Add Printer دوبار کلیم نمائید. در ویندوز ME، 98، 2000، گزینه Start-Settings-Printer را کلیک کرده، سپس روی Add Printer دوبار کلیک کنید. ویزارد را قدم به قدم جلو روید و هنگامی که پیام داد، چاپگر و تنظیمات خود را انتخاب نمائید. زمانی که از شما خواست تا یک نام وارد کنید، به درایور، یک عنوان که بیانگر تنظیمات آن است بدهید، مانند Deskjet-Draft Deskjet-Portrail، desk jet-legal.


سوئیچ درست را بزنید:
چاپگر جوهرافشانتان را، با سوئیچ برق خودش خاموش نمائید، نه با سوئیچ محافظ برق و یا برخی وسایل دیگر. بسیاری از جوهرافشان ها فقط زمانی که سوئیچ برق از روی دستگاه زده می شود، به طور خودکار هد چاپگر را تمیز می کنند.


آخرین و بهترین را بدست آورید:

آخرین درایورها را برای چاپگرتان از سایت وب شرکت سازنده اش، دریافت کرده و نصب نمائید. این عمل به بهتر شدن کارائی دستگاه، فعال ساختن قابلیت های جدید و برطرف کردن عیب های موجود، کمک خواهد کرد.


تمیز نگه دارید:

گرد و خاک و تکه های ریز کاغذ ممکن است برای تمام انواع چاپگرها ایجاد مشکل نماید. یک کپسول دستی هوای فشرده داشته باشید، در فروشگاه، کامپیوتر محلیتان کمتر از 10 دلار می باشد. اگر چاپگرتان در یک محیط کثیف و گرد و خاکی قرار دارد، روی آن را زمانی که از آن استفاده نمی کنید با یک پوشش پلاستیک بپوشانید. برای تمیز نگهداشتن هد چاپگرتان، برنامه هد پاک کن که همراه دستگاه می باشد را اجرا کنید. اگر عمل نمی کند، هد چاپگر را در آب گرم خیس کرده و سپس به آرامی با یک پارچه خشک و نرم آن را پاک کنید. در غیر این صورت به عنوان آخرین روش، با یک پارچه کتانی که با الکل حلال مرطوب می باشد به آرامی آن را پاک کنید، ولی مواظب باشید که این مایع بر روی قسمت های دیگر چاپگر نریزد.


کاغذ مناسب استفاده کنید:

بیشتر جوهرافشان ها بر روی کاغذ کپی 20 پوندی استاندارد، خوب چاپ می کنند، ولی این چاپگرها وقتی با کاغذ سنگین تر بار گذاری می شود، ممکن است گیر کند. برخی از انواع کاغذها میزان زیادی جوهر جذب می کنند، که این امر موجب تار شدن و یا بسیار روشن شدن عکس ها می شود. مارک ها و وزن های مختلفی از کاغذ را استفاده نمایید. مخصوصا آن دسته که سازنده چاپگرتان توصیه می نماید، تا زمانی که بهترین مورد را برای دستگاهتان بیابید. از گیر کردن کاغذ جلوگیری نمائید: قبل از قراردادن کاغذ در سینی چاپگر، لبه ها را با قراردادن بر روی یک سطح صاف برابر کنید. کاغذ را از انواع و وزن های مختلف با هم ترکیب نکنید. در آب و هوای مرطوب، کاغذ را در یک ظرف در بسته دور از هوا نگه دارید تا از جذب رطوبت که موجب گیر کردن کاغذ می شود، محافظت گردد.


یک ارتباط سریعتر ایجاد کنید:

اگر چاپگرتان به پورت پارالل کامپیوترتان وصل است، یک کابل چاپگر سازگار با
IEEE1248 استفاده کنید (اگر ارزانترین کابل موجود را خریده اید، ممکن است مطابق 1248 نباشد). در مرحله بعد، ECP، EPP را در برنامه Setup کامپیوترتان، فعال کنید. این ویژگی ها اغلب به صورت پیش فرض غیرفعال می باشند. هر یک از این تکنولوژی ها می تواند خروجی داده پورت پارالل را افزایش دهد. برای وارد شدن به برنامه Setup، وقتی که کامپیوترتان شروع به کار می کند و قابل از بالا آمدن ویندوز، دکمه ای را که برای وارد شدن معرفی می کند، بزنید. بدنبال یک گزینه با نام ECP، یا EPP بگردید.


