سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به پسرش حسن فرمود : ] پسرکم چیزى از دنیا بجا منه چه آن را براى یکى از دو کس خواهى نهاد : یا مردى که آن را در طاعت خدا به کار برد پس به چیزى که تو بدان بدبخت شده‏اى نیکبخت شود ، و یا مردى که به نافرمانى خدا در آن کار کند و بدانچه تو براى او فراهم کرده‏اى بدبخت شود پس در آن نافرمانى او را یار باشى و هیچ یک از این دو در خور آن نبود که بر خود مقدمش دارى . [ و این گفتار به گونه‏اى دیگر روایت شده است که : ] اما بعد ، آنچه از دنیا در دست توست پیش از تو خداوندانى داشت و پس از تو به دیگرى رسد و تو فراهم آورنده‏اى که براى یکى از دو تن خواهى گذاشت : آن که گرد آورده تو را در طاعت خدا به کار برد پس او بدانچه تو بدبخت شده‏اى خوشبخت شود ، یا آن که آن را در نافرمانى خدا صرف کند پس تو بدانچه براى وى فراهم آورده‏اى بدبخت شوى و هیچ یک از این دو سزاوار نبود که بر خود مقدمش دارى و بر پشت خویش براى او بارى بردارى ، پس براى آن که رفته است آمرزش خدا را امید دار و براى آن که مانده روزى پروردگار . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :72
بازدید دیروز :44
کل بازدید :843475
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/19
11:18 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ACD SEE یا PHOTO SHOP کدام بهتر است؟(شماره 95)

AcdSee علاوه بر امکان مشاهده تصاویر چندین کار مفید و مهم دیگر را هم در مورد عکس های دیجیتال می تواند انجام دهد و شما را از نرم افزارهای دیگر بی نیاز سازدآیا تاکنون برای دیدن تصاویر در رایانه از نرم افزار AcdSee استفاده کرده اید؟
آیا فکر می کنید که این برنامه فقط برای دیدن تصاویر است؟
اگر این برنامه فقط برای مشاهده تصاویر است ، پس چرا نسخه های جدید آن به بازار عرضه می شود؟ قابلیت مشاهده عکس از ویندوزهای Me به بالا در خود ویندوز و نیز در ویندوز xp هم که به کمال خود رسیده است وجود دارد.
پس چه قابلیت های ویژه ای در این نرم افزار وجود دارد که همچنان محبوبیت آن را در جهان حفظ کرده است؟
برخی از قابلیتهای این نرم افزار قدرتمند را در ادامه فهرست وار مرور می کنیم.متداول ترین قابلیت این برنامه نشان دادن تصاویر است که هر تصویری را با هر فرمتی می توان با آن مشاهده کرد.
اما قابلیت دیگر این برنامه اجرای فایلهای صوتی و تصویری است. اگر در لیست فایل ها یک فایل صوتی و یا تصویری را انتخاب کنید ، تنها با یک کلیک و بدون نیاز به هیچ نوع پخش کننده ای می توانید آن را اجرا کنید.
این نرم افزار دارای قابلیت چاپ ذخیره تصاویر در انواع فورمت هاست و شما برای تبدیل فورمت های مختلف تصاویر به یکدیگر می توانید با انتخاب گزینه Save asاز منوی Fileاین کار را انجام دهید.
برنامه قابلیت های کوچک ولی مفید دیگری از جمله بزرگنمایی و کوچک نمایی و چاپ و تعیین تصویر به عنوان عکس زمینه و مشاهده مشخصات تصویر و کلی قابلیت دیگر نیز دارد که درعین سادگی بسیار مفیدند و تنها وقتی به عنوان مثال سرعت آن را با FileViewer خود ویندوز مقایسه می کنید به ارزش آن پی می برید.
در نسخه 4 به بالای این نرم افزار، برنامه ای با نام Acd Photo Canvas اضافه شده که امکان ویرایش تصاویر را فراهم کرده است.
کاری که نرم افزارهایی مانند فتوشاپ انجام می دهند، البته به شکل ساده و در محیطی دوستانه تر.با این نرم افزار می توان تصاویر را به فورمت های مختلف تبدیل کرد، روی تصاویر متونی قرار داد، اندازه تصاویر را تغییر داد، آنها را چرخانید و یا وارون کرد و... (پالت ابزارهای فتوشاپ تقریبا به طور کامل در این نرم افزار هم یافت می شود.)
فیلترهای آشنا نیز در این برنامه پیدا می شوند. از جمله فیلترهایی که قادرند تصویر شما را به حالت برجسته ، مات ، شفاف ، پنهان ، نقاشی ، اسلاید، نورانی ، تیره ، چرخشی ، آبکی ، چوبی و... درآورند.
در این نرم افزار برنامه دیگری با نام Acd Photo Slateهست که به وسیله آن می توانید تقویم سالانه ، کارت پستال ، آلبوم عکس و... تهیه کنید.
دوربین دیجیتال دارید و یا از انواع وسایل دیجیتالی که به رایانه متصل می شوند، استفاده می کنید؟ برای مشاهده تصاویری که از طریق دوربین دیجیتال تهیه کرده اید، در رایانه مشکل دارید؟
توسط نرم افزار AcdSeeDeviceDetector تصاویر شما به طور خودکار پس از اتصال دوربین دیجیتالتان خوانده می شود.
آخرین نسخه نرم افزار فوق را می توانید از سایت http://www.acdsystems.com/ دریافت کنید.


