سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش مرد به اندازه همت اوست و صدق او به مقدار جوانمردى‏اش و دلیرى او به میزان ننگى که از بدنامى دارد و پارسایى او به مقدار غیرتى که آرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844177
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
5:2 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

کپی کردن پروفایل های کاربر (شماره 75)

پروفایل های کاربر شامل اطلاعاتی عمومی درباره هر کاربر ویندوز 2000 می باشد.
اطلاعات موجود در منوی
Start ، explorer ،فایل های موقتی و غیره همگی در پروفایل قرار دارند. اگر می خواهید پروفایل کاربردی را به منظور تهیه نسخه پشتیبان یا انتصاب به کاربر دیگری کپی کنید روی آیکن My Computer کلیک راست کنید و Properties
را انتخاب کنید.
سپس برگه " پروفایل کاربر" (
User Profiles ) را انتخاب کنید.پروفایل کاربری که می خواهید را انتخاب کرده و Copy To... " را بزنید و محلی که می خواهید پروفایل در آن ذخیره شود را وارد کنید.


  
  

فایل سیستم در CD-ROM (شماره 70)

در کتاب زرد درباره چگونگی نوشتن اطلاعات و بازیابی آن مشخصاتی ذکر نشده است.برای دستیابی به هر فایل سیستم عامل نیاز به این دارد که از محل فایل اطلاع داشته باشد.برای راحتی و امنیت کار به تمامی فایل ها یک نام یکتا بر اساس ترتیب دایرکتوری ها اختصاص داده می شود.هر فایل همچنین خصوصیات مربوط به خود را دارا می باشد.به عنوان مثال حق خواندن و نوشتن.

فایل سیستم ذخیره و بازیابی صدها و شاید هزاران فایل را تسهیل می کند.هر سیستم عامل کامپیوتری از چندین فایل سیستم استفاده می کند و به همین دلیل چندین فایل سیستم مختلف برای استفاده بسترهای متفاوت مانند ویندوز ،مکینتاش و یونیکس وجود دارد.

رایج ترین فایل سیستم برای CD-ROM ها ISO 9660 می باشد که نسخه ای بین المللی از استاندارد فایل سیستم High Sierra Group می باشد.ای استاندارد برای کامپیوتر های شخصی ( PC ) و MS-DOS ایجاد شده است.سیستم JOLIET از نام های بلند پشتیبانی می کند.

با ظهور DVD ها فایل سیستم Micro-UDF نیز به لیست اضافه شد.این سیستم برای دیسک های فقط خواندنی و همچنین دیسک های re-writable مناسب است و از نام های طولانی نیز پشتیبانی می کند.


فایل سیستم ISO 9660

بر اساس مستندات کتاب زرد گروهی از طرفین مرتبط با تکنولوژی دیسک های فشره گروه High Sierra Group را تشکیل دادند و همگی بر طرحی برای فایل سیستم دیسک های فشرده توافق کردند.سپس این طرح تصویب شد و بعد از اصلاحاتی از طرف سازمان جهانی استاندارد با عنوان پیشنهاد ISO 9660 مورد قبول واقع شد.

بر اساس ISO 9660 داده ها از زمان 00:02:16 و یا سکتور 166 یا سکتور منطقی 16 از ترک اول آغاز می شوند.در مورد دیسک های multisession داده های ISO 9660 در ترک اول هر session شروع می شوند.

ISO 9660
در دو سطح تعریف می شود :

1-
سازگار با فایل سیستم MS-DOS .اسامی فایل ها با حروف بزرگ و در قالب 8+3.ایجاد دایرکتوری به عمق 8 مرحله.
2-
اسامی فایل طولانی تر تا 32 کاراکتر.غیر قابل استفاده برای سیستم عامل MS-DOSبسیاری از محدودیت های سطح 1 وجود دارد.



الحاق JOLIET به استاندارد ISO 9660

مشخصات سیستم JOLIET طوری طراحی شده است تا تعدادی از کمبود های نسخه‌ی اصلی ISO 9660 ( سطح 1 ) مشخصا در سیستم عامل ویندوز 95 و بقیه حل کند، این کمبود ها شامل :

محدود شدن اسامی مورد استفاده به حروف بزرگ ،اعداد و زیر خط.
محدودیت طول نام ها به 8 کاراکتر به علاوه 3 کاراکتر برای پسوند
محدودیت در عمق دایرکتوری ها ( حد اکثر 8 دایرکتوری داخل همدیگر)
محدودیت در اسامی دایرکتوری ها

در طرح Joliet با استفاده از خاصیت توصیف گر موردی تکمیلی (supplementary volume descriptor – SVD ) که قسمتی از ISO 9660 می باشد مشکلات بالا حل شد.برای حفظ سازگاری با سیستم MS-DOS قسمت توصیفی اولیه و وابسته های آن بر اساس ISO 9660 سطح 1 بنا شدند.و SVD با استفاده از مسیر دوم از اسامی فایل بلند در ویندوز استفاده می کند.



مکینتاش HFS

بیشتر دیسک هایی که برای مکینتاش ساخته می شوند از سیستم ضبط مرتبه ای HFS (Hierarchical Filing System ) استفاده می کنند ،به این دلیل که HFS از داده ها و انشعابات فایل های Mac پشتیبانی می کند.

