سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، گلشن خردمندان و بستان فاضلان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :77
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844327
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
1:56 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: webgold

8. چگونه می توان شروع خودکار اجرای CD را محو کرد؟

همیشه وقتی یک CD را در CD_ROM می گذارد به صورت خودکار برنامه نصب CD به نمایش در می آید. برای محو این نما که گاهی اوقات ایجاد اشکال می کند . در صورتی که ویندوز xp نگارش Home دارید. به ریجستری بروید و وارد

HKEY _CURRENT_ USER SYSTEM current- Cnotrolset Service Cdrom

بشوید و گزینه Autrorun را کلیک کنید و ارزش عددی صفر را وارد کنید. در صورتی که ویندوز xp تخصصی (professional) دارید وارد Start | run بشوید و دستور gpedit.msc را وارد کنید. در گزینه computer configuration گزینه های administration و system را کلیک کنید . در پنجره سمت راست بر روی Autoplay inactivation را دو بار کلیک کنید و آن را فعال نکنید و دکمه Ok را فشار دهید.

 

9. چگونه می توان از داده های بیشتری در شبکه استفاده کرد؟

در صورتی که ویندوز شما xp تخصصی باشد ابتدا وارد منوی start شده و سپس بر روی گزینه my computer کلیک نید و از منوی tools گزینه folder option را انتخاب کنید.

مشاهده می کنید که منویView در سمت بالا مشهود است . سپس گزینه use simple file sharing (Recommended) را غیر فعال کنید گزینه Ok را کلیک کنید.

 

10. چگونه می توان پوشه (General Document) را از صفحه my computer پاک کرد؟

در داخل ریجستری آدرس زیر را پیدا کنید :

HKEY_ CURRENT_ USER SOFTWARE MICRISOFT WINDOWS CURRENT VERSION EXPLORER my computer name space delegate folders

در این حالت گزینه عددی :

{ee30b6fe5595ـ5c89ـ7a44ـ72f3-47a59031} را حذف کنید.

 

11. هر وقت که از منوی ابزار گزینه folder را کلیک می کنم ویندوز داده های cach را به صورت THUMBS.DB نمایش می دهد که دارای شکل زیر هستند. برای حذف این اشکال باید چه کرد؟

برای خلوت کردن محیط کار باید عملکرد آن را خاموش کرد. بدین صورت که ابتدا my computer را کلیک کنید و از منوی اصلی گزینه Toola را انتخاب کنید و سپس گزینه folder options را انتخاب کنید و سپس گزینه do not cache thumbnails را انتخاب کنید و Ok را فشار دهید.

 

12. چگونه می توان بر روی ویندوز قدیمی ویندوز جدیدی نصب کرد که اطلاعات قدیمی موجود در ویندوز پاک نشود؟

پس از نصب shareware و freeware ویندوز ممکن است ریجستری دچار اشکال شود . و پس از نصب مجدد ویندوز تمامی اطلاعات گذشته از بین می رود . برای حل این مشکل CD مربوط به ویندوز XP را داخل دیسک گردان گذاشته و در منوی start بر روی گزینه run کلیک کنید و سپس اطلاعات زیر را وارد کنید:

: i386 winnt32. / unattend

و سپس گزینه ok را کلیک کنید.

 

 

ظرفیت هارد دیسک

ویندوزXPپس از نصب استاندارد ، فضایی بیش از 5 /1 گیگابایت از هارد را اشغال می کند . شما با چند تغییر می توانید چند صد مگابایت از ظرفیت درایو را آزاد کنید . برای این کار باید حالت Standby را غیر فعال کنید . این عملکرد در ویندوزXP، فایل.sys Hiberfilدر فهرست اصلی را در پارتیشن سیستم قرار می دهد . اگر به عملکرد Standby احتیاجی ندارید ، آن را با دستور زیر ، غیر فعال کنید :

 

Start > settings > Control panrl > power Options

درزبانه Power Schemesقسمت System Standby راروی Never تنظیم کنید .