سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، او رابه بلایی بزرگ مبتلا می کند . پس اگر آن بنده راضی گشت، بهره اش نزد خداوند، رضایت است و اگر ناخشنود گشت، بهره اش نزد خداوند، ناخشنودی است [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :50
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844300
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
9:28 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: سایت دانلودها

-یا Aero کار با سیستم عامل را واضح‌تر می‌کند؟

 مسائل گوناگونی وجود دارد. از طرفی بعضی از امکانات تنها زیبایی‌های ظاهری را تشکیل داده و برای قشنگی می‌باشند و از طرف دیگر بعضی از امکانات کار را راحت‌تر می‌کنند.

 پنجره‌های شفاف و واضح و همچنین انیمیشن‌های ظریف در هنگام کوچک و بزرگ کردن پنجره‌ها برای چشم لذت بخش بوده و حدودا این امکان را می‌دهند که فهمید پشت پنجره چه خبر است. نوع قلم استاندارد این نسخه نیز قابل قبول‌تر نسبت به بقیه نسخه‌هاست و به درد تمامی نرم‌افزارها می‌خورد. برای کسانی که از چندین نرم‌افزار در حال استفاده‌اند، Flip3D(Eindows - Tast +Tab مفید می‌باشد چرا که به سرعت به نرم‌افزار مورد نظر دسترسی پیدا خواهند کرد. اگر نشانگر موش را بر روی دیواره پایین صفحه حرکت دهید، تمامی نرم‌افزارها برای شما ظاهر می‌شوند و ...

 مخفی: گزینه‌های موجود در نوار شروع در ویستا راحت‌تر قابل فراخوانی می‌باشند. برای این کار تنها لازم است دکمه Windows را با 1، 2، 3  برای مثال اولین گزینه موجود Show desktop و گزینه Flip3D می‌باشد.

 - می‌خواهم AeroGlass را غیرفعال کنم. آیا ممکن است؟

 مشکلی نیست با دکمه راست موش بر روی دسک‌تاپ کلیک کرده و گزینه مربوط به تناسب بخشیدن را انتخاب کنید. سپس گزینه رنگ پنجره و نمایش را انتخاب کرده و در آخر گزینه خصوصیات مربوط به نمایش کلاسیک را انتخاب کنید. در پنجره آخر می‌توانید نمایشگری که Aero نباشد را انتخاب کنید.

 - چرا گاهی اوقات ویستا خودش Aero را غیرفعال می‌کند؟

 این مسئله زمانی پیش می‌آید که ویستا احساس کند برای یکی از نرم‌افزاها احتیاج به کارآیی بیشتری می‌باشد. برای مثال در Notebookها این مسئله زمانی رخ می‌دهد که باتری ضعیف باشد. علاوه بر اینها زمانی که تنظیمات User conto احتیاج به دستورات کاربر دارد نیز خاموش می‌شود.

 - برای Startmenu چه اتفاقی افتاده است؟

 مایکروسافت به طور کامل بر روی Startmenu کار کرده است. در سمت چپ آخرین برنامه‌های باز شده نشان داده می‌شوند. توسط گزینه all programs می‌توانید تمامی نرم‌افزارهای نصب شده در کامپیوترتان را مشاهده کنید. در جایی وروردی پایین صفحه می‌توانید اولین حروف مربوط به نرم‌افزار مورد نظر را وارد کنید. به عنوان جایگزین، منوی Start می‌تواند لیست کاملی از تمامی اسناد، میلها و ... که با حرف انتخابی شما شروع می‌شوند را در اختیار شما قرار دهد.

- من به دستور Run در منوی Start عادت کرده‌ام!

 مشکلی نیست. با دکمه راست موش بر روی کلمه Start کلیک کرده و properties را برگزینید. در جای مربوطه به Startmenu در کنار خود گزینه Startmenu دکمه Customize را کلیک کنید. سپس در کنار گزینه Run Command برای فعال شدنش علامتی بگذارید از این به بعد در منوی Start ظاهر خواهد شد. البته در این قسمت، تنظیمات جدید بسیاری را خواهید دید که امکانات جالبی را به منوی Start می دهند.

 - ساعتی که در سمت راست وجود دارد در ایکس‌پی و 2000 نیز وجود داشت آیا چیزی هم در آن عوض شده است؟

 بله، مطمئنا شما می‌توانید ساعات مختلفی را بر روی آن نشان دهید. با یکبار کلیک کردن بر روی ساعت، نمایش بزرگی از ساعت به اضافه تقویم نمودار می‌شود. توسط گزینه مربوط به تغییر تنظیمات ساعت و تقویم به بخش تنظیمات راه می‌یابید. در آنجا ستونی اضافه شده است که امکان نمایش ساعت‌های دیگری را نیز به شما می‌دهد. این مسئله بسیار برای کاربرانی که احتیاج دارند بدانند، ساعت در توکیو، سیدنی، نیویورک و ... چند است مهم و قابل استفاده است.

 - یک Live-Thumbnail چیست؟

 یک عملکرد جدید و جالب از ویندوز ویستا اگر با نشانگر موش در یک بخش روی Taskbar حرکت کنید. تنها نمایش ظاهر به شما عرضه نمی‌گردد بلکه محتوا نیز نشان داده می‌شود. سایت‌های وبی که دارای آگهی نیز باشند. آنها را نیز به صورت چشمک‌زن خواهید دید. اگر فیلمی اجرا شود آن نیز در نمایش نشان داده می‌شود.

 - عملکرد Alt+Tab چه شد؟

 هم اکنون ویندوز به جای این عملکرد، Windows Flip را قرارداده است. این نشانگر، تمامی Thumbnailهای مربوط به نرم‌افزارهایی که اخیرا باز شده‌اند را نشان می‌دهد. این عملکرد را می‌توانید با موش نیز فعال کنید.

 - Flip 3D چیست و چگونه فعال می‌شود؟

 این عملکرد توسط دکمه ویندوز + Tab فعال می‌گردد. با فعال کردن این عملکرد تمامی نرم‌افزارهای باز شده به عنوان 3D نشان داده می‌شوند و اینگونه نسبت به Windows Flip معمولی برای هر Thumbnail جای بیشتری باقی می‌ماند.