سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844275
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
3:51 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

هکرها چگونه حمله می کنند (بخش اول) (شماره 94)

 

از این شماره به بعد بخش دیگری از سلسله مباحث آناتومی حمله از نگاهی دیگر را مورد بحث قرار می دهیم.


در سری جدید بررسی کلی روشهای حمله به شبکه ها و سیستم های رایانه ای مدنظر قرار گرفته و در آن به صورت خلاصه کاربر می تواند یک چارچوب کلی از این موضوع که چگونه به یک سیستم یا شبکه نفوذ می کنند را به دست بیاورد.
چارچوب عمومی حملات
اولین سوالی که با آن روبه رو می شویم این است که براساس سیستم عامل های موجود حملات چگونه چارچوب بندی می شود.
به بیان دیگر شمای کلی حملات مبتنی بر سیستم عامل چگونه تقسیم بندی می شود؟ در جواب باید 2 چارچوب متفاوت را تعریف کرد.
یک چارچوب براساس سیستم عامل ویندوز - مایکروسافت می تواند شامل ویندوز 98 ،
Me ، 2000 ، ایکس پی و ان تی باشد - است و چارچوب بعدی سیستم عامل های اوپن سورس شامل لینوکس ، OpenBSD
، ترینوکس و برخی سیستم های یونیکس با درجه اهمیت پایین تر است.
چارچوب عمومی حملات سیستم عامل ویندوز ، سیستم عامل های مبتنی بر اوپن سورس شامل 98 ،
Me ، 2000 ، ایکس پی و ان تی شامل لینوکس ، OpenBSD ، ترینوکس و برخی سیستم های یونیکس سطح پایین تر است.
حملات محلی و از راه دور
نکته بعدی این است که حملات از نظر موقعیت مکانی حمله کننده به چند دسته تقسیم می شود بر این اساس یک حمله محلی یا
Local داریم و یک حمله از راه دور یا Remote در نفوذ محلی حمله کننده با دسترسی فیزیکی به سیستم می تواند کار خود را پیش ببرد.
بدین معنی که بتواند پشت ماشین قربانی نشسته و شروع به حمله کند.
بنابراین حمله محلی از نظر موقعیتی در همان محلی که سیستم قربانی قرار دارد ، دسته بندی می شود.
اما حمله از راه دور برعکس بالا ، به گونه ای است که حملات روی شبکه ها یا سیستم های قربانی به طریقه راه دور پیش می رود - در محیط شبکه اگر شما بخواهید به سیستم بغل دستتان (و نه سیستمی که پشت آن نشسته اید) نفوذ کنید این نوع نفوذ از راه دور تعبیر می شود.
هرکدام از نفوذهای فیزیکی یا از راه دور نیز قلق ها و روشهای خاص خود را دارد.