سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در گذشته مرا برادرى بود که در راه خدا برادریم مى‏نمود . خردى دنیا در دیده‏اش وى را در چشم من بزرگ مى‏داشت ، و شکم بر او سلطه‏اى نداشت ، پس آنچه نمى‏یافت آرزو نمى‏کرد و آنچه را مى‏یافت فراوان به کار نمى‏برد . بیشتر روزهایش را خاموش مى‏ماند ، و اگر سخن مى‏گفت گویندگان را از سخن مى‏ماند و تشنگى پرسندگان را فرو مى‏نشاند . افتاده بود و در دیده‏ها ناتوان ، و به هنگام کار چون شیر بیشه و مار بیابان . تا نزد قاضى نمى‏رفت حجّت نمى‏آورد و کسى را که عذرى داشت . سرزنش نمى‏نمود ، تا عذرش را مى‏شنود . از درد شکوه نمى‏نمود مگر آنگاه که بهبود یافته بود . آنچه را مى‏کرد مى‏گفت و بدانچه نمى‏کرد دهان نمى‏گشود . اگر با او جدال مى‏کردند خاموشى مى‏گزید و اگر در گفتار بر او پیروز مى‏شدند ، در خاموشى مغلوب نمى‏گردید . بر آنچه مى‏شنود حریصتر بود تا آنچه گوید ، و گاهى که او را دو کار پیش مى‏آمد مى‏نگریست که کدام به خواهش نفس نزدیکتر است تا راه مخالف آن را پوید بر شما باد چنین خصلتها را یافتن و در به دست آوردنش بر یکدیگر پیشى گرفتن . و اگر نتوانستید ، بدانید که اندک را به دست آوردن بهتر تا همه را واگذاردن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :27
کل بازدید :842992
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/12
2:14 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

دیکشنری فارسی درتلفن همراه (شماره277)

همان طور که می دانیم حافظه گوشی ( Phone  Memory ) درگوشی های 6600 شش مگابایت است وبه همین دلیل درنصب دیکشنری به هیچ مشکلی برنخواهید خورد. ازاین 6مگابایت برنامه حدود 4مگابایت فضا( Memory )      اشغال خواهد کردسپس نصب به پایان می رسد وشما می توانید ازاین برنامه به راحتی استفاده کنید.اما مشکل اصلی گوشی های 3650 و 3660 هستندکه ( Phone  Memory) درآنها 4مگابایت است.خود گوشی به مقداری حافظه برای اجرای برنامه های خودنیاز داردواگر شما بخواهید دیکشنری رانصب کنید به شما پیغام کمبود حافظه می دهد زیرا خود گوشی مقداری حافظه را اشغال می کند .حال چیزی درحدود 3 مگابایت دراختیار شماست که برای نصب برنامه کافی نیست. حال چه باید کرد؟

ابتدا باید فایل دیکشنری رابا کمک برنامه ای با نام ( UnMakeSis )  خرد کردوآن رابه چندین فایل تبدیل نمودسپس آنها را دانه به دانه به کمک(infrared)     ویا سیستم بلوتوس(Bluetooth)          به درون گوشی خود انتقال دهید.سپس باید به کمک برنامه های مدیریت فایل مانند(SeleQ)  ویا (Fexplorer) برنامه را درون یک پوشه(Folder)  درون قسمت مشخصی ازکارت حافظه (Memory card) قرار داد. ایتدا روی برنامه UnMakeSis   کلیک کنید.صفحه ای باز می شود که مافقط با3 تااز گزینه های آنها سروکار داریم,همانطورکه دربالا می بینیددرقسمتGeneral   info   باید نام فایل مورد نظر مادرج شودبرای اینکار ازگزینهopen    که درپایین صفحه قراردارداستفاده می کنیم پس ازاین که  گزینهopen رازدیدازدرون کامپیوترخود فایل مورد نظر(دیکشنری) راانتخاب کرده وسپس گزینهExtract  filesراکلیک کنید.فایلهادرون همان دایرکتوری که فابل Dictionary وجودداشت به صورت یک پوشه ( Folder ) بانام   Systemقرار می گیردروی آن کلیک وسپس پوشه  Appرا می بینید وبعدFarsDic             راکلیک نمایید سپس حدود 84 فایل وجودداردکه باید این فایلها رابه درون گوشی خودبفرستید.

ابتدا اطمینان حاصل کنیدکه درقسمت  Message هیچ فایلی وجود نداشته باشد برای این کار به قسمت Messaging  رفته ودرون inbox   راببینیدفایل های مورد نظر راذخیره کنیدوسپس تمام محتویات آنرا پاک کنید این کار برای راحتی شما هنگام کپی فایل ازقسمت    Mail به درون پوشهApp  لازم است.وقتی که انجام شد به کمک برنامهSeleQ    باید به قسمت E>System>Mail   وارد شوید به کمک JoyStick     به فشردن قسمت چپ وراست  آن درون پوشه ها شوید که اسامی شبیه0000011001s- دارند. هرگاه وارد هرپوشه می شوید وارد زیرمجموعه آن شویدوتمام فایلهای با پسوندData , Alf , App رابه درون پوشه که در آدرس زیر وجود دارد بریزیدE:/>System>App>Differs ابتدا باید به قسمت  E:/>System>App  بروید دراینجا باید یک پوشه بانامFarsi Dice بسازید  هنگامی که وارد آدرس بالا شدید واردApp   نشوید آن راHigh lightکنید سپس دکمهoption  رو بزنید(پایین سمت چپ)از منو باز شده گزینهNew , file وسپسFolder راانتخاب کنید برای اسم آنDiffers    بنویسی دوok   کنید  دوباره به قسمتMail  برویدوتک تک فایلها رابه این صورتOption>Edit>Cut بزنید و دوباره به همان جایی که پوشه را ساختید برگردید و آنجاDiffersرا Highlight کنید و   سپس  آنقدر ادامه دهید تا تمام 84 فایل به درون این قسمت منتقل شوند. به همراه فایل دیکشنری یک فایل به نام Full data   هم همراه است که این را باید در پوشهc:\system\Bootdata کپی کنید آنگاه گوشی را خاموش و روشن نمایید  دیکشنری فارسی را می توانید ازسایت زیر دانلود کنید.

http://www.freewebtown.com/tapsit/Un  Make SIS.rar