سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفریده را فرمان بردن نشاید آنجا که نافرمانى آفریننده لازم آید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844278
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
5:2 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

نرم‌افزار همه کاره

بیشتر شرکتها و مؤسسات بزرگ اینترنتی در طول یک سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که محصولات و سرویس‌های مختلف خود را به صورت یکپارچه و در یک قالب مشترک در اختیار کاربران قرار دهند. به عنوان مثال، اکثر شما با سرویس‌های شرکت مایکروسافت در شبکه اینترنت آشنا هستید. سرویس پست الکترونیکی هات‌میل، موتور جستجوی MSN و با نرم‌افزار ارسال و دریافت پیام MSN Messenger از جمله سرویس‌های این شرکت است که در شبکه اینترنت مخاطبان زیادی هم داردو در طول یک سال گذشته شرکت مایکروسافت نسخه‌های جدید این سرویس‌ها را در قالب یک سورس جدید به نام Window Live معرفی کرده‌ استو به احتمال زیاد تا سال آینده این مجموعه جایگزین تمام نسخه‌های قدیمی دیگر خحواهد شد.

 

نرم‌افزار جدید AOL

در این خصوص، هفته گذشته شرکت نرم افزاری AOLهم نرم‌افزار جدیدی را به کاربران معرفی کرد که علاوه بر ارائه سرویسهای متنوع اینترنتی، تحول بزرگی را در دنیای اینترنت به وجود خواهد آورد. این نرم‌افزار که با عنوان Open Ride (به معنی سواری باز و آزاد) معرفی شده است،‌ از مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌های آنلاین اینترنتی تشکیل شده است که کاربران سراسر دنیا می‌توانند آنرا به صورت رایگان دانلود کنند. برای دسترسی به این مجموعه می‌توانید از سایت اختصاصی شرکت AOL و از طریق آدرس http://www.aol.com/openride اقدام کرد. در مجموعه Open Ride تمام امکانات شخصی مور استفاده در شبکه اینترنت نظیر دسترسی سرویس پست الکترونیکی، ارسال و دریافت پیام آنی (Messenger)، مرورگر شبکه اینترنت، موتور جستجو و همچنین قسمتهای مختلف رسانه‌ای و سرگرمی آنلاین وجود دارد. امام این قسمتها با سرویس‌های مختلف شرکت AOL و برخی سایتهای اینترنتی دیگر در ارتباط هستند. اما نکته قابل توجه در خصوص این مجموعه، اجرای تمام سرویس‌ها و نرم افزار‌ها در یک محیط و پنجره است.

 

محیط نرم‌افزاری

محیط ساده و بهینه نرم‌افزار Open Ride باعث شده است تجربه استفاده از شبکه اینترنت برایکاربر بسیار راحت انجام گیرد کاربران این نرم‌افزار می‌توانند از طریق این مجموعه، چندین حساب پست الکترونیکی را در یک زمان کنترل و بررسی کنند. در این نرم‌افزار برای دسترسی به دیگر سرویس‌های پست الکترونیکی غیر از سرویس اختصاصی AOL، نظیر صندوقهای پستی Gmail و Yahoo هخم امکاناتی وجود دارد. صفحه این نرم‌افزار به 4 قسمت تقسیم شده است که شرکت آنرا با عنوان نمایش چهار‌گانه معرفی می‌کند. در این چهار قسمت مطالب و سرویسهای مورد استفاده در Open Ride ارائه می‌شود. البته قطعاً سرویس‌های قابل ارائه در این نرم‌افزار بیش از 4 عدد است و کاربر می تواند با نظر خود، محیط نرم‌افزار Open Ride  را سفارشی کند و سرویس‌هایی که بشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را در محیط اصلی نرم‌افزار قرار دهدو مضاعف بر اینکه از طریق منوهای این نرم‌افزار می‌تواند به دیگر سرویس‌ها هم دسترسی داشته باشد. نرم‌افزار Open Ride برای اسفاده از طریق ارتباط اینترنتی پهنای‌باند بهینه است و روی هر گونه ارتباط کابلی سرعت بالا و DSL کار می‌کند.

کاربران پهنای‌باند می‌توانند از چندین سرویس اینترنتی در یک زمان خاص استفاده کنند. بویژه استفاده از چندین سرویس رایانه‌ای دیجیتالی که در ارتباطات Dial-Up بسیار مشکل است، از طریق ارتباطات پهنای باند براحتی انجام می‌پذیرد. از این رو کاربران Open Ride‌ به علت استفاده همزمان از چندین سرویس که بخش اعظم آنها سرویسهای رسانه‌ای نظیر سرویس موسیقی و تصویری است، باید از ارتباط پهنای باند استفاده کنند.

نرم‌افزار Open Ride قسمتی از پهنای باند ارتباطی کاربر را در کنترل خود قرار می‌دهد و بر اساس سرویس‌های ارتباطی و حجم طلاعات انتقالی هر یک از آنها، بهترین و بهینه‌ترین ارتباط برای کاربر فراهم می‌کند تا کاربر بتواند در کنار استفاده از این نرم‌افزار از دیگر نرم‌افزار‌های آنلاین نیز استفاده کند. هر چند با توجه به امکانات زیاد نرم‌افزاری Open Ride، نیاز به استفاده از نرم‌افزار‌های دیگری تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

 

دیگر امکانات

از دیگر امکانات دیگر این نرم‌افزار می‌توان به امکانات مرور شبکه در قالب زبانه (tabbed browsing) و همچنین پیش‌نمایش زبانه‌ها به صورت کوچک (thumbnail) اشاره کرد. همچنین امکان استفاده از صندوق‌های پستی نیز در این نرم‌افزار بسیار جالب است. فقط کافی است یکبار آدرس پستی خود و کلمه رمز آنرا در اخیار نرم‌افزار قرار دهید. از این پس با هر بار اجرای نرم‌افزار، به صورت خودکار صندوق پستی شما کنترل می‌شود و در هر صورتی که نامه‌ای برای شما ارسال شده باشد، به شما هشدار داده می‌شود. نرم‌افزار Open Ride درحال حاظر دوران آزمایشی خود را طی می‌کند و هنوز نمی‌تواند درباره قسمتهای امنیتی آن اظهار نظر کرد.

سید شهرام نقوی الحسینی

منبع: Open Ride