  
  

طریقه وارد کردن متون نستعلیق با بهترین کیفیت در فتوشاپ (شماره 65)

درد مشترک خیلی‌ها وقتی با برنامه‌های نستعلیق‌ای مثل چلیپا که کار می‌کنن اینه که چطوری متن رو با بهترین کیفیت ممکن و اندازه‌های خیلی بزرگ وارد برنامه‌ی فتوشاپ کنن که حالا یا از اون برای وب استفاده بشه یا برای چاپ (که چاپ اندازه‌های بزرگ‌تری رو میبره)...، فکر کردم روش خودم رو در رابطه با وارد کردن نستعلیق با بهترین کیفیت در فتوشاپ توضیح بدم... ، البته شاید بهترین روش نباشه، ولی راحت‌ترین روشیه که خودم انجامش میدم، اگر کسی بهتر از اینو میدونه تو کامنت‌ها تکمیلش کنه...

بعد از اینکه متن رو داخل چلیپا تایپ کردید، با انتخاب کردن کل متن اون رو به کلیپ‌برد کامپیوتر انتقال بدید...(اگه چلیپا بازی در نیاره!) بعد او رو به برنامه‌ی کرل پیست کنین(اگه مستقیم توی فتوشاپ پیست بشه، لبه‌های متن رنجه رنجه میشه!)

آبجکت پیست شده در کرل رو انتخاب کنید و به اندازه‌ی دلخواه بزرگش کنید. (بزرگ‌کردن متن در کرل هیچ تاثیر منفی‌ای در کیفیت نداره و تا هر اندازه که خواستید میتونید بزرگش کنید- این قسمت برای چاپ خیلی مفیده چون نیاز به اندازه های بزرگتر داریم) حالا یک بار
ungroup ش کنید. (در این زمان حروف به هم ریخته است) حالا از قسمت toolbar گزینه‌ی left align رو انتخاب کنید تا حروف مرتب چیده بشه.. حالا اگه خواستید مثلا نقطه‌های متن رو جابجا کنید به صورت دلخواه و بعد با انتخاب کل آبجکت اون رو export کنید به فایل PNG
.

بعد این فایل
PNG رو در فتوشاپ باز کنید (با بهترین کیفیت ممکن!) و بعد از تبدیل لایه‌ی background به لایه معمولی با ابزار magic wand و البته tolerance یک پیکسلی (در option bar ش)قسمت سفید تصویر رو delete کنید تا فقط خود متن رو تروتمیز داشته باشید...


