سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنى امیه را مهلتى است که در آن مى‏تازند ، هر چند خود میان خود اختلاف اندازند . سپس کفتارها بر آنان دهن گشایند و مغلوبشان نمایند [ و مرود مفعل است از « ارواد » و آن مهلت و فرصت دادن است ، و این از فصیح‏ترین و غریبترین کلام است . گویى امام ( ع ) مهلتى را که آنان دارند به مسابقت جاى ، همانند فرموده است که براى رسیدن به پایان مى‏تازند و چون به نهایتش رسیدند رشته نظم آنان از هم مى‏گسلد . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :27
کل بازدید :843001
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/12
10:12 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام جم

پیوند‌های اینترنتی

ایجاد پیوند‌های مختلف در صفحات وب بسیار مهم است. این پیوند‌ها می‌توانند به بخشهایی همچون صفحات دیگر سایت، قسمت پشتیبانی، بخش مشاهده فیلمها و گوش دادن به موزیکها و... اشاره کنند یا پیوندی از نوع لینک دوستان و وبلاگها باشند. پیوندها درصفحات وب به چند صورت  مشاهه می‌شوند که رایجترین آنها ایجاد پیوند با استفاده از متون و تصاویر است.

افزودن پیوند با کمک متون

اگر بخواهید به متون و عبارات مورد نظر خود سایت یا هر چیز دیگری را پیوند دهید می‌باید ابتدا متن مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه hyperlink از منوی Insert کلیک کنید (ویا کلید‌های CTRL+Kرا فشار دهید). با انجام این کار پنجره Insert hyperlink برای شما باز می‌شود در این پنجره جزئیات مربوط به ایجاد پیوند برای متن شما موجود است. برخی از این جزوئیات عبارتند از:

Screentip: در این بخش می‌توانید متنی را مشخص نمایید تا در صورت حرکت نشانگر موس روی عبارت حاوی پیوند شما آن متن به صورت پنجره کوچکی به‌نمایش در آید.

Target frame: با استفاده از این گزینه‌های موجود در این بخش می‌توان مشخص کرد که پیوند اختصاص داداه شده به متن شما در همان صفحه، در فریمهای مجزا، در صفحات جدید و یا در یک فریم اصلی نمایش داده شوند.

Address: در کادر موجود در این بخش می‌باید آدرس صفحه وب مورد نظر و یا هر نشانی دیگری که مایلید به متنتان پیوند داده شود را وارد کنید.

Remove Link: اگر بخواهید پیوندی را از یک متن جدا کنید، می‌باید در این بخش روی گزینه Remove Link کلیک کنید.

ایجاد پیوند Mail to: با ایجاد یک پیوند از نوع Mail to چنانچه کاربران سایت از نرم‌افزاتر‌های ارسال و مدیریت ایمیل استفاده می‌کنند با کلیک روی پیوند ایجاد شده توسط شما می‌تواند ایمیل مورد نظر خود را برای شما ارسال کنند.

برای انجام این کار در پنجره insert hyperlink وارد بخش E-mail Address شوید سپس در بخشهای مربوط به نشانی ایمیل و موضوع، نشانی‌ ایمیل مقصد و موضوع پیش فرض برای ایمیلهای دریافتی را مشخص کنید.

افزودن پیوند با کمک تصاویر

افزودن پیوند با کمک تصاویر نیز دقیقاً مشابه افزودن پیوند با استفاده از متون است تنها تفاوت موجود در این قسمت در این است که اگر بر روی تصویر مورد نظر خود دوبار کلیک کنید و وارد پنجره مربوط یه جزئیات آن شوید، می‌توانید از بخش default hyperlink در تب General نیز پیوند مورد نظرتان را به تصویر مربوطه اختصاص دهید.

پیوند‌ها و تکنیکهای اچ‌تی‌ام‌ال

برای ایجاد پیوند بین صفحات دیگر از تگ <a> استفاده می‌شود و رد حالت کلی این تگ به صورت زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

 

<a href="your url">Text to be displayed</a>

کاربرد شناسه‌ها

در پیوند‌ها شناسه‌های زیادی را می‌توان اختصاص داد که برخی از مهمترین‌ آنها شناسه Target, Name, Title هستند.

شناسه Target: با کمک این شنناسه امکان تعیین مقصد پیوند جدید مشخص می‌شود.

شناسه Name: با کمک این شناسه، می‌تواند پیوند‌ها را در یک صفحه نامگذاری کرد سپس بین این پیوند‌ها حرکت کرد. این شناسه در حالت کلی به این شکل مشخص می‌شود:

<a name="label">Text to be displayed</a>

برای اختصاص لینک به پیوند‌های نامگذاری شده،‌ کافی است ابتدا پیوندی معمولی ایجاد کنید، سپس در قسمت Href آن نشانی Url مقصد و سپس نویسه و در نهایت نام پیوند نامگذاری شده را وارد کنید. در حالت کلی استفاده از این تگ به شکل زیر است:

<a href="your url label neme">goto label</a>

شناسه Title: این شناسه دقیقاً مانند بخش Screen Tip عمل می‌کند که در بالا به آن اشاره کردیم. نحوه به‌کارگیری این شناسه در حالت کلی به شرح زیر است:

<a title="your Screen Tip*href="your url"<your text></a>