مشخصات HFS در ادامه لیست شده اند:

پشتیبانی از ساب دایرکتوری ها ( فولدرها )
حداکثر 31 کاراکتر برای اسامی فایل ها
نام قطعات (Volume names) تا حداکثر 27 کاراکتر
فایل های HFS از دوقسمت تشکیل شده اند : a resource fork and a data fork
Data Fork
از طرف برنامه ها برای ذخیره کردن محتویات سند ها استفاده می شود.
Resource Fork
برای یک فایل شامل اطلاعاتی از طرف مکینتاش برای تشخیص نوع فایل و فراهم کردن اطلاعات مربوط به آن می باشد.


حالت ترکیبی

دیسک های CD-ROM می توانند از ISO9660/Joliet به همراه HFS استفاده کنند و به عنوان دیسک های هیبریدی ( پیوندی ) شناخنه می شوند.این حالت برای نرم افزارهایی که در هر دو حالت کامپیوترهای ویندوز و اپل اجرا می شوند استفاده می شود.داده های HFS بعد از داده های ISO 9660 قرار می گیرند و یک اشاره گر به محل داده های HFS در 16 سکتور اولیه قرار می گیرد.


  
  

طریقه پاک کردن بایوس کامپیوتر (شماره 64)

گاهی اوقات بدلیل از دست دادن کلمه عبور SETUP دسترسی به پارامترهای آن بطور طبیعی غیر ممکن است.
برای این منظور می توان از روشهای سخت افزاری مانند ست کردن جمپر
CLEAR BIOS مادربورد یا از روشهای نرم افزاری که با استفاده از برنامه هایی BIOS را CLEAR می کنند، استفاده نمود.

اما روشی که در زیر آمده است، بدون نیاز به برنامه کمکی می باشد:
-ابتدا به پرومپت
DOS بروید.


C:>


مراحل زیر را دنبال کنید:


C:> DEBUG
-O 70 2E
-O 71 0
-Q


با اینکار محتویات
SETUP از جمله کلمه عبور آن ری ست می گردد.
تازه بعد از اینکه اینکار را انجام دادید دوباره به ست آپ برید و به حالت پیش فرض ببرید.


  
  

ده درس مهم در زمینه تجارت اینترنتی (شماره 49)

درس اول
یکی از کارهائی که باید اولویت بالائی برای شما داشته باشد، جمع آوری آدرس پست الکترونیک بازدید کنندگان سایت شما است. از زمان شروع سایت، به جمع آوری آدرسها بپردازید. تهیه یک لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یک باید است. هرچند ارائه یک خبرنامه الکترونیک بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. شما می توانید به لیست خود، تغییرات سایت، محصولات جدید یا هرچیز دیگری که دوست دارید ارسال کنید.
توجه داشته باشید که تا زمانی که لیست شما کوچک است، می توانید آنرا توسط نرم افزار پست الکترونیک موجود در رایانه خود پیش ببرید ولی وقتی لیست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بیشتر شود، دیگر باید به دنبال ابزارهای مخصوص مدیریت لیست باشید و یا از سایت های مخصوص این کار استفاده کنید
درس دوم
سایت شما ممکن است باعث پیروزی یا شکست شما شود. یک سایت با ظاهر حرفه ای نقش اساسی در موفقیت شما دارد. اگر در طراحی یک سایت حرفه ای چندان مهارت ندارید، حتما یک نفر حرفه ای برای این کار استخدام کنید. توجه داشته باشید که سایت حرفه ای به معنی یک سایت با امکانات گرافیکی بالا و بخشهای متحرک و یا حتی بخشهای Flash نیست. سایت حرفه ای در نگاه اول ممکن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختارمناسب، راحتی حرکت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبان های مختلف و پارامتر های متعدد دیگری در حرفه ای شدن سایت شما موثر هستند. وجود یک مشاور در این زمینه در کنار شما، خیلی به شما کمک می کند.

درس سوم
اگر می خواهید پول زیادی بدست آورید، باید یک بازار خاص را انتخاب کنید که نیاز ویژه ای از مشتری را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتی که نیاز شخصی آنها را پاسخ دهند خیلی دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن این نیاز باشید، برنده هستید. سعی نکنید در سایت خود همه جور خدمات یا محصولات را ارائه کنید. مثلا برای خرید کتاب، یک سایت فرهنگی که روی فروش کتاب متمرکز است را انتخاب می کنید یا یک سایت که از فروش گل و اسباب بازی گرفته تا فروش لوازم منزل و شوکلات و کتاب ؟ حتی آمازون که همه چیز می فروشد، هنوز به عنوان یک کتاب فروشی شناخته می شود تا یک اسباب بازی فروشی.

