سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دلها همچون تنها به ستوه آید پس براى راحت آن سخنان تازه حکمت باید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :92
بازدید دیروز :70
کل بازدید :844249
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/30
11:24 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

هارد دیسکها قطعاتی جدایی ناپذیر از رایانه هستند که همه اطلاعات و داده‌های مهم و بسیار حیاتی را روی خود ذخیره می‌کنند یکی از رایجترین مشکلات و عیوبی که برای هارد دیسک در زمان استفاده از آن بوجود می‌آید، پدید آمدن بدسکتور‌هایی در آن است.

بدسکتور چیست؟

بدسکتور‌ یا همان سکتور‌های خراب هارد دیسک، قسمتهایی از هارد دیسکند که صدمه دیده‌اند و دیگر قابل خواند نیستند اما در بسیاری موارد اطلاعات بسیار مهمی را روی خود ذخیره کرده‌اند که دسترسی به آنها بسیار با اهمیت است.

بدسکتور‌ و عواقب ناشی از آن

از بیشترین مشکلاتی که از بوجود آمدن بدسکتور‌ روی هارد دیسک شما پیش می‌آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*مشکلات زیادی که هنگام خواندن و کپی اطلاعات از روی هارد دیسک بوجود می‌آید.

*بوجود آمدن بی‌ثباتی و هنگ‌های پی در پی هنگام عملکرد ویندوز.

*بوت نشدن رایانه شما و از دست رفتن تمامی اطلاعات موجود روی هارد دیسک.

همانطور که از آخرین مورد ذکر شده در بخش عواقب ناشی از بدسکتور‌ متوجه شدید، وقتی هارد دیسک شما بوسیله بدسکتور‌‌ها آسیب ببیند نه تنها دیگر برای استفاده مناسب نیست بلکه هر لحظه خطر از دست رفتن همه اطلاعات ذخیره شده در آن نیز وجود دارد.

راه‌حلی مناسب

نرم‌افزار Regenerator می‌تواند هارد دیسکهای خراب و صدمه دیده بوسیله بدسکتور‌‌ها را بدون از دست رفتن و یا تغییر اطلاعات موجود روی آنها تعمیر و باز‌سازی کند و اولین نتیجه‌ای که این کار برای شما دارد، دسترسی به اطلاعات غیر قابل خواندنی و خارج از دسترس در اینگونه هارد دیسک‌هاست.

روش کاری این نرم‌افزار

در این نرم‌افزار، الگوریتمی طراحی شده است که برای تعمیر این گونه دیسکها بکار برده می‌شود این فناوری مستقل از سخت‌افزار است و هارد دیسکهای مختلفی را پشتیبانی می‌کند.

هاد دیسک شما قابل تعمیر است؟

بیش از 60 درصد از هارد دیسکهای صدمه دیده می‌توانند تعمیر شوند شرکت تولید کننده این نرم‌افزار با ارائه نسخه‌ای نمایشی از محصول خود به شما امکان می‌دهد تا اولین بدسکتور‌ موجود روی هارد دیسک را تعمیر کنید و برای تعمیر بقیه سکتورهای خراب باید نسخه‌ کاملی از نرم‌افزار را خریداری کنید. به این ترتیب با استفاه از نسخه نمایشی نرم‌افزار چنانچه اولین سکتور قابل تعمیر باشد همه سکتور‌های خراب هارد دیسک شما قابل تعمیر است و چنانچه نرم‌افزار نتواند این سکتور را تعمیر کند قادر به تعمیر سکتور‌های دیگر نخواهد بود و نیازی به خرید نسخه کامل نرم‌افزار ندارید و باید در سریعترین زمان ممکن، هارد دیسک خود را عویض کنید.

رفع بدسکتور

برای رفع سکتورهای خراب بوسیله این نرم‌افزار، پس از نصب و اجرای آن دارای دو انتخاب دارید بود که عبارتند از:

ایجاد یک CD و یا دسکت راه اندازی برای استفاده از نرم‌افزار در محیط DOS (مستقل از ویندوز(.

پس از کلیک روی هر یک از گزینه‌های مورد نظر و ساخت CD و یا دیسکت راه‌انداز کافی است رایانه خود را بوسیله آن بوت کنید. نرم‌افزار بصورت خودکار هاردهای متصل به رایانه شما را تشخیص داده و به شما نمایش می‌دهد پس از انتخاب هارد دیسک مورد نظر خود باید عملیات جستجو برای سکتورهای خراب را شروع کنید رد این حالت شما می‌توانید، مشخص کنید که از کدام سکتور اقدام به جستجو صورت بگیرد (برای جستجو میان همه سکتورها باید این عدد را برابر صفر قرار دهید). با فشردن کلید Enter عملیات جستجو آغاز شده و چنانچه سکتورهای خراب روی هارد دیسک شما یافت شوند، نرم‌افزار به صورت خودکار اقدام به تعمیر آنها می‌کند.

برای دانلود نسخه کامل این نرم‌افزار به لینک http://danlod.com/jamejam/hddregv1.51.zip مراجعه کنید.

امیر عصاری