سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :27
کل بازدید :842998
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/12
6:53 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

اولین قدم در ایجاد و طراحی یک صفحه وب تعیین وشخصات مربوط به آن است. این مشخصات می‌تواند شامل اندازه استاندارد و پیش فرض قلمها، رنگ قلمها، رنگ عبارات پیوند‌دار در حالتهای مختلف، رنگ زمینه صفحات بطور پیش‌فرض، زبان مورداستفاده در صفحات، توضیحات و کلمات کلیدی فاصله‌‌های صفحه از کناره‌ها باشد.

مشخص کردن این تنظیمات با استفاده از تگ‌ها و به صورت دستی کار تقریباً مشکلی است چرا که باید آشنایی کاملی با تگ‌ها داشته باشید ولی نرم‌افزار فرانت پیج کار را برای شما راحت کرده است و تمامی این تنظیمات را در یک پنجره جای داده است.

برای دست‌یابی به این تنظیمات در نرم افزار Front page‌ می‌توانید از منوی فایل روی گزینه Properties کلیک کنید و یا در بخش design روی صفحه درحال طراحی خود کلیک راست کنید و گزینه Page Properties را انتخاب کنید.

با این کار، پنجره مربوط به تنظیمات صفحه برای شما باز می‌شود که دارای بخشهای مختلفی است. این بخشها به ترتیب عبارتند از:

 

تنظیمات عمومی

با انتخاب تب General به تنظیماتی همچون عنوان سایت، توضیح مختصری درباره سایت، کلمات کلیدی، برای نمایش سایت و موزیک زمینه سایت دسترسی خواهید داشت.

 

شکل دهی

تب Formatting یکی از مهمترین تب‌ها در این پنجره است با استفاده از گزینه‌های موجود در این بخش می‌توانید تصویر و یا رنگی را برای نمایش در زمینه  سایت مشخص کنید همچنین مشخص کردن رنگ پیش فرض متون موجود در سایت و عبارات دارای پیوند در حالتهای مختلف اعم از لینک شده، بازدید شده وهنگام حرکت نشانگر، با استفاده از این بخش امکان پذیر است.

 

تنظیمات پیشرفته

فاصله صفحه طراحی شده از کناره‌ها  و بالا و پایین مرورگر در این بخش مشخص می‌شود همچنین با استفاده از گزینه body Style در این بخش می‌توان جزئیات بسیار زیادی را در خصوص قلمها و رنگ بندی صفحات سایت مشخص کرد.

 

تنظیمات سفارشی

برخی تنظیمات بصورت پیش‌فرض در صفحات وب وجود ندارند ولی مشخص کردن آنها در صفحات ایجاد شده خالی از لطف نیست به عنوان مثال مشخص کردن طراح یا برنامه نویس سایت استفاده از کدهای مورد نیاز برای ذخیره و یا عدم ذخیره صفحات سایت در موتورهای جستجو از جمله تنظیمات سفارشی است که در بخش Custom مشخص می‌شوند.

 

زبان

یکی از مهمترین تنظیمات در طراحی صفحات وب تعیین زبان مورد استفاده در متون موجود در صفحات است به عنوان مثال، برای سایتی با محتوای فارسی بهترین انتخهاب، گزینه UTF-8 است چرا که به بهترین نحو برای تمامی بازدید‌کنندگان زبان فارسی را بنمایش در می‌آورد و نیازی یه نصب زبان فارسی نیز در کار نخواهد بود. پس از مشخص کردن جزئیات مورد نیاز در این بخش می‌توانید کار طراحی را آغاز کنید.

 

نویسنده: امیر عصاری