  
  

 

شرکت ادب با انتشار فتوشاپ، نرم افزاری را عرضه کرده است، که آن را از دیگر نرم افزارهای ویرایش تصاویر، متمایز می کند. فتوشاپ همیشه سعی کرده است که امکانات جدیدی را برای سهولت کار ارائه دهد. آخرین نسخه فتوشاپ که CS نامیده شده (یا فتوشاپ 8 ، اگر شما ترجیح می دهید) امکانات بسیاری را در بر می گیرد. ولی در این به روز رسانی، بیشترین سود را عکاسان به خود اختصاص داده اند.
در اینجا به 10 امکان از برجسته ترین این آنها اشاره می کنیم.

1) بهبود مرورگر تصاویر در فتوشاپ سی اس
مرورگر تصاویر فتوشاپ سی اس، نسبت به نسخه های قبلی بهبود فراوانی یافته است. پیش نمایش سریع، طبقه بندی تصاویر و ویرایش
metadata ها از جمله بهبودهای این بخش می باشد .

2) استفاده از "ادغام کننده تصاویر" برای خلق تصاویر پاناروما (
Panorama) در فتوشاپ سی اس
این امکان قبلا در فتوشاپ المنت (
Photoshop Elements) وجود داشت، از این پس فتوشاپ سی اس نیز می تواند تصاویر جدا از هم را به صورت خودکار، کنار هم بچیند و آنها را به شکلی جدید (پاناروما) به شما بدهد. برای استفاده از این امکان می توانید از مسیز زیر استفاده کنید. File > Automate > Photomerge .

3) کلیدهای میانبر سفارشی در فتوشاپ سی اس
کاربر فتوشاپ اینک می تواند برای خود کلیدهای میانبر سفارشی و کلیدهای جدید ایجاد کند، کلیدها را ذخیره یا به اشتراک بگذارد، جدول کلیدهای میانبر سفارشی خود را پرینت بگیرد و..

4) گالری فیلتر جدید در فتوشاپ سی اس
فتوشاپ سی اس افزایش جدیدی را در منوی فیلتر خود شاهد است، از دیگر تغییرات این بخش امکان مشاهده پیش نمایش کل فیلتر ها در یک پنجره است.

5) نگهداری
History (آخرین اعمال انجام شده) به شکل جدید در فتوشاپ سی اس
History جدید فتوشاپ سی اس دست شما را در انتخاب و بازگرداندن آخرین تغییرات باز گذاشته است، ذخیره زمان و عمل آخرین اعمال انجام شده در فایلی جداگانه از برجسته ترین امکانات جدید این نسخه است.

6) نوشتن روی یک مسیر یا شکل در فتوشاپ سی اس
و بالاخره، کاربر فتوشاپ می تواند متن مورد نظر خود را بر روی یک مسیر و یا شکل بنویسید.

7) پالت هیستوگرام (
histogram) در فتوشاپ سی اس
در نسخه های قبلی شما نمی توانستید پالت هیستوگرام را به صورت جدا گانه باز نمایید، ولی در این نسحه از فتوشاپ می توان این پالت را به صورت یک پنجره شناور در هر کجای صفحه داشت.

8) صفحه بندی آسان تصاویر برای چاپ در فتوشاپ سی اس
در نسخه های پیشین برای چیدن و مرتبن کردن تصاویر برای چاپ، کاربر مجبور به طی کردن مراحل مختلفی بود ولی در این نسحه کار بسیار آسان تر شده است.

9) روشی جدید برای به اشتراک گذاشتن تصاویر در فتوشاپ سی اس
فتوشاپ سی اس راهی جدید برای به اشتراک گذاشتن تصاویر پیش روی کاربر گذاشته است، می توان تصاویر را برای دوستان و یا فامیل به اشتراک گذاشت، و یا گالری تصویر اینترنتی ایجاد کرد.

10) امکان جدید فیدهای عددی در فتوشاپ سی اس
یکی از امکانات جدید کنترلی در فتوشاپ سی اس، امکان تغییر دادن عدد درون فیلد عددی با استفاده از موس می باشد


  
  

تبدیل عکس رنگی به عکس قدیمی در فتوشاپ(شماره 33)

در این آموزش شما یکی دیگر از افکتهای بر روی عکس رو یاد خواهید گرفت. در این آموزش به شما گقته خواهد شد که چگونه عکس خود را به شکل یک عکس قدیمی و فرسوده تبدیل کنید. این کار راههای بسیار زیادی دارد که یکی از آن راهها در این آموزش گفته شده است. سطح این آموزش مقدماتی است و تمام کاربران فتوشاپ با کمی دقت میتوانند این افکت را بر روی عکس خود پیاده سازی نمایند.

