سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که نرمخو گردد، دوستی اش [در دل ها [جایگیرمی شود [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :68
بازدید دیروز :130
کل بازدید :843348
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/17
5:24 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: مجله علم و الکترونیک کامپیوتر

مترجم: وهاب حاجی باقری

مشکل: اینترنت اکسپلورر از فایر فاکس سریعتر اجرا می‌شود. شما نیز با اینکه مرورگر Open-Source را ترجیح می‌دهید به دلیل عجله، از مرورگر اینترنت استفاده می‌کنید.

دلیل سبقت مرورگر مایکروسافت: این نرم‌افزار به قدری عمیق در سیستم خود را جای داده است که بلافاصله پس از Logon کردن و نشان دادن دسک‌تاپ سه چهارم آن لود شده است. نرم‌افزارهایی که جزئی از ویندوز نمی‌باشند نمی‌توانند به این حد برسند. اما امکان قوی سازی  و مجهز کردن فایرفاکس وجود دارد.

راه حل: بخش نصب فایر فاکس نرم‌افزاری برای شروع سریع را با خود به دنبال ندارد. این نرم‌افزار یا بهتر بگوییم ابزار، توسط autostart  بخش‌هایی از نرم‌افزار را در پشت صحنه بارگذاری می‌کند.

برای این کار از Firefox Prealoader که به زبان انگلیسی می‌باشد و قابل دانلود در سایت زیر است وجود دارد را نصب کنید:

http://www.pcwelt.de/downloads/browser-netz/browser-tools/77189/

این ابزار از گروه فایرفاکس نمی‌باشد. بلکه پروژه‌ای از گروه جداگانه‌ای می‌باشد. علیرغم این مسئله ابزار بدون هیچ مشکلی حتی با نسخه جدید 2.x مرورگر نیز کار می‌کند.

پس از نصب Firefix Preloader خود را در گروه autostart جای‌داده مسیری را که فایرفاکس در آنجا نصب شده است شناخته  و آیکونی را نیز در Systray از خود به جای می‌گذارد.

تنها به خاطر داشته باشید که در فایرفاکس حتی اگر تمامی پنجره‌های مرورگر را نیز ببندید، تا زمان فعال بودن شروع کننده سریع به صورت کامل پایان نمی‌پذیرد.

اگر می‌خواهید به فایرفاکس به طور کامل پایان ببخشید. با دکمه راست موش بر روی آیکون Preloader کلیک کرده و از منوی آن گزینه Unload firefox را برگزینید. اگر صاحب چندین فایر فاکس می‌باشید، تنها یکی از آنها را می‌توانید مجهز به شروع کننده سریع کنید. برای‌مشخص کردن فایر فاکس مورد نظر از میان بقیه نیاز به غیرفعال کردن شناخت خودکار می‌باشد.

با دکمه راست موش بر روی نماد Preloader کلیک کرده و گزینه Preloader Options را برگزینید در اینجا گزینه Automatically Find Firefox را غیرفعال کرده و در محوطه متنی پایین آن مسیر مورد نظر برای فایرفاکس را وارد کنید.

 


86/12/13::: 1:0 ص
نظر()