سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد تا زبان سریانی را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :85
بازدید دیروز :63
کل بازدید :843235
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/16
6:4 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

مقایسه کامپیوترهای فوق سرعت با قیمت مناسب (شماره 199)

دو سیستم عرضه شده از سوی Polywell، (سمت چپ) و Falcon Northwest (سمت راست) از سریعترین پردازشگرهای AMD بهره می برند. کامپیوترهایی سریع و گران. ولی آیا خرید آنها الزامی است؟

Athlon 64 FX-s3 کامپیوتر 2/4GHz (ویژه بازی ها)، در آزمایشات ما موفق بیرون آمد. اولین کامپیوتر گران دارای حافظه گیگابایتی کارت های گرافیکی پیشرفته و هارد دیسک های فوق سریع است ولی همیشه پیکربندی های خوب نمی تواند به معنای بهترین ارزش ها باشد.

ما دو کیس را مورد قرار دادیم،
Poly900 Nf3-FXS3 ساخت Polywell با بهای 3499 دلار، که در PC World Bench حائز 146 امتیاز گشت بالاترین امتیازی که تا کنون ثبت کرده ایم و Machv ساخت Falcon Northwest با بهای 4746 دلار که 143 امتیاز را به خود اختصاص داد بیشترین امتیازی که پیشتر بدست آمده یعنی (144) از آن 51GV پردازنده Athlon64 FX بوده است.

این دو سیستم دارای چیپ
FX-S3 و حافظه گیگابایتی DDR400، هارد دیسک Serial ATA RAID و بورد گرافیکی FX S950 Ultra محصول Nvidia می باشند. به عنوان مثال، سیستم Polywell دارای دو هارد دیسک 74 گیگابایت (10000rpm) فوق سریع از Western Digital است. این ویژگی 400 دلار به هزینه سیستم افزوده است. از طرف دیگر، درایوهای 120 گیگابایت (7200 rpm) هیتاچی شرکت Falcon با هزینه کمترامکان ذخیره سازی داده های بیشتری را فراهم می کند.

خریداران و صرفه جویی در هزینه:

گرچه بورد
Ge Force FX S950 Ultra محصول Nvidia، سریعترین گزینه شرکت است، ولی در حال حاضر نمی تواند بهترین انتخاب برای کار گرافیکی باشد. بنابر آزمایش های گرافیکی Radeon 9800 XT محصول ATI با عملکردهای عالی در شاخص های بازی ها، بوردهای گرافیکی جدید ATI را به عنوان بهترین خرید معرفی می کنیم و علاوه بر این، هر یک از این کامپیوترها بازی های جدید را نرخ فریم (frame rates) بالا بر روی بردهای گرافیکی حد متوسط اجرا می کنند. نسل جدید کارت های گرافیکی در راه هستند، پس بهتر است در حال حاضر با بوردهای نه چندان گران ساخت تا موج جدید بازی های معروف روانه بازار گردند.

به نظر ما، مانیتور
LCD، 19 اینچ NEC که با V Mach عرضه می شود و سیستم صوتی آن، Klipsch Pro Media Ultra 5/1 بهتر از دستگاه Polywell می باشد LCD فوق نشان داد تصاویر و بازی های سریع کمی کند عمل می کند اما شفافیت تصویر و کیفیت کلی آن بسیار بهتر از مانیتور 19 اینچ Polywell AocCRT می باشد. مانیتور AOC CRT، 19 اینچ سیستم Polywell و سری Inspire T 7700 7/1 محصول Creative آن عملکرد چشمگیری برای Polywell محسوب نمی شوند.

دیگر بخش های این دو جعبه بازی شبیه به هم هستند. هر دو دارای پورت های
LAN 10/100 مجتمع می باشند. کارت صوتی هر دو Sound Blaster Audigy 2 ساخت Creative می باشد. هر دو سیستم دارای دو درایو نوری هستند، گرچه Mach V کپی کننده Plextor DVD خود را با یک درایو DVD-ROM عرضه می کند (به جای درایو DVD-ROM/CD-RW) و 900NF3-FX53 کپی کننده DVD سونی خود را با درایو ترکیبی DVD-ROM/CD-RW سازگار ساخته است سیستم Polywell دارای کارت تیونر تلویزیونی نیز می باشد. از لحاظ شکل و شمایل، سیستم Falcon دارای یک کیس آلومینیومی است، و Polywell یک کیس بزرگ را در قالب استیل مشکی با زوارهای پلاستیکی در جلو که نورهای قرمز از آن ساتع می شود، برای خود انتخاب کرده است. یک درب نازک از جنس کروم پورت های USB 2/0 و Fire Wire را می پوشاند.

900
NE3-Fx53 ویژگی های طراحی منحصر به فردی دارد، ازجمله دستیابی به درایوها و کارت ها بدون نیاز به ابزار، علاوه بر این کامپیوتر دارای نقاطی در پشت و جلو برای نصب فن های 120mm می باشد. این فن ها جریان بیشتری را نسبت به فن های 90mm به گردش در می آورند. متاسفانه در عمل هارد دیسک نصب شده در Polywell انتقال جریان هوا را از جلو مسدود می سازد و خنک سازد و خنک سازی مسیر کابل های برق و اطلاعات تهویه را محدود می نماید.

اگرچه
Mach5 کمی گرانتر است. ولی کیس بهتری است و در کل با در نظر گرفتن مانیتور و بلند گوها سیستم قابل قبول تری را ارائه می دهد. ولی، Polywell از لحاظ ارزشها، بدیل سرعت فوق العاده سیستم Poly 900 NF3-FX53 بهتر می باشد.