سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فقیه کامل کسى است که مردم را از آمرزش خدا مأیوس نسازد ، و از مهربانى او نومیدشان نکند و از عذاب ناگهانى وى ایمنشان ندارد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :37
بازدید دیروز :35
کل بازدید :843080
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/14
9:54 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: مجله عصر ارتباط

Sony photo Vault
یک دستگاه کوچک ضبط CD ، سبک و قابل حمل است که می تواند تصاویر را با کمک کابل USB یا Menory Stick از دوربین های دیجیتالی دریافت و ذخیره کند و بر صفحه تلویزیون نمایش دهد.
این دستگاه کوچک،ارزان قیمت هم هست.
مزایا:
CD-R
های کوچک و ارزان قیمت، به شما کمک می کنند تا آرشیو خوبی از عکس برای خود مهیا کنید. همچنین قیمت آن نسبت به مابقی hard drive هایی که برای ذخیره و پخش عکس به کار می روند،کمتر است.
معایب:
ممکن است گنجایش 200 مگابایتی CD-R کوچک، کمتر از کارت حافظه دوربینتان باشد. متاسفانه امکان استفاده از حافظه هایی بجز Memory را ندارید. مانند دوربین های دیسکتی نوری، همه کاره و متنوع نیستند، مثلا نمی توان از آن مثل یک DVD استفاده کرد. همچنین در تاریکی خواندن صفحه مشکل و سخت است. این CD-R های کوچک و ارزان قیمت، قدرت ذخیره ثابت و پایداری دارند. البته باید به سایز کوچکشان هم توجه داشت. Photo Vault می تواند کوچکترین دستگاهی باشد که برای سایز استاندارد CD-R ها به کار برده می شود.
سایز آن 9X3.5X4.4 اینچ،“ حدودا اندازه جیب لباس” و وزن آن فقط 6/4 اونس است. اگرچه مجبور خواهید شد از یک اداپتور AC استفاده کنید. Photo vault علاوه بر کوچک بودن،ضخامت کمی نیز دارد. شما می توانید آن را در کیف دوربین خود قرار دهید.
شما می توانید از JPEG ها به صورت فشرده در آن استفاده کنید. اگر دوربین شما با کابل USB کار می کند و یا Memory Stick دارد،حتما یک Photo Vault تهیه کنید. صفحه کوچکی روی در آن قرار دارد که شامل دو کلید جهت نما و یک کلید Enter است. از کابل اختصاصی دوربینتان استفاده کنید،از آنچه که می خواهید کپی کنید مطمئن شوید، سپس کلید Enter را فشار دهید،19 کپی با حجم 16 مگابایت را در طول 2 دقیقه انجام می دهد. البته اطلاعات فقط در طول چند ثانیه منتقل می شوند.
مدت زمانی که باید صبر کنید تا انتقالات انجام شود در صفحه دستگاه دیده می شود. حین انتقال عکس ها،فولدرهایی هم برای این تصاویر ساخته می شود و این کار تا زمانی انجام می شود که حافظه کاملا پر شود. هر چند که سونی پیش بینی می کند که CD های کوچک توسط هر کامپیوتری خوانده نشوند اما آزمایش های بسیاری برای اندازه گیری کارآیی این دستگاه انجام شده است. قابلیت ها و توانایی Photo Vault و کیفیت تصاویر به دست آمده را هم مورد آزمایش قرار دادیم و توانستیم تا تصاویر دلخواهمان را روی صفحه تلویزیون یا اسلایدهای منحصر به فرد تماشا کنیم هر چند که تصاویر کمی موجدار بودند ولی پایدار و ثابت بودند.
Photo Vault
با تمام راحتی که دارد در مقایسه با رقبای خود نواقصی هم دارد. در رده بندی کیفی این دستگاه 4 ستاره کسب کرده است. این دستگاه فقط یک ورودی مختص Memory Stick دارد. اگر دوربین ما از نوعی کارت دیگر استفاده می کند، باید از یک کابل USB استفاده کنید تا دوربیتان را به دستگاه متصل کند. همچنین CD های کوچک فقط 200MB قدرت ذخیره سازی دارند در حالی که CD های 5 اینچی شامل 650MB قدرت ذخیره سازی هستند.