سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] حکمت را هر جا باشد فراگیر که حکمت گاه در سینه منافق بود پس در سینه‏اش بجنبد تا برون شود و با همسانهاى خود در سینه مؤمن بیارمد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :36
بازدید دیروز :44
کل بازدید :843439
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/19
2:5 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

استفاده از Home Folder در شبکه (شماره 1191)

منبع: وب سایت it.myjigi.com

اگر شبکه ی شما دارای تعداد زیادی کلاینت است و قصد دارید یک پوشه به کلاینت ها اختصاص داده تا اطلاعات خود را در آن ذخیره کنند، چه می کنید؟ شاید این موضوع را در سایت دانشگاه خود هم دیده باشید که که تمامی کاربران فایل های خود را در یک پوشه ی خاص قرار می دهند. راه حل بسیار ساده است. استفاده از Home Folder.

در ابتدای امر بر روی کامپیوتر مورد نظر(که می تواند کامپیوتر سرور باشد) یک پوشه را به اشتراک بگذارید. این پوشه، پوشه ای خواهد بود که تمامی کاربران اطلاعات خود را در آن خواهند ریخت.

سپس باید سری به کامپیوتر های کلاینت بزنید. بر روی My computer کامپیوتر کلاینت راست کلیک کرده و Manage را انتخاب کنید. Local user and group را انتخاب کرده و وارد قسمت User شوید تا به کاربران کامپیوتر دسترسی پیدا کنید. بر روی کاربر مورد نظر راست کلیک کرده و Properties بگیرید. وارد تب Profile شوید. در قسمت Home Folder، گرینه ی دوم یعنی Connect را انتخاب کنید. نامی که مایلید به درایوتان اختصاص داده شود را انتخاب، و سپس آدرس کامپیوتر سرور را که فولدر اصلی را بر روی آن Share کردید، وارد کنید.( به این نوع آدرس دهی، آدرس دهی UNC می گویند) به این صورت خود کامپیوتر فولدر مورد نظر را Map می کند و در My computer کلاینت مشاهده خواهد شد. در این شکل به صورت واضح فرایند را مشاهده می کنید. (در داس نیز می توانید با دستور Net use کاری مشابه را انجام دهید)

قسمت User Profile هم کاربرد های خاص و البته مفیدی دارد که شاید در آینده بیشتر از آن گفتیم.

بدیهیست که اگر بخواهید تک تک پشت هر کلاینت بنشینید و این فرایند را تکرار کنید، کاری ملال آور خواهد شد. شما می توانید با استفاده از پنجره ی کنسول، هر قسمت از کامپیوتر های کلاینت را که خواستید، در کامپیوتر خودتان هم داشته باشید. به عنوان مثال می توانید همین مسیر بالا را بدون نشستن پشت کامپیوتر کلاینت، و از پشت کامپیوتر خودتان انجام دهید.

برای این کار از پنجره ی Run، دستور mmc را تایپ کنید تا پنجره ی کنسول باز شود. از منوی File، گزینه ی Add/Remove snap-in را انتخاب کنید. با زدن دکمه ی Add، مشاهده خواهید کرد که می توانید به تمامی قسمت های کامپیوتر کلاینت متصل شوید. در این پست خاص، گزینه ی Local user and group را انتخاب کرده و در صفحه ی باز شده با انتخاب گزینه ی Another computer، آدرس کامپیوتر کلاینت با وارد کنید. خواهید دید که تمام کار های بالا را می توانید به صورت مستقیم از طریق کامپیوتر خودتان انجام دهید.

این شکل مراحل انجام کار را نشان خواهد داد. مسلمن با کمی کنجکاوی در این قسمت، به موارد های جالبی بر خواهید خورد!

از مزایای این کار، امنیت بالاتر، بک آپ گیری راحت تر و دسترسی ساده تر به فایل های مهم کلاینت ها می باشد.

از آنجایی که بنده اطلاعاتم را از ویندوز XP به ویستا upgrade نکرده ام، از دوستانی که به صورت حرفه ای با ویستا کار می کنند، دعوت می کنم در صورت تمایل مطالبشونو از این سکو منتشر کنند.