سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکوکار از کار نیک بهتر است ، و بد کردار از کار بد بدتر . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :75
کل بازدید :843479
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/20
12:30 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

منبع: روزنامه جام‌جم

اسکنر یا پویشگر، یکی از تجهیزات رایانه‌ای است که هر کاربری از آن استفاده نمی‌کند و معمولا در موارد خاص بسته به نوع فعالیت رایانه‌ای کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد از این رو پویشگرها با قابلیتهای متنوعی در بازار وجود دارند. برخی از آنها برای مصارف خانگی و نچندان حرفه‌ای طراحی شده‌اند و برخی دیگر برای کاربران حرفه‌ای و فعالیتهای گرافیکی و عکاسی حرفه‌ای استفاده می‌شوند.

این هفته قصد داریم پویشگری را به شما معرفی کنیم که برای پویش تصاویر و عکسها به کار می‌رود این پویشگر Scanjet 4890‌ نام دارد که از سری محصولات شرکت hp است. این پویشگر جزو سری Photo Scanner یعنی پویشگر عکس است و می‌تواند عکس یا تصویر مورد نظر را با کیفیت 999999نکته در اینچ (dpi) ذخیره کند. این قطعه جزو پویشگر خوابیده به شمار می‌رود و ابعاد صفحه شیشه‌ای آن             ( 66/8*2/12 اینج 13*22 ) سانتی‌متر است. حداقل و حداکثر دمایی که این پویشگر تحت آن فعالیت می‌کند 50 و 95 سانتی‌گراد است وضوح تصویر نوری (Optical) این پویشگر  9600 dpi*4800 dpi است. البته در میان پویشگرهای خوابیده  خانگی کیفیتهای بالاتر از این هم در بازار وجود دارد. پورت USB نوع B، وسیله ارتباطی این قطعه به رایانه است. همچنین حداکثر عمق رنگی دریافتی آن 48 بیت و حداکثر عمق خاکستری دریافتی آن 8 بیت (256 سطح خاکستری) است.

منبع نور این پویشگر از نوع ccd‌است این منبع دارای سلولهای حساس به نور است که بسته به شدت نور دریافتی، ولتاژهای مختلفی تولید می‌کند و برای تهیه تصاویر Bitmap مورد استفاده قرار می‌گیرد ابعاد این پویشگر 10*50*30 ‌سانتی‌متر است و وزنی حدود 5 کیلوگرم دارد.