سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکوترین خوى زنان زشت‏ترین خوى مردان است : به خود نازیدن و ترس ، و بخل ورزیدن . پس چون زن به خویش نازد ، رخصت ندهد که کسى بدو دست یازد ، و چون بخل آرد ، مال خود و مال شویش را نگاه دارد ، و چون ترسان بود ، از هر چه بدو روى آرد هراسان بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :93
کل بازدید :844283
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/31
5:54 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام جم

 بیا پایین، برو بالا

اگر دقت داشته باشید، سه گذینه ثابت در اکثر پنجره‌های ویندوز به چشم می‌خورند که عبارتند از:

Close: برای بستن هر پنجره به کار می‌رود.

Maximize/Restore Down:  برای بزرگ و کوچک کردن هر پنجره به کار می‌رود.

Minimize: پنجره فعال را به نوار وظیفه ویندوز (Taskbar) انتقال می‌دهد. (کمینه ساختن).

در بسیاری از موارد این سه گزینه جوابگوی تمامی نیازهای ما نیست و برای هچه بهتر از آنها می‌بایست ار برخی از نرم‌افزار‌های کمکی در این زمینه بهره‌مند شد.

به عنوان مثال فرض کنید دههد پنجره را روی ویندوز باز کرده‌اید، حال اگر بخواهید همگی این پنجره‌ها را کمینه کنید، نوار وظیفه ویندوز شما پر از پنجره‌های مختلف می‌شود و دسترسی به یک پنجره بسیار سخت خواهد شد یا فرض کنید دو پنجره روی همدیگر قرار دارند و برای خواند پنجره زیرین مجبور به کمینه ساختن پنجره اول هستید، چنانچه پنجره اول را کمینه کنید، سپس دوباره بخواهید به محتویات موجود در پنجره اول دسترسی داشته باشید می‌باید دوباره پنجره اول را به حالت اولیه خود باز گردانیدکه در برخی از مواقع این کار بسیار خسته کننده است.

برای رفع چنین مشکلاتی این هفته قصد داریم نرم‌افزاری کاملاً رایگان را به شما معرفی کنیم که به زبان اسمبلی نوشته شده‌ای است و حجم آن فقط 89 کیلو بایت است! این نرم‌افزار در عین حال که دارای حجم بسیار کمی است قادر است  امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بار استفاده از آن، مطمئناً به استفاده همیشگی آن معتاد خواهید شد.

نام این برنامه قدرتمند Win Roll است. نرم‌افزار Win Roll‌ به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی و تناها با یک کلیک تمام پنجره‌ها را مورد نظر خود را بالا، پایین زیر رو و آنها را محو کرده یا ببینند. همچنین برای جلوگیری از شلوغ شدن نواز وظیفه ویندوز می‌توانید آنها را به کنار ساعت ویندوز منتقل کنید.

پس از دانلود نرم‌افزار از لینک http://www.palma.com.au/wonroll/winroll-2/0.exe و نصب واجرای آن قارد به انجام تمامی کار‌های فوق با استفاده از کلید‌های ماوس خواهید بود.

برای استفاده از امکانات مختلف این نرم‌افزار می‌باید نشانگر موس را روی نوار آبی رنگ بالای پنجره های ویندوز قرار دهید. در چنین حالتی هر یک از کلیدهای موس در هر یک از بخش‌های موجود در این نوار، امکان خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله:

راست کلیک روی نوار آبی: با انجام این کار پنجره مورد نظر شما جمع شده و فقط نوار آبی رنگ آن قابل مشاهده است، تکرار این کار موجب برگشت پنجره به حالت اولیه می‌شود.

کلیک میانی یا کلیک راست+Shift روی نوار آبی: پنجره شما را محو کرده و تکرار ان موجب بازگشت پنجره به حالت اولیه خود خواهد شد.

کلیک چپ روی گزینه Minimize: پنجره شما را کمینه می‌کند.

کلیک رایست روی گزینه Maximize: پنجره را جمع کرده و فقط نوار آبی رنگ قابل مشاهده است.

کلیک میانی و یا کلیک راست Shift+ بر روی گزینه Maximize پنجره شما را به کنار ساعت ویندوز (System tray) منتقل می‌کند.

کلیک چپ روی گزینه Maximize: اندازه پنجره فعال را به حداکثر اندازه آن تغییر سایز می‌دهد.

کلیک راست روی گزینه Maximize: پنجره جمع شده را به حالت اولیه بر می‌گرداند.

کلیک چپ روی گزینه Close: موجب بسته شدن پنجره‌های مربوطه می‌شود.

کلیک راست روی گزینه Close: پنجره فعال را زیر پنجره‌های دیگر قرار می‌دهد.

کلیک میانی و یا راست کلیک +Shift روی گزینه Close‌ موجب می‌شود پنجره مورد نظر شما روی تمامی پنجره‌ها قرار بگیرد، تکرار این عمل موجب تغییر به حالت اولیه خواهد شد.

نویسنده: امیر عصاری