سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت گر حدیث ما که بدان دلهای شیعیانما را استوار می دارد، از هزار عابد برتر است [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :65
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844315
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
12:9 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

موفقیت در کسب بالاترین رتبه بندی در موتورهای جستجوی بزرگ و معتبری چون گوگل اصلاً شانسی نیست. بسیاری از طراحان سایت های وب - خصوصاً در ایران - بسادگی از کنار مقوله مهمی چون کسب رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو می گذرند و سایت های مشتریان خود را بدون جذب بازدید کنندگان هدف و ترافیک بیشتر در «گرداب گسترده گیتی» رها می کنند.

آیا می دانستید که بیش از 95 درصد از ترافیک سایت شما بر روی اینترنت از طریق موتورهای جستجو فراهم می آید؟ مطمئن باشید که چنین است. آخرین تحقیقات نشان می دهد که فهرست شدن، حضور یا به عبارت بهتر Listing در «موتورهای جستجو» و کسب «بالاترین رتبه بندی» Ranking در آنها بیشترین ترافیک را برای سایت های اینترنتی فراهم می آورد. این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

 

مسلماً کسب یک رتبه بندی قابل قبول (قرار گرفتن حداقل در ده صفحه اول) در موتورهای جستجو کاری نیست که طراح یا مدیر سایت شما بتواند یک شبه انجام دهد و این مسلماً نیازمند کار مداوم و تست راه ها و شیوه های مختلف است چرا که موتورهای جستجو سیاست های رتبه بندی های خود را هر از گاه عوض می کنند و استراتژی، عامل یا عنصری که امروز بخوبی کار می کند حتماً برای هفته یا ماههای آینده جواب نمی دهد. طراح و مدیر سایت بایستی استراتژی ها، واژه های کلیدی، عوامل و عناصر متعددی را پیش از معرفی URL سایت به موتورهای جستجو مد نظر قرار دهد. هر صفحه را باید به صورت جداگانه به موتور جستجو وارد کرد، در بعضی موارد و موتورهای جستجو یک صفحه از یک بخش و یا تنها صفحه اصلی سایت کفایت می کند و اینها همه و همه جزو نکاتی است که مدیر سایت بایستی از آنها مطلع باشد.

 

سایتی که بازدید کننده ای ندارد درست مثل این است که اصلاً وجود ندارد. برای موفقیت در کسب بالاترین رتبه بندی در موتورهای جستجو دهها استراتژی مختلف وجود دارد که در این مقاله ی کوتاه و مختصر، مجالی برای پرداختن به آنها نیست. اما تا همین حد می توانم در اینجا نکته ای را گوشزد کنم و آن این است که سالهای اول و دوم از حضور الکترونیکی شما بر روی اینترنت از مهمترین سالها به حساب می آید، برخی از موتورهای جستجو حافظه خیلی خوبی دارند، آنهایی که زمانی نسبتاً طولانی از عمر و فعالیتشان بر روی اینترنت می گذرد، اولین و ابتدایی ترین صفحات سایت شما را به خاطر می سپارند و به این سادگی ها نمی توانید آنچه را که در نزد آنها مکتوب شده است را از میان ببرید. کار کردن با موتورهای جستجو از نظر من در این گرداب گسترده گیتی، کم از زندگی با موتورهای جستجو ندارد. 95 درصد رقم بسیار فریبنده و جالبی است، تعداد بازدید کننده ی قابل توجهی است که فکر نمی کنم مدیر سایتی باشد که بخواهد از روی قصد نادیده بگیرد. آنها که از این تعداد قابل توجه بسادگی می گذرند، جاهلان عصر «حرفه ای بودن و سرعت عمل» هستند، چوب جهالت آنان را کارفرمایانی می خورند که ندانسته گول ظاهر زیبای طراحی ها و رنگ و لعاب ها می خورند و «سرمایه و زمان» با ارزش خود را به دست آنان می سپارند.

 

از یکی از طراحان به نام سایت های اینترنتی در ایران پرسیدم : «خوب، شما برای کسب رتبه بندی سایت ... در اینترنت چه استراتژی و اقداماتی انجام دادید؟» وی شانه هایش را بالا انداخت و گفت : «آقای خواجه نصیری! چه حرف ها می زنی، مگر اصلاً ما کاری هم باید انجام بدهیم؟ ما نه خودمان را به این درد سر ها می اندازیم و نه سر مشتری مان را با این حرف ها به درد می آوریم.» مشتری های ما حالا حالا ها مانده است که بیایند بنشینند ببینند ما چه کار می کنیم، چه کار نمی کنیم. برای آنها مهم نیست که کجا قرار بگیرند، اینجای موتور جستجو یا آنجای موتور جستجو ... چهار تا عکس و چند تا متن و مطلب از این طرف آن طرف برایشان جمع و جور می کنیم، اسمش را می گذاریم «طراحی سایت» می گذاریم روی اینترنت فکر می کنند شده اند سی ان ان ... ما را به خیر و آنها را به سلامت ...»

 

غیر از استراتژی های مختلف، تعیین کلید واژه های مناسب برای سایت، حداقل «هشت» عامل بسیار مهم را بایستی پیش از معرفی سایت به موتورهای جستجو در نظر داشت، کار روی هر یک از این عوامل شاید چیزی حدود یک ماه وقت بگیرد و این موضوعی است که بسیاری از کارفرمایان و مشتری های ما نمی دانند، به همین خاطر است که بعضی از آنها انتظار دارند یک شبه همه کارها رو به راه شود و از فردایی که سایتشان روی اینترنت رفت، فروش یا شهرتشان صد برابر شود. اگر چنین بود همه آنهایی که این روزها روی آورده اند به وب لاگ نویسی بالاخره سایت و صفحه ای دارند، بایستی تا حالا چند تا اسکار گرفته باشند - که می دانیم نگرفته اند!