سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :35
کل بازدید :843031
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/13
1:35 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

در این مقاله قصد داریم چند ابزار جالب و مفید وبلاگی را به شما معرفی کنیم. اولین ابزاری که به معرفی آن می‌پردازیم MyBlogLog است که در این آدرس قابل دسترسی است. شما به کمک این ابزار می‌توانید تعداد کلیک بر روی لینک‌های داخل وبلاگ‌تان را مشاهده کنید. خیلی راحت و آسان. اصلا نیازی به دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی پیچیده نیست. کافی است که به سایت mybloglog.com رفته و در ابتدا یک اشتراک جدید برای خودتان بسازید. ایجاد اشتراک جدید و استفاده از خدمات این سایت رایگان است ( البته این سایت اشتراک پولی نیز دارد و شما با پرداخت مبلغی می‌توانید از خدمات MyBlogLog Pro استفاده کنید. ) پس از ثبت‌نام، به وسیله آدرس‌ایمیل و پسورد، وارد اشتراک خود شوید. سپس کدی را که سایت در اختیار شما می‌گذارد، در قالب وبلاگ خود قرار دهید و وبلاگ را بازسازی کنید. کار تمام است! به همین راحتی. پس از این، هر زمان که وارد اشتراک خود شوید، تعداد کلیک بر روی لینک‌های موجود در وبلاگ خود را، به تفکیک روز مشاهده خواهید کرد. ( به این معنی که مثلا در روز سه‌شنبه تعداد کلیک بر روی هر یک از لینک‌های وبلاگ شما چند عدد است، در روز دوشنبه چطور و به همین صورت ) با استفاده از این سیستم، پس از مدتی متوجه خواهید شد که مخاطبان و بازدید‌کنندگان سایت یا وبلاگ شما بیشتر به چه لینک‌هایی علاقه دارند و یا چه لینک‌هایی زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.


ابزار بعدی که به معرفی آن خواهیم پرداخت ابزاری برای نشان دادن
PageRank وبلاگ شما می‌باشد. احتمالا تا کنون نام PageRank به گوشتان خورده است. PageRank به زبان ساده، امتیازی است که موتور جستجوی قوی گوگل به سایت‌ها می‌دهد. یعنی گوگل بر اساس معیار‌های خاص خودش ( مانند تعداد لینک‌هایی که سایت‌های دیگر به آن سایت داده‌اند و ... ) امتیازی بین 1 تا 10 به سایت‌ها، وبلاگ‌ها و به طور کلی تمام صفحات موجود در اینترنت می‌دهد. دست یافتن به پیج‌رنک ده برای یک سایت معمولی بسیار بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن می‌باشد. ( تنها سایت‌هایی همانند خود گوگل، یاهو و سایت‌هایی از این دست، دارای پیج‌رنک ده می‌باشند! ) داشتن پیج‌رنک 5 برای یک وبلاگ فارسی، بسیار مناسب است و چنانچه وبلاگی فارسی، دارای پیج‌رنک 6 باشد، دارای موقعیتی بسیار عالی از دید گوگل می‌باشد. در ضمن باید اشاره کرد که ارتقا از پیج‌رنک 6 به 7 بسیار مشکل‌تر از، ارتقا از پیج‌رنک 5 به 6 می‌باشد. ( و به همین صورت برای ارتقا به پیج‌رنک‌های بالاتر ) هم‌اکنون تا حدی با مفوم PageRank آشنا شده‌اید. حال برای اینکه بتوانید پیج‌رنکی را که گوگل به وبلاگ شما اختصاص می‌دهد، به صورت خودکار در وبلاگتان به نمایش درآورید،

باید از سایت pagerank.net کمک بگیرید. برای این منظور به این آدرس رفته و کدی را که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، در قالب وبلاگ‌تان قرار دهید. در پایان نیز اشاره کنیم که اگر مدتی است که وبلاگ می‌نویسید و دارای پیج‌رنک 4 می‌باشید، امیدوار باشید و به نوشتن مستمر ادامه دهید. دست‌یافتن به پیج‌رنک 5 اصلا دور از انتظار نیست.


ابزار بعدی بلاگ‌لت است که در این آدرس قابل دسترسی است. این ابزار برای ارسال مطالب جدید وبلاگ به ایمیل بازدیدکنندگان، به کار می‌رود. ( این ابزار را به طور کامل در هفته‌های گذشته و در همین ستون مورد بررسی قرار داده‌ایم )


ابزار مفید دیگر بلاگ‌رولینگ است که در این آدرس می‌توانید آن را مشاهده کنید. این سرویس به عبارتی یک
Link Manager قوی برای وبلاگ شماست. با استفاده از بلاگ‌رولینگ می‌توانید به وبلاگ‌های دیگر لینک بدهید و از به‌روز شدن آن‌ها مطلع شوید. ( این سرویس را نیز در هفته‌های گذشته معرفی کرده‌ایم )


آخرین ابزاری که در این هفته به معرفی آن می‌پردازیم، ابزار بسیار مفید
w.bloggar می‌باشد. w.bloggar یک برنامه جالب برای به‌روز کردن وبلاگ به شمار می‌رود. بدین معنا که شما ابتدا برنامه را از سایتش دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب می‌کنید. سپس هر وقت که مایل بودید مطلبی جدید در وبلاگ‌تان قرار دهید، کافی است که این برنامه را اجرا کرده و با حوصله مطلب خود را در این برنامه وارد کنید و تنظیمات دلخواه خود را نیز انجام دهید. سپس به اینترنت متصل شوید و از طریق برنامه، آن مطلب را بر روی وبلاگ خود منتشر کنید. بدون اینکه نیاز باشد به قسمت مدیریت وبلاگ خود بروید! برای دانلود کردن این برنامه مفید و همچنین کسب اطلاعات بیشتر به سایت wbloggar.com مراجعه کنید. هم‌اکنون این برنامه از سرویس‌های وبلاگ‌نویسی مختلفی پشتیبانی می‌کند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به pMachine ، WordPress ،‌ MovableType ، ‌Blogger و b2 اشاره کرد. ( یعنی چنانچه شما از یکی از این سرویس‌ها، برای انتشار وبلاگ خود استفاده می‌کنید، از w.bloggar نیز می‌توانید بهره ببرید! )

 


86/12/29::: 1:0 ص
نظر()