در ابتدا فایل عکس خود را در فتوشاپ باز کنید.

در اولین قدم باید عکس را از حالت رنگی خارج کنیم. برای اینکار میتوانید عکس را تبدیل به
Grayscale کنیم ولی با این کار کل عکس به حالت سیاه و سفید تبدیل میشود و برای اینکه بر روی عکس کار کنیم مجبوریم دوباره آنرا به RGB تغییر دهیم. برای ابنکه این کارها را انجام ندهیم از یک امکان دیگر فتوشاپ به نام Desaturate استفاده میکنیم. برای اینکار از منوی Image گزینه Adjustment > Desaturate را انتخاب کنید یا کلیدهای Shift+Ctrl+U را بفشارید.

سپس به منوی فیلتر بروید و گزینه
Noise > Add Noise را انتخاب کنید. برای مقدار Amount عدد 30 را وارد نماییدو گزینه Monochromatic را تیک بزنید و اطمینان حاصل کنید که Distribution بر روی Uniform تیک خورده باشد.

حالا کلید های
Ctrl+L را بفشارید و یا اینکه از منوی Image گزینه Adjustment > Levels را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز میشود در خانه اول Output Levels عدد 80 را وارد کنید.

سپس کلید
Ctrl+U را بفشارید و یا اینکه از منوی Image گزینه Adjustment > Hue/Saturation را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز میشود گزینه Colorize را تیک بزنید. سپس برای HUE مقدار 35 و برای Saturation مقدار 25 و برای Lightness مقدار 30- را وارد نماید.

حالا طرح ما آماده شد. فقط برای اینکه کمی عکس از حالت خشنی خود بیرون آید یک بار افکت
Blur را از منوی Filter > Blur اجرا کنید. طرح ما تکمیل شد از کار خود لذت ببرید .


84/9/6::: 12:59 ع
نظر()
  
  

ایجاد افکت Shock در فتوشاپ 7(شماره 20)

ابتدا یک فایل جدید با ابعاد 400×400 و با زمینه Transparent بسازید و نام لایه خود را Back بگذارید.

به
Edit > Fill رفته و صحنه را با رنگ سیاه پر کنید.

متن مورد نظر خود را با اندازه ی بزرگ و رنگ سفید در وسط صحنه بنویسید.

به
Layer > Rasterize > Type رفته و لایه متن خود را Rasterize کنید. حالا نام لایه خود را Text1 بگذارید.

از لایه خود یک کپی تهیه کنید (
duplicate) و نام لایه به وجود آمده را Text2 بگذارید و این لایه را Hide کنید.

لایه
Text1 را انتخاب کرده وبه Layer > Merge Visible بروید. حالا به Go Edit > Transform > 90 CW بروید.

به
Filter >Stylize > Wind رفته و Wind را انتخاب کنید و Direction آن را From the Right قرار دهید. حالا Ctrl+F را فشار دهید. دوباره به Filter >Stylize > Wind رفته و این بار جهت راFrom the Left انتخاب کنید. باز هم Ctrl+F را فشار دهید.

به
Edit Transform > 90 CCW رفته و مرحله قبل را به جز فشار کلید های Ctrl+F تکرار کنید.

حالا به
Filter > Distort > Ripple بروید.

به
Image > Adjustments > Hue/Saturation رفته و تنظیمات آن را مانند زیر انجام دهید:
Colorize : Checked
Hue : 218
Saturation : 50
Lightness : 0

کلید
Ctrl را پایی نگه داشته و روی Text2 کلیک کنید تا انتخاب شود سپس به Select > Contract بروید و مقدار contract را برابر 2px تنظیم کنید. سپس قسمت انتخاب شده را با رنگ مشکی پر کنید. حالا طرح شما کامل است.


  
  
<      1   2