سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قربانگاه خردها را بیشتر آنجا توان یافت که برق طمعها بر آن تافت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :65
بازدید دیروز :53
کل بازدید :844152
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/29
10:45 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

چگونه میتوانید interface ویندوز خود را تغییر دهید؟ (شماره 369)

وقتی Explorer را با یک shell جدید جایگزین میکنید یک Interface جدید برای کار با ویندوز ایجاد نمودیه اید.Shell های متنوع ، شکل های متفاوتی به desktop شما میدهند.منظور از shell همان Interface ویندوز است.Listestep محیط سیستم عامل شما را شبیه به محیط لینوکس میکند.با NextStart میتوانید منو های دلخواه خود را بسازید.پس از نصب هر کدام از نرم افزار های مذکور، مستندات آن را مطالعه کنید تا بدانید چگونه باید آنرا از ویندوز خود حذف نمایید.این برنامه ها Shell پیش فرض را به خود اختصاص میدهند.و این عمل با تغییر خطی در فایل System.ini انجام میپذیرد.دقت کنید قبل از حذف این گونه برنامه ها ، Shell پیش فرض سیستم را انتخاب کنید چرا که ممکن است پیغام خطایی مبنی بر نصب مجدد ویندوز دریافت کنید و این بخاطر آنست که ویندوز به دنبال Shell قدیمی خود میگردد ولی آنرا نمی یابد!در این حالت باید دیسک Start-up را گذاشته و عملیات زیر را انجام دهید :

-
ابتدا از دیسک Start-up دستگاه را بوت نماید وگزینه Start computer without CD-ROM Support را انتخاب نموده و منتظر شوید تا خط فرمان A:> ظاهر شود.
- edit C:\windows\system.ini
را تایپ نموده و Enter را بزنید. محیط edit برای System.ini باز شده خطی را که با shell=’ ‘ شروع می‌شود بیابید.
-
این خط را به Shells explorer.exe تغییر دهید. File و سپس Save را انتخاب و به دنبال آن File سپس Exit را برگزینید. ویندوز خود را restart نمایید.
Serenade
یک shell فشرده جایگزین برای ویندوز است. این نرم افزار با محیط کاملاً جدیدی جایگزین desktop ویندوز می‌شود و در ضمن منابع کمتری را از نظر حافظه، پروسسور، و فضای هارد نسبت به ویندوز استفاده می‌کند.
با دوبار کلیک بر روی S5 (که البته پس از Unzip نمودن فایل S5 alpha3 آیکون آنرا خواهید دید) این برنامه اجرا می‌شود. Wallpaper background مثل ویندوز بوده و برنامه‌های کاربردی در سمت چپ بالای صفحه قرار دارند. تمامی فولدرها و applicationها در آن باز هستند. نام فولدرها نمایش داده نمی‌شود.میتوانید برنامه را با راست کلیک و انتخاب گزینه Close ببندید!
همچنین برنامه های دیگری وجد دارند که میتوانید از Interface ویندوز به آنها سوییچ کنید، در حالی که هنوز ازمنوهای ویندوز استفاده میکنید.به عبارت دیگرExplorer shell را تغییر نمیدهد بلکه ظاهر آن را تغییر میدهید.از جمله این برنامه ها EFX , Chroma , WindowsBlinds هستند.
EFX
برنامه کوچک و 90 کللوبایتی است که بر روی ویندوز های 95 و 98 و NT نصب می شود و با 5 سطح مختلف وجود دارد و می توانید از Skinz شکل های مختلفی را دانلود کنید.
Chroma
دارای skinهای متفاوتی است که برخی از آنها بسیار خوب هستند. جدا از NT بر روی تمامی نسخه‌های ویندوز اجرا می‌شود.
WindowBlinds
که با تمام نسخه های ویندوز کار میکند و چنانچه سرعت کامپیوتر شما نیز کم باشد . به سرعت اجرا شده و کار میکند.


85/2/24::: 12:28 ع
نظر()