سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه آنچه را که می دانی بر زبان میاور که همین در نادانی تو بس باشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :59
کل بازدید :842898
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/10
12:35 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

IPsec یا FreeS/WAN
همانطور که گفتیم
FreeS/WAN مجموعه کاملی برای راه اندازی IPsec روی لینکوس است . البته بیشتر نگارش های لینوکس برنامه های لازم برای این کار را با خود دارند. اما بر اساس تجربه بهتر است FreeS/WANرا به کار ببرید.
در اینجا ما از
RedHatLinux نگارش 2/7 با هسته 2.4.18 وFreeS/WAN197 (ftp://ftp.xs4all.nl/pub/cryypto/freesean/ ) استفاده کرده ایم. درصورت لزوم می توان FreeS/WAN را با هسته هسته های خانواده 2.2 هم به کار برد. البته در این حالت دست کم به نگارش 2.2.19 لینوکس نیاز دارید. این را هم باید در نظر داشته باشید که راه انداختن VPN Gateway همراه با دیواره آتش سودمنداست و هسته نگارش 2.4 امکانات خوبی برای راه انداختن دیواره آتش دارد.
نصب
برای نصب باید هسته را در/
usr/ser/linux و Free S/WAN را در /usr/scr/freeswan-versionnumber باز کنید. سپس با فرمان های make menuconfig و make xconfig پیکربندی هسته را انجام بدهید. گزینه های لازم برای تنظیمات اضافی را در Networking Options\IPsec Options می یابید که معمولا نیازی به تغییر دادن تنظیمات پیش فرض آن نیست . برای راه انداختن x.509 patch باید بسته مربوطه را باز کرده و فایل freewan.diff را در فهرست Free S/WAN کپی کنید. پس از آن، فرمان patch-p1 < freewan.diff همه چیز را برایتان تنظیم می کند. در پایان باید هسته را که اکنون تغییر کرده کامپایل کنید. این مار را با صادر کردن فرمان make kinstall وقتی در فهرست Free S/WAN هستید انجام بدهید.
پس از اضافه کردن هسته تازه به مدیر بوت و راه اندازی کامپیوتر می توانید نتیجه کارهایی که انجام دادید را ببینید. فرمان
dmesg پیام های آغاز به کار KLIPS را نشان می دهد. لازم است که روی Runlevel ها هم کارهایی انجام بدهید. از آنجا که Free S/WAN بع رابط های eth0 و eth1، ipsec0 را اضافه می کند، سیستم نخست Networking سپس Free S/WAN و در پایان iptables را اجرا می کند.

پیکر بندی
ما قصد داریم که Security Gateway خود را به گونه ای پیکربندی کنیم که یک Firewall هم باشد. این دیواره آتش باید به هر کامپیوتر از فضای اینترنت با هر IP دلخواه اجازه ارتباط با شبکه داخلی(172.16.0.0/16) را بدهد . این کامپیوتر برای این کار دو رابط Ethernet(eth0 برای شبکه داخلی (172.16.0.0/16) و eth1 برای محیط بیرونی)‌دارد . باید میان این دو رابط عملکرد IP-Forwarding فعال باشد. نخست باید دیواره آتش را در این Security Gateway طوری تنظیم کنیم که Packet های AH و ESP را بپذیرد. به همین دلیل روی رابط بیرونی(همان eth1) Packet های UDP را روی پورت 500(ESP) می فرستیم.
تنظیمات
FreeS/WAN در فایل /etc/ipsec.conf ثبت می شود . این تنظیمات به سه گروه تقسیم می شوند. Config setup به تنظیمات پایه ای مربوط می شود و conn%default تنظیمات مشترک برای همه ارتباط ها را در خود دارد. گروه سوم که با لغت کلیدی conn و یک نام دلخواه مشخص می شود پارامترهای ارتباطی با همان نام را در خود دارد. در این مثال ما نام این بخش را Roadwarrior گذاشته ایم که کاربرانی که از بیرون با کامپیوترهای همراه به شبکه متصل می شوند مربوط می شود.

/
etc/ipsec.conf
در بخش
Config setup پیش از هر چیز باید رابطی که درخواست ارتباط های IPsec روی آن می روند رامشخص کرد. برای این منظور، فرمان interfaces=%defaultroute کافی است که البته می توانید بجای %defaultroute آدرس IP مربوط به کارت را هم وارد کنید. با تنظیم کردن kilpsdebug و plutodebug روی none حالت Debug را غیر فعال می کنیم . Plutoload و plutostart را روی %search تنظیم می کنیم تا ارتباط ها پس از درخواست از سمت مقابل ، ایجاد شوند.
دربخشی
conn %defqult فرمان keyingtries = 0 به Gateway می گوید که در صورت تغییر کلیدهای رمز تا پیدایش آنها صبر کند. برای انتخاب این روش تعیین اعتبار فرمان authby = rsasig باعث می شود تا هر دو طرف گفتگو حتما میان خود گواهینامه مبادله کنند: leftrsasigkey = %cert rightsasigkey = %

cert
برای
left هم دوباره %defaultroute را اعلام می کنیم که به عنوان left subnet شبکه داخلی(172.16.0.0/16) به کار می رود. کمی بعد این بخش رابا leftid کامل می کنیم که گواهینامه ما را برای Gateway مشخص می کند. در بخش conn Roadwarrior هم با فرمان right = %any به همه کسانی که بتوانند گواهینامه ارائه کننداجازه دسترسی می دهیم. حالت ارتباط را هم با type = tunnel مشخص می کنیم که در آن تبادل کلیدها از طریق IKE(key exchang = ike) با Perfect Forwarding Secrecy (pfc = yes) انجام می گیرد. Auto = add هم به Free S/WAN می گوید که ارتباط در پی در خواست از سوی کاربران بیرون از شبکه برقرار شود.