سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وفا با بیوفایان ، بیوفایى است با خدا ، و بیوفایى با بیوفا وفا بود نزد خدا . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :107
بازدید دیروز :75
کل بازدید :843585
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/20
1:46 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

سایتی با ?? میلیارد عکس  (شماره 1193)

منبع: mhmazidi2.wordpress.com

سایتی را در نظر بگیرید که میزبانی ?? میلیارد قطعه عکس را انجام می دهد. همچنین تصور کنید که هر روز حدود ??? میلیون نفر عکس های خود را به این سایت اضافه می کنند.

نام این سایت فیس بوک است. چند روز قبل سایت فیس بوک رسما اطلاعاتی را منتشر کرد:

-تعداد عکسهای موجود بر روی فیس بوک از مرز ?? میلیارد قطعه عکس عبور کرده اند. از طرفی فیس بوک مدتهاست که هرعکس را در ? سایز مختلف نمایش می دهد(مشابه فلیکر) با این حساب چیزی حدود ?? میلیارد قطعه عکس می شود.

برخلاف سایتهای «وب یکی» هاستینگ عکس  که هرنوع تصویر در هر اندازه و به هردلیلی در انها اپلود می شد و می شود ? در فیس بوک بیشتر عکسهایی اپلود می شوند که روزانه توسط کاربران ان گرفته شده و برای دوستان خود ارایه می گردند. البته در برایند کلی شاید در حد و اندازه تصاویر ناب هنری و حرفه ای نباشند اما هرچه هست آمارها نشان می دهند که همین تصاویر بیشتر و بیشتر توسط دوستان و کاربران دیده می شوند? تگ گذاری می شوند کامنت می گیرند و به بحث گذاشته می شوند.

  • There are between 2 and 3 Terabytes of photos being uploaded daily
  • Over 15 billion photos are served each day
  • Photo traffic peaks at over 300,000 images served per second
  • Over one petabyte (1,024 Terabytes) of photos have been stored

اعداد و ارقام انقدر بزرگ هستند که تحلیل انها به سادگی قابل انجام نیست. فراموش نکنیم که تمام این اعداد و ارقام مربوط به یک سایت هست به نام فیس بوک که فقط یکی از اجزاء ان قسمت تصاویر یا فوتو هست : این سایت قسمتهای بینهایت زیادی از جمله ویدیو و موزیک نیز دارد. قسمتهایی مثل ویدیو می توانند کابوسی برای یوتیوب باشند و یا موزیک انها کابوسی برای ای تیونز اپل.

اما قسمت تصاویر فیس بوک هم اکنون کابوس بزرگی برای سرویسهای اپلود و سرویسهای اشتراک عکس در وب هست : از جمله فلیکر. اگر بخاطر داشته باشید مدتی قبل فلیکر با هیجان فراوان رسیدن به مرز ? میلیارد عکس را پس از چندین سال فعالیت جشن گرفته بود. اکنون فیس بوک در مدتی چندین برابر کمتر به حجمی ? برابر دست یافته است.

* نمی گویم تمام تصاویر خودرا به سمت فیس بوک شیفت دهید. طبعا گزینه های متعدد و فراوانی برای هر نوع عکس? در وب هست. اما در هنگام تست همگی انها? عظمت ارقام گفته شده در بالا را در پس زمینه ذهن خود داشته باشید.

* شاید تاکنون دقت نکرده باشید که لینکهای تصویر اپلود شده در فیس بوک می توانند به صورت کاملا پابلیک منتشر شوند. یعنی برای رویت تقریبا تمامی اجزاء فیس بوک نیازمند داشتن یک اکانت در فیس بوک هستید اما البومهای عکس و عکسها را به صورت قابل نمایش برای تمام کاربران وب می توانید دراورید.

از طرف دیگر- البته نمی خواهم نگرانی بیهوده در شما ایجاد کنم- توجه داشته باشید که تصاویر خصوصی و شخصی خود را که در فیس بوک اپلود می کنید به گزینه های  privacy ان دقت بیشتری کنید. کاملا با دقت تنظیمات را انجام دهید تا مشخص شود دقیقا چه افرادی توانایی دسترسی به دیدن تصاویر شما را داشته باشند. فیس بوک تمام این امکانات را در اختیار شما قرار داده از کاملا خصوصی تا کاملا پابلیک. این به هوشمندی شما برمی گردد که گزینه ها را درست تنظیم می کنید یا خیر؟

* چه فیس بوک را دوست داشته باشید چه نداشته باشید! چه فیس بوک در داخل ایران بلوکه کامل باشد یا نصفه نیمه بلوکه باشد و چه کاملا باز باشد? در هر صورت فیس بوک همچون یک حقیقت کاملا عریان و قابل لمس در اینترنت حضور جدی دارد. حضور در چنین جمعی لازمه زیستن مجازی نوین است. هرچند باب میل بسیاری از ما نباشد. هم اکنون برای تست این هیولای جدید اینترنت اقدام کنید