استفاده کنید وگرنه از دست می دهید:

اگر شما غالبا از چاپگرتان استفاده نمی کنید، هفته ای یکبار یک صفحه تست چاپ کنید و اگر چاپگر رنگی دارید ولی اغلب به صورت سیاه و سفید چاپ می گیرید، هفته ای یکبار یک تصویر رنگی چاپ کنید. اگر شما بین هدهای چاپگر برای جوهر سیاه و رنگی تعویض انجام می دهید، کار تریجی را که استفاده نمی کنید، در داخل جعبه خودش و یا در یک کیسه بسته بندی شده، نگهداری کنید.


کاغذ هدر ندهید:

برنامه سودمند
fine print به شما این امکان را می دهد تا چندین سند را بر روی یک صفحه کاغذ چاپ نمائید. این برنامه برای امتحان کردن رایگان و برای استفاده 50 دلار می باشد. برای دریافت آن به آدرس (find.pcworld.com/40532)، مراجعه کنید.


  
  

چه زمانی سیستم Crash میکند؟ (شماره 130)

0تمام افرادی که با سیستم ویندوز کار کرده اند به احتمال زیاد با پیام معروف صفحه آبی رنگ مرگ (blue screen of death) مواجه شده اند .این صفحه که به جز کاراکترهای سفید رنگ آن، یکدست آبیرنگ است، به شما در مورد از کار افتادن سیستم هشدار می دهد.
یکی دو راه حل نیز در این پیام به شما پیشنهاد می شود .اگر خوش شانس باشید، کافی است که سیستم را دوباره راه اندازی کرده وکارهایی را که دفعه قبل نتوانستید ذخیره کنید، دوباره انجام دهید .در عین حال ممکن است با یک مورد اختلال عمده در سیستم خود مواجه شوید، به عبارت ساده تر، پیام صفحه آبی رنگ مرگ یک هشدار جدی است که به شما می گوید، کامپیوترتان در اثر خطا از کار افتاده است .در سیستم MACOSیک صفحه نمایش خالی حاوی یک کادر متن کوچک، با تصویری از یک بمب با فیوز روشن، ظاهر میشود.البته این صفحه ناخواسته هنگامShut down ، دلیل از کار افتادن سیستم را به اطلاع شما میرساند .معمولا اطلاعات مربوط به حافظه RAM سیستم شما روی صفحه نمایش به شکل کد ظاهر می شود .به کمک این اطلاعات، علت از کار افتادن سیستم خود و نیز نحوه جلوگیری از تکرار آن در آینده را متوجه خواهید شد


infinite loop

حلقه نامتناهی (infinite loop)یکی دیگر از خطاهایی است که ممکن است کامپیوترها را به زانو در آورد .این حلقه، مجموعه دستورالعملهایی است که آنقدر تکرار می شوند تا شرایط خاصی به وجود آید .در صورت فراهم نشدن شرایط ، چرخش همچنان ادامه یافته و هرگز به قسمت بعدی برنامه نمی رود.


وضعیت جابجایی یا تعویض مداوم(Thrashing) ، یکی دیگر از موقعیتهای مشکل آفرین است.هر کامپیوتر دارای مقدار محدودی حافظه و قابلیت پردازش است و وقتی یک فرایند یا یک برنامه یا کاربر در رابطه با یک سرور از سیستم عامل، درخواستی می کند که قابل انجام نیست، سیستم عامل، منابع لازم را از فرایند دیگری وام میگیرد .اما فرایند به وام گرفته شده نیز به نوبه خود درخواست منابع میکند و سیستم عامل باید منابع درخواست شده را از مکان دیگری تامین کند .سرانجام کل سیستم در اثر تداوم این عملیات، از کار میافتد و کاربر با صفحه آبی رنگ مرگ مواجه میشود.


در نظر بگیرید که وقتی چند کاربر به طور همزمان نیاز به منابع زیادی دارند، چه اتفاقی می افتد .ممکن است سیستم عامل به یک فرایند اجازه دهد تا به تنهایی برای مدتی کوتاه از تمام منابع آن استفاده کند .سپس سیستم عامل، منابعش را در اختیار کاربر بعدی قرار می دهد و همین طور تا آخر .سیستم عامل باید قبل از سرویس دهی به کاربر بعدی، کارهایی که کاربر قبلی انجام داده است مانند دادهها یا وضعیت کارهای او را روی دیسک ذخیره کند که این فرایند نسبتا کند صورت میگیرد .سپس باید با استفاده از دیسکی که دادهها و برنامه های کاربر بعدی روی آن ذخیره شده است، اطلاعات را بارگذاری کرده و آنگاه به کار خود ادامه دهد .


