سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :37
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844287
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
6:41 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

ترجمه : مرجان دارابی
منبع: http://www.pandasoftware.com

مطلب زیر توسط یکی از مدیران فنی شرکت Panda Software به نام Fernando de la Cuadra نوشته شده است. وی در این مقاله با طنزی ظریف دلهره و تشویش کاربران اینترنی را از حمله ویروس ها، با فیلم های هیچکاک مقایسه کرده است:

آلفرد هیچکاک نابغه بزرگ سینما معتقد است " برای تلقین اضطراب و تشویش به تماشاچی باید بیشتر به موقعیت و محیط اطراف شخصیت ها بپردازیم تا به خود شخصیت ها."
به همین دلیل هنگامی که "اینگرید بگمن" یا "کری گرانت" بی خیال وارد سالنی می شوند یا در خیابانی قدم می زنند توجه تماشاچی به یک سایه مشکوک یا دسته ای پرنده بر روی درخت جلب می شود.
مشابه این وضعیت همیشه پس از حملات ویروس های اینترنتی برای من اتقاق می افتد. بعد از این حملات با اینکه همه چیز به نظر آرام می رسد از خودم می پرسم حمله بعدی کی اتقاق می افتد؟ آیا با حمله بعدی اینترنت به کلی متلاشی می شود؟

در این مواقع احساس " گریس کلی" را دارم در فیلم " حرف M را به نشانه مرگ بگیر‌" گوئی در اتاقی هستم که از حضور قاتلی که در پشت پرده پنهان شده است بی خبرم و احساس می کنم دیگران چیزهایی را از من پنهان کرده اند. " هکرهایی که منتظر ارسال ویروس های خود هستند تا میلیونها کامپیوتر را از پا درآورند."‌ اما بر خلاف زمانی که از صحنه تعقیب "کری گرانت" توسط یک هواپیما لذت می برم ، از تعقیب و گریز این کدهای آلوده رنج می برم.

اینترنت را می توان به قصر ماندرلی تشبیه کرد که صاحب خانه منتظر موقعیت های مختلفی است برای آزار رساندن به افراد. اگر ربکا قوی تر بود عمارتش در شعله نمی سوخت. به همین ترتیب کامپیوترهای ما اگر به درستی تجهیز شوند کدهای آلوده نمی توانند آنها را از پا در آورند.
به کمک یک آنتی ویروس خوب باعث می شود که مجبور نباشیم تلاشی برای نگهداری از اطلاعاتمان بکنیم. انجام این کار مهم به تنهائی بسیار ترسناک و دلهره آور است. درست مثل "کری گرانت" که بدون کمک پرستار محبوبش هرگز نمی توانست بی گناهی خود را در طلسم شده ثابت کند.
تنها امیدم این است که همسایه مشکوکم که به ندرت او را می بینیم با ویروسهایش کسی را به خطر نیاندازد. دعا می کنم بتوانم از " پنجره پشتی " چاقوی قاتل را قبل از اینکه مرتکب جنایتی شود ببینم و فورا به پلیس تلفن کنم.
بیایید با هم کمک کنیم تا پرندگان نحس اینترنتی نتوانند به "تیپی هندرن" صدمه ای بزنند، نگذاریم کسی مانند "کیم نواک" مجبور شود برای فرار از دست کارآگاهی که سرگیجه دارد در هتلی
پنهان شود.
قصد ندارم بگویم کار با کامپیوتر یک فیلم سینمایی است. اما باید بدانیم کسانی که فکر می کنند اطلاعات مهمی در کامپیوترشان برای از دست دادن ندارند هم در معرض حمله هکرها قرار دارند. درست مانند پرده پاره یک هکر می تواند کاربر بی گناهی را گناهکار جلوه دهد به این ترتیب که با کامپیوتر بک کاربر بی گناه به دیگران حمله کند.
فیلم های سینمایی در ژانر وحشت بسیار شگفت انگیز و سرگرم کننده هستند اما اگر خودمان را به جای هنرپیشه های آنها بگذاریم می بینیم که این فیلم ها خیلی هم جذاب نیستند مخصوصا اگر به جای هنرپیشه های فیلم های هیچکاک باشیم. برخی از آنها در پایان فیلم به زندان می افتند برخی هم می میرند، .... اما یادمان نرود که بعضی هم با کری گرانت یا اینگرید برگمن ازدواج می کنند!
شما دوست دارید هنگامی که در اینترنت جستجو می کنید جزء کدام دسته باشید؟‌ اگر می خواهید برنده باشید باید برای هر اتفاقی آماده باشید. پس هر چه سریعتر کامپیوترهای خود را به یک آنتی ویروس خوب مجهز کنید.