سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگانی اسلام و ستون ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :44
کل بازدید :843104
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/15
2:59 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

امروزه درباره CPUهای دوهسته‌ای اخبار زیادی به گوش می‌رسد. به‌ویژه با توجه به شرایط قیمت این قطعه در روزهای اخیر بد نیست با یکیاز مدلهای روز این قطعات  شنا شوید.

این هفته قصد داریم، سی‌پی‌یو 4/3 گیگا هرتز دوهسته‌ای اینتل را به شما معرفی کنیم. این قطعه از CPUهای سری پنتیوم D شرکت اینتل است که سوکت آن از نوع LGA 577 پین است.

این CPU روی مادربورد‌های معمولی سوار نمی‌شود و باید مادربرد انتخابی شما توانایی پشتیبانی از CPU‌های دوهسته‌ای را دارا باشد.

این CPU‌ دارای سرعت ساعتی 4/3 گیگا هرتز است سرعت باس این CPU 800 مگا هرتز است که البته باس‌های دیگر آن هم در بازار وجود دارد.

نکته بسیار مهم در این قطعه حافظه کش آن است این CPU دارای 4 مگابایت حافظه کش است که باعث می‌شود سرعت پردازش بسیار بالا برود.

این قطعه دارای دو حافظه کش 2 مگابایتی است که هرکدام متعلق به یکی از CPUهاست هر دوی این حافظه کش‌ها از نوع L2 هستند.

دقت داشته باشید که این CPU در حین کار بسیار گرم می‌کند و لازم است که کیس رایانه شما از سیستم‌های تهویه و خنک کننده کافی بر‌خوردار باشد زیرا درصورت داغ شدن بیش از اندازه CPU، علاوه بر صدمه‌های احتمالی روی عمل‌کرد آن هم تأثیر خواهد گذاشت

توجه داشته باشید که این CPU برای کاربرانی که در رایانه خود همزمان از برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنند بسیار مناسب است

در قسمت مدیریت وظایف (task manager) کاربر می‌تواند تعیین کند که هریک از برنامه‌ها بر روی کدام یک از هسته‌های پردازشگر اجرا و پردازش شود همچنین این CPU روی شیوه نمایش تصاویر و همچنین پردازش صدا تأثیر گذار بوده و باعث افزایش کیفیت تصاویر و پخش صدا خواهد شد.