چون فواصل بین تغییرات یا درخواستها، بر حسب هزارم ثانیه محاسبه می شود، به راحتی میتوان مجسم کرد در صورت تغییر کاربران و تخصیص مجدد منابع، کامپیوتر باید تمام وقت، قابلیت خود را در اختیار آنها بگذارد، بنابراین هیچ کار مهمی، قابل انجام نیست.


fatal error

مورد خطای مهلک (fatal error) یکی از مواردی است که کامپیوتر را از کار می اندازد .کاربران معمولی اجازه صدور بعضی از فرمانها را ندارند، زیرا این فرمانها معمولا به عملکرد سخت افزار، حافظه و پردازش دستگاه مربوطند.


اما گاه برنامه ای به یک محدوده ممنوعه وارد میشود و برای محافظت از خود، سیستم را خاموش می کند. به این ترتیب، وقتی سیستم را مجددا راه اندازی می کنید، همه چیز مثل سابق کار می کند، جز اینکه در اثر متوقف شدن دستگاه، تمام داده های ذخیره نشده شما از بین می روند .


disk crash

شاید بهترین ویژگی ویندوز 2000 ثبات این سیستم عامل در مقابل این گونه خطاها و قابلیت آن در خروج از سیستم هنگام وقوع یک فرایند مشکل آفرین، بدون نیاز به راه اندازی مجدد کامپیوتر است .از کار افتادن هارد دیسک مشکل دیگری است که یک سیستم ممکن است با آن مواجه شود .معمولا هدهای خواندن و نوشتن یک درایو سخت در بالای صفحات فلزی (Platter) داخل درایو به حرکت در می آیند و با رسانه مغناطیسی تماس حاصل نمی کنند .اما در صورت یک شوک فیزیکی، مثلا پرت شدن کامپیوتر کیفی از یک سطح مرتفع، هدها ممکن است با این صفحات فلزی که به سرعت در حال چرخش هستند، تماس پیدا کنند .این مشکل معمولا disk Crash نامیده میشود و موجب از دست رفتن داده ها و یا فایل های یک برنامه و وارد شدن خسارت به صفحات فلزی و هدها و در نتیجه جایگزین کردن درایو جدید با آن می شود.


  
  

رایت800 مگا بایت و بیشتر بر روی سی دی های معمولی!! (شماره 113)

شاید برایتان پیش اومده باشه که مثلا یه برنامه دارید که حجمش از 700 مگابایت بیشتر باشه . و می خواهید اونو رایت کنید در این مواقع می بایست اون برنامه رو فشرده کنید که البته شاید باز هم اون برنامه تو سی دی جا نشه . با این ترفند می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .

ابتدا می بایست ببینید رایتر شما
Overburning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا به برنامه
Nero رفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید . تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ، رو به روی عبارت Over burn عبارت Suported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو نید از این ترفند استفاده کنید .

حال به منوی
File رفته و قسمت Preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت Enable Overburn قعال باشد . در زیر همین گزینه مقدار مجاز Overburn رو به دقیقه مشخص کنید .

حال به منوی
File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه No Muttisession را انتخاب نمایید . سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Onec تبدیل کنید .

حال می تونید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره .


  
  

چه زمانی سیستم شما Crash میکند و از کار می افتد؟ (شماره 112)

تمام افرادی که با سیستم ویندور کار کرده اند به احتمال زیاد با پیام معروف " صفحه ابی رنگ مرگ " (blue screen of death) مواجه شده اند . ایا میدانید که این صفحه چیست و حاوی چه اطلاعاتی است؟
این صفحه که به جز کاراکترهای سفید رنگ ان، یکدست ابی رنگ است، به شما در مورد از کار افتادن سیستم تان هشدار میدهد . در این پیغام دو را حل به شما پیشنهاد میشود . این پیام یک هشدار جدی است که به شما اعلام میکند :کامپیوترتان در اثر خطا از کار افتاده است . و در این حالت در سیستم MACOS یک صفحه نمایش خالی حاوی یک کادر متن کوچک با تصویر یک بمب با فیوز روشن ظاهر میشود ، این صفحه ناخواسته هنگام Shut down ، دلیل از کار افتادن سیستم را به اطلاع شما میرساند .
معمولا اطلاعات مربوط به حافظه RAM سیستم شما روی صفحه نمایش به شکل کد ظاهر میشوند. به کمک این اطلاعات علت از کار افتادن سیستم خود و نیز نحوه جلوگیری از تکرار ان را در اینده متوجه خواهید شد.

