سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در پی دانش است، بهشت در پی اوست و آنکه در پی نافرمانی است، دوزخ در پی اوست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :84
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844241
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
9:39 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

توپر، مایل، زیرخط‌‌‌‌ دار

عناصر بسیار زیادی برای شکل‌دهی و فرمت دهی به متون موجود در صفحات وب وجود دارند داین عناصر که به تگهای Text Formating معروفند می‌توانند متون شما را به شکلهای توپر، مایل، زیرخط‌دار خط خورده به نمایش درآورند.

شکل‌دهی به متون با استفاده از نرم‌افزار فرانت‌پیج بسیار راحت است اگر از نرم‌افزار Microsoft Word و یا دیگر نرم‌افزار‌های آفیس استفاده کرده باشید مطمئناً با این بخش آشنایی دارید زیرا در تمامی نرم‌افزار‌های آفیس این بخش به صورت یکسان است و به یک شکل عمل می‌کند.

یکی از رایجترین روشها برای شکل‌دهی به متون، استفاده از سه آیکونی است که در نوار ابزار Formatting در مجموعه نرم‌افزار‌های آفیس وجود دارد این سه آیکون که دارای عناوین Bold, Italic, Underline هستند، می‌توانند متون شما را به حالتهای توپر، مایل، و زیرخط‌دار نشان دهند.

شکل‌دهی به متون

اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تری متون خود را شکل‌دهی کنید، باید متن مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس از منوی Format روی گزینه Font کلیک کنید. با انجام این کار پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که تنظیمات مختلف روی متون با استفاده از آن قابل انجام است.

برخی عناصر موجود در این قسمت و تگهای موبوط به ‌آن‌ها عبارتند از:

نوع خط: با مشخص کردن خط مورد نظر در بخش Font می‌توانید متون خود را به خطوط مختلفی به‌نمایش در آورید.

حالت خط: معمولی، توپر و مایل بودن خطوط یکی از عمده‌ترین حالت‌هایی است که برای نمایش متون موجود در صفحات وب در نظر گرفته می‌شود برای انجام این کار می‌توانید از انتخاب‌های موجود در بخش Font Style کمک بگیرید این حالتها در بخش کد نویسی فرانت‌پیج با تگهای «b» و «i» مشخص می‌شوند.

اندازه خط: تعیین اندازه متون از مهمترین خصوصیات مربوط به هر نوشته است و نباید انرا فراموش کرد برای تعیین اندازه خطوط متون مورد نظر خود می‌توانید به فهرست اندازه‌های موجود در بخش Size مراجعه کنید.

رنگ متن: رنگبندی یک سایت مهم است. هر قدر رنگ‌بندی متون سایت با رنگ‌بندی طرح هماهنگی داشته باشد، سایت شما جذابتر به نظر می‌رسد به عنوان مثال، متون با رنگ قهوه‌ای در سایتهای دارای رنگ زمینه مشکی اصلاً واضح نیستند و به سختی دیده می‌سوند در صورتی که اگر همین متون به رنگ سفبد باشند مشاهده آنها در چنین صفحه‌ای راحت است. برای اختصاص رنگ مورد نظر خود به متون مختلف در صفحات صایت می‌توانید در همین پنجره از رنگهای موجود در منوی Color استفاده کنید.

افکتهای متنی: یکی از دیگر بخشهای موجود در این پنجره Effectها هستند افکتهای متنی از مهمترین گزینه‌های مورد استفاده در نرم‌افزار فرانت‌پیج‌اند  این افکتها به طور مختصر عبارتند از:

Underline: متون شما را زیر خطدار می‌کند. تگ مورد استفاده: <u>

Superscript: نمایش متون شما بالاتر از خط افقی. تگ مورد استفاده: <sup>

Subscript: نمایش متون شما پایینتر از خط افقی تگ مورد اسفاده: <SUB>

Strong: نمایش متون شما به صورت نیرومند. تگ مورد استفاه: <strong>

Emphasis: نمایش متون شما به صورت ترکیبی. تگ مور استفاده: <em>

Code: برای نمایش کدهای برنامه‌نویسی استفاده می‌شود. تگ مورد استفاده: <Code>

Keyboard: نمایش متون به صورت صفحه کلیدی. تگ مورد استفاده: <kbd>

Sample:  نمایش کدهای نمونه برنامه‌نویسی. تگ مورد استفاده: <samp>

Variable: نمایش متغیرها. تگ مورد استفاده: <var>

فاصله کاراکتر‌ها: تب character spacing در این پنجره برای شخص کردن میزان فاصله میان کاراکتر‌ها به کار برده می‌شود هر کی از حالت‌های normal, expanded, condensed به ترتیب معرف حالت معمولی، از هم باز شده و فشرده هستند. در کادر مقابل، BY نیز می‌توانید مقدار باز شدن و یا فشرده‌گی کاراکتر‌ها را مشخص کنید.

امیر عصاری