سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد دانشمندی می نشینی، برای شنیدن حریصتر از گفتن باش وخوب گوش دادن را مانند خوب گفتن یاد بگیر و سخن کسی را قطع مکن . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :130
کل بازدید :843280
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/17
12:1 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

1- با استفاده از Keyboar در حالتی که فولدر به حالت Explorer باز است با فشار همزمان کلیدهای Alt+F و N,F و درویندوز 98 Alt+F و W,F می توان فولدر جدید ساخت .
البته راه های دیگری برای انجام سریع تر این کار وجود دارد برای مثال می توان از کلیدهای Alt+F و Enter,Enter استفاده کرد، البته این راه ها در صورتی امکان پذیر است که هیچ چیزی درون فولدر انتخاب نشده باشد. در غیر این صورت به وسیله کلیدهای Ctrl+Space از حالت انتخاب خارج شده و بعد با کلید Alt+F و Enter,Enter می توان یک فولدر جدید ساخت.
2-
ساختن Menu یکی دیگر از راه های اضافه کردن دستور Newfolder به کلید سمت راست Context menu هست. برای درست کردن یک item جدید در Context menu مراحل زیر را اجرا کنید:
1-
ا یک Explorer windows باز کنید با استفاده از کلیدهای میان بر Windows+E خیلی سریع می توان این مرحله را انجام داد.
2-
منویTools قسمت Folder option از پنجره باز روی File type کلیک کنید
3-
از لیست Registered file type ، folder‌ را انتخاب کنید.
4-
بر روی Edit در ویندوز 98 برای باز کردن پنجره Edit file type کلیک کنید.
5-
در New در قسمت Action کلمه ای را که می خواهید در Cantext ظاهر شود را تایپ کنید مثلا Make a new Folder . حالا برای اجرای این دستور موارد زیر را تایپ کنید: Command.com/c md"%1\newfolder" در ویندوز 98 و me یا cmd.exe/cmd"%1\newfolder" در ویندوز 2000 یا xp
5-
با رایت کلیک کردن بر روی هر Folder یک item جدید به اسم دلخواه شما در آن اضافه می شود.


3-
در ویندوز xp چندین راه برای تصلت بیشتر بر روی فایل ها وجود دارد مثلا فرض کنید یک پوشه حاوی فایل های mp3 دارید که می خواهید بر اساس album یا titel یا هر چیز دیگری دسته بندی کنید. برای این کار در یک فولدر که به حالت Explorer باز شده است منوی ViewDetail را انتخاب کنید. حالا می توانید سریع حالت چیده شدن فایل را تغییردهید برای این کار روی ردیف بالای فایل ها کلیک راست کنید. می بینید که این لیست فقط چند تا option‌ محدود دارد،از منوی بازده More را انتخاب کرده، حالا از پنجره باز شده حالت مورد نظر را انتخاب کنید.سپس برای اعمال این مورد از منوی View‌بخش arrange icon by‌رفته و بعد حالت مورد نظر را انتخاب کنید. حالا برای جالب تر شدن صفحه از گزینه های زیر استفاده کنید:
View,arrange icon by , show in groups
این گزینه فولدر را به قسمت هایی تقسیم می کند که بر اساس لیست مورد نظر شما تقسیم شده است.