سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنهان کننده دانش، به درستیِ دانشش بی اعتماد است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :59
کل بازدید :842902
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/10
1:41 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع : از مجله رایانه شماره 127
VPN با لینوکس (1)
یکی از توانایی های
VPN امکان کاربران دور از شبکه(Remote) در دسترسی به آ ن است . IPsec در این میان نقش مهمی در فراهم کردن ایمنی لازم برای داده ها دارد . یکی از مناسب ترین و به صرفه ترین وسیله ها در پیاده سازی این امکانات لینوکس و Free S/WAN که در این بخش به آن می پردازیم .
IPsec و Free S/WAN
اگر چه لینوکس هم به دلیل توانایی های خوب
Firewall بستر بسیار مناسبی برای یک دروازه امنیتی(Security Gateway) برپایه IPsec است مال خودش به طور پیش فرض بخش های لازم برای IPsec را به همراه ندارد. این برنامه ها را می توانید در مجموعه Free S/WAN بیابید. Free S/WAN (www.fresswan.org) در اصل مجمعی متشکل از برنامه نویسان زبده و تامین کنندگان مالی است که برنامه های ویژه لینوکس را فراهم می کنند. برنامه Free S/WAN از دو بخش اصلی تشکیل شده یکی KLIPS(Kernel IPsec ) است که پروتکل های لازم را به Kernel اضافه می کند و دیگری Daemon که وظیفهبرقراری ارتباط و رمز گذاری را بر عهده دارد.
در این بخش می بینید که
IPsec چگونه کار می کند و چگونه باید آن را به کمک Free S/WAN در لینوکس برای VPN پیکر بندی کرد. در ادامه خواهیم گفت که با X.509 چطور زیر ساخت های لازم برای یک شرکت پیاده سازی می شود.

نگاهی به
IPsec
IPsec در اصل مجموعه ای از پروتکل ها و روش هایی است که به کمک آنها می توان روی اینترنت یک ارتباط مطمئن و ایمن ایجاد کرد.
جزییات
IPsec یا Internet Protocol Security در RFC های شماره 2401 تا 2410 آمده. IPsec برای اطمینان بخشیدن به ارتباط های اینترنتی از شیوه های تعیین اعتبار و رمز گذاری داده ها استفاده می کند. برای این منظور در لایه شبکه دو حالت انتقال و دو لایه ایمنی فراهم می کند.

Transport در مقایسه با Tunnel
در حالت
Transport دو میزبان به طور مستقیم روی اینترنت با هم گفتگو می کنند. در این حالت می توان IPsec را برای تعیین اعتبار و همچنین یکپارچگی و درستی داده ها به کار برد. به کمک IPsec نه تنها می توان از هویت طرف گفتگو مطمئن شدبلکه می توان نسبت به درستی و دست نخوردگی داده هاهم اطمینان حاصل کرد . به کمک عملکرد رمز گذاری می توان افزون بر آن خوانده شدن داده ها از سوی افراد غیر مجاز جلوگیری کرد.