Infinite loop

حلقه نامتناهی infinite loop)) یکی دیگر از خطاهایی است که ممکن است کامپیوترها را به زانو در اورد . این حلقه، مجموعه دستورالعملهایی است که آنقدر تکرار می شوند تا شرایط خاصی به وجود آید. در صورت فراهم نشدن شرایط چرخش همچنان ادامه یافته و هرگز به قسمت بعدی برنامه نمی رود.
وضعیت جابجایی یا تعویض مداوم Thrashing یکی دیگر از موقعیتهای مشکل آفرین است .هر کامپیوتر دارای مقدار محدودی حافظه و قابلیت پردازش است و وقتی یک فرایند یا یک برنامه یا کاربر در رابطه با یک سرور از سیستم عامل در خواستی میکند که قابل انجام نیست، سیستم عامل منابع لازم را از فرایند دیگری وام میگیرد. اما فرایند به وام گرفته شده نیز به نوبه خود درخواست منابع میکند و سیستم عامل باید منابع درخواست شده را از مکان دیگری تامین کند .سرانجام کل سیستم در اثر تداوم این عملیات از کار می افتد و کاربر با صفحه آبی رنگ مرگ مواجه میشود.

حال در نظر بگیرید که وقتی چند کاربر به طور همزمان نیاز به منابع زیادی دارندچه اتفاقی می افتد؟ ممکن است که سیستم عامل به یک فرایند اجازه دهد تا به تنهایی برای مدتی کوتاه از تمام منابع آن استفاده کند .سپس سیستم عامل منابعش را در اختیار کاربر بعدی قرارمیدهد و همین طور تا آخر .سیستم عامل باید قبل از سرویس دهی به کابر بعدی کارهایی که کاربر قبلی انجام داده است( مانند داده ها یا وضعیت کارهای او ) را روی دیسک ذخیره کند که این فرایند نسبتا کند صورت میگیرد .سپس باید با استفاده از دیسکی که داده ها و برنامه های کاربر بعدی روی آن ذخیره شده است، اطلاعات را بارگذاری کرده و آنگاه به کار خود ادامه دهد.
چون فواصل بین تغییرات یا درخواستها برحسب هزارم ثانیه محاسبه می شود ، به راحتی میتوان مجسم کرد در صورت تغییر کاربران و تخصیص مجدد منابع، کامپیوتر باید تمام وقت، قابلیت خود را در اختبار آنها بگذارد ، بنابراین هیچ کار مهمی قابل انجام نیست.

Fatal error

مورد خطای مهلک fatal error یکی از مواردی است که کامپیوتر را از کار میاندازد .کاربران معمولی اجازه صدور بعضی از فرمانها را ندارند، زیرا این فرمانها معمولا به عملکرد سخت افزار، حافظه و پردازش دستگاه مربوطند.
اما گاه برنامه ای به یک محدوده ممنوعه وارد میشود و برای محافظت از خود ، سیستم را خاموش می کند .به این ترتیب وقتی سیستم را مجددا راه اندازی می کنید ، همه چیز مثل سابق کار میکند ، جز اینکه در اثر متوقف شدن دستگاه ، تمام داده های ذخیره نشده شما از بین میروند.

