سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باروری دانش، تصور و فهم است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844170
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
3:14 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: http://weblog.azemat.com

-
وبلاگ من در مرورگر فایرفاکس به درستی نمایش داده نمی‌شود، مشکل از کجاست؟
در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که مشکل از نوع طراحی قالب وبلاگ شما می‌باشد. به این معنی که طراح قالب وبلاگ شما، به هنگام طراحی، اصول مربوط به استانداردهای طراحی وب را رعایت نکرده است و تنها به سازگاری قالب وبلاگ‌تان با مرورگر معروف اینترنت اکسپلورر توجه کرده است. درصورتی‌که اگر استانداردهای مربوطه را به دقت رعایت می‌کرد، وبلاگ‌تان نه تنها در مرورگر فایرفاکس، بلکه در هر مرورگر استاندارد دیگری، به خوبی و بدون هیچ مشکلی به نمایش درمی‌آمد. لازم است در اینجا به این نکته نیز اشاره کنیم که در حال حاضر، میزان استفاده از مرورگرهای مختلف و به‌خصوص فایرفاکس، در حال افزایش است، از این‌رو اگر قصد دارید یک وبلاگ حرفه‌ایی داشته باشید، حتما طریقه‌ی نمایش آن‌را در مرورگرهایی چون اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اُپرا چک کنید و در صورت وجود مشکل، آن‌را برطرف نمایید.


-
لینک‌دونی چیست و چگونه می‌توانم یک لینک‌دونی در وبلاگم داشته باشم؟
لینک‌دونی در واقع یک وبلاگ کوچک می‌باشد که در آن فقط لینک قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر نویسنده وبلاگ لینک‌های جالبی را که در طول روز پیدا می‌کند، در وبلاگ دیگری با نام لینک‌دونی (یا نام‌های مشابه) قرار می‌دهد، به‌طوری که این وبلاگ، در داخل وبلاگ اصلی به نمایش درخواهد آمد و جزئی از آن محسوب خواهد شد. اگر شما در وبلاگ‌تان یک لینک‌دونی داشته باشید، دیگر لازم نیست تا برای ارسال یک لینک به وبلاگ، یک پست در وبلاگ اصلی بزنید، کافی است به‌راحتی آن لینک را، به لینک‌دونی خود اضافه کنید تا در صفحه اصلی وبلاگ به نمایش در بیاید. طریقه ساخت لینک‌دونی بسته به نوع سیستم مورد استفاده شما، متفاوت است. اگر شما از سیستم مدیریت محتوای موویبل‌تایپ استفاده می‌کنید، به‌راحتی و با ساختن یک وبلاگ جدید در ام‌تی و استفاده از یک پلاگین، می‌توانید این بخش را به وبلاگ خود اضافه کنید. همچنین اگر از سرویس‌های رایگان مانند پرشین‌بلاگ یا بلاگر استفاده می‌کنید، روش‌هایی برای ساخت لینک‌دونی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید یک وبلاگ جدید در بلاگر بسازید و توسط جاوا اسکریپت، آن‌را در داخل وبلاگ اصلی نمایش دهید. با یک جستجوی ساده در گوگل، می‌توانید به راهنماهای کامل و دقیق برای ساخت لینک‌دونی دست یابید.

-
وبلاگ صوتی یا AudioBlog چیست؟
وبلاگ صوتی همان‌طور که از نامش پیداست، وبلاگی است که به جای نوشته، در آن صدای نویسنده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر به جای آن‌که نویسنده مطالبش را در وبلاگ بنویسد، آن‌ها را به صورت صوتی ضبط می‌کند و سپس در وبلاگ قرار می‌دهد. از این طریق مطلب موردنظر به صورت کامل‌تر و همچنین با احساسات گوینده، به خواننده وبلاگ (یا همان شنونده) منتقل می‌شود و از این نظر به وبلاگ‌های معمولی، برتری دارد. از طرفی باید به این نکته نیز توجه داشت که ارسال فایل صوتی برای نویسنده وبلاگ و همچنین دریافت آن برای خواننده وبلاگ، با توجه به حجم آن، کمی مشکل است.


-
چگونه می‌توانم از تعداد بازدید‌کننده روزانه وبلاگم، باخبر شوم؟
برای اینکه بدانید روزانه چند نفر به وبلاگ شما سر می‌زنند، باید از یک Counter یا شمارنده در وبلاگ خود استفاده کنید. در هفته‌های گذشته به تفصیل در خصوص استفاده از شمارنده در وبلاگ توضیح داده‌ایم و دو شمارنده را نیز معرفی کرده‌ایم. به طور خلاصه اشاره می‌شود که برای قرار دادن یک شمارنده در وبلاگ‌تان، باید در یکی از سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، ثبت‌نام کنید (به عنوان مثال در سایت http://www.nedstatbasic.com ) و سپس کد‌هایی را که از آن‌ها دریافت کرده‌اید، در قالب وبلاگ‌تان قرار دهید. پس از آن با کلیک بر روی آیکن آن شمارنده در وبلاگ‌تان، می‌توانید از تعداد بازدیدکننده‌ها باخبر شوید.


-
برای متن‌های موجود در وبلاگ، چه فونتی را پیشنهاد می‌کنید؟
برای متن‌های اصلی وبلاگ و به عبارتی متن پست‌های وبلاگ، فونت Tahoma با سایز 12px توصیه می‌شود و همچنین برای تیترهای موجود در وبلاگ (چه عناوین موجود در ستون‌های چپ یا راست و چه عناوین پست‌ها) فونت Arial توپُر (Bold) با سایز 16px توصیه می‌شود. البته لازم است اشاره شود که این موارد به دلخواه شما می‌تواند تغییر کند.