درس چهارم
ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. کلید ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما، برقراری هرچه بیشتر ارتباط از سایر سایتها به سایت شما است. هرچند لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اکتفا کنید. دو روش خوب برای ایجاد ترافیک به سایت شما عبارت است از :
-
برنامه همکاری فروش (Affiliate program) – چنین برنامه ای به برقراری صدها و حتی هزاران ارتباط از سایر سایتها به سایت شما کمک می کند. موضوع از این قرار است که شما برنامه ای طراحی می کنید که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طریق سایت خود بفروشد، درصدی از فروش به او تعلق می گیرد. حتی برخی برنامه ها، در جلب مشتری، حتی اگر فروشی هم صورت نگیرد، پول می دهند.
-
ارائه خدمات و محصولات رایگان – ارائه چنین امکانات رایگانی به جذب ترافیک زیاد به سایت شما کمک خوبی می کند. مثلا ارائه مقالات رایگان که دیگران بتوانند در سایت خود از آنها استفاده کنند و به سایت شما ارتباط دهند. کتاب های الکترونیک رایگان، نرم افزار، فایل های صوتی که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودی های طراحی شده برای گوشی های موبایل و خیلی چیزهای جذاب دیگر.

درس پنجم
فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سود آورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از :

-
نرم افزار
-
اطلاعات
-
سایت های اختصاصی
-
خدمات اینترنت

درس ششم
معمولا مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گیرند و در مقابل آن مقاومت می کنند. شما خیلی موفق تر خواهید بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتریان خود حرکت کنید. این کار با نوشتن مقالات مفید، دوره های آموزشی و یا حتی با حضور فعال در اتاق های گفتگوی مناسب با خدمات شما حاصل می شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اینترنتی می زند. شما باید در میان مخاطبین خود، اعتبار کسب کنید. اگر مشتری احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول، می خواهید مشکل او را شناسائی کنید و به او در رفع نیازش، کمک کنید، خیلی راحت تر به شما اعتماد می کند.

درس هفتم
خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ می کند. هرچند در تجارت، خیلی کارها را باید شخصا انجام دهید و درگیر آنها شوید، خیلی کارها را هم می توان خودکار کرد، مثل :

-
مدیریت لیست آدرسها
-
پیگیری ها با مشتری
-
پیام های خوش آمد گوئی
-
پیغام های تشکر
-
پیگیری سفارش ها
-
تایید سفارش ها

این کار با استفاده از سیستم های پاسخ گوی خودکار، کدها و برنامه های نرم افزاری قابل حصول است.

درس هشتم
سازمان مناسب کار، یک دلیل اصلی موفقیت تجارت شما است.

-
یک برنامه کاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم کنید.
-
از برنامه دریافت پست الکترونیک با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیر شاخه های مختلف استفاده کنید.
-
فایل ها و شاخه های موجود در رایانه خود را برای دسترسی راحت تر و سریع تر، تنظیم کنید.
-
یک صفحه "سوال و جواب های مکرر" برای سایت خود طراحی کنید.
-
برای پیام هائی که بصورت متناوب ارسال می کنید، یک ساختار مشخص تعریف کنید.
-
در رایانه خود یک صفحه شامل اطلاعات ورود به سایت هائی که با آنها همکاری دارید و آدرس وب آنها برای دسترسی راحت تر، تهیه کنید.

درس نهم
بالاترین اولویت برای شما باید خدمات پس از فروش مناسب و رضایت کامل مشتری باشد. هرچند داریم در مورد دنیای اینترنت صحبت می کنیم ولی با مردمی که در دنیای واقعی زندگی می کنند سروکار داریم. خیلی هم به ارتباط های مصنوعی و نرم افزاری و پست الکترونیک تکیه نکنید. خیلی از بازدید کنندگان سایت شما می خواهند با یک تفر در بخش خدمات مشتری شما حرف بزنند و بعد خرید کنند. از امکانات پشتیبانی زنده (Live Agent) در سایت خود استفاده کنید.

درس دهم
برای بدست آوردن پول، باید پول خرج کنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری کنید :
-
رایانه
-
دسترسی به اینترنت
-
نرم افزار
-
ثبت دامنه
-
میزبانی سایت
-
آموزش شامل کتاب، سی دی و غیره
-
تبلیغات


  
  

باز کردن اپلت های موجود در Control Panel(شماره 26)

با استفاده از این ابزار سودمند می توانید هر یک از اپلت های موجود درControl Panel را در اعلان سیستم یا یک فایل batch اجرا کنید. برای این منظور از فرمت زیر استفاده کنید:

Rundll32 Shell32.dll,Control-rundll
C:\winnt\system32\filename.cpl

در فورمت فوق به جای
filename نام واقعی اپلت مورد نظرتان را بزنید. این اپلت ها با پسوندcpl در شاخه system32 قرار دارند.


  
  

استفاده از Push و Pop برای صرفه جویی در زمان (شماره13)

وقتی در Prompt دستور مشغول کار هستید با استفاده از دستورات Pushd وPopd می توانید حجم تایپ خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

اگردر یک زیر شاخه کار می کنید و می خواهید به دایرکتوری دیگر بروید بجای
cd ازpushd استفاده کنید (C:\Winnt Pushd).
این عمل دایرکتوری قبلی را در حافظه نگه می دارد- هنگام بازگشت کافی است که فقط دستور
Popd را تایپ کنید.


  
  
<   <<   11   12   13      >