Disk crash

مهمترین ویژگی ویندوز 2000 ثبات این سیستم عامل در مقابل این گونه خطاها و قابلیت آن در خروج از سیستم هنگام وقوع یک فرایند مشکل آفرین، بدون نیاز به راه اندازی مجدد کامپیوتر است . از کارافتادن هارد دیسک مشکل دیگری است که یک سیستم ممکن است با آن مواجه شود . معمولا هد های خواندن و نوشتن یک درایو سخت در بالای صفحات فلزی platter داخل درایو به حرکت درمی آیند و با رسانه مغناطیسی تماس حاصل نمی کنند.
اما در صورت یک شوک فیزیکی مثلا پرت شدن کامپیوتر کیفی از یک سطح مرتفع، هدها ممکن است با این صفحات فلزی که به سرعت در حال چرخش هستند، تماس پیدا کنند . این مشکل معمولا disk crash نامیده میشود و موجب از دست رفتن داده ها و یا فایلهای یک برنامه و واردشدن خسارت به صفحات فلزی و هدها و درنتیجه جایگزین کردن درایو جدید با آن میشود.


  
  

ترفندی برای نگهداری از سیستمتان (شماره 110)

بعضی از کاربران به اشتباه فـکر میکنند که اگر یک طرف Case را باز بگذارند این عمل موجب خنک شدن اجزای داخلی کامپیوتر میشـــــــــود.این تصور نادرست است چون وقتی یک طرف Case باز باشد هوایی که در اثر کار کردن فن تولید میشود مسیر مــــــــشخصی برای حرکت کردن نخواهد داشت و نمیتواند به درستی در میــــان اجزایی که اطرافش هستــــــــند بچرخد.این عمل موجب میشود که سیستم نسبت به قبل گرمتر شود.ولی اگر فن سیستم خراب است و شما چاره ای جز برداشتن در Case ندارید دقت کنــــــــید که یک پنکه یا کولر مستقیما پشت Case را خنک نگه دارد.
همانطور که میدانید گرمای زیاد باعث به وجود آمدن خطا و یا خراب شدن وسایل داخل Case میشود.علاوه بر این Caseی که درش بسته باشد گردوغبار کمتری در آن جمع میشود.


  
  

ترفندی برای تغییر صداهای پیشفرض در Win XP (شماره 109)

آیا از صداها و افکت های صوتی پیش فرض ویندوز خسته شده اید؟
آیا می خواهید صدای مورد علاقه خود را به هنگام شروع ویندوز بشنوید؟
در این ترفند قصد داریم تا روش تغییر دادن صداها و افکت های صوتی پیش فرض ویندوز
XP را آموزش دهیم.

ابتدا از طریق منوی
Start ، وارد Control Panel ویندوز شوید. حال وارد قسمت Sounds, Speech, and Audio Devices شوید، سپس برای انجام تغییرات در صداهای پیشفرض ویندوز بر روی Sound and Audio Devices کلیک کنید.
(چنانچه
Control Panel شما در حال Classic View باشد؛ پس از ورود، بر روی Sound and Audio Devices کلیک کنید.) حال در پنجره باز شده بر روی Tab دوم به نام Sounds کلیک کنید. اکنون در قسمت Program events می توانید به راحتی صداهایی که به هنگام شروع شدن ویندوز، دریافت کردن یک ایمیل جدید، خاموش کردن کامپیوتر، LogOff کردن یک User و حتی پیغام های خطا می شنوید را، تغییر دهید و افکت های صوتی مورد علاقه خود را جایگزین آنها نمایید.
کافی است پس از انتخاب، بر روی
Browse کلیک کرده و فایل صوتی مورد علاقه خود را جایگزین کنید. لازم به تذکر است که فقط از فایل های صوتی با فرمت Wav می توانید استفاده کنید. در ضمن اگر بخواهید که به طور کل با صداهای ویندوز خداحافظی کنید، کافی است از بخش Sound scheme ، عبارت No Sounds را برگزینید.


  
  

SAMSUNG چگونه پدید آمد؟! (شماره 107)

در ماه مارس سال 1983 شرکت کوچکی در شهر تائگو کره تاسیس شد که سال ها بعد به عنوان غول تولید کننده لوازم الکترونیکی در دنیا شناخته می شد.

در ماه دسامبر 1969،‌ این شرکت سرمایه ای بالغ بر 300 هزار وون، را جمع آوری کرد و با آغاز فعالیت با نام سامسونگ- سانیو قدم در راهی گذاشت که به فعالیت های امروزش نزدیک تر بود،‌ چند سال طول کشید تا خط و مش اصلی شرکت از سرمایه گذاری در صنایع سنگین،‌ پتروشیمی و صنایع شیمیایی به سمت صنایع ظریف و ساخت وسایلی چون تلویزیون های رنگی تغییر کرد.

