سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمتت گردد و عبرتی که مایه حفظ تو شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :48
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844298
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
8:45 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

Mirran، سروری با قابلیتهای متوسط (شماره 349)

Mirra Personal Server ازجمله دستگاه هایی است که برای تهیه خودکار فایل پشتیبان از کامپیوترهای چندگانه موجود در یک شبکه کوچک و دسترسی از راه دور به فایل های ذخیره شده در آنها می تواند مورد استفاده قرارگیرد. اگر Mirran را از طریق اترنت به شبکه خود متصل نموده و نرم افزار این شرکت را بر روی هر یک از کامپیوترهایتان نصب کنید می توانید فایل ها یا دایرکتوری هایی را تعیین نمایید و به صورت خودکار تا 8 نگارش فایل پشتیبان از یک تک فایل تهیه شود. پس از مدتی که با این پیش محصول 500 دلاری کوچک اندام 120 گیگابایتی کار کردم به این نتیجه رسیدم توقعم از چیزی که نام سرور شخصی به آن اطلاق شده بیش ازاین است.

در حین سفر به فایلی نیاز داشته باشید می توانید به سایت
Mirra مراجعه نمایید تا این سایت، شما را برای download فایل مورد نیازتان به سروری که در خانه یا اداره دارید متصل کند. می توانید یکسری دایرکتوری مشخص (مثل دایرکتوری هایی که برای تصاویر در نظر گرفته اید) را برای دسترسی سایرین در نظر گرفته و از دوستان یا همکارانتان بخوهید سری به آنها بزنند. البته آنگونه که متوجه شدم قابلیت دسترسی از راه دور Mirra هم کند است و هم غیر قابل اطمینان. بارهاو بارها با پیام هایی مواجه شدم که به من اعلام می کردند به دلیل بروز خطا در سرور، امکان download فایل های مورد نیازم وجود ندارد، در حالی که یک دقیقه بعد همه چیز به خوبی کار می کرد. احیای فایل های از بین رفته ساده است، البته این سخن لزوما به معنای بالابودن سرعت انجام این کار نیست.
Mirra یک سیستم مالتی تسک نیست و لذا اگر مشغول تهیه پشتیبان از فایل ها باشد، مجبورید برای احیای فایل از دست رفته تا پایان پشتیبان گیری صبر کنید. آنچه من را واقعا دلخور کرد قابلیت هایی بودند که توقع داشتم در این سرور شخصی ببینم ولی سازندگان Mirra توجهی به آنها نکرده بودند.
چرا این سرور نباید بتواند فایل های صوتی و تصویری موجود در هر یک از کامپیوترهای متصل به شبکه را پخش کند؟ و چرا به سایر کامپیوترها اجازه داده نمی شود فایل ها را از
Mirra دریافت، ویرایش، و مجددا در Mirra ذخیره کنند؟ به عبارت دیگر، چرا سازندگان Mirra اجازه نداده اند این سرور یک سرور باشد؟

 


85/2/17::: 11:4 ص
نظر()