سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844182
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
5:37 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

هرگز تنظیمات دو سایت را مشابه نمی بینید، زیرا هر سازمان و شخصی به تنظیمات میزبان متفاوتی نیاز دارد. انتخاب یک میزبان خوب، به دانش زیادی نیاز ندارد. به شرطی که در انتخاب آن دقت زیادی به کار برید.
پیش از هر چیز از خودتان بپرسید که آیا وب سایتتان را برای میزبانی یک تشکیلات می خواهید؟ تنها می خواهید و یا می خواهید به عنوان یک مرکز تحقیقاتی از آن استفاده کنید؟
از عوامل مؤثر در انتخاب نوع میزبان، قابل اطمینان بودن و پشتیبانی شدن از سوی آن است.
اگر می خواهید سایتتان در ۹۹% مواقع به راه باشد باید آن را از یک مرکز تخصصی که از تجهیزات قوی و قابل اطمینان، دیواره های آتش و ارتباط های چند جانبه به اینترنت برخوردار است تهیه نمایید.
اما اگر بخواهید سایتتان را با اجزایی که صرفاً خودتان می خواهید، بسازید باید نگران خیلی چیزها باشید. در بیشتر مواقع انتخاب درست این است که با یک مرکز میزبانی تجاری کار کنید، زیرا خیلی گران نیستند و شما همواره مجبور نیستید که یک قرارداد درازمدت( در این بازار پررقابت) با آنها ببندید.
اما اگر نگران خیلی چیزها از جمله به موقع بالا آمدن سایتتان نیستید و می توانید با مشکلات هر از گاهی آن بسازید، بهتر است یک اتصال ADSL و یک خط اجاره ای بگیرید و آنرا برای خودتان ایجاد کنید، حتی در کنار خدمات دیگری که انجام می دهید (البته اگر سرعت دستگاه تان خیلی کم نباشد).
اما اگر می خواهید سایتتان را خارج از یک مرکز میزبانی دایر کنید، این حق انتخاب را دارید که آن را در سرور خودتان ایجاد کنید و یک فضای Rack و اتصال اینترنت اجاره کنید- این یعنی مشارکت مکانی- یا آن که فضای مشترکی را از یک سرور که متعلق به یک خدمات دهنده دیگر است و یا به اصطلاح مدیریت خدماتی است شریک شوید.
بهترین امتیاز مشارکت مکانی نسبت به اجاره همان فضا در یک سرور مدیریت سرویس، ارزانتر بودن آن است. عیب آن این است که خودتان باید آن را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی کنید و سرویس دهنده در صورت بروز اشکال، خدماتی به شما نخواهد داد.
امتیاز خدمات مدیریتی این است که سرویس دهنده موظف است که مراقب راهبری سرور شما باشد و شما مشغول کار خود و صفحات وب تان باشید. این سطح از پشتیبانی به مراتب گرانتر از مشارکت مکانی است. زیرا شما از ISP استفاده بیشتری می برید.
با یک سرویس مدیریتی شما می توانید تصمیم بگیرید که تنها بخشی از یک سرور را اجاره کنید و ماهیانه مبلغ کمتری بابت اجاره بپردازید.
ولی کماکان از سطح بالای پشتیبانی برخوردار خواهید بود. عیب این روش این است که افراد دیگر می توانند در همان دستگاهی که بخشی از آن را اجاره کرده اید هر کار دیگری انجام دهند و با شما باشند.
گام اول ) آنچه را که می خواهید انجام دهید
ممکن است نیازهای شما بسیار زیاد باشد، اما باید مقدار بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید و قابل اطمینان بودن آن نیز مدنظر شما باشد. ناگزیر باید با چیزهای سطح پایین بسازید و در خانه میزبانی کنید.
اگر طالب اطمینان بیشتری برای سایتتان هستید، باید فضایی را که یک سرور شراکتی است اجاره کنید. اگر نیازمند گارانتی خدمات و قابل اطمینان بودن هستید ناگزیر باید از یک سرور اختصاصی استفاده کنید و دسته چک تان را حاضرکنید.
گام دوم ) حالا ببینید کجا می توان آن را پیدا نمود
خوب جستجو نمایید و برای پیدا کردن مطمئن ترین شرکت با دوستان و آشنایانتان مشورت کنید و از خواندن مجله ها و کتابهای موجود در این زمینه غافل نشوید و این موضوع را هرگز فراموش نکنید که هیچ گرانی بی علت نیست؟
به یاد داشته باشید که بازار از آن مشتری است.
گام سوم ) به آینده بیاندیشید
اگر احتمال دارد که بعداً بخواهید در نحوه میزبانیتان تغییر بدهید، حتماً این موضوع را بررسی کنید که آیا فروشنده شما می تواند نیازهایتان را برآورده کند، یا اگر خواستید که کارتان را با تغییراتی به نحو دیگر ارائه دهید و به قدرت و عرض باند بیشتری نیاز دارید این امکان در آینده وجود خواهد داشت. اگر به اندازه کافی آگاه باشید حتماً می توانید از همه این امکانات بهره مند شوید.