در اواخر دهه هفتاد،‌ این شرکت با کسب درآمدی 100 میلیون دلاری در هر سال به عرصه های جدیدی چون هوافضا هم وارد شد.

هدف اصلی: فن آوری اطلاعات

در دهه 80 سامسونگ با تاسیس مرکزی به نام
SDS که وظیفه رهبری و مدیریت سیاست های کلان این شرکت را در مسایل فن آوری اطلاعات داشت بر روی سیستم های مدیریت و مشاوره و خدمات شبکه متمرکز شد و همزمان کارخانه تولید ساعت اش را نیز افتتاح کرد.

در اواسط دهه و همزمان با رویکرد نوینی که بنگاه های تجاری دنیا پیش گرفته بودند سامسونگ انستیتوهای فن آوری و تحقیقات اقتصادی اش را نیز تاسیس نمود تا از قافله غول های تجاری عقب نماند.

این دو موسسه با پژوهش و تحقیق در زمینه صنایع الکترونیک،‌ نیمه هادی ها و صنایع پلیمری،‌ ارتباطات نوری و طراحی پیشرفته شبکه،‌ خوراک مناسبی برای خط های ولید سامسونگ فراهم کرده و راه آنها را در دستیابی به سهم بیشتری از بازار مصرف کنندگان سراسر دنیا هموار می نمودند.

تحول دوم

در نوامبر سال 1987، سامسونگ الکترونیکس دوباره متولد شد. این شرکت موفق شده بود جزو 5 شرکت برتر الکترونیکی دنیا قرار بگیرد و همین راه را برای ورود به عرصه هایی چون فن آوری دیجیتال و کامپیوتر هموار ساخت. در آگوست 1994،‌ سامسونگ با تغییر هوشمندانه ای در چیپ حافظه های کامپیوترتوانست به رکورد 256 مگابایت برسد و خود را به عنوان یک مارک معتبر تجاری به جهان معرفی کند.

همزمان با این موفقیت سامسونگ به توسعه مراکز مختلف خود پرداخت؛‌ در ژاپن نمایندگی بزرگی افتتاح کرد،‌ مرکز پزشکی مجهز به وجود آورد و یکی از بزرگ ترین کارخانه های ساخت و تولید تلویزیون رنگی را در چین راه اندازی کرد. در انتهای سال 94 دیگر سامسونگ شرکتی بود که برای اولین بار در کره 10 میلیارد دلار درآمد از محل صادرات داشت.


  
  

آشنایی با برخی از انواع خطوط مخابرتی و اینترنتی(شماره 100)

خطوط آنولوگ معمولی :
منظور از این خطوط همان خطوط تلفنی معمولی می باشد. نرخ انتقال Data توسط این خطوط حداکثر 6/33 kb/s می باشد.
T1 :
نام خطوط مخابراتی مخصوص است که در آمریکا و کانادا ارایه می شود . بر روی هر خط T1 تعداد 24 خط تلفن معمولی شبیه سازی می شود.
هر خط T1 می تواند حامل 5/1 mb/s پهنای باند باشد.

E1 :
نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در اروپا و هم چنین ایران ارائه می شود بر روی هر خط E1 تعداد 30 خط تلفن معمولی شبیه سازی می شود.
هر خط E1 می تواند حامل 2 mb/s پهنای باند باشد. نرخ انتقال Data توسط این خطوط جهت مودم های ارائه شده در ایران حداکثر 56 kb/s می باشد.
که البته در صورت فراهم نمودن مودم های سریع تر کاررب می تواند برابر سرعت مودم خود دیتا را دریافت نماید. مشخصه این سیستم پیش شماره متفاوت آنها نسبت به خطوط عادی می باشد.

