سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844261
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
1:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ACD SEE یا PHOTO SHOP کدام بهتر است؟(شماره 95)

AcdSee علاوه بر امکان مشاهده تصاویر چندین کار مفید و مهم دیگر را هم در مورد عکس های دیجیتال می تواند انجام دهد و شما را از نرم افزارهای دیگر بی نیاز سازدآیا تاکنون برای دیدن تصاویر در رایانه از نرم افزار AcdSee استفاده کرده اید؟
آیا فکر می کنید که این برنامه فقط برای دیدن تصاویر است؟
اگر این برنامه فقط برای مشاهده تصاویر است ، پس چرا نسخه های جدید آن به بازار عرضه می شود؟ قابلیت مشاهده عکس از ویندوزهای Me به بالا در خود ویندوز و نیز در ویندوز xp هم که به کمال خود رسیده است وجود دارد.
پس چه قابلیت های ویژه ای در این نرم افزار وجود دارد که همچنان محبوبیت آن را در جهان حفظ کرده است؟
برخی از قابلیتهای این نرم افزار قدرتمند را در ادامه فهرست وار مرور می کنیم.متداول ترین قابلیت این برنامه نشان دادن تصاویر است که هر تصویری را با هر فرمتی می توان با آن مشاهده کرد.
اما قابلیت دیگر این برنامه اجرای فایلهای صوتی و تصویری است. اگر در لیست فایل ها یک فایل صوتی و یا تصویری را انتخاب کنید ، تنها با یک کلیک و بدون نیاز به هیچ نوع پخش کننده ای می توانید آن را اجرا کنید.
این نرم افزار دارای قابلیت چاپ ذخیره تصاویر در انواع فورمت هاست و شما برای تبدیل فورمت های مختلف تصاویر به یکدیگر می توانید با انتخاب گزینه Save asاز منوی Fileاین کار را انجام دهید.
برنامه قابلیت های کوچک ولی مفید دیگری از جمله بزرگنمایی و کوچک نمایی و چاپ و تعیین تصویر به عنوان عکس زمینه و مشاهده مشخصات تصویر و کلی قابلیت دیگر نیز دارد که درعین سادگی بسیار مفیدند و تنها وقتی به عنوان مثال سرعت آن را با FileViewer خود ویندوز مقایسه می کنید به ارزش آن پی می برید.
در نسخه 4 به بالای این نرم افزار، برنامه ای با نام Acd Photo Canvas اضافه شده که امکان ویرایش تصاویر را فراهم کرده است.
کاری که نرم افزارهایی مانند فتوشاپ انجام می دهند، البته به شکل ساده و در محیطی دوستانه تر.با این نرم افزار می توان تصاویر را به فورمت های مختلف تبدیل کرد، روی تصاویر متونی قرار داد، اندازه تصاویر را تغییر داد، آنها را چرخانید و یا وارون کرد و... (پالت ابزارهای فتوشاپ تقریبا به طور کامل در این نرم افزار هم یافت می شود.)
فیلترهای آشنا نیز در این برنامه پیدا می شوند. از جمله فیلترهایی که قادرند تصویر شما را به حالت برجسته ، مات ، شفاف ، پنهان ، نقاشی ، اسلاید، نورانی ، تیره ، چرخشی ، آبکی ، چوبی و... درآورند.
در این نرم افزار برنامه دیگری با نام Acd Photo Slateهست که به وسیله آن می توانید تقویم سالانه ، کارت پستال ، آلبوم عکس و... تهیه کنید.
دوربین دیجیتال دارید و یا از انواع وسایل دیجیتالی که به رایانه متصل می شوند، استفاده می کنید؟ برای مشاهده تصاویری که از طریق دوربین دیجیتال تهیه کرده اید، در رایانه مشکل دارید؟
توسط نرم افزار AcdSeeDeviceDetector تصاویر شما به طور خودکار پس از اتصال دوربین دیجیتالتان خوانده می شود.
آخرین نسخه نرم افزار فوق را می توانید از سایت http://www.acdsystems.com/ دریافت کنید.