سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادرانت، کسی است که تو را به مدارانیازمند کند و به عذرخواهی ناچارت سازد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844169
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
3:14 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

- فتوبلاگ چیست و چگونه می‌توان یک فتوبلاگ ساخت؟
فتوبلاگ همان‌طور که از نامش پیداست، وبلاگی است که در آن عکس قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر فتوبلاگ، یه وبلاگی گفته می‌شود که در آن، حرف اول را عکس می‌زند، هر چند که در این وبلاگ توضیحات متنی نیز وجود داشته باشد. در فتوبلاگ‌ها اکثرا افراد، عکس‌هایی را که با دوربین خود گرفته‌اند، قرار می‌دهند و توضیح کوتاهی هم در مورد آن، در زیر عکس می‌نویسند. از آن‌جا که در فتوبلاگ‌ها عکس، حرف نخست را می‌زند و معمولا هم افراد، عکس‌های جالب خود را برای قرار دادن در فتوبلاگ انتخاب می‌کنند، فتوبلاگ‌ها از محبوبیت خاصی در میان خوانندگان وبلاگ‌ها برخوردار هستند. طرز ساخت فتوبلاگ نیز ساده می‌باشد و شما بسادگی می‌توانید یک فتوبلاگ شخصی برای خود داشته باشید. اگر شما دارای هاست و دامین شخصی می‌باشید، می‌توانید از سیستم‌های مدیریت محتوای برای این‌کار استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از برنامه Movable Type استفاده کنید. به این صورت که یک وبلاگ جدید در آن بسازید و با کمی دستکاری در قالب و کدها، یک فتوبلاگ تر و تمیز برای خودتان ایجاد کنید. (اگر از این روش برای ساخت فتوبلاگ استفاده کردید، در نظر داشته باشید که صفحه اول فتوبلاگ خود را زیاد سنگین نکنید و تعداد محدودی عکس در صفحه نخست آن قرار دهید. به طور مثال قرار دادن آخرین عکس با سایز معمولی و سایز کوچک چندین عکس ماقبل، در صفحه اول، می‌توانید انتخاب مناسبی برای شما باشد) و در حالت دیگر، چنانچه دارای هاست و دامین شخصی نمی‌باشید، می‌توانید از سایت‌هایی که برای این منظور ایجاد شده‌اند، استفاده کنید. به عنوان مثال شما با ثبت‌نام در سایت http://www.flickr.com می‌توانید به طور رایگان یک فتوبلاگ تر و تمیز برای خودتان دست و پا کنید. فقط کافی است در آن عکس آپلود کنید! علاوه بر این سایت، سایت‌های مختلف دیگری هم هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کافیست یک جستجوی کوچک در گوگل انجام دهید، تا به لیستی از این‌گونه سایت‌ها دست یابید.


-
چگونه می‌توان لینک‌دونی روزانه برای وبلاگ ایجاد کرد؟
نخست به توضیح کوتاهی در خصوص لینک‌دونی روزانه می‌پردازیم. مقصود از لینک‌دونی روزانه این است که لینک‌های شما در میان مطالب اصلی شما قرار دارند و نه در یک گوشه‌ی وبلاگ. به عنوان مثال اگر شما در روز شنبه و دوشنبه دو مطلب در وبلاگ خود نوشته باشید و در روز یک‌شنبه نیز تعدادی لینک وارد وبلاگ لینک‌دونی خود کرده باشید، در صورتی که لینک‌دونی شما به صورت روزانه باشد، در بالای وبلاگ نخست مطلب روز دوشنبه، سپس لینک‌های شما و در زیر آن هم مطلب مربوط به روز شنبه قرار خواهد گرفت. درصورتی که اگر لینک‌دونی شما به صورت معمولی باشد، لینک‌ها در یک سمت وبلاگ به نمایش در خواهند آمد و در میان پست‌ها نخواهند بود. چنانچه بخواهید لینک‌دونی شما به صورت روزانه باشد، می‌توانید از آموزش وبلاگ مژده، در این آدرس استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از پلاگین MultiBlog برای ساخت لینک‌دونی روزانه بسیار مناسب خواهد بود. با کمک این پلاگین، شما می‌توانید مطالب چندین وبلاگ را بسادگی در یک وبلاگ نمایش دهید و با کمی بازی با کدها، می‌توانید یک لینک‌دونی روزانه بسازید. برای دست‌یابی به این پلاگین، عبارت MultiBlog را در گوگل جستجو کنید. صفحه مربوط به این پلاگین، جزو اولین نتایج جستجوست.


-
آیا از قالب‌های بلاگر می‌توان برای یک سرویس‌دهنده دیگر استفاده کرد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر، نمی‌توان. به این علت که هر کدام از این سرویس‌دهندگان، برای خود یک سری کد خاص دارند و درون قالب‌های آن‌ها، مجموعه‌ای از این کدها که فقط مربوط به همان سرویس‌دهنده می‌باشد، وجود دارد. به عنوان مثال در یک قالب مربوط به سیستم بلاگر، یک سری کدها و پارامترهای خاص وجود دارد که فقط مربوط به خود بلاگر می‌باشد و در سرویس‌دهندگان دیگری مانند پرشین‌بلاگ یا بلاگ‌فا کار نخواهد کرد. البته شما می‌توانید کدهای خاص داخل قالب‌های یک سرویس‌دهنده را برداشته و به جای آن‌ها، کدهای مربوط به سرویس‌دهنده مقصد را قرار دهید. در این صورت است که می‌توانید از قالب یک سرویس‌دهنده، در جای دیگری استفاده کنید. درخصوص قالب‌های مربوط به سیستم‌های مدیریت محتوی نیز دقیقا به همین شکل است. اگر بخواهید از یک قالب تحت سیستم موویبل‌تایپ، در سیستم وردپرس یا مثلا سرویس‌دهنده بلاگر استفاده کنید، باید پارامترهای موجود در قالب را با توجه به سرویس‌دهنده مقصد، تغییر دهید.