ISDN :
اساس طراحی تکنولوژی ISDN به اواسط دهد 80 میلادی باز می گردد که بر اساس یک شبکه کاملا دیجیتال پی ریزی شده است. در حقیقت تلاشی برای جایگزین سیستم تلفنی آنالوگ با دیجیتال بود که علاوه بر داده های صوتی ، داده های دیجیتال را به خوبی پشتیبان کند.به این معنی که انتقال صوت در این نوع شبکه ها به صورت دیجیتال می باشد. در این سیستم ، صوت ابتدا به داده های دیجیتال تبدیل شده و سپس انتقال می باید.
ISDN
به دو شاخه اصلی تقسیم می شود: N-ISDN و B-ISDN .
B-ISDN
بر تکنولوژی ATM استوار است که شبکه ای با پهنای باند بالا برای انتقال داده می باشد که اکثر BACKBONE های جهان از این نوع شبکه برای انتقال داده استفاده می کنند.(از جمله شبکه دیتای ایران)

نوع دیگر B-ISDN با ISDN با پهنای باند پایین است که برای استفاده های شخصی طراحی شده است.
در N-ISDN دو استاندارد مهم وجود دارد.
BRI
و PRI نوع PRI برای ارتباط مراکز تلفن خصوصی (PBX) ها با مراکز تلفن محلی طراحی شده است.
E1
یکی از زیر مجموعه های PRI است که امروزه استفاده زیادی دارد . E1 شامل 30 کانال شامل (B-channel) و یک کانال برای سیگنالینگ (D-channel) می باشد که هر کدام 64 kb/s پهنای باند دارند.

بعد از سال 94 میلادی و با توجه به گسترش اینترنت ، از PRI ISDN ها برای ارتباط ISP ها با شبکه PSTN استفاده شد که باعث بالا رفتن تقاضا برای این سرویس شد. هم چنان که در ایران نیز ISP هایی که خدمات خود را با خطوط E1 ارایه می کنند روز به روز در حال گسترش است.
نوع دیگر ISDN ، BRI است (نوعی که در کیش از آن استفاده می شده) که برای کاربران نهایی طراحی شده است. این استاندارد دو کانال حامل 64 kb/s و یک کانال برای سیگنالینگ با پهنای باند 16 kb/s را در اختیار مشترک قرار می دهد.
این پهنای باند در اواسط دهه 80 میلادی که اینترنت کاربران مخصوصی داشت و سرویس های امروزی همچون Voip ، HTTP ، MultiMedia و ... به وجود نیامده بود ، مورد نیاز نبود هم چنین برای مشترکین عادی تلفن نیز وجود یک ارتباط کاملا دیجیتال چندان تفاوتی با سیستم های آنالوگ فعلی نداشت و به همین جهت هزینه های اضافی برای این سرویس از سوی کاربران بی دلیل بود و به همین جهت از این تکنولوژی استقبال چندانی نشد.
تنها در اویل دهه 90 بود که برای مدت کوتاهی مشترکین ISDN افزایش یافتند . پس از سال 95 نیز با وجود تکنولوژی هایی با سرعت های بسیار بالاتر مانند ADSL که سرعتی حدود 8 mb/s برای دریافت و 640 kb/s را برای دریافت با هزینه کمتر از ISDN در اختیار مشترکین قرار می دهد، انتخاب ISDN از سوی کاربران عاقلانه نبود.


  
  

آیا پر شدن هارد در پایین آمدن سرعت رایانه تاثیر دارد؟(شماره96)

بهتر است همیشه روی درایوی که ویندوز روی آن نصب است، مقداری کافی جای خالی وجود داشته باشد؛ چرا که ویندوز برای بعضی کارهایش نیاز به استفاده از فضای هارد دارد و نبود این فضا در کارایی آن موثر است.


  
  

کلمات عبور پیش فرض بایوس Default Bios Password (شماره 76)

گاهی اوقات پیش می آید که به دلیل فراموش شدن کلمه عبور بایوس ، نیاز به آن احساس می شود، ولی به دلایلی امکان باز کردن در case کامپیوتر برای دسترسی به دکمه reset بایوس و نفوذ در آن ، استفاده از کلمات عبور پیش گزیده کارخانه سازنده است . به همین خاطر تعدادی از این کلمات عبور برای بایوس های Award وAmibios درجدول زیرآورده شده است :

AWARD Bios
-----------------
AWARD-SW
SW-AWARD
AWARD?SW
LKWPETER
or lkwpeter
j 262
j 256
condo,



AMI BIOS
-------------
AM
AMI
A.M.I
AMI-SW
AMI?SW



کلمات عبوری که
روی هر دونوع
بایوس کار‌می‌کنند
----------------------
Syxz
oder
Wodj
bios
setup
cmos
alfaromeo

در پایان لازم به ذکر است که دستورات فوق روی تمامی نسخه ها قابل اجرا نیست.


  
  
<   <<   11   12   13      >