سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به [دوستی] آن که به تو رغبتی ندارد، رغبت مکن . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :59
کل بازدید :842918
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/10
9:12 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

گام دوم: کافی است آدرس IP مربوط به سرویس دهنده VPN را وارد کنید.

گام سوم: در پایان فقط کافی است خود را معرفی کنید.

سرویس گیرنده
VPN روی ویندوز 9x
نصب سرویس گیرنده
VPN روی ویندوز های 95، 98 و SE 98 مانند هم است . نخست باید پشتیبانی از VPN فعال شود. در اینجا بر خلاف ویندوز NT به جای اضافه کردن پروتکل باید یک کارت شبکه نصب کنید. ویندوز x 9 همه عناصر لازم را نصب می کند. به این ترتیب کار نصب راه اندازاها را هم کامل می گردد. در قدم بعدی باید Dialup adapter یک Connection بسازید. به عنوان دستگاه شمار گیر باید VPN adapter را معرفی کنید.

گام نخست: نصب
VPN adapter

گام دوم: یک
Connection تازه روی VPN dapter
در ویندوز
x9، سیستم عامل IP مربوط به سرویس 90 دهنده VPN را در خواست می کند.

گام سوم: آدرس
IP مربوط به سرویس دهنده VPN را وارد کنید. پیکر بندی سرویس گیرنده VPN در اینجا پایان یافته و ارتباط می تواند برقرار شود. تنها کافی است که نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. اکنون ویندوز به اینترنت وصل شده و تونل را می سازد و داده های خصوصی می تواند حرکت خود را آغاز کنند.

برنامه های کمکی
اگر بخواهید برای نمونه از دفتر کار( سرویس گیرنده
VPN) به کامپیوتر خود در خانه ( سرویس گیرنده VPN) وصل بشوید با دو مشکل روبرو خواهید شد. نخست اینکه کامپیوتری که در خانه دارید پیوسته به اینترنت متصل نیست و دیگری اینکه سرویس گیرنده VPN به یک آدرس IP نیاز دارد. این IP را هنگامی که از یک شرکت فراهم ساز (ISP) سرویس می گیرید از پیش نمی دانید چون به صورت پویا(dynamic) به شما تخصیص داده می شود. Online Jack برنامه ای است که برای هر دو مشکل راه حل دارد.
Online Jack یک برنامه کوچک است که باید روی کامپیوتر خانه نصب شود. از دفتر کار خود می توانید از طریق سایت Online Jack و با نام کاربری و رمز عبور به کامپیوتر خود در خانه متصل شوید. با این کار، IP که شرکت فراهم ساز به شما تخصیص داده مشخص می شود که از روی آن، سرویس گیرنده VPN پیکر بندی شده و کار خود را آغاز می کند. از این دست برنامه های کمکی موارد زیادی وجود دارد که با جستجو در اینترنت می توانید آنها را بیابید.

خلاصه
دامنه کاربردی
VPN گسترده و گوناگون است. VPN را می توان برای متصل کردن کاربران بیرونی به شبکه محلی،‌ارتباط دو کامپیوتر یا دو شبکه در دو شهر مختلف یا دسترسی از دفتر کار به کامپیوتر منزل بکار برد.
VPN نه تنها داده ها را با ایمنی بیشتر منتقل می کند بلکه وقتی از آن برای مرتبط کردن دو کامپیوتر دور از هم استفاده می کنیم هزینه ها بسیار کاهش می یابد. آخرین نکته اینکه راه اندازی VPN ساده و رایگان است.

87/2/5::: 